ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

سوالات متداول راجع به ثبت طرح صنعتی

دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۴۶ ق.ظ


یک طرح صنعتی،نشانه ای از موقعیت و موضوع محصول،ریسک های درک شده کمتر توسط مصرف کنندگان و هزینه های پایین مصرف کنندگان برای جمع آوری و پردازش اطلاعات جهت تصمیم گیری می باشد. از این رو مسائل مربوط به علائم تجاری و طرح های صنعتی با توجه به تاثیری که بر موضوعات مرتبط با انسان دارد در خور توجه و مداقه بسیار است.
 در ذیل،به پاسخ متداول ترین سوال ها در رابطه با ثبت طرح صنعتی پرداخته ایم.خاطر نشان می شویم،همکاران مجرب ما در ثبت شرکت فکر برتر،همواره این آمادگی را دارند تا به سوالات و مشکلات متقاضیان عزیز پاسخگو باشند.برای این منظور می توانید از طریق شماره های مذکور در سامانه،با متخصصان این مرکز در ارتباط باشید.
1-چه کسانی می توانند تقاضای ثبت طرح صنعتی دهند؟
 شخصی که طرح جدیدی را بوجود آورده است یا اگر شخص به موجب یک قرارداد استخدام یا فروش به کارفرما تعلق پیدا کرده باشد می تواند ثبت طرح را تقاضا کند.متقاضی می تواند یک شخص حقیقی یا یک شخص حقوقی باشد.

 

2-طرح صنعتی چه زمانی قابل ثبت است؟
 طرح صنعتی زمانی قابل ثبت است که جدید و یا اصیل باشد.طرح صنعتی زمانی جدید است که از طریق انتشار به طور محسوس و یا از طریق استفاده به هر نحو دیگر قبل از تاریخ تسلیم اظهارنامه یا بر حسب مورد قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت در هیچ نقطه ای از جهان برای عموم افشاء نشده باشد.
 طرح صنعتی در صورتی اصیل محسوب می شود که به طور مستقل توسط طراح پدید آمده و کپی و تقلید طرح های موجود نباشد،به نحوی که از دید یک کاربر آگاه،متفاوت از طرح هایی باشد که قبلاَ در اختیار عموم قرار گرفته است.
طرح های صنعتی ذیل قابل حمایت نیستند:
1-طرح هایی که تنها در نتیجه عملکرد فنی محصول ایجاد می شوند.
2-طرح های حاوی نمادها یا نشان های رسمی
33-طرح های مخالف نظم عمومی یا اخلاق حسنه

 

 

3-مدت حمایت از طرح صنعتی چقدر می باشد؟
 مدت اعتبار طرح صنعتی پنج سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن خواهد بود.این مدت را می توان برای دو دوره پنج ساله متوالی دیگر پس از پرداخت هزینه های مربوط تمدید نمود.

 

4-آیا دو یا چند طرح صنعتی را می توان در یک اظهارنامه قید و تسلیم نمود؟
بله. به موجب ماده ی " 244 قانون ثبت اختراعات،طرح های صنعتی و علائم تجاری " دو یا چند طرح صنعتی را می توان در یک اظهارنامه قید و تسلیم نمود،مشروط بر آن که مربوط به یک طبقه بندی بین المللی و یا مربوط به یک مجموعه یا ترکیبی از اجزاء باشد.

 

5-ثبت طرح صنعتی چه حقوقی را بوجود می آورد؟
حقوق ناشی از ثبت طرح صنعتی، به شرح ذیل است:
الف-بهره برداری از هر طرح صنعتی که در ایران ثبت شده باشد،توسط اشخاص،مشروط به موافقت مالک آن است.
ب-بهره برداری از یک طرح صنعتی که عبارت است از ساخت،فروش و وارد کردن اقلام حاوی آن طرح صنعتی
 ج-مالک طرح صنعتی ثبت شده می تواند علیه شخصی که بدون موافقت او افعال مذکور در بند ( ب) را انجام دهد یا مرتکب عملی شود که عادتاَ موجبات تجاوز آینده را فراهم آورد،در دادگاه اقامه دعوی نماید.

 

6-آیا متقاضی می تواند تا قبل از ثبت طرح صنعتی،اظهارنامه خود را اصلاح کند؟
بله.به موجب ماده 788 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات،متقاضی می تواند تا قبل از ثبت طرح صنعتی،اظهارنامه خود را اصلاح کند،مشروط بر اینکه از حدود اظهارنامه نخست تجاوز ننماید.درخواست اصلاح با پرداخت هزینه مقرر در جدول هزینه ها انجام می پذیرد.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۰/۲۰
  • ۲۵۵ نمایش
  • company register

ثبت طرح صنعتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی