ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

ثبت علامت تجاری در کرج

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ق.ظ

علامت تجاری وسیله ای است که به تاجری تولید کننده اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد. مطابق ماده 30 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات 7 / 8 / 1386 :
علامت تجاری عبارت است از اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی و حقوقی باشد.

به موجب همین ماده ثبت علائم تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزام می کند اما در ماده 31 آمده است که حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد. 
علاماتی که ثبت شده باشند، از تاریخ تسلیم اظهارنامه، حمایت خواهند شد و مدت اعتبار علامت ثبت شده، ده سال است. 
علامت تجاری از جمله مایه های تجاری است. به همین دلیل قابل نقل و انتقال است. نقل و انتقال علامت تجاری برای داشتن اعتبار باید وفق مقررات قانون، به ثبت رسیده باشد. 
علی الاصول داشتن علامت تجاری اختیاری است اما در برخی موارد الزامی می شود از جمله :
1- دارو اعم از آنکه مصرف انسانی یا حیوانی داشته باشد. 
2- مواد غذایی که در لفاف و ظرف مخصوص باشند. 
3- مشروبات غیرالکلی و آب های گازدار 
4- لوازم آرایشی که مصرف پوستی داشته باشد.

  • مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در کرج به قرار ذیل است :

1- اظهارنامه ثبت برند 
2- مدارک مثبت هویت متقاضی 
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط 
7- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
نکته: در صورتی که در برند شما از کلمه یا حروف لاتین استفاده شده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی خواهد بود.

  • مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

جهت ثبت علامت تجاری، در ابتدا می بایست به سامانه اداره مالکیت معنوی ( قسمت ثبت علائم تجاری ) مراجعه نموده و با تکمیل فرم مربوطه ، نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایید. 
مراحل ثبت نام در سامانه شامل اطلاعات شخص حقیقی و یاحقوقی مالک برند ،مشخصات کالاها و یاخدماتی که در 45 طبقه ی موجود انتخاب می شوند و اطلاعات شخص دریافت کننده ابلاغ که می تواند وکیل، خود مالک و یا شخص دارنده حق امضاء در شرکت باشد و مستندات این اطلاعات می باشد. 
در هنگام بررسی اظهارنامه ممکن است نتایج متفاوتی حاصل گردد:
الف) رد پرونده: رد پرونده در حالتی اتفاق می افتد که الزامات قانونی در عنوان یا تصویر علامت رعایت نشده باشد یا قبلاَ برند به نام دیگری ثبت شده باشد .
ب)اخطار نقص: اخطار نقص در صورتی روی می دهد که در مدارک ارسالی یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقص و یا ایراد وجود داشته باشد که قابل رفع باشد، که در این صورت 30 روز تقویمی فرصت وجود دارد که نسبت به رفع نواقص اقدام گردد.
ج)آگهی نوبت اول: آگهی نوبت اول به معنی این است که اداره با توجه به رعایت الزامات قانونی و عدم هرگونه ایرادی علامت را قابل ثبت دانسته و آن را به ثبت رساند که در این صورت می بایست نسبت به ارائه فیزیکی مدارکی که در اظهارنامه اولیه بارگذاری شده اند اقدام نمود.
نکته :
بررسی اظهارنامه ها بر اساس اولویت زمانی ثبت آنها درسازمان است و نیازی به حضور متقاضی نیست.
بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود.
پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که ، نسبت به تقاضای ثبت علامت  اعتراض نشده  باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.

  • تمدید ثبت برند در کرج

با توجه به بند د ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ؛ مالک علامت می تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دوره های متوالی ده ساله بنماید . درخواست تمدید ثبت ظرف یک سال قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت در هر دوره، به عمل خواهد آمد.
تمدید ثبت علامت دنباله ثبت اصلی در دفتر ثبت می شود و گواهی نامه تمدید ثبت ، صادر و تسلیم مالک علامت یا نماینده قانونی وی می گردد.
مدارک مورد نیاز جهت تمدید علامت تجاری به قرار ذیل است :
1- درخواست تمدید ثبت علامت تجاری که حاوی مورد ذیل باشد :
الف- شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است. 
ب- طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است. 
ج- اسم و نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید. 
2- حداقل شش نمونه از علامت با رعایت ماده 108 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری
3- مدارک مثبت هویت متقاضی 
4- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید. 
کلیه ی امور ثبتی خود را به ما بسپارید. 
" ثبت شرکت کارا ،منحصر در امور ثبتی "


مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۳۰
  • ۲۸۰ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی