ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

اقامتگاه شرکت تجاری

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴ ق.ظ

همان طور که می دانیم، شرکا به هنگام انعقاد قرارداد شرکت تجاری ناگزیر از تعیین اقامتگاه شخصیت حقوقی در شرف تولد هستند. اینک مناسب است که این موضوع را از منظر شرکت تجاری مورد مطالعه قرار داده و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا اقامتگاه شرکت تجاری همان است که شرکا تعیین و اعلام نموده اند یا آنکه برای تعیین اقامتگاه معیارهای دیگری وجود دارد.

  • معیارهای متصور برای تعیین اقامتگاه شرکت تجاری

وجود مادی انسان و تمایل طبیعی وی برای وابسته بودن به مکان یا مکان های معین، تعیین ملاک های مناسب و کم و بیش نزدیک به واقعیت را در مورد شخص حقیقی هموار می سازد اما شرکت تجاری گذشته از اینکه وجود مادی ندارد حاصل گرد آمدن اشخاص حقیقی و سرمایه هایی است که درمکان های متعددی پراکنده اند معذلک گریزی از آن نیست که به هر حال، از میان معیارهای متصور برای تعیین اقامتگاه یکی از آنان انتخاب شده و از سوی مقنن به عنوان اقامتگاه شرکت تجاری فرض شود. اهم این معیارها عبارتند از :
- اقامتگاه تعیین شده و اعلام شده از سوی شرکا ، 
- مکان استقرار مدیر یا مدیران شرکت ،
- مکان انجام موضوع فعالیت شرکت، مانند محل استقرار کارخانه .

  • مطالعه قانون

راجع به اقامتگاه شرکت تجاری حکم خاصی در قوانین ملاحظه نمی گردد اما ماده 590 قانون تجارت ملاک تعیین اقامتگاه تمامی انواع شخص حقوقی را مکرر نموده است :
" اقامتگاه شخص حقوقی محلی است که اداره شخص حقوقی، در آن جا است ."
ماده 1002 قانون مدنی در همین موضوع حکمی ظاهراَ متفاوت را وضع نموده است :
" ... اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آن ها خواهد بود ". 
راجع به تعارض ظاهری این دو حکم مباحثات زیادی صورت گرفته و نظریه های گوناگونی ابراز شده است. مرجح به نظر می رسد؛ خاصه آنکه مواد 22 و 23 قانون آیین دادسی دادگاه های عمومی و انقلاب در دعاوی علیه شرکت های تجاری، مرکز اصلی شرکت را به عنوان معیار تعیین صلاحیت محلی دادگاه برگزیده است. 
مباحثات صورت گرفته راجع به تعارض ظاهری ماده 590 قانون تجارت و ماده 1002 قانون مدنی موجب شده است که از مسئله ای اساسی تر، غفلت شود ؛ اگر شرکا ناگزیرند که به هنگام ایجاد شرکت، اقامتگاه آن را تعیین و اعلام نمایند در این صورت فایده احکامی که ذکر شد چیست ؟ آیا اقامتگاه شخص حقوقی همان است که شرکا تعیین و اعلام نموده اند یا مکانی است که مواد 590 قانون تجارت و 1002 قانون مدنی مقرر نموده اند ؟
مسلماَ در اغلب موارد عملاَ اختلافی میان این دو اقامتگاه نیست زیرا شرکا مکانی را به عنوان مرکز اصلی یا اقامتگاه شرکت اعلام می نمایند که قرار است اداره شرکت نیز در همان مکان صورت پذیرد. معذلک این احتمال وجود دارد که اقامتگاه اعلامی با اقامتگاه تعریف شده از سوی مقنن متفاوت باشد. 
برای حل این تعارض راه حل های مختلفی قابل تصور است اما برای تامین بهتر اغراض مقنن و جمع میان مقررات موجود بهتر است که تعارض میان اقامتگاه اعلامی و محل واقعی اداره شرکت، به زیان شرکت ، قابل استناد باشد. بنابراین اشخاص ثالث می توانند به هر یک از دو اقامتگاه اعلامی و محل واقعی اداره شرکت برای انجام هر گونه ابلاغ قانونی و طرح دعوی، استناد نمایند.

کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت فکر برتر ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.


اقامتگاه شرکت تجاری


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۲۵
  • ۲۸۲ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی