ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

تفاوت ثبت شرکت و ثبت موسسه چیست ؟

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ق.ظ

قانون تجارت ، در مورد اشخاص حقوقی حقوق خصوصی، تقسیم بندی ساده ای دارد ؛ شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری . اشخاصی که مایلند در قالب شخص حقوقی تجارت کنند ، ناگزیر از انتخاب یکی از انواع شرکت های تجاری عرضه شده در قانون تجارت ( شرکت سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، نسبی ، مختلط سهامی ، مختلط غیرسهامی ، تعاونی ) هستند و اشخاصی که مایلند در قالب شخص حقوقی، فعالیت های غیرتجاری نظیر فعالیت های سیاسی، فرهنگی ، ادبی ، خیریه و عام المنفعه داشته باشند، موسسات غیرتجاری تشکیل می دهند. بنابراین ، قانون تجارت ، اشخاص حقوقی تاجر را مشمول انضباط شدید قالب های هفت گانه شرکت های تجاری قرار داده و موسسه غیرتجاری را به عنوان ظرف و قالب تجارت عرضه ننموده است. 

با توجه به آنچه گفته شد، آنچه در تشخیص موسسات غیرتجاری و شرکت ها اهمیت دارد ، موضوع فعالیت آن ها است ؛ بطوریکه ثبت شرکت با هدف رسیدن به سود و سرمایه بیشتر انجام می شود در حالیکه موسسات با اهداف نامحدود و متفاوت که سودآوری و فعالیت های اقتصادی هم می تواند جزئی از آن ها باشد تاسیس می شوند.
یادآوری می شود که :
_ برای ثبت شرکت با توجه به نوع آن حداقل به دو نفر نیاز است در صورتی که ثبت موسسه به وسیله یک نفر هم امکان پذیر است.
_ موسسه می تواند در تملک دولت و یا بخش خصوصی قرار گیرد.
تشکیلات و موسسات غیرتجاری خود به دو نوع تقسیم می شوند :
الف ) موسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد. 
ب) موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و غیره 
موسسات غیرتجاری نیز باید همانند شرکت های تجاری به ثبت برسند. برای ثبت آن ها تسلیم مدارک ذیل در تهران به " اداره ثبت شرکت ها " و در شهرستان ها " به دایره ثبت شرکت ها " ضروری است. 
1. دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده 
2. دو نسخه اساسنامه تکمیل شده 
3. تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی 
4. تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین و مدیران 
5. اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد. 
6. دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین 
7. دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره یا رکن اداره کننده 
8. چنانچه موسسه در کشور دیگری هم به ثبت رسیده است ارائه گواهی نامه تصدیق به همراه ترجمه فارسی ( دو نسخه )
9. اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد. 
تشکیلات مزبور طبق ماده 584 قانون تجارت ، از تاریخ ثبت ، شخصیت حقوقی پیدا می کنند و می توانند عناوینی از قبیل انجمن ، بنگاه ، کانون و امثال آن را اتخاذ کنند. 
پس از قبول ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مراتب در دفتر مخصوصی ثبت و ورقه ای حاکی از تصدیق ثبت به تقاضا کننده داده می شود و خلاصه ی آن نیز به خرج متقاضی در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار برای اطلاع عموم منتشر خواهد گردید. 
نکته : در صورتی که ظرف 15 روز بعد از وصول اظهارنامه معلوم گردد که تقاضای ثبت دارای نواقصی می باشد دفتر اداره ثبت شرکت ها به متقاضی اخطار می کند که نواقص را ظرف مدت پانزده روز رفع کند و چنانچه در ظرف مدت مذکور اقدامی برای رفع نواقص نکند و یا اصولاَ تقاضای ثبت غیرقابل قبول باشد رئیس اداره ثبت شرکت ها اقدام به رد آن خواهد کرد. در شهرستان ها این اقدام بر عهده ی ادارات ثبت می باشد. 
در انتها خاطر نشان می شویم کلیه ی خدمات ثبتی انواع شرکت و موسسه به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب کیا ثبت ارائه می گردد.
برای این منظور ، کافیست با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.


تفاوت ثبت شرکت و ثبت موسسه 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۹/۰۱
  • ۱۶۸ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی