ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

" شرکت دولتی، واحد سازمانی مشخص است که با اجازه قانون به صورت شرکت ایجاد می شود و بیش از پنجاه درصد سرمایه آن متعلق به دولت است. هر شرکت تجاری که از طریق سرمایه گذاری شرکت های دولتی ایجاد شود، مادام که بیش از پنجاه درصد سهام آن متعلق به شرکت های دولتی باشد، شرکت دولتی تلقی می گردد". 
شرکت های دولتی ، ممکن است بنا بر برخی از ضرورت های اقتصادی و مصلحت های سیاسی و فرهنگی، مانند ضعف و ناتوانی بخش خصوصی به وجود آیند. این شرکت ها گاه نتیجه مصادره شرکت های خصوصی یا ملی کردن برخی از صنایع بزرگ است. 
بررسی تفصیلی فلسفه وجودی شرکت های دولتی مربوط به حقوق اداری است. در این جا به اشاره ای مختصر به دلایل پیدایش شرکت های دولتی اکتفا می کنیم :
1- دولت گاه بنا به دلایلی ترجیح می دهد که بعضی از اعمال تصدی را به جای آنکه در قالب وزارتخانه ها و موسسات انجام دهد در قالب شخصیت حقوقی شرکت تجاری انجام دهد. مثلاَ شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که به موجب قانون تشکیل پست جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده، از این جمله است. 
2- گاه بخش خصوصی از انجام برخی فعالیت های بزرگ اقتصادی ناتوان است و یا اطمینان کافی به بازدهی آن ندارد. در این صورت ممکن است دولت در این راه پیشگام شود. اینگونه شرکت های دولتی ممکن است پس از جلب اطمینان بخش خصوصی در تصدی این نوع فعالیت ها واگذار گردد. 
3- بعضاَ اموال اشخاص به حکم دادگاه مصادره می گردد. در این صورت چنانچه محکوم علیه در بعضی شرکت ها نیز دارای سهم الشرکه باشد این سهم الشرکه ها نیز قهراَ به دولت انتقال می یابد. در این صورت با شرکت هایی مواجه می شویم که بخشی از سهم الشرکه آن ها متعلق به دولت است بدون اینکه اراده دولت در تحقق این امر دخیل بوده باشد. بسیاری از شرکت های دولتی در کشور ما از این قبیلند. 
4- در بعضی شرایط اقتصادی و سیاسی مصلحت عمومی ایجاب می کند که از دارایی های متعلق به اشخاص حقوقی حقوق خصوصی سلب مالکیا شده و این دارایی ها به مالکیت دولت درآیند و یا اصطلاحاَ ملی شوند. چنانچه این دارایت درآمده و به شرکت دولی تبدیل شدند.

  • قواعد حاکم بر شرکت های دولتی

با توجه به دلایلی که برای ایجاد شرکت های دولتی گفته شد، کاملاَ منطقی است که همان قواعد حاکم بر شرکت های تجاری بر شرکت های دولتی نیز حکومت نماید معذلک مقنن ممکن است بنا به مصلحت، برای این گونه شرکت ها در برخی موارد قواعد استثنایی وضع نماید. 
وضع قواعد استثنایی با دو رویکرد متفاوت انجام می پذیرد. در بعضی موارد قواعد استثنایی، امتیازاتی را برای شرکت های دولتی ایجاد می کند. مانند اینکه شرکت های دولتی از بعضی هزینه ها نظیر هزینه دادرسی معاف باشند. گاهی نیز قواعد استثنایی موجد محدودیت هایی برای شرکت های دولتی است مثلاَ ممکن است مقنن با هدف مراقبت از اموال عمومی انجام معاملات شرکت های دولتی را منوط به طی تشریفات مزایده و مناقصه نماید و حال آنکه سایر شرکت ها در این زمینه کاملاَ آزاد هستند. وضع قواعد استثنایی برای شرکت های دولتی آشفنگی ها و بی نظمی های فراوانی را تولید می کند. خصوصاَ در مورد شرکت هایی که بخشی از سهام آن متعلق به اشخاص خصوصی است وضعیت بسیار پیچیده ای وجود دارد زیرا مقنن برای صیانت از اموال عمومی و حفظ مصالح عمومی اجرای قواعدی را به شرکت های دولتی تحمیل می کند که معلوم نیست به چه دلیل باید سایر شرکا آثار منفی آن را تحمیل نمایند. 
ماده 300 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت فقط از تبعیت شرکت های دولتی از قوانین تاسیس و اساسنامه های خود سخن گفته است اما حقیقت آن است که امروزه قوانین خاص حاکم بر شرکت های دولتی بسیار فراوان هستند :
" شرکت های دولتی تابع قوانین تاسیس و اساسنامه های خود می باشند و فقط نسبت به موضوعاتی که در قوانین و اساسنامه های آن ها ذکر نشده تابع مقررات این قانون می شوند ". 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی رایگان با ما در ثبت شرکت کیا تماس حاصل فرمایید. 
شماره تماس :

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

نشانی: تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر شمالی، کوچه شریفی، پلاک 55، واحد 13



فلسفه وجودی شرکت دولتی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۰/۰۲
  • ۱۴۴ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی