ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

ارکان شرکت تعاونی یعنی ارکانی که در پیشبرد فعالیت ها و اهداف شرکت های تعاونی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و موجب می گردد که شرکت تعاونی به نحو مطلوب تصمیم گیری ، اداره و نظارت گردد که مطابق ماده 29 قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ارکان شرکت های تعاونی را به سه مورد تقسیم نموده است :
1. مجمع عمومی 
2. هیات مدیره 
3. بازرس یا بازرسان 
مجمع عمومی به صورت مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده تشکیل می شود. 
- مجمع عمومی عادی 
مجمع عمومی عادی عبارت است از اجتماع اعضای تعاونی یا نمایندگان تام الاختیار آن ها که برای تصمیمات جاری سالانه شرکت در محل معین گرد هم می آیند. 
- مجمع عمومی فوق العاده 
مجمع عمومی فوق العاده عبارت است از اجتماع اعضاء تعاونی یا نمایندگان تام الاختیار برای تصمیمات فوق العاده شرکت

  • زمان تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

موقع معینی برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده در قانون پیش بینی نشده است؛ لذا فقط در صورت لزوم برای دعوت و برگزاری آن اقدام می شود؛ یعنی هنگامی که تصمیم گیری درباره موضوعاتی مطرح باشد که در حیطه وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده است. این موضوعات عبارت اند از : تغییر مواد اساسنامه ، عزل یا قبول استعفای هیئت مدیره ، ادغام و انحلال شرکت تعاونی، که تصمیم گیری در مورد آن ها به موجب ماده 35 قانون بخش تعاونی، بر عهده مجمع عمومی فوق العاده گذاشته شده است.

  • نصاب لازم برای رسمیت جلسه مجمع عمومی فوق العاده

برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده می توان در سه نوبت از اعضا دعوت کرد. نصاب لازم برای رسمیت جلسات این مجمع با استفاده از قانون بخش تعاونی، به شرح ذیل است :
نوبت اول. در دعوت نوبت اول، رسمیت جلسه مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل دو سوم اعضا یا وکلا و نمایندگان تام الاختیار آنان به دست می آید. از آنجا که هر عضو شرکت تعاونی بدون در نظر گرفتن میزان سهام ، فقط دارای یک رای است ، می توان گفت که جلسه مجمع عمومی فوق العاده در دعوت نوبت اول به شرطی رسمیت می یابد که از کل رای دهندگان – که برابر با تعداد اعضای شرکت تعاونی است – دست کم دو ثلث آنان، اصالتاَ یا وکالتاَ و به نمایندگی در جلسه حضور داشته باشند. 
نوبت دوم . اگر در دعوت اول به علت حاصل نشدن نصاب لازم، جلسه مجمع تشکیل نشود، یک بار دیگر برای برگزاری آن از اعضا دعوت می شود. آگهی دعوت دوم باید با همان دستور جلسه، حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ تشکیل نشدن جلسه دعوت اول منتشر شود. رسمیت جلسه در این دعوت وقتی حاصل می شود که حداقل نصف به علاوه یک اعضا یا وکلا و نمایندگان تام الاختیار آن ها در آن حاضر باشند. 
نوبت سوم . چنانچه در دعوت دوم نیز جلسه عمومی فوق العاده به علت رسمیت نیافتن تشکیل نشود، برای بار سوم با انتشار آگهی به شرح و ترتیب نوبت دوم از اعضا دعوت می شود. جلسه مجمع عمومی فوق العاده در دعوت نوبت سوم با حضور هر تعداد شرکت کننده رسمی خواهد بود. 
چون دعوت چهارمی برای برگزاری مجمع عمومی فوق العاده پیش بینی نشده است ؛ لذا دعوت نوبت سوم آخرین دعوت برای تشکیل این مجمع است. با آنکه مقررات خاصی در خصوص تشکیل نشدن مجمع عمومی فوق العاده وجود ندارد ، می توان گفت هر ذی نفعی می تواند رسیدگی به موضوع و انجام اقدامات مقتضی را از وزارت تعاون درخواست کند.

  • اکثریت لازم برای تصمیم گیری در مجمع عمومی فوق العاده

تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده با اکثریت سه چهارم آرای حاضر در جلسه اتخاذ می شود. همان طور که می دانیم اکثریت بر سه نوع است : اکثریت مطلق، اکثریت نسبی و اکثریت خاص؛ اکثریت سه چهارم آرای حاضر در جبسه که برای اتخاذ تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مناط اعتبار است ، از انواع اکثریت خاص محسوب می شود. 
برای تکمیل بحث یادآوری می کنیم که :
1. صورت جلسه مجامع عمومی، اعم از عادی و فوق العاده و تصمیمات اتخاذ شده در آن ها را منشی مجمع در دفتر مخصوص ثبت می کند و رئیس ، منشی و ناظران جلسه آن را امضا می کنند؛ رئیس جلسه رونوشت آن را به هیئت مدیره ابلاغ می کند ؛ و نسخه ای از آن نیز به وزارت تعاون ارسال می شود . صورت جلسات مجامع عمومی از جمله اسناد شرکت است و باید محفوظ بماند. همچنین لازم است تصمیمات مجمع به منابعی که در شرکت سرمایه گذاری یا مشارکت کرده اند اطلاع داده شود. 
2. ممکن است جلسه مجمع عمومی عادی یا فوق العاده راس ساعت مقرر رسمیت پیدا نکند، در این حالت مقام دعوت کننده مجمع باید برگزاری جلسه را حداقل به مدت 30 دقیقه به تاخیر اندازد و در صورتی که باز هم نصاب لازم حاصل نشود صورت جلسه ای دایر بر رسمیت تیافتن جلسه تهیه کند و به امضای حاضران برسد. چنین صورت جلسه ای را " صورت جلسه منفی " می نامند. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
متخصصان ثبت شرکت کارا ، با سال ها تجربه و همچنین با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارند، به شما کمک خواهند کرد تا تصمیمات صحیح تری اتخاذ نمایید.



شرکت تعاونی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۰/۲۷
  • ۱۱۳ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی