ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

اعلام ختم تصفیه به وسیله مدیران

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

تصفیه عبارت است از خاتمه دادن به کارهای جاری شرکت، اجرای تعهدات و وصول مطالبات شرکت،انجام معاملات جدید.هر گاه برای اجرای تعهدات شرکت لازم باشد،نقد کردن دارایی شرکت،پرداخت بدهی های شرکت و تقسیم باقی مانده دارایی آن بین شرکاء
در دو صورت امر تصفیه شرکت صورت می گیرد :

1. در صورت کشف بطلان شرکت : یعنی کشف گردد که شرکت به دلیل عدم رعایت هر یک از مقررات قانونی اصلاَ تشکیل نشده است. 
2. در صورت انحلال شرکت : یعنی شرکت پس از آنکه مدتی از تشکیل آن گذشت ، به نقطه پایان برسد. موجبات انحلال، خود به دو دسته تقسیم می گردد . 
مدیران تصفیه نماینده شرکت در حال تصفیه بوده و کلیه اختیارات لازم را جهت امر تصفیه حتی از طریق طرح دعوی و ارجاع به داوری و حق سازش دارا می باشند و می توانند برای طرح دعاوی و دفاع از دعاوی وکیل تعیین نمایند. محدود کردن اختیارات مدیران تصفیه باطل و کان لم یکن است. 
از تاریخ تعیین مدیر یا مدیران تصفیه شرکت وظایف و اختیارات مدیران شرکت خاتمه یافته و عمل تصفیه شرکت شروع می شود و مدیر یا مدیران تصفیه بدون هیچگونه تاخیری امور مربوط به تصفیه شرکت را انجام می دهند زیرا نماینده قانونی شرکت بوده و دارای اختیارات لازم می باشند.

  • نحوه تصفیه شرکت پس از انحلال

به جز موردی که انحلال شرکت در نتیجه ورشکستگی باشد و تصفیه آن تابع مقررات ورشکستگی است در سایر موارد که شرکت منحل شده باشد برابر قانون تجارت و اساسنامه به ترتیب ذیل عمل می گردد :
1- اگر در اساسنامه شرکت نحوه تصفیه و مدیر تصفیه مشخص شده باشد و یا در صورتیکه مجمع عمومی فوق العاده رای به انحلال شرکت داده و موضوع تصفیه شرکت معلوم شده باشد به همان کیفیت عمل می گردد و در غیر این صورت تصفیه امور شرکت با مدیران شرکت خواهد بود. 
2- در صورتیکه به هر علت و موجباتی مدیر تصفیه تعیین نگردیده یا اینکه پس از تعیین به وظیفه خود عمل نکرده باشد هر ذینفعی حق دارد از دادگاه تقاضای تعیین مدیر تصفیه را بنماید. بدیهی است در مواردی که دادگاه حکم به انحلال شرکت می دهد ضمن صدور حکم مدیر تصفیه را نیز تعیین می نماید. 
برای اینکه عملیات تصفیه در مهلت قانونی انجام گیرد اقدامات ذیل باید معمول گردد :
1- در صورتیکه شرکت دارایی نقدی داشته که مورد احتیاج نباشد به نسبت سهام بین سهامداران شرکت تقسیم می شود، مشروط بر اینکه حقوق طلبکارانی که موعد وصول طلب آن ها نرسیده است محفوظ باشد.
2- پس از شروع به تصفیه باید در سه نوبت و هر نوبت به فاصله یک ماه از بستانکاران از طریق روزنامه رسمی و کثیرالانتشار که آگهی های شرکت در آن درج می شده است دعوت به عمل آید و حداقل شش ماه از تاریخ انتشار اولین آگهی گذشته باشد و بعد دارایی شرکت بین سهامداران تقسیم گردد.

  • اعلام ختم تصفیه به وسیله مدیران

پس از ختم عملیات تصفیه شرکت، مدیران تصفیه باید وجوه باقی مانده را در یکی از شعب بانک های ایران در حساب مخصوصی واریز نموده و صورت اسامی طلبکاران و صاحبان سهامی را که مطالبات خود را دریافت ننموده اند به همان شعبه بانک تسلیم تا در صورتیکه برای وصول طلب خود مراجعه نمایند به آن ها پرداخت گردد و مراتب را به وسیله آگهی به اطلاع اشخاص ذینفع برسانند. در صورتیکه پس از ده سال از تاریخ انتشار آگهی ختم تصفیه، وجوهی در بانک مانده باشد در حکم مال بلاصاحب بوده و بانک با اطلاع دادستان محل آن را به خزانه دولت منتقل خواهد کرد و دفاتر و اسناد مربوط به شرکتی که تصفیه گردید، باید به مرجع ثبت شرکت ها تحویل شود تا به مدت ده سال پس از اعلام ختم تصفیه نگهداری گردد، و برای مراجعه کسانی که خود را ذینفع می دانند مورد استفاده قرار گیرد. به این کیفیت پس از انحلال شرکت سهامی باید برای رسیدگی به اموال شرکت و اسناد و مطالبات صاحبان سهام و طلبکاران، مدیر یا مدیرانی جهت تصفیه تعیین و عملیات تصفیه را به اتمام برسانند. 
ضمناَ به کسانی که علاقه مند به دانستن قوانین  مربوط به این موضوع هستند و می خواهند اطلاعات دقیق و جزییات را بدانند توصیه می شود که به مواد 232 الی 199 قانون تجارت مراجعه فرمایند یا برای یهره گیری از مشاوره رایگان تخصصی، با کارشناسان ما در ثبت شرکت کارا تماس حاصل فرمایند.



اعلام ختم تصفیه به وسیله مدیران

  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی