ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

شرایط لازم جهت جایگزینی مدیر تصفیه

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ

تصفیه شرکت متعاقب بحث انحلال یا ورشکستگی مطرح می شود و از آن جا که یک شرکت به محض اعلام ورشکستگی یا انحلال نمی تواند به امور مربوط به شرکت به فوریت خاتمه دهد و شناسایی و محاسبه بدهی ها و مطالبات و تعیین اولویت پرداخت و وصول مطالبات و انجام امور ناتمام مستلزم مطالعه، بررسی ، تدقیق و تدبیر امور مختلف است بر این اساس قانونگذار موضوع تصفیه را جهت تدبیر و تمشیت امور شرکت پس از اعلام انحلال و ورشکستگی تمهید و تعیین کرده است. 
به موجب ماده 212 لایحه قانون تجارت ، مدیران تصفیه نماینده شرکت در حال تصفیه اند و برای امر تصفیه از اختیارات لازم برخوردار می باشند. محدود کردن اختیارات مدیران تصفیه باطل و کان لم یکن است یعنی مطلقاَ بلااثر است نه این که فقط در مقابل ثالث بلااستناد باشد. 
اختیارات مصرحه مدیر یا مدیران تصفیه عبارتند از :
1. طرح دعوا 
2. ارجاع دعوا به سازش
3. حق سازش
4. تعیین وکیل در دعاوی 
در صورت استعفا ، فوت ، حجر و ورشکستگی ممکن است مدیر یا مدیران تصفیه سمت خود را از دست بدهند. از این 4 مورد تنها استعفا جنبه ارادی دارد به همین دلیل استعفا در ماده 230 و فوت و حجر و ورشکستگی در ماده 231 لایحه آمده است.


  • استعفا

به موجب ماده 230 لایحه ، مدیر تصفیه ای که قصد استعفا دارد باید مجمع عمومی عادی را به منظور اعلام استعفا و تعیین جانشین دعوت کند. استعفای مدیر تصفیه وقتی معتبر است که جانشین او انتخاب شود و انتخاب جانشین برای او ثبت و آگهی شود. پس وقتی جانشین تعیین نشده باشد و هم چنین تعیین جانشین آگهی نشده باشد استعفای مدیر تصفیه اثر قانونی ندارد. مدیر تصفیه ای که قصد استعفا دارد باید مجمع عمومی عادی را دعوت کند اما اگر این مجمع به هر دلیلی تشکیل نشود و یا تشکیل شود اما نتواند جانشین تعیین کند مدیر تصفیه قصد استعفای خود را به دادگاه اعلام می کند و دادگاه جانشین او را انتخاب می کند و این انتخاب نیز ثبت و آگهی می شود. در نهایت در هر موردی که مدیر تصفیه را دادگاه مشخص کرده باشد تعیین جانشین هم توسط دادگاه انجام می شود.

  • فوت ، حجر و ورشکستگی

در این سه فرض دو حالت را در نظر می گیریم. مدیران تصفیه یا منحصر هستند یا متعدد. 
الف) اگر مدیران تصفیه متعدد باشند : در صورتی که مدیر تصفیه توسط مجمع عمومی انتخاب شده باشد، مدیران باقی مانده مجمع عمومی را برای تعیین جانشین دعوت می نمایند. اما اگر توسط دادگاه انتخاب شده باشد یا مجمع عمومی دعوت نشود یا دعوت بشود اما نتواند جانشین انتخاب کند، هر ذینفع می تواند برای تعیین جانشین به دادگاه مراجعه کند. 
ب) اگر مدیر تصفیه یک نفر بیشتر نباشد و بمیرد یا محجور و یا ورشکسته شود و توسط مجمع عمومی انتخاب شده باشد مرجع ثبت شرکت ها با درخواست هر ذینفع ، مجمع عمومی عادی را برای انتخاب جانشین مدیر تصفیه دعوت می کند. این مرجع تنها مجمع عمومی عادی را دعوت می کند تا نسبت به انتخاب مدیر اقدام کند نه اینکه مدیر تصفیه را انتخاب کند. 
اما اگر مدیر تصفیه توسط دادگاه انتخاب شده باشد یا مجمع عمومی دعوت نشود یا بشود اما نتواند جانشین انتخاب کند، هر ذینفع می تواند برای تعیین جانشین به دادگاه مراجعه کند. 
از همراهیتان سپاسگزاریم . 
موسسه حقوقی فکر برتر، افتخار دارد با استفاده از توان بالای کادر مجرب خود ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت  شرکت، ثبت برند و علامت تجاری ،ثبت طرح صنعتی به عمل آورد.
برای این منظور، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی فکر برتر 
42143-021




  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی