ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

نام تجاری چیست؟

يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ق.ظ

در جهان کنونی،شاهد این هستیم که افراد به دنبال معنا بخشیدن به مصرف هستند. این معنا ممکن است به طرق مختلف حاصل گردد.بخشی از معنا،متشکل از مجموعه تفاسیری است که از دیر باز افراد به یک مفهوم (سمبل )نسبت داده اند(مثل معنای لغات)اما بخش دیگری از معنا ناشی از مرتبط شدن آن مفهوم با دیگر عناصر،ویژگی ها،مزیت ها،احساسات و...می باشد.در حقیقت نام تجاری  به گونه ای با مرتبط ساختن محصول یا خدمت اصلی با برخی از ویژگی ها ،مزیت ها و احساسات اثرگذار و مطلوب،موجب تداعی معنا برای محصولات و خدمات شده و از این طریق سبب خلق ارزش می گردد.
بنابراین نام تجاری چیزی بیشتر از محصول است.آنچه که یک محصول با نام تجاری را از یک محصول بدون نام تجاری متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد،مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها،چگونگی عملکرد،دلیل وجودی آن و ویژگی های درک شده از شرکت مرتبط با نام تجاری است.اما واضح است که نام تجاری و ایجاد نام تجاری دارای جنبه ها و ابعاد بسیار گسترده و متنوعی می باشد.همچنین بر اساس متون علمی گوناگون،مشخص است که احساسات ناشی از نام تجاری،یکی از اصلی ترین ابعاد نام تجاری محسوب گشته و اثرات بسیار زیادی را بر جنبه های گوناگونی از جمله رفتارها و پاسخ ها نسبت به نام تجاری ایجاد می کند.بدین ترتیب ایجاد نام تجاری ،یکی از اثربخش ترین راه ها برای ایجاد ذهنیت منسجم در مخاطبان به شمار خواهد آمد.

طبق ماده ی 30 قانون علامت،علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
الف)علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی رااز هم متمایز سازد.
ب)علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده ی جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.
ج)نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده ی شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
در واقع،علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها بااشخاص متمایز سازد.انجمن بازاریابی آمریکا نیز برند را چنین تعریف کرده است:
یک نام تجاری،یک نام،اصطلاح،علامت،نشان یا طرح یا ترکیبی ار این ها است که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالا ها یا خدمات رقبا به کار می رود.در ساده ترین تعریف،هر نوع علامت اعم از نقش،تصویر،رقم،حرف،عبارت،مهر،کلمه،لفافه و...که برای امتیاز تشخیص محصول صنعتی،تجاری یا کشاورزی و... اختیار می شود را علامت تجاری می گویند. به بیانی دیگر نشان تجاری ، نام یا نمادی متمایز (  مانند لوگو ،برند ،علامت تجاری یا طرح زمینه  ) برای شناسایی کالاها یا خدمات از یک فروشنده یا یک گروه از فروشندگان است که جهت متمایز نمودن کالاها از کالاهای رقبا به کار می رود. .به عبارتی برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن،شنیدن،حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی،دیداری یا لفظی، صفات و ویژگی های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می کند.
به موجب قانون، ثبت علائم تجاری  اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. نشان تجاری که  قابلیت ثبت شدن را داشته باشد می تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه،حرف،عدد،نقاشی ،سمبل،نقش های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالاها)علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات،رایحه و یا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشد. .نام تجاری اگر فارسی باشد باید یک مستند معنائی در لغت نامه ی دهخدا داشته باشد.
برند یک محصول می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد و مزایای محصول را توصیف کند، توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و برروی  مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند.در واقع یک برند موفق، برندی گیرا است که بتوان به سهولت آن را تلفظ کرد و تبلیغ نمود.به جز علائم تجاری که مشخص کننده ی منبع کالا یا خدمات هستند چند دسته نشان دیگر نیز وجود دارد:الف)علائم اشتراکی:که متعلق به اتحادیه هایی است که از آن نشان به منظور معرفی خود با یک سطح کیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه)استفاده می کنند.ب)علائم تصدیق نامه با استانداردهای معین:این علائم برای نشان دادن قبولی داده می شوند،ولی محدود به هرگونه عضویتی نیستند و آن ها را می توان به هر کس که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند اعطا کرد.

کارا ثبت ارائه دهنده ی برترین ها در امور ثبتی
اعتماد و رضایت شما افتخار ماست.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۲/۲۷
  • ۱۵۷ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی