ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

ورشکستگی ، فسخ و انحلال شرکت تضامنی

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ق.ظ

برابر ماده 116 قانون تجارت شرکت تضامنی شرکتی است که بین دو یا چند نفر تحت اسم مخصوصی برای امور تجاری با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود و در صورتی که دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض آن کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت خواهد بود و منظور از مسئولیت تضامنی همین است و به این جهت گفته می شود در شرکت تضامنی اعتبار و شخصیت شرکاء در تشکیل شرکت دخالت دارد و تادیه دیون و تعهدات شرکت به عهده آن هاست.

می توان مهم ترین اصول شرکت تضامنی را به قرار ذیل برشمرد :
1- مسئولیت تضامنی شرکا   2- ذکر شرکت تضامنی در نام شرکت   3- غیرقابل انتقال بودن سهم الشرکه

  • ورشکستگی شرکت و شرکاء

امکان دارد در شرکت تضامنی وقفه ای در پرداخت دیون حاصل گردد و شرکت دچار ورشکستگی شود و اعلام توقف نماید. برای شرکاء یا بعضی از آن ها هم امکان ورشکسته شدن هست. در مورد ورشکستگی شرکت تضامنی ماده (128) قانون تجارت چنین تصریح می نماید :" ورشکستگی شرکت ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکاء و ورشکستگی بعضی از شرکاء ملازمه قانونی با ورشکستگی شرکت ندارد ". بدین ترتیب شرکاء شرکت تضامنی نمی توانند به استناد ورشکستگی از زیر بار قروض خود شانه خالی کنند. زیرا مدیون شدن شرکت ، علاوه بر دارایی و سرمایه آن ها ، تسری به سرمایه خارجی شرکاء می کند. 
در واقع مدیون شدن شرکت ملازمه قانونی با مدیون شدن شریک دارد. ولی بر عکس متوقف شدن شرکت ، ملازمه با متوقف شدن شرکاء ندارد. 
در صورت عکس هم ، یعنی ورشکسته شدن شریک ، ملازمه با ورشکستگی شرکت ندارد. ولی باعث انحلال شرکت می گردد. زیرا می دانیم که بقاء شرکت تضامنی بستگی به اعتبار شرکاء دارد. در صورتی که یکی از شرکاء به خاطر ورشکسته شدن یکی از شرکت های خود اعتبارش را از دست بدهد ؛ تاثیر در اعتبار شرکت تضامنی دارد که موجب انحلال آن می گردد. 
با توجه به ماده (127) قانون تجارت مادام که دارایی آن تقسیم نشده باشد، به ورشکستگی شرکت تضامنی می توان حکم داد و از این طریق حقوق طلبکاران را تامین کرد. یعنی در صورتی که یکی از شرکاء ورشکسته شود به موجب ماده (138)  قانون تجارت که می گوید : " در مورد ورشکستگی یکی از شرکاء ، انحلال وقتی صورت می گیرد که مدیر تصفیه کتباَ تقاضای انحلال شرکت را نموده و از تقاضای مزبور شش ماه گذشته و شرکت مدیر تصفیه را از تقاضای انحلال منصرف نکرده باشد ". 
مفهوم ماده فوق این است که شرکت به مجرد تقاضای انحلال از طرف مدیر تصفیه شریک ورشکسته منحل نمی شود ؛ زیرا باید :
اولاَ – شش ماه از تاریخ این تقاضا گذشته باشد. 
ثانیاَ – در فاصله این مدت شرکت نتواند یا نخواهد مدیر تصفیه را از تقاضای انحلال منصرف کند.

  • فسخ شرکت

در شرکت تضامنی ممکن است یک یا چند نفر از شرکاء شرکت را فسخ نمایند. یعنی قصد خروج از شرکت را داشته باشند که در این صورت باید شرایط ذیل در نظر گرفته شود :
1- در اساسنامه شرکت این حق از شرکاء سلب نشده باشد. 
2- تقاضای فسخ شرکت ناشی از قصد اضرار نباشد. 
3- تقاضای فسخ باید شش ماه قبل از فسخ کتباَ به شرکاء اعلام شود. 
4- اگر مطابق اساسنامه باید سال به سال به حساب شرکت رسیدگی شود ؛ فسخ در موقع ختم محاسبه سالیانه به عمل آید . ( ماده 137 ق. ت )
بنابراین این هم حق شرکاء محفوظ است که با اقامه دلایل کافی برای فسخ بتوانند عقد شرکت را فسخ کنند و هم رعایت حال سایر شرکای شرکت تضامنی شده است که با ابراز حسن نیت نه قصد اضرار فسخ به عمل آید و در عین حال مدت کافی برای تصمیم سایر شرکاء در این مورد وجود داشته باشد. به این ترتیب فسخ شرکت مستلزم از بین رفتن شرکت نیست زیرا سایر شرکاء می توانند پس از خروج شریک متقاضی فسخ ، به فعالیت خود ادامه دهند و یا شرکت جدید تاسیس نمایند.

  • انحلال شرکت تضامنی

به موجب ماده ( 136 ) قانون تجارت شرکت تضامنی در موارد ذیل منحل می شود :
1- وقتی که شرکت مقصودی را برای آن تشکیل شده است ؛ انجام داده یا انجام آن غیرممکن شده باشد. مثلاَ کالای مخصوصی را از دولت به انحصار گرفته اند و وارد کرده اند ؛ ولی دولت طبق قانون خاصی آن را به خود اختصاص داده است. مثل : شکر 
2- در صورت تراضی تمام شرکاء
3- در صورتی که شرکت ورشکست شود. 
4- در صورت فسخ یکی از شرکاء طبق ماده (137 ق. ت )
5- در صورتی که شرکت برای مدت معینی تشکیل شده و آن مدت منقضی شده باشد. 
6- در صورتی که یکی از شرکاء به دلایلی انحلال شرکت را از دادگاه تقاضا نماید و دادگاه آن دلایل را موجه دانسته و حکم به انحلال بدهد. 
7- در صورت فوت یکی از شرکاء یا حجر یکی از آنان . 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
همکاران ما در ثبت شرکت کارا ، در کوتاه ترین زمان ممکن شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.


ورشکستگی ، فسخ و انحلال شرکت تضامنی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۱/۰۶
  • ۱۴۱ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی