ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

ثبت برند پودر ماهی

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ق.ظ

ثبت برند یکی از مهم ترین ابزارهای تجاری است. در واقع با جهانی شدن و رشد سریع شرکت ها و حتی تشابه در محصولات مصرفی و شناساندن محصول و خدمات خاص خود و همچنین متمایز ساختن آن ها با محصولات و خدمات سایر شرکت های دیگر و جلوگیری از سوء استفاده دیگران نیاز به ثبت برند و ثبت علامت تجاری یکی از نیازهای ضروری بوده و این یکی از عوامل موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی است . 
ثبت برند در تمامی رشته های مشاغل مختلف با کالاهای متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی و خدمات قابل اخذ می باشد که می تواند به طور مستقیم بر روی کالای قابل عرضه اعتبار بخشی کند و انحصار و حمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند به همراه داشته باشد. 
این مقاله، محتوای پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص ثبت علامت تجاری می باشد. در این راهنما سعی شده است اطلاعاتی در خصوص ثبت علامت تجاری پودر ماهی در اختیار خوانندگان قرار داده شود.

  • ثبت علامت تجاری اساساَ چه فوایدی دارد ؟

- استفاده از علامت تجاری موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولیدات مشابه می شود. 
- در قرارداد اعطای نمایندگی، علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتماَ باید قید شود. 
- تولیدکنندگان، تجار و شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه علامت تجاری دارند. 
- علامت  تجاری وجهه خاصی به شرکت ها و کسب و کارها می بخشد. 
- در صورت مناسب و موفق بودن علامت تجاری و موفقیت آن، تبدیل به دارایی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن می شود. 
- تولیدکنندگان با داشتن علامت تجاری انحصاری و ثبت شده ملزم به ارائه محصولات با کیفیت تری خواهند بود. 
- برای دریافت گواهی و نشان استاندارد از برند و علامت تجاری استفاده می شود. 
- ثبت علامت تجاری از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری می کند. 
- با ثبت علامت تجاری، ارزش برند چند برابر می شود. 
- علامت تجاری ثبت شده موجب می شود که در بازاریابی بین المللی و مذاکرات تجاری، طرف قرارداد، تولیدکننده دارای علامت تجاری را به عنوان شرکتی دارای سابقه طولانی برنامه های بلند مدت ببینند. 
- با ثبت علامت تجاری، از سرقت طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید. 
- علامت تجاری با حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناخت کالا و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب علامت را محافظت می کند. 
- علامت تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغی خاص را دارد. 
- با ثبت علامت تجاری، محافظت آن توسط مراجع قانونی تایید می شود. 
- علامت تجاری به صاحب خود رسمیت می بخشد. 
- ثبت علامت تجاری، مانع تلاش های رقبای غیرمنصف مثل متقلبان در سوء استفاده از علائم مشخص در محصولات و خدمات نامرغوب یا متفاوت می شود. 
- با ثبت علامت تجاری، آگاهی و امکان سرمایه گذاری برای تولید و فروش کالاها و خدمات در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم داده می شود. 
- با ثبت علامت تجاری گامی در جهت تسهیل تجارت بین المللی برداشته می شود. 
- علامت تجاری، موقعیت محصولات و خدمات را در میان محصولات و خدمات رقیب مشخص می سازد. 
- علامت تجاری به مشتری در شناخت محصولی که درست کار نمی کند یا ناقص است و مقصر آن کمک می کند. 
- ثبت علامت تجاری گاهی برای دریافت وام مفید واقع می شود.

  • ثبت برند اختیاری است یا اجباری ؟

به موجب قانون، ثبت علائم تجاری  اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. لذا، ثبت علامت تجارتی مطابق  آئین نامه ی آن اجباری نیست.یعنی اگر کسی علامت برای کالای خود انتخاب کرد و استعمال نمود و آن را به ثبت نرسانید قانون وی را الزام نمی کند.
تبصره ی ماده ی یک قانون ثبت ثبت علائم و اختراعات مواردی را که دولت ، داشتن و ثبت علامت تجارتی را که اجباری و از قاعده ی فوق مستثنی دانسته اعلام کرده و در اجرای این تبصره ی تصویبنامه ی مورخه 3/2/28 هیئت وزیران ثبت علائم کالاهای زیر را اجباری کرده است:
1) داروهای اختصاصی (اسپسیالیته) مورد استعمال طبی یا بیطاری
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصصوص باشند.
3) مشروبات و آب های گازدار
4) لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.

  • مراحل ثبت برند و علامت تجاری پودر ماهی

برای ثبت برند در ابتدا باید تقاضانامه ای به نام اظهارنامه ثبت علامت تجاری ( درخواست ثبت برند ) را تسلیم اداره ثبت علائم تجاری و مالکیت های صنعتی نماییم. اظهارنامه باید شامل نام و نام خانوادگی، محل سکونت صاحب برند و ده نسخه از لوگو یا طرح علامت مورد تقاضا باشد. همچنین باید مشخص شود علامت تجاری برای چه کالا یا کالاهایی مثلاَ کنسرو ، حبوبات یا ... استفاده خواهد شد. متقاضی ساکن هر کجا که باشد، چه تهران و چه شهرستان و چه خارج از کشور، باید در اظهارنامه محلی را در تهران مشخص کند تا تمام ابلاغیه ها و نامه ها به آن جا ارسال شود. ( در حال حاضر تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود ) . 
اداره ثبت علائم و طرح های صنعتی وظیفه دارد ظرف مدت 15 روز کاری از تاریخ تسلیم اظهارنامه نسبت به رد یا قبول آن اقدام نماید. این اداره در روند رسیدگی به این سه شرط عمل می کند : قبل از این به نام شخص یا شرکت دیگری ثبت نشده باشد. شبیه برندی که قبلاَ توسط شخص یا شرکتی دیگر ثبت شده است نباشد . نام تجاری مورد تقاضا از علائم ممنوعه نباشد و بیانگر کالا باشد نه اسم عام. به موجب قانون ثبت علائم و آیین نامه اصلاحی اجرایی مصوب سال 1337 ثبت علائم ذیل ممنوع شده است :
- علائم رسمی، دولتی و مملکتی نظیر پرچم ایران،علائم وزارتخانه ها،هلال احمر،علائم نیروهای مسلح و ....
- علایمی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده باشد.
- علائم منافی عفت عمومی ونظم و انضباط اجتماعی
- علائمی که دارای اسم و عبارت عمومی باشد و دولت استعمال آن را تحت علامت تجاری منع کرده باشد.
اگر اظهارنامه ثبت برند تجاری رد شود، دلیل آن باید به متقاضی اعلام شود و متقاضی تا ده روز از تاریه ابلاغ فرصت اعتراض دارد. اگر اظهارنامه قبول شود یا بعد از رد تقاضا حکم قطعی مبنی بر قبول آن صادر شود، اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت برند تجاری اقدام می کند و مراتب را جهت اطلاع عموم در روزنامه رسمی کشور به چاپ می رساند. در آگهی مزبور خصوصیات کالا و مشخصات صاحب علامت قید می گردد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • ۲۳۲ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی