ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

ثبت شرکت در مازندران

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۳ ب.ظ

افرادی که دارای توانمندی های گوناگون هستند و مشغول به فعالیت در عرصه های مختلف می باشند می توانند به منظور کسب درآمد بیشتر ، کارآفرینی و یا به دست آوردن اعتبار بیشتر اقدام به ثبت شرکت نمایند. ثبت شرکت مزایای گسترده ایی دارد چه از لحاظ روابط  بین شرکا  و چه از بابت روابط شرکا و مراجعین آنها  .
برخی از این مزایا عبارتند از:
1- ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی افراد اعتبار خاصی می بخشد و موجب ایجاد تمایل  بیشتر از سوی افراد برای ایجاد همکاری می گردد .
2- ثبت نمودن شرکت نشان دهنده این مهم می باشد که برای بوجود اوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازم شده از سوی مراجع مربوطه انجام شده و مقررات آن رعایت گردیده است و فعالیت این مجموعه در چهار چوب قانون می باشد لذا باعت ایجاد حس اعتماد در مشتریان است.
3 - ثبت شرکت از نظر ایجاد اعتماد در  معامله کنندگان با شرکت در درجه ی بالایی  از اهمیت بر خوردار است ، زیرا کسی که قراداد مهمی  با شرکت منعقد  می نماید باید بداند که سرمایه شرکت تا چه اندازه است و اختیار مدیران شرکت تا چه حدودی بوده و بالاخره قدرت و توانایی این شخصیت حقوقی به چه میزان است (موارد مهم هر شرکت در جراید کثیر و انتشار اگهی می شود تا همه به این مهم آگاه باشند )
بنابر این برای دستیابی به کسب و کار اقتصادی گسترده و قانون مدار ثبت شرکت نه تنها مفید بلکه ضروری می باشد. با توجه به اهمیت و مزایای ثبت شرکت ، در این مقاله برآنیم تا  به بررسی ثبت شرکت در مازندران بپردازیم.

  • انواع شرکت های تجاری در مازندران

در کشور ما ایران، در ماده 20 قانون تجارت، شرکت های تجاری به هفت نوع زیر طبقه بندی شده است :
1. شرکت سهامی 
2. شرکت با مسئولیت محدود 
3. شرکت تضامنی 
4. شرکت مختلط غیر سهامی 
5. شرکت مختلط سهامی 
6. شرکت نسبی 
7. شرکت تعاونی تولید و مصرف
نکته : در لایحه اصلاح قانون تجارت ( مصوب 1384 هیات وزیران ) از هفت نوع شرکت تجاری پیش بینی شده در قانون تجارت ، شرکت های مختلط غیر سهامی ، مختلط سهامی و نسبی حذف شده اند و لذا چهار نوع شرکت تجاری یعنی سهامی ، با مسئولیت محدود ، تضامنی و تعاونی فقط به رسمیت شناخته شده اند.

  • چه نوع شرکتی ثبت کنیم ؟

اگر فعالیت هنری ، حقوقی ، فرهنگی ، آموزشی و به طور فعالیت غیرتجاری دارید، بهترین انتخاب برای شما ثبت موسسه غیرتجاری است. 
اگر فعالیت تعاونی زیر نظر وزارت تعاون دارید، بهتر است شرکت تعاونی ثبت کنید. در شرکت های تعاونی سهام شرکا یکسان و تعداد شرکا معمولاَ زیاد است.
به شرکت هایی که بیش از نیمی از سهام آن ها و در نتیجه کنترل شرکت متعلق به عموم باشد سهامی عام می گویند. مانند کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار، بنابراین اگر قصد ورود به بورس و عرضه سهام شرکت به عموم مردم را دارید، شرکت سهامی عام بهترین انتخاب شماست. 
در غیر از این موارد معمولاَ شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص را به ثبت می رسانند. چنانچه دو یا چند نفر بخواهند شرکتی تاسیس کنند که بار مسئولیتی زیاد برای آن ها نداشته باشد باید شرکت خود را با مسئولیت محدود به ثبت برسانند . در شرکت بامسئولیت محدود هر یک از شرکا تا میزان سرمایه خود در قروض و تعهدات شرکت متعهد می شود. 
هر گاه چند نفر بخواهند یک شرکت تشکیل دهند که در آن هر یک از شرکا به میزان سرمایه خود مسئولیت داشته باشند باید یک شرکت سهامی خاص به ثبت برسانند. شرکت هامی خاص از حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس تشکیل می شود. در ادامه، جهت روشن شدن بیشتر مطلب ،  به مقایسه میان این دو شرکت می پردازیم. 
مقایسه شرکت سهامی و با مسئولیت محدود :
- موضوع فعالیت :  با مسئولیت محدود : الزاماَ تجاری و سهامی : تجاری یا غیرتجاری 
- حداقل میزان سرمایه : با مسئولیت محدود : مشخص نشده است و  سهامی خاص : 1 میلیون ریال 
- تعداد شرکا : با مسئولیت محدود : حداقل 2 و  سهامی خاص : حداقل 3 
- زمان ایجاد شخصیت حقوقی : با مسئولیت محدود : تادیه تمام سرمایه نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه غیرنقد و سهامی : قبول کتبی سمت توسط اولین مدیران و بازرسان 
- پرداخت حداقل لازم برای تشکیل شرکت : با مسئولیت محدود : تمام سرمایه و سهامی : حداقل 35 درصد کل سرمایه 
- تعداد مدیران : با مسئولیت محدود : حداقل 1و سهامی خاص : حداقل 3 
- حدود مسئولیت : با مسئولیت محدود : تا میزان سرمایه و  سهامی : تا میزان سرمایه ( محدود به مبلغ اسمی سهام )
- تقسیم سرمایه : با مسئولیت محدود : سهم الشرکه  و سهامی : سهام
- حدود اختیارات مدیران : با مسئولیت محدود : اختیار عام و محدود کردن اختیارات بین طرفین معتبر و در مقابل ثالث فاقد اعتبار مگر به موجب اساسنامه باشد که در مقابل ثالث هم معتبر است و سهامی : اختیار عام و محدود کردن اختیارات بین طرفین معتبر و در مقابل ثالث فاقد اعتبار است. 
- تغییر اساسنامه :  با مسئولیت محدود : 1) اساسنامه 2) اکثریت مطلق عددی با داشتن حداقل سه چهارم سرمایه و سهامی :اکثریت دو سوم آرای حاضر در مجمع عمومی فوق العاده

در قرارداد شرکت مثل همه عقود و قراردادها باید شرایط عمومی صحت عقود رعایت شود که عبارت است از 
قصد و رضا ، اهلیت ، معین بودن موضوع ، قانونی بودن جهت و هدف. همچنین شرایط اختصاصی تشکیل شرکت عبارت است از : وجود شرکا ، همکاری شرکا ، سرمایه گذاری ، تقسیم سود و زیان ، مبادرت به عملیات بازرگانی 
شایان ذکر است ، به موجب قوانین ایران، کسانی که می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند به قرار ذیل می باشند:
- کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند.
- اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت 100% در ایران شرکت ثبت نمایند.
- چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.(Joint Venture) به منظور ایجاد اشتغال در ایران،سعی شده است تا این روند در ایران راحت طی گردد. (مدارک لازم گواهی ثبت شرکت+ کپی مدارک هویتی نمایندگان آن ها)

  • اوراق ثبت شرکت در مازندران

با توجه به نوع و قالب شرکت ، اوراق ثبتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه ، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین می باشد. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی تقریباَ مشابه با این دو نوع شرکت دارند. اوراق ثبت شرکت می بایست به امضاء موسسین یا همه شرکاء شرکت برسد. 
نکته: اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند. همچنین فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  نیز در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۷/۲۵
  • ۱۹۱ نمایش
  • company register

نظرات (۴)

  • محمود لطفی
  • خوبه
  • حمید حمیدی
  • مفید بود ممنون
  • حمید حمیدی
  • مقاله ثبت شرکت بسیار خوب بود ممنون از شما

  • احمد رضایی
  • ممنون از محتوای شما

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی