ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۴۹ مطلب در اسفند ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ثبت شرکت سهامی خاص اصولاَ چقدر زمان می برد؟

زمان ثبت شرکت برای افرادی که خود اقدام به ثبت شرکت نمایند حدود 90 تا 120 روز می باشد و تعداد برگشت کار از اداره و حداقل اصلاحات مورد نیاز حدود 5 بار می باشد. اما چنانچه کلیه امور ثبتی به موسسه حقوقی کارا ثبت ، واگذار شود زمان طی کلیه ی مراحل ثبتی حدود 20 الی 30 روز از تاریخ قرارداد و تکمیل مدارک می باشد.

  • حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص چقدر می باشد ؟

حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال می باشد . شایان ذکر است بانک ها و موسسات اعتباری برای شرکت سهامی خاص اعتبار بیشتری نسبت به سایر شرکت ها قائل هستند.

  • سهامداران شرکت سهامی خاص می توانند زیر سن قانونی 18 سال باشند؟

بله ، چنانچه عضو هیات مدیره شرکت نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد .

  • نقش بازرس در شرکت سهامی خاص چیست و چه شرایطی باید داشته باشد ؟

در شرکت سهامی خاص، دو بازرس اصل و علی البدل باید وجود داشته باشد. بازرس موظف است با توجه به اساسنامه شرکت و مصوبات مجمع عمومی بطور مستمر بر اعمال و تصمیمات مدیران نظارت و نقطه نظرات خویش را در قالب گزارش مکتوب سالیانه تهیه و به مجمع عمومی ارائه نماید.بر این اساس بازرس اختیار دسترسی به تمامی اسناد،مدارک،دفاتر و رسیدگی به حساب های شرکت را دارد.وی همچنین وظیفه دارد از صحت و سقم گزارش و اطلاعاتی که هیات مدیره در اختیار مجمع عمومی قرار می دهد اطمینان حاصل نماید و در صورت بروز هرگونه مغایرت،اطلاعات صحیح را کسب و به مجمع گزارش کند.
بازرسان مجاز باید دارای شرایط ذیل باشد:
1-حسن شهرت و عدم محکومیت کیفری موثر
2-حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های متناسب با وظایف محوله
3-داشتن حداقل 5 سال سابقه کار مفید 
4-عدم اشتغال به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی
افراد ممنوع الانتخاب به سمت بازرس
طبق ماده 147 اشخاص ذیل نمی توانند به سمت بازرسی شرکت سهامی انتخاب شوند:
1-اشخاص مذکور در ماده ی 111 قانون تجارت(محجورین،ورشکستگان و محرومین از حقوق اجتماعی)
2-مدیران و مدیر عامل شرکت
3-اقرباء سببی یا نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم
4-هر شخصی که خود یا همسر از اشخاص مذکور در بند 2 موظفاَ حقوق دریافت می دارد.

  • company register

کلیه شرکت ها و اشخاص حقوقی مکلفند پس از تاسیس شرکت با مراجعه به اداره امور مالیاتی ، تشکیل پرونده دارایی داده و مالیات دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی دو برابر مبلغ اولیه می شوند.به بیانی دیگر،در صورت عدم تشکیل پرونده و پرداخت حق التمبر دارایی ، به جای 2 در هزار، معادل 6 در هزار سرمایه ثبت شده باید پرداخت نمایند.


طبق مقررات مربوطه، شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت مالیات سرمایه می باشد . در واقع تشکیل پرونده دارایی به معنای آن است که شرکت به اداره مالیات اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده است.
 لازم به ذکر است به تازگی و بر اساس طرح جامع مالیاتی، اداره کل مالیات بر درآمد ( عملکرد ) پس از تکمیل و تشکیل پرونده، جهت ارائه مفاصا حساب مالیاتی، از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام می کند.لذا در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده نیز می بایست برای تشکیل پرونده اقدام نمایید.
 جهت تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مربوط به شرکت ها مراجعه نمایید.پیشنهاد می شود، به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی برای درخواست کد اقتصادی، کد پستی دقیق خود را نیز از اداره پست استعلام کنید .
 در ذیل به مدارک مورد نیاز چهت تشکیل پرونده دارایی می پردازیم. شایان ذکر است، کلیه ی امور مالیاتی شرکت شما عزیزان در موسسه حقوقی کیا ثبت به صورت تخصصی و در سریع ترین زمان ممکن انجام می گیرد.برای این منظور می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
 مدارک لازم برای تشکیل پرونده دارایی :

  • اصل و کپی اساسنامه شرکت
  • اصل و کپی آگهی تاسیس
  • اصل و و کپی روزنامه رسمی
  • اصل و کپی شرکت نامه
  • اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکت ها
  • اصل و کپی آگهی تغییرات
  • اصل و کپی شناسنامه(صفحه اول) اعضای هیات مدیره
  • اصل و کپی کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره
  • کپی فیش تلفن محل شرکت
  • کپی سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت
  • company register

چنانچه شرکت در طول حیات خود نیاز به اعمال تغییراتی پیدا نماید، می توان در هر زمانی، نسبت به تغییر آن اقدام نمود. این تغییرات و تصمیمات ، باید مطابق قانون تجارت به ثبت برسند. به همین دلیل، ثبت آنها نیاز به تدوین و تنظیم صورتجلسه دارد. قبل از تأسیس سامانه الکترونیکی ،امور مربوط به این تغییرات و ثبت آنها با صرف وقت زیاد و دردسرها ی بسیاری انجام می شد اما امروزه متقاضیان به جای مراجعه ی حضوری به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری می توانند از طریق اینترنت و با مراجعه به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را تکمیل کنند.
در این مقاله برآنیم تا به مراحل ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت بپردازیم. شایان ذکر است،شما عزیزان در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در این رابطه ،می توانید با کارشناسان مجرب ما در " ثبت شرکت فکر برتر " تماس حاصل نمایید.

  • مراحل  ثبت تغییرات اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها (صورتجلسه)

مرحه اول: تکمیل اطلاعات شرکت
_ وارد نمودن شناسه ملی شرکت 
_ وارد نمودن شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت در صورت نداشتن شناسه ملی.
مرحله دوم: درج اطلاعات جلسه
_ تعیین نوع صورتجلسه با توجه به نوع شرکت ( مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، فوق العاده و..)
_مشخص نمودن حد نصاب جلسه مبنی بر حضور تمامی اعضای شرکت و یا اکثریت اعضا.

  • company register
  • رشته های مشاوران شامل موارد ذیل است:

1- گروه شهرسازی و معماری 2- گروه راه و ترابری 3- گروه مهندسی آب 4- گروه مطالعات کشاورزان 5- گروه انرژی 6- گروه پست و مخابرات 7- گروه صنعت 8- گروه معدن 9- گروه نفت و گاز 10- گروه تخصص های مشترک

  • دسته بندی مشاوران

مهندسین مشاور یا مشاوران ، برای تشخیص و تعیین صلاحیت از حیث شخصیت حقیقی و حقوقی به انواع ذیل دسته بندی می شوند :
الف- نوع اول : اشخاص حقیقی 
کارشناس ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی که طبق آیین نامه نامبرده شده واجد صلاحیت شناخته شود. 
ب- نوع دوم : اشخاص حقوقی 
بیش از پنجاه درصد مالکیت آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی و یا ترکیبی از آن ها باشد.

  • شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه شرکت ها

1- شرکت در سازمان ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد.(جهت اخذ رتبه ،نخستین قدم ثبت شرکت است)
2- شرکت واجد شرایط و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت در رتبه مورد نظر  طبق ضوابط و دستورالعمل های لازم باشد.
3- شرکت محرومیت یا ممنوعیتی برای انجام کارهای مربوطه نداشته باشد(عدم سوءپیشینه حرفه ای)
4- هیچکدام از مدیران شرکت نباید کارمند دولت باشند.
5- سابقه کار مفید و مرتبط مدیر عامل و اعضاء هیات مدیره موظف بر اساس جداول 1-7 آیین نامه ضروری می باشد.
6- امتیاز مدرک تحصیلی هیات مدیره و پرسنل فنی امتیازآور فقط در یک شرکت پیمانکاری یا مشاوره یا طرح ساخت محاسبه گردد.

  • ویژگی های عمومی که در تعیین صلاحیت مشاوران حقیقی الزامی است :

- داشتن تابعیت ایرانی 
- عدم سوء پیشینه کیفری موثر 
- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت 
- عضویت در سازمان استان 
- نداشتن سابقه محرومیت ، محکومیت یا ممنوعیت از کارهای مهندسی مشاور و عدم اشتغال به کار در شرکت های پیمانکاری

  • عواملی که سبب کسب امتیاز مشاوران خواهد شد :

برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر اهمیت نیروی متخصص فنی و مهندسی، کم و کیف امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.
از جمله عواملی که سبب کسب امتیاز مشاوران خواهد شد به شرح ذیل است :
-  سوابق مدیریت و تجربه های مفید و موثر 
-  دوره های تخصصی آموزشی 
-  مقالات علمی ویژه
-  کسب جایگاه و رتبه در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری
-  حضور داشتن در سمینارها و کنفرانس های مختلف تخصصی 
-  سابقه قراردادهای انجام شده در زمینه فعالیت های مهندسین مشاور و اجرایی 
-  امتحان و آزمون های دوره ای

  • company register

منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان است که به موجب مصوبه هیات دولت در سال 75 تاسیس شده است.از ویژگی های مهم منطقه آزاد انزلی، وجود بندر انزلی در سواحل دریای خزر به عنوان قسمتی از آن است که دارای امکانات و تاسیسات بندری مناسبی جهت تخلیه و بارگیری و انبارداری بوده و نفش مهمی را در کریدور شمال جنوب خواهد داشت.


به همین جهت، چنانچه قصد ثبت شرکت در مناطق آزاد را دارید، ثبت شرکت در بندر انزلی می تواند به راحتی اهداف شما را محقق کند.ثبت شرکت کیا با بیش از سه دهه تجربه درخشان، به عنوان یکی از مجرب ترین شرکت های ثبتی کشور با کادری حرفه ای ، آماده ی ارائه ی خدمات بهینه به متقاضیان عزیز می باشد.در تمامی مراحل از مشاوره تلفنی کیا ثبت کمک بگیرید.

  • از جمله سایر امتیازات ثبت شرکت در بندر انزلی عبارت است از :

_ معافیت مالیاتی 20 ساله 
_ آزادی کامل ورود و خروج سرمایه
_ آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100درصد 
_  معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه 
_ نزدیکی به بنادر آستراخان و لاگان در روسیه krasnudesk  در ترکمستان ، Aktau  در قزاقستان و باکو در جمهوری آذربایجان
_ نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت و در اختیار داشتن تجهیزات ناوبری کامل 
 _ نزدیکی به بزرگ ترین ذخایر نفت و گاز در دریای خزر

  • company register

چنانچه شرکت در طول حیات خود نیاز به اعمال تغییراتی پیدا نماید، می توان در هر زمانی، نسبت به تغییر آن اقدام نمود. این تغییرات و تصمیمات ، باید مطابق قانون تجارت به ثبت برسند. به همین دلیل، ثبت آنها نیاز به تدوین و تنظیم صورتجلسه دارد. قبل از تأسیس سامانه الکترونیکی ،امور مربوط به این تغییرات و ثبت آنها با صرف وقت زیاد و دردسرها ی بسیاری انجام می شد اما امروزه متقاضیان به جای مراجعه ی حضوری به اداره کل ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری می توانند از طریق اینترنت و با مراجعه به آدرس اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir صورتجلسه تغییرات شرکتها و مؤسسات غیر تجاری را تکمیل کنند.
در این مقاله برآنیم تا به مراحل ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت بپردازیم. شایان ذکر است،شما عزیزان در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی در این رابطه ،می توانید با کارشناسان مجرب ما در " ثبت شرکت فکر برتر " تماس حاصل نمایید.

  • مراحل  ثبت تغییرات اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکت ها (صورتجلسه)

مرحه اول: تکمیل اطلاعات شرکت
_ وارد نمودن شناسه ملی شرکت 
_ وارد نمودن شماره ثبت و انتخاب نوع شرکت در صورت نداشتن شناسه ملی.
مرحله دوم: درج اطلاعات جلسه
_ تعیین نوع صورتجلسه با توجه به نوع شرکت ( مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، فوق العاده و..)
_مشخص نمودن حد نصاب جلسه مبنی بر حضور تمامی اعضای شرکت و یا اکثریت اعضا.
_ تکمیل مشخصات متقاضی ( نام، نام خانوادگی، شماره ملی، ...)
_ مشخص نمودن سمت متقاضی مبنی بر اینکه اصیل باشد یاوکیل.
_ مشخص نمودن تاریخ برگزاری جلسه.
_ وارد کردن ساعت شروع و پایان در جلسه در قسمتهای مربوطه و رعایت تقدم و تأخر ساعات جلسه چنانچه در یک روز چند جلسه تشکیل شده باشد.

  • company register

بنا به تعاریف بین المللی، منطقه آزاد محدوده ی حراست شده ی بندری و غیر بندری است  که از  شمول برخی مقررات جاری کشور متبوع خارج بوده و با بهره گیری از مزایایی نظیر معافیت های مالیاتی ، بخشودگی سود و عوارض گمرکی و عدم وجود تشریفات زاید ارزی و اداری و همچنین سهولت و تسریع فرایندهای واردات و صادرات با جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال فناوری  به توسعه سرزمین اصلی کمک می نماید.
ایجاد یک منطقه آزاد، امتیازات ویژه ای را می تواند به همراه داشته باشد.از جمله ی این امتیازات می توان به ایجاد فرصت های اشتغال در داخل خارج و جذب سرمایه های خارجی  و همچنین کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی و گسترش صادرات اشاره کرد.به همین جهت،امکانات و تسهیلات قانونی،شرایط مساعدی را جهت سرمایه گذاری های اقتصادی و زیر بنایی برای حضور فعالان اقتصادی در مناطق آزاد مهیا کرده است .
در ایران هفت منطقه آزاد وجود دارد که عبارت است از قشم ، کیش ، ارس ، ماکو ، اروند رود ، چابهار و انزلی 
همچنین مناطق ویژه تجاری صنعتی را می توان به صورت ذیل تعریف کرد :
محدوده جغرافیایی مشخص که قوانین گمرکی محدوده گمرکی کشور در آن اجرا نمی شود و به منظور تسهیل در امر واردات و صادرات کالا و حمایت از صنعت داخلی کشور و همچنین جذب فناوری های نوین در امر تولید و توسعه منطقه ای در میادی گمرکات و نقاط مرزی کشور ایجاد می شود را مناطق ویژه تجاری – صنعتی می نامند. در حال حاضر نزدیک به 30 منطقه ویژه تجاری – صنعتی در ایران وجود دارد . 
از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی عبارت است از :
*صدور مجوز ساخت و پایان کار بصورت رایگان 
* معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات
* ورود ماشین آلات خط تولید و ابراز و اثاثیه اداری بدون عوارض گمرکی
* تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی در مناطق ویژه
* عدم محدودیت زمانی متروکه شدن کالا در منطقه ویژه

  • تفاوت های عمده ی منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی

*خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است ، اما در مناطق آزاد تجاری ، خرده فروشی هم برای اتباع خارجی و هم اتباع داخلی امکان پذیر است .
*  در رابطه با اشتغال و همچنین بیمه های اجتماعی برای فعالیت افراد خارجی در مناطق آزاد ، تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده است ، اما در مناطق ویژه اقتصادی قوانین یاد شده به صورت ثابت ، از قانون کار اتباع خارجی در داخل کشور تبعیت می کند. 
* در ایران معافیت مالیاتی کامل به مدت 15 سال در مناطق آزاد وجود دارد ، اما در مناطق ویژه اقتصادی صرفاَ تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور ارائه می شود ، یعنی مناطق ویژه برخلاف مناطق آزاد از معافیت کامل برخوردار نیستند. 
* در مناطق آزاد تجاری برای عوارض گمرکی و صادرات و همچنین واردات کالا نیز بخشودگی کامل سهم دولت در نظر گرفته شده است ، اما این موضوع درباره مناطق ویژه صد در صد نیست و بسته به موضوع فعالیت تخصصی منطقه ، تغییر می کند. 
* مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه بر اساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود. 

  • company register

شرکت سهامی شرکتی است که با رعایت مقررات قانونی مدنی راجع به شرایط صحت قرارداد ها و قواعد اختصاصی قانون تجارت و ثبت شرکت ها و شرایط مورد توافق بین شرکاء برای امور انتفاعی اعم از تجارتی و غیر تجارتی تشکیل و سرمایه آن به سهام متساوی القیمه تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها و سود حاصله است.


به موجب ماده 3 لایحه قانونی شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود.نوع اول – شرکت هایی هستند که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.این گونه شرکت ها شرکت سهامی عام نامیده می شوند.نوع دوم-شرکت هایی هستند که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.اینگونه شرکت ها شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
و به تصریح ماده 44 در شرکت های سهامی نوع اول عبارت " شرکت سهامی عام " و در شرکت های نوع دوم عبارت " شرکت سهامی خاص" باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.

  • سرمایه شرکت سهامی عام

سرمایه اولیه در شرکت های سهامی عام در موقع تاسیس از پنج میلیون ریال نباید کمتر باشد.در صورتیکه سرمایه شرکت بعد از تاسیس به هر علت از حداقل مذکور کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام به عمل آید یا شرکت به نوع دیگر از انواع شرکت های مذکور در قانون تجارت تغییر شکل یابد وگرنه هر ذینفع می تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.هر گاه قبل از صدور رای قطعی موجب درخواست انحلال منتفی گردد دادگاه رسیدگی را موقوف خواهد نمود.
سرمایه نقدی و تعهدی و پذیره نویسی
به موجب ماده 66 برای تاسیس شرکت های سهامی عام موسسین باید اقلاَ بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و حداقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس نزد یکی از بانک ها تودیع نمایند.
به این ترتیب شرکتی که مثلاَ با پنج میلیون ریال تاسیس می شود باید سیصد و پنجاه هزار ریال نقداَ سپرده و سپس آگهی برای دعوت سایرین انتشار دهد.
 ممکن است قسمتی از تعهد موسسین سرمایه غیر نقدی باشد در این صورت باید عین آن با مدارک مالکیت در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است تودیع گردد.
در مواردی که سرمایه به شکل تعهدی است باید از طرف موسسین پذیره نویسی بعمل آید.
تعهد پرداخت یا پذیره نویسی به موجب اعلامیه ای به عمل می آید که طبق ماده 9 شامل نکات ذیل خواهد بود:
1-نام شرکت
2-موضوع شرکت و فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل می شود.
3-مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد.
4-مدت شرکت
55-هویت کامل و اقامتگاه و نقش موسسین در صورتیکه تمام یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه با آن سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند.
66-مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک و تعداد و نوع سهام.در مورد سرمایه غیر نقد شرکت تعیین مقدار و مشخصات و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود.

  • company register
  • اجازه بهره برداری از علامت تجاری

صاحب علامت تجاری، می تواند علامت تجاری را به دیگری منتقل کند یا بدون انتقال ، اجازه استفاده از آن را به دیگری بدهد. لیکن ، در مواردی که صاحب علامت یا قائم مقام قانونی او، استفاده از آن را به دیگری اجازه دهد این اجازه در صورتی معتبر خواهد بود که اجازه نامه مربوط به آن، در ایران به ثبت رسیده باشد. در این صورت ، مالک علامت تجاری کماکان مالک آن باقی می ماند و فقط موافقت خود را درباره استفاده از علامت تجاری توسط یک یا چند شرکت ثالث اعلام می کند. این کار معمولاَ در مقابل پرداخت حق الامتیاز انجام می شود و شامل رضایت مالک علامت تجاری است که در موافقتنامه اجازه بهره برداری قید می شود.
در مجوز بهره برداری همچنین باید صریحاَ به این نکته اشاره شود که آیا اجازه به صورت انحصاری صادر می شود یا خیر؟ و نیز این که آیا اجاره گیرنده فعلی حق اعطای اجاره های بعدی را دارد.یا خیر.اگر انحصاری یا غیر انحصاری بودن بهره برداری از علامت در مجوز ذکر نشود هر مجوز بهره برداری که به ثبت می رسد،غیر انحصاری تلقی می گردد.
قرارداد اجازه بهره برداری از ثبت یا اظهارنامه ثبت علامت باید به طور موثر کنترل اجازه دهنده بر کیفیت و مرغوبیت کالا و ارائه خدمات توسط استفاده کننده را در برداشته باشد . در غیر این صورت یا در صورتی که کنترل به طور موثر انجام نگیرد ، قرارداد اجازه بهره برداری فاقد اعتبار خواهد بود. ( ماده 44 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری )
ثبت علامت جمعی یا اظهارنامه آن نمی تواند موضوع قرارداد اجازه بهره برداری باشد. ( ماده 45 قانون )
شایان ذکر است در اتحادیه ی پاریس، نسبت به حق انتقال علامت و همچنین اجازه استفاده از علامت و استفاده چند شخص از علامت تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

  • اجازه بهره برداری از طرح صنعتی

مالک طرح می تواند اجازه بهره برداری را به شخص دیگر تفویض نماید. در این صورت قرارداد اجازه بهره برداری بین دو طرف به امضاء می رسد و شرایط و حدود موافقت نامه در آن درج می گردد. 
به منظور تفویض اجازه بهره برداری از طرح در کشورهای خارجی باید قبلاَ طرح خود را در کشورهای مورد نظر ثبت یا حداقل تقاضانامه ثبت آن را ارائه داده باشید. 
موافقت نامه اجازه بهره برداری از طرح های صنعتی اغلب در موافقتنامه های جامع تر بهره برداری گنجانده می شوند که تمام جوانب یک محصول، را در برمی گیرد.

  • اجازه بهره برداری از اختراع

ورقه اختراع ممکن است مورد انتقال قرار گیرد یا آنکه صاحب اختراع اجازه از آن را به یک یا چند شخص دیگری بدهد. انتقال اختراع و اجازه استفاده از آن نیز برای آنکه اعتبار قانونی داشته باشد باید به ثبت برسد. 
به موجب قانون ، هر گونه قرارداد اجازه بهره برداری از اختراع و طرح های صنعتی ثبت شده ، یا علامت ثبت شده یا اظهارنامه مربوط به آن ها به اداره مالکیت صنعتی تسلیم می شود. اداره مالکیت صنعتی ، مفاد قرارداد را به صورت محرمانه حفظ ولی اجازه بهره برداری را ثبت و آگهی می کند. تاثیر این گونه قراردادها نسبت به اشخاص ثالث منوط به مراعات قانون است. ( ماده 49 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری )
در اظهارنامه تقاضای انتقال شماره ثبت اختراع و نام و اقامتگاه و تابعیت انتقال گیرنده یا کسی که اجازه استفاده به او داده می شود و نام و نشانی نماینده قانونی او در ایران باید تصریح شود و مدارک انتقال با ورقه اختراع ضمیمه اظهارنامه گردد. اداره ثبت بعد از ثبت انتقال یا اجازه استفاده از اختراع مراتب را در ظهر ورقه اختراع درج نموده به صاحب جدید آن مسترد می دارد. 


ثبت برند تجاری فکر برتر- https://companyregister.ir


  • company register
  • ثبت شرکت سهامی خاص اصولاَ چقدر زمان می برد؟

زمان ثبت شرکت برای افرادی که خود اقدام به ثبت شرکت نمایند حدود 90 تا 120 روز می باشد و تعداد برگشت کار از اداره و حداقل اصلاحات مورد نیاز حدود 5 بار می باشد. اما چنانچه کلیه امور ثبتی به موسسه حقوقی کارا ثبت ، واگذار شود زمان طی کلیه ی مراحل ثبتی حدود 20 الی 30 روز از تاریخ قرارداد و تکمیل مدارک می باشد.

  • حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص چقدر می باشد ؟

حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال می باشد . شایان ذکر است بانک ها و موسسات اعتباری برای شرکت سهامی خاص اعتبار بیشتری نسبت به سایر شرکت ها قائل هستند.

  • سهامداران شرکت سهامی خاص می توانند زیر سن قانونی 18 سال باشند؟

بله ، چنانچه عضو هیات مدیره شرکت نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد .

  • نقش بازرس در شرکت سهامی خاص چیست و چه شرایطی باید داشته باشد ؟

در شرکت سهامی خاص، دو بازرس اصل و علی البدل باید وجود داشته باشد. بازرس موظف است با توجه به اساسنامه شرکت و مصوبات مجمع عمومی بطور مستمر بر اعمال و تصمیمات مدیران نظارت و نقطه نظرات خویش را در قالب گزارش مکتوب سالیانه تهیه و به مجمع عمومی ارائه نماید.بر این اساس بازرس اختیار دسترسی به تمامی اسناد،مدارک،دفاتر و رسیدگی به حساب های شرکت را دارد.وی همچنین وظیفه دارد از صحت و سقم گزارش و اطلاعاتی که هیات مدیره در اختیار مجمع عمومی قرار می دهد اطمینان حاصل نماید و در صورت بروز هرگونه مغایرت،اطلاعات صحیح را کسب و به مجمع گزارش کند.
بازرسان مجاز باید دارای شرایط ذیل باشد:
1-حسن شهرت و عدم محکومیت کیفری موثر
2-حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های متناسب با وظایف محوله
3-داشتن حداقل 5 سال سابقه کار مفید 
4-عدم اشتغال به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی
افراد ممنوع الانتخاب به سمت بازرس
طبق ماده 147 اشخاص ذیل نمی توانند به سمت بازرسی شرکت سهامی انتخاب شوند:
1-اشخاص مذکور در ماده ی 111 قانون تجارت(محجورین،ورشکستگان و محرومین از حقوق اجتماعی)
2-مدیران و مدیر عامل شرکت
3-اقرباء سببی یا نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم
4-هر شخصی که خود یا همسر از اشخاص مذکور در بند 2 موظفاَ حقوق دریافت می دارد.

  • تفاوت بازرس اصلی و بازرس علی البدل در شرکت سهامی خاص چیست ؟

در واقع ، بازرس علی البدل بازرس جایگزین است و در صورتی که بازرس اصلی فوت کند یا در صورت استعفا یا سلب شرایط از او ، وظایف او را بازرس علی البدل انجام می دهد. 
دارا بودن سوء پیشینه ، چه تاثیری در ثبت شرکت دارد ؟
دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست فقط نمی توانند جزء هیات مدیره ، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند.

  • دستمزدی که برای بازرس باید در نظر گرفته شود چقدر است؟

حق الزحمه بازرسین را می توان در مجمع عمومی عادی مشخص کرد. بازرسین در معاملات شرکت ذی نفع نخواهند بود.


ثبت شرکت کارا ثبت- https://kararegister.com


  • company register