ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۳۳ مطلب در اسفند ۱۳۹۶ ثبت شده است

شرکت بامسئولیت محدود، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود. 
ماده 94 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت را چنین تعریف کرده است :
" شرکت بامسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است " . 
به موجب ماده 104 ق.ت ، " شرکت با مسئولیت محدود به وسیله یک یا چند نفر مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا از خارج برای مدت محدود یا نامحدودی معین می شوند اداره می گردد . "
در این نوشتار به بررسی مسئولیت مدیران شرکت بامسئولیت محدود می پردازیم . پیش از هرچیز، لازم به یادآوری است : 
- مدیران ممکن است یک یا چند نفر باشند. 
- مدیران ممکن است از بین شرکا یا خارج انتخاب گردند. 
- مدیران ممکن است موظف یا غیرموظف باشند. 
- مدت خدمت مدیران ممکن است نامحدود یا محدود باشد اگر محدود باشد انتخاب مجدد به وسبله مجمع عمومی شرکا به عمل می آید.

  • مسئولیت مدیران شرکت بامسئولیت محدود

مدیران شرکت که اداره کنندگان شرکت بامسئولیت محدود محسوب می شوند به مانند وکیل برای شرکت عمل می نمایند یعنی تا حدودی که به ایشان اختیار داده شده است مجاز هستند و خارج از اختیارات داده شده مجاز به هیچ اقدامی ولو به نفع شرکت نمی باشند بنابراین وظیفه دارند رعایت مصلحت شرکت را بنمایند و در موعدی که معین شده حساب زمان تصدی خود را به شرکاء اعلام دارند حتی اگر در حدود اختیارات داده شده سوء استفاده نمایند یا سهل انگاری ، بی مبالاتی و بی احتیاطی آن ها موجب ورود خسارت به شرکت گردند، مسئول جبران خسارات وارده می باشند. 
ماده 115 قانون تجارت مصوب 1311 حدود و ثغور مسئولیت را تعیین تکلیف نموده و می گوید : 
" اشخاص ذیل کلاهبردار محسوب می شوند :
الف) موسسین و مدیرانی که برخلاف واقع پرداخت تمام سهم الشرکه ی نقدی و تقویم و تسلیم سهم الشرکه ی غیرنقدی را در اوراق و اسنادی که باید برای ثبت شرکت بدهند اظهار کرده باشند. 
ب) کسانی که به وسیله متقلبانه سهم الشرکه غیرنقدی را بیش از قیمت واقعی آن تقویم کرده باشند. 
ج) مدیرانی که با نبودن صورت دارایی یا به استناد صورت دارایی مزور منافع موهومی را بین شرکاء تقسیم کنند ". 
بنابراین دو نوع مسئولیت متوجه مدیران متخلف در شرکت بامسئولیت محدود است :
اول : مدیرانی که در اثر ارتکاب به عمل مجرمانه کلاهبرداری ، موجب ضرر و زیان شرکت گردیده اند که مسئولیت کیفری متوجه آن ها است که علاوه بر جبران خسارت مستوجب مجازات می باشند. 
دوم : مدیرانی که بر اثر بی مبالاتی، سهل انگاری و بی توجهی موجب ضرر و زیان شرکت گردیده اند فقط مسئولیت مدنی متوجه آن ها است و ملزم به جبران خسارات وارده می شوند. 
نکته : در شرکت بامسئولیت محدود مسئولیت فقط مختص به مدیران شرکت نمی باشد بلکه به مانند شرکت های سهامی عام و خاص و شرکت های تعاونی که بازرس یا بازرسان دارای مسئولیت ناشی از قصور و اعمال مجرمانه خود هستند در شرکت های بامسئولیت محدود هیئت نظار وظایفی دارند که در صورت قصور مسئول اعمال و تقصیرات خود می باشند.



مسئولیت مدیران شرکت بامسئولیت محدود


  • company register

ازموضوعات حقوقی که کمتر درحوزه ثبت شرکت ها به آن توجه شده است، مباحث مربوط به بازداشت سهام و سهم الشرکه وهم چنین بازداشت سرمایه شرکت و آثارآن درحیات و ادامه فعالیت شرکت می باشد. لذا دراین گفتار به بررسی امکان یا عدم امکان وقف سهام و یا سرمایه شرکت با دیدگاه حقوقی وثبتی خواهیم پرداخت.
• بررسی بازداشت و توقف سهام و سرمایه شرکت های تجاری :
مراحل چگونگی و نحوه اقدام درخصوص بازداشت سرمایه و یا سهام سهامداران و یا سهم الشرکه که به دلایل مختلف، درخواست بازداشت و یا توقف نقل وانتقال مالکیت آن ازسوی مراجع ذیصلاح صادرمی گردد با ابهام حقوقی مواجه می باشد. برطبق قوانین ثبتی،بازداشت به معنی توقیف کردن اموال جهت اجرای محتوا سند می باشد. علت اصلی بازداشت سرمایه، توقف اموال ازنقل و انتقال می باشد که سرمایه و سهام شرکت نیزجزء دسته ای از اموال محسوب می گردد.
• مراجع صدور بازداشت و توقف سهام و یا سرمایه شرکت :
با توجه به سوابق ادارات ثبت شرکت ها، مراجع ودستگاه های مختلفی به صورت تخصصی درخواست توقف را صادر می نمایند که عموماً می توان به سه دسته تقسیم نمود :
۱. مراجع قضایی( دستورموقت ویا تأمین دلیل) ویا به موجب اجراییه قضایی
۲. ادارات ثبت اسناد واملاک ( به موجب آیین نامه اجرای محتوا اسناد رسمی و سایر قوانین)
۳. سایر دستگاه ها ازجمله سازمان امورمالیاتی، تأمین اجتماعی و سازمان تعزیرات و...
ازطرفی ممکن است علت دستور بازداشت، صرفاً صدوردستورموقت باشد و یاجلوگیری ازنقل وانتقال وبازداشت سرمایه.همچنین ممکن است کل سرمایه شرکت درخواست بازداشت گردد که دراین صورت خوانده ومخاطب اصلی شخصیت حقوقی می باشد ویا اینکه خوانده ومخاطب اصلی سهامدار ویا شریک شخصیت حقوقی شرکت باشد.معمولاً درحالت اول که درخواست بازداشت سرمایه صادرمی گردد، صدور بازداشت به علت بدهی خود شرکت ویا عدم پرداخت مالیات وجرایم مالیاتی و یاعدم پرداخت بیمه، توسط خود شخصیت حقوقی شرکت انجام می شود.
• بررسی حقوقی بازداشت سرمایه و یا سهام :
از لحاظ حقوق ثبت شرکت ها، بازداشت دارایی واموال شرکت با بازداشت سرمایه ثبتی متفاوت است. اموال و دارایی شرکت به اموال منقول وغیرمنقول و املاک و ادوات ومنافع وحقوق شرکت گفته می شود که به طورمستقیم قابل بازداشت وتقویم ونیست شدن طلب می باشد. اما سرمایه ثبت شده نزد مرجع ثبت شرکت ها نوعی تقویم مالکیت بر دارایی به صورت اعتباری می باشد وماهیت سندی وغیرمستقیم اثباتی سرمایه را داشته است و دارای جنبه اعتباری وتقویمی اموال می باشد.
همچنین عملیات بازداشت نزد مرجع ثبت شرکت ها درانواع شرکتهای تجارتی متفاوت می باشد، در برخی ازشرکت های تجارتی سرمایه شرکت وهمچنین مالکیت شرکاء به نحوی ثبت و رسمیت واعلان می گردد که می‌توان به ثبت مالکیت شرکاء درشرکت با مسئولیت محدود، تضامنی و نسبی اشاره نمود که مالکیت هرشریک ونقل وانتقال آن به موجب ماده ۲۰۰ قانون ثبت شرکت ها ثبت میگردد ولذا به موجب بند ۱۴۲مجموعه بخشنامه های ثبتی، دفاتراسناد رسمی مکلفند قبل ازهرنوع انتقال و واگذاری نسبت به سهم‌الشرکه شرکت های نسبی و تضامنی و با مسئولیت محدود ومختلط سهامی وغیرسهامی مراتب را از مرجع ثبت شرکت ها استعلام وسپس نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام کنند بنابراین مراجع ثبتی می‌توانند درهنگام استعلام و یا ثبت چگونگی توقف وبازداشت سهم الشرکه را به دفاتر اعلام و از نقل و انتقال آن جلوگیری نمایند.
این موضوع (ثبت مالکیت سهامداران واعضاء) درشرکت های سهامی (عام و خاص) وتعاونی مبنی برثبت سهام مرجع ثبت شرکت ها منتفی است و مالکیت سهام نزد مرجع ثبت شرکتها ثبت نمی‌گردد ومطابق قوانین تشریفات خاصی برای نقل وانتقال سهام درشرکتهای سهامی درنظرگرفته شده است که ارتباط اداری وصلاحیتی به مرجع ثبت شرکت ها به عنوان ثالث نداشته است. برطبق ماده یک لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت سهامی،شرکتی که سرمایه آن به سهام تقسیم شده ومسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. لذا مسئولیت دارندگان سهام فقط محدود به سهام آنها است. از لحاظ نوع مالکیت سهام به دودسته سهام با نام و سهام بی نام تقسیم می شود. سهام جزء حقوق مالی محسوب می شود و درحکم مال منقول می باشد وهم به صورت قهری وهم به صورت قراردادی قابلیت نقل وانتقال دارد.
تشریفات نقل وانتقال سهام از موارد مهم مربوط به شرکت ها تلقی می گردد. مطابق ماده ۳۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت، سهم بی نام به صورت سند دروجه حامل تنظیم وملک دارنده آن شناخته می شود مگرخلاف آن ثابت گردد. نقل وانتقال این گونه سهام به قبض واقباض به عمل می آید.گواهینامه موقت سهام بی نام درحکم سهام بی نام است و ازلحاظ مالیات بردرآمد مشمول مقررات سهام بی نام می باشد. لذاعملاً مالکیت سهام بی نام وهمچنین جلوگیری ازنقل وانتقال آن جهت حفظ حقوق طلبکارتوسط مراجع ثبتی امکان پذیرنمی باشد. همچنین درماده ۴۰ همین قانون مقررشده،انتقال سهام بانام باید دردفترثبت سهام شرکت به ثبت برسد وانتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی اوباید انتقال را در دفترمزبور امضاء کند. درموردی که تمامی مبلغ اسمی سهام پرداخت نشده است نشانی کامل انتقال گیرنده نیز دردفترثبت سهام شرکت قید و به امضای انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی او رسیده وازنظر اجرای تعهدات ناشی ازنقل وانتقال سهم معتبر خواهد بود.هرگونه تغییراقامتگاه نیزباید به همان ترتیب به ثبت رسیده وامضاء شود.هر انتقالی که بدون رعایت شرایط فوق به عمل آید ازنظر شرکت واشخاص ثالث فاقد اعتباراست. لذا درصورت عدم رعایت تشریفات مذکور درماده ۴۰ قانون مزبور(ثبت انتقال سهام با نام در دفترثبت سهام شرکت) عمل حقوقی انتقال سهام در برابرشرکت واشخاص ثالث قابل استناد نیست. بنابراین درخصوص بازداشت سهام بانام نیزهیأت مدیره شرکت به عنوان ثالث ومخاطب اصلی مقام اجراء می ‌بایستی از نقل وانتقال سهام جلوگیری نماید. زیرا ثبت نقل وانتقال دردفتر سهام شرکت صورت می پذیرد که دراختیارهیأت مدیره می باشد وامتناع ازدستورمقام اجرا نیز مسئولیت های حقوقی برای هیأت مدیره به دنبال دارد ازطرفی دیگر نقل وانتقال سهام درشرکت های سهامی مشمول قانون بورس اوراق بهادار توسط سازمان بورس صورت می پذیرد و سوابق این نوع نقل وانتقال به مراجع ثبتی ارائه نمی گردد. ازمنظردیگرنیزموضوع بازداشت سهام سهامداران،درحقوق تحلیلی ثبت شرکتها قابل تأمل می باشد. برطبق ماده ۵۸۳ قانون تجارت کلیه شرکت های تجارتی دارای شخصیت حقوقی مستقل می باشند وشخصیت حقوقی شرکت های تجارتی جدایی ازشخصیت حقوقی سهامداران می باشند با این همه دارایی شرکت ازدارایی شرکاء مجزا تلقی می گردد ولذا ماهیت سهام شرکت سهامی،بازگوکننده میزان مشارکت صاحبان سهام درمنافع وسود و زیان و تعهدات آنها در شرکت می باشد.
دربرخی از آراء ثبتی وقضایی ونظریات حقوقی،عدم امکان بازداشت وتوقیف سهام سهامدارتأکید شده است که ازجمله می توان به نظریه اداره حقوقی قوه قضاییه اشاره نمود که بیان می دارد: (چون شرکت های تجارتی دارای شخصیت حقوقی مستقل ازشخصیت حقوقی صاحبان سهام می باشد، لذا سهام شرکت های سهامی درقبال بدهی قابل توقیف نمی باشد.(
بنابراین می بایستی نسبت به بدهی سهامداربا بدهی خود شرکت قائل به تفکیک شد و بدهی سهامدارارتباط به اموال ودارایی وسهام شرکت ندارد وهرگونه بازداشت کل سهام ودارایی شرکت پیرو بدهی یکی ازسهامداران غیرقانونی می باشد.
همچنین به موجب رأی ۳۱۱۶ مورخ24/7/1378 شورای عالی سازمان ثبت اسناد واملاک کشور نیز بیان گردیده، بازداشت اموال شرکت بابت دین یکی ازسهامداران به لحاظ اینکه شخصیت شرکت جدا از شخصیت صاحبان سهام است، جایزنمی باشد. لذا بازداشت و توقیف سهام موضوع پرونده اجرایی از لحاظ حقوقی غیر قانونی می باشد.



بازداشت، توقف و وقف سرمایه در شرکت های تجاری

  • company register

یکی از نکات مهم پس از ثبت شرکت انتخاب نام برای ان می باشد ،نام شرکت با نوع فعالیتی که انجام می دهد باید همسو باشد.
تغییر نام شرکت :
در بعضی مواقع شرکتها بنا به دلایلی  تصمیم به تغییر نام می گیرند  که این تغییر نام دارای مراحل مختلفی می باشد .تغییر نام توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود .
تغییر نام شرکت شامل چه مراحلی است :
1-در ابتدا برای تغییر نام باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود 
2-باید صورت جلسه نوشته شود و هر یک از اعضا میزان سهام خود را در ان بیان کرده و سپس به امضا اعضا برسد 
3-با توجه به قوانین تجارت و طبق اساسنامه باید مدارک ارائه شود 
4-چنان چه تعداد شرکا در شرکت از12  نفر بیشتر باشد بایدهیات نظارت انتخاب شود 
5-هیات نظارت باید صورت جلسه را امضا کند 
6-برای تغییر نام بعد از یک ماه یکی از اعضا یا وکیل شرکت باید به اداره ی ثبت شرکتها مراجعه کند ومبلغ حق ثبت نام را واریز نماید 
7-به قسمت تعیین نام شرکت باید صورت جلسه و فیش بانکی را ارائه داد 
8-بعد از انتخاب نام و گرفتن موافقت از مسئول مربوطه به ان و امضا کردن دفاتر باید به پذیرش تحویل داده شود 
در صورت جلسه ی تغییر نام شرکت چه مواردی باید رعایت شود :
1-کلیه ی صورت جلساتی که به امضای شخصیت حقوقی شرکت رسیده است و بر روی سربرگ ان نام شخصیت حقوقی قید شده باشد 
2-برای تشکیل جلسه باید بیشترین تعداد شرکا حضور داشته باشند و دعوت طبق اساسنامه یا قانون تجارت انجام می شود 
3-پایین صورت جلسه باید توسط کلیه ی اعضا و یا وکیل ان  به امضا برسد که در صورت داشتن وکیل باید کپی وکالت نامه که برابر اصل شده است ارائه شود 
4-در صورتی که تعداد افراد از 12 نفر بیشتر باشد باید هیئت ناظر تشکیل شود که در انتهای صورت جلسه باید نام انها قید شود و امضا شود 
5-صورت جلسه باید به امضای هیئت مدیره برسد و سپس در سه نسخه تهیه شود و یک نسخه ی ان باید به اداره ی ثبت شرکتها از طریق سامانه ارسال شود 
6-در سسیتم باید بارکد پستی قید شود 
با توجه به نوع شرکت چه مدارکی برای تغییر نام شرکت نیاز است :
چنان چه شرکت ثبت شده در قالب سهامی خاص باشد چه مدارکی برای تغییرنام نیاز است :
الف)ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود 
ب)صورت جلسه باید تنظیم شود و به امضا ی هیئت رئیسه برسد 
پ)با توجه به اساسنامه و قوانین تجارت دعوت انجام می شود 
ج)برای تحویل صورت جلسه به اداره ی ثبت شرکت ها باید توسط سهامداران که در جلسه حضور دارند به امضا برسد 
د)برای تغییر نام باید مبلغی پرداخت شود و فیش ان به اداره ی ثبت شرکت ها ارائه شود
ه)ارسال روزنامه ای که در ان اگهی داده شد و ارسال ان به اداره ی ثبت شرکت ها
ی) ارسال مدارک تعیین نام شرکت به اداره ی ثبت شرکتها و تایید نام شرکت از طرف انها
در شرکت مسئولیت محدود برای تغییر نام شرکت چه مدارکی نیاز است :
الف)ابتدا باید مجمع عمومی فوق العاده تشکیل شود 
ب)کلیه ی اعضا باید با قید مقدار سهام خود صورت جلسه را امضا کنند 
پ)در صورتیکه تعداد اعضا از 12نفر بیشتر باشد باید هیات ناظر انتخاب شود که نام انها باید در انتهای صورت جلسه قید شود 
ج)صورت جلسه باید توسط هیئت ناظر به امضا برسد 
د)بعد از یک ماه یکی از اعضا یا وکیل شرکت به قسمت انتخاب نام مراجعه کند
ه)بعد از انتخاب نام و گرفتن موافقت از مسئول مربوطه باید اگهی داده شود 
موسسه ی کیا با سابقه ی طولانی در زمینه ی ثبت شرکت به شما کمک می کند تا شرکت خود را به ثبت برسانید .



تغییر نام شرکت

  • company register

در جهان کنونی،شاهد این هستیم که افراد به دنبال معنا بخشیدن به مصرف هستند. این معنا ممکن است به طرق مختلف حاصل گردد.بخشی از معنا،متشکل از مجموعه تفاسیری است که از دیر باز افراد به یک مفهوم (سمبل )نسبت داده اند(مثل معنای لغات)اما بخش دیگری از معنا ناشی از مرتبط شدن آن مفهوم با دیگر عناصر،ویژگی ها،مزیت ها،احساسات و...می باشد.در حقیقت نام تجاری  به گونه ای با مرتبط ساختن محصول یا خدمت اصلی با برخی از ویژگی ها ،مزیت ها و احساسات اثرگذار و مطلوب،موجب تداعی معنا برای محصولات و خدمات شده و از این طریق سبب خلق ارزش می گردد.
بنابراین نام تجاری چیزی بیشتر از محصول است.آنچه که یک محصول با نام تجاری را از یک محصول بدون نام تجاری متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد،مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها،چگونگی عملکرد،دلیل وجودی آن و ویژگی های درک شده از شرکت مرتبط با نام تجاری است.اما واضح است که نام تجاری و ایجاد نام تجاری دارای جنبه ها و ابعاد بسیار گسترده و متنوعی می باشد.همچنین بر اساس متون علمی گوناگون،مشخص است که احساسات ناشی از نام تجاری،یکی از اصلی ترین ابعاد نام تجاری محسوب گشته و اثرات بسیار زیادی را بر جنبه های گوناگونی از جمله رفتارها و پاسخ ها نسبت به نام تجاری ایجاد می کند.بدین ترتیب ایجاد نام تجاری ،یکی از اثربخش ترین راه ها برای ایجاد ذهنیت منسجم در مخاطبان به شمار خواهد آمد.

طبق ماده ی 30 قانون علامت،علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:
الف)علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی رااز هم متمایز سازد.
ب)علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ی ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هر گونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده ی جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.
ج)نام تجاری یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده ی شخص حقیقی یا حقوقی باشد.
در واقع،علامت تجاری نشانی است که قادر است کالاهای تولیدی یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها بااشخاص متمایز سازد.انجمن بازاریابی آمریکا نیز برند را چنین تعریف کرده است:
یک نام تجاری،یک نام،اصطلاح،علامت،نشان یا طرح یا ترکیبی ار این ها است که برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالا ها یا خدمات رقبا به کار می رود.در ساده ترین تعریف،هر نوع علامت اعم از نقش،تصویر،رقم،حرف،عبارت،مهر،کلمه،لفافه و...که برای امتیاز تشخیص محصول صنعتی،تجاری یا کشاورزی و... اختیار می شود را علامت تجاری می گویند. به بیانی دیگر نشان تجاری ، نام یا نمادی متمایز (  مانند لوگو ،برند ،علامت تجاری یا طرح زمینه  ) برای شناسایی کالاها یا خدمات از یک فروشنده یا یک گروه از فروشندگان است که جهت متمایز نمودن کالاها از کالاهای رقبا به کار می رود. .به عبارتی برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن،شنیدن،حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت مفهومی،دیداری یا لفظی، صفات و ویژگی های خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی می کند.
به موجب قانون، ثبت علائم تجاری  اختیاری است ، مگر در مواردی که دولت آن را اجباری نماید. نشان تجاری که  قابلیت ثبت شدن را داشته باشد می تواند یک یا ترکیبی از چند کلمه،حرف،عدد،نقاشی ،سمبل،نقش های سه بعدی (شکل و بسته بندی کالاها)علائم سمعی مثل موسیقی یا اصوات،رایحه و یا رنگ هایی جهت معرفی ویژگی ها باشد. .نام تجاری اگر فارسی باشد باید یک مستند معنائی در لغت نامه ی دهخدا داشته باشد.
برند یک محصول می بایست مناسب با فعالیت شرکت باشد و مزایای محصول را توصیف کند، توجه مصرف کننده را به خود جلب کند و برروی  مخاطب نگرش مثبت ایجاد کند.در واقع یک برند موفق، برندی گیرا است که بتوان به سهولت آن را تلفظ کرد و تبلیغ نمود.به جز علائم تجاری که مشخص کننده ی منبع کالا یا خدمات هستند چند دسته نشان دیگر نیز وجود دارد:الف)علائم اشتراکی:که متعلق به اتحادیه هایی است که از آن نشان به منظور معرفی خود با یک سطح کیفی (یا سایر ملزومات آن اتحادیه)استفاده می کنند.ب)علائم تصدیق نامه با استانداردهای معین:این علائم برای نشان دادن قبولی داده می شوند،ولی محدود به هرگونه عضویتی نیستند و آن ها را می توان به هر کس که تصدیق کند کالاهای مربوط مطابق استاندارد هستند اعطا کرد.

کارا ثبت ارائه دهنده ی برترین ها در امور ثبتی
اعتماد و رضایت شما افتخار ماست.


  • company register

در عصر کنونی، سازمان ها به نیروی انسانی خود توجه ویژه ای دارند.چرا که در محیط کسب و کار ، نیروی انسانی قلب سازمان محسوب می شود. در حقیقت، سازمان ها بدون وجود نیروی انسانی نه تنها مفهومی ندارند، بلکه اداره آن ها نیز میسر نخواهد بود. 
بنا به اهمیت این موضوع، امروزه، به کارگیری نیروی انسانی شایسته، مهم ترین رمز موفقیت سازمان ها به شمار می رود ، به همین دلیل بسیاری از شرکت ها در زمینه ی تامین نیروی انسانی کارآمد مانند نیروی تاسیسات، نگهبان ، مستخدم ، آبدارچی ، مهماندار و ... به فعالیت می پردازند.این شرکت ها، به صورت پیمانکار ظاهر می شوند.
ثبت شرکت های تامین نیروی انسانی، در دو قالب شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص امکان پذیر است که البته برای ثبت این شرکت، اصلح آن است که قالب شرکت سهامی خاص انتخاب گردد، زیرا این شرکت ها برای شرکت در مناقصات، اخذ تسهیلات بانکی و عقد قراردادهای پیمانکاری از اعتبار بیشتری برخوردارند.
نکته :  به طور معمول  ثبت شرکت تامین نیروی انسانی ، مستلزم اخذ مجوز از اداره کار است که تحت کد خدمات عمومی با عنوان تایید صلاحیت شرکت های خدماتی و پیمانکاری تعریف می شود و مجری آن انجمن صنفی هر استان و اداره کار می باشد. 
شرکتهای تامین نبروی انسانی ، جهت ثبت می بایست شرایط و مدارک لازم را که در ذیل گفته خواهد شد فراهم آورند.

  • شرایط ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص :

1- حداقل تعداد سهامداران جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص 3 نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد. 
2- حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان می باشد. 
3- در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود. 
4-  در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
5- حداقل تعداد مدیران و بازرسین :حداقل 3 عضو هیات مدیره + یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل

  • مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص

1- اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی )               2 برگ 
2- اساسنامه شرکت                                 2 جلد 
3- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین          2 نسخه 
4- صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب   2 نسخه 
5- فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین 
6- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است. 
7- ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8- ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) . 
9- ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ).

  • شرایط تشکیل شرکت تامین نیروی انسانی بامسئولیت محدود :

1- شرکت بامسئولیت محدود حداقل بین دو نفر و حداکثر بین هر چند نفری که باشد، تشکیل می گردد. 
2- در تشکیل شرکت بامسئولیت محدود دو اصل باید رعایت گردد : شرکتنامه نوشته و امضاء شده باشد و سرمایه تماماَ تادیه و پرداخت شده باشد. 
3- در شرکت بامسئولیت محدود، هر شریک باید با اراده آزاد خود قرارداد شرکت یا شرکتنامه را امضاء کند. 
4- به هنگام تشکیل شرکت بامسئولیت محدود شرکاء که مکلف به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن می باشند، موضوع شرکت را در آن قید و این موضوع مطابق ماده 190 ق. م باید مشروع باشد. 
5- تنظیم اساسنامه برای شرکت بامسئولیت محدود ، علاوه بر شرکتنامه ضروری می باشد. زیرا شرکاء می توانند اراده خود را از نظر قلمرو و اختیارات و اتخاذ تصمیم و یا حق رای و بالاخره روابط فیمابین در آن منعکس نمایند. 
6- با وجود اینکه در قانون تجارت ایران برای سرمایه شرکت بامسئولیت محدود حداقل سرمایه ای پیش بینی نشده، ولی با این حال شرکت بامسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که کلیه سرمایه نقدی آن تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.


  • مدارک ثبت شرکت تامین نیروی انسانی بامسئولیت محدود :

1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران 
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران 
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران 
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. 
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. 
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
پس از فراهم نمودن شرایط و مدارک فوق، با ورود به سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها، مراحل ثبت شرکت را گام به گام طی کنید و مدارک خواسته شده را در سامانه بارگذاری نمایید.
برای این منظور، می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در این مرکز، از طریق مشاوره ی تخصصی رایگان شما را یاری خواهند داد.




  • company register

نساجی عبارت است از ریسندگی یا بافندگی، هنر بافتنی است که در آن برای تولید پارچه، دو مجموعه مجزا از نخ ها و رشته ها که تار و پود نامیده می شوند، در هم بافته می شوند. رشته های تار در قطعه پارچه به صورت طولی، و رشته های پود درعرض از این سو به آن سو می روند.

بشر در ابتدا برای تهیه لباس و پوشاک و محافظت از خود در مقابل سرما و گرما صنعت نساجی را به وجود آورد. سپس زیر انداز و روانداز خود را به یاری این صنعت تهیه کرد و امروزه نه تنها انواع پوشاک و فرش و موکت را به یاری صنعت نساجی تهیه می کند بلکه برای ساخت ترمز ماشین، شریانهای مصنوعی، جاده ها، هواپیماها و سایت های فضایی به منسوجات نیاز است. برای مثال بیش از50% قلب مصنوعی از الیاف نساجی درست شده است. همچنین بیش از 75% استحکام تایرها از منسوجات است و درجاده سازی نیزقبل ازآنکه آسفالت ریخته شود، منسوجات ویژه ای را روی سطح جاده می خوابانند که عمرجاده ها را افزایش می دهد. به همین دلیل امروزه نمی توان همچون گذشته صنعت نساجی را به روش استاد و شاگردی از نسلی به نسل دیگر انتقال داد. چرا که نساجی در حال حاضر صنعتی بسیار گسترده و پیچیده است که اداره آن نیاز به تخصص و تحصیلات دانشگاهی دارد، تخصصی که در رشته مهندسی نساجی می توان به آن دست یافت. این صنعت شامل بخش های مختلفی می شود که از آن جمله می توان به کارخانه های ریسندگی ( تولید نخ های مختلف )، بافندگی ( تولید انواع پارچه)، تولید فرش ماشینی و موکت و هم چنین کارخانه های تکمیل کننده این کالاها مثل رنگرزی، چاپ و کارخانه های تولید الیاف مصنوعی مثل نایلون و پلی پروپیلن اشاره کرد‌.




• تاریخچه صنعت نساجی در ایران :
صنعت نساجی در ایران از دیرباز به سبب ضرورت مصرف و کاربرد وسیع آن مورد توجه خاص بوده و در طول تاریخ کشورمان فراز و نشیب های فراوانی را طی کرده است. در زمان اشکانیان ایرانیان به تحول جدیدی دست یافتند و در پرورش کرم ابریشم و تولید پارچه های ابریشمی به طریقی همت گماردند که اکثریت ابریشم های تولید چین ازآن کشور خریداری می نمودند و جهت تولید پارچه به ایران می آوردند و پارچه های با طرح ها و نقوش بسیار زیبا تولید و به دنیا عرضه می کردند.
شکوفایی صنعت تولید پارچه های مخمل در کاشان و یزد دردوره اشکانیان وعرضه آن به جهان خصوصاً اروپا قسمت دیگری از تاریخ پرشکوه صنعت نساحی ایران است که صنعتگر ایرانی را قانع نکرده و همچنان به دنبال نو آوری و تسخیر بازارهای جهانی بوده است.
اوج صنعت نساجی را در تاریخ ایران زمین، هنرمندان دوره سلجوقی و صفوی رقم زدند و در زمان شاه عباس صفوی تولیدات بی نظیری آفریده شد و پارچه های زربافت ایرانی از شهرت جهانی برخوردار گردید.
• فعالیت صنعت نساجی :
صنعت نساجی در بخش های زیر فعال است :

  • تولید الیاف نساجی مصنوعی،
  • تولید نخ از الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی یا ترکیبی از آنها،
  • تولید پارچه بافته شده از نخ،
  • تولید منسوجات بی بافت از الیاف یا نخ،
  • رنگرزی پارچه، چاپ پارچه و تکمیل کالای نساجی،
  • تولید منسوجات خاص مورد نیاز در سایر صنایع.

• شناخت الیاف :
کلمه الیاف جمع لیف می باشد؛لیف رشته ای نازک با طول مشخص است که قابلیت انحنا، استحکام. ارتجاع لازم برای عملیات ریسندگی و بافندگی را دارا می باشد. 
• مشخصات الیاف نساجی :
پیشرفت صنعت نساجی موجب پیدایش الیاف متنوع با مشخصات مختلف گردیده است ولی به طور کلی مشخصات الیاف را می توان به دو گروه تقسیم نمود :
۱. مشخصات فیزیکی مانند رنگ، جلا، طول، سطح مقطع، ظرافت، قابلیت هدایت گرمایی و الکتریکی، استحکام، قابلیت کشش، قابلیت انحناء و میزان جذب رطوبت.
2. مشخصات شیمیایی مانند اثر مواد شیمیایی و رنگ روی الیاف و مقاومت الیاف در برابر نور، حرارت و هوا و ...
• انواع الیاف نساجی :
1- الیاف ساخت انسان شامل :

  • سنتیک یا مصنوعی
  • پلی استر
  • نایلون
  • اکرینیک
  • پلی پروپیلن

1-1رژنره یا بازیافتی شامل : ویسکوز، اسپات، کازئین 
2- الیاف طبیعی :

  • منشاء معدنی
  • آسبست (پنبه کوهی)
  • منشا حیوانی
  • ابریشم
  • پشم

2-1منشأ نباتی شامل پنبه، کتان وکنف می باشند.
• ثبت شرکت نساجی:
نکته حائز اهمیت این است که برای ثبت شرکت نساجی نیازمند اخذ مجوز از مرجع ذی ربط می باشید پس از دریافت مجوز، می توانید نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایید. این شرکت ها در دو قالب با مسئولیت محدود و سهامی خاص قابل ثبت هستند.
• شرایط ثبت شرکت نساجی با مسئولیت محدود :
1. در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲نفر میباشد. 
2. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است. 
3. در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیر عامل اقراریه دریافت نماید.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت نساجی با مسئولیت محدود :
- دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین وهیأت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
- دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- -دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
- دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط شرکاء
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
- تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد.
- تکمیل فرم تعیین نام
- پرداخت مبلغ تعین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
- تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیردولتی بودن آن
- معرفی نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن
- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
• شرایط ثبت شرکت نساجی سهامی خاص :
1- حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
2- حداقل 3 نفرعضو به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
3- حداقل 35% سرمایه شرکت نساجی به صورت نقدی پرداخت شود.
• مدارک لازم جهت ثبت شرکت نساجی سهامی خاص :
- تکمیل فرم تعیین نام
- پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره باید که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است. 4- تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
- دو نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
- دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران
- گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آنجا افتتاح شده است.
- دوجلد صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
- معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تأسیس با آخرین تغییرات آن.
- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.
- تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن آن




  • company register

• منظور از تجهیزات پزشکی چیست؟
هر گونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم افزارها که توسط تولیدکننده برای انسان به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل، ارائه می گردد را تجهیزات پزشکی می نامند.
• اهداف تجهیزات پزشکی عبارتند از:

  • تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری
  • تشخیص، پایش، درمان، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت
  • تحقیق و بررسی، جایگزینی، اصلاح آناتومی یا یک فرآیند فیزیولوژیک
  • حمایت کننده یا پشتیبانی کننده حیات
  • کنترل بارداری
  • تمیز یا ضد عفونی کننده و یا استریل کننده وسایل یا محیط برای اهداف پزشکی
  • فراهم نمودن اطلاعات برای اهداف پزشکی و تشخیصی به کمک آزمایش ها بر روی نمونه های گرفته شده از بدن انسان

• زمینه های فعالیت شرکت تجهیزات پزشکی :
یک شرکت تجهیزات پزشکی می تواند در زمینه های تولید تجهیزات پزشکی، واردات وسایل و تجهیزات پزشکی، صادرات وسایل و تجهیزات پزشکی، توزیع و عرضه وسایل و تجهیزات پزشکی، و در حوزه خدمات پس از فروش وسایل و تجهیزات پزشکی به فعالیت بپردازد.
صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی با توجه به اولویت بندی ها و به ترتیب نیازها، اجباری می باشد.
• ثبت شرکت تجهیزات پزشکی :
شما می توانید نسیت به ثبت این شرکت ها که در دو قالب با مسئولیت محدود و سهامی خاص قابل ثبت هستند اقدام نمایید.
• شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود :
ـ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است. 
ـ در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقراریه دریافت نماید.
ـ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل ۲نفر میباشد. 
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تجهیزات پزشکی با مسئولیت محدود :
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
- تکمیل فرم تعیین نام
- پرداخت مبلغ تعین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
- دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضاء ذیل شرکتنامه توسط شرکاء
- دو نسخه شرکتنامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل و امضاء ذیل شرکتنامه توسط کلیه سهامداران
- دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضاء ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیأت مدیره که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
- تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیر دولتی بودن آن.
- تصویر شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیرعامل خارج از اعضاء هیأت مدیره باشد
- معرفی نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن.
- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها.
• شرایط ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص :
- حداقل 3 نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.
- حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
- حداقل 35% سرمایه شرکت به صورت نقدی پرداخت شود.
• مدارک لازم جهت ثبت شرکت تجهیزات پزشکی سهامی خاص :
- پرداخت مبلغ تعیین شده به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
- تکمیل فرم تعیین نام
- دوجلد صورتجلسه هیأت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد
- دوبرگ صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد
- تصویر شناسنامه و کارت ملی بازرسین
- دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص وامضاء زیر تمام اظهارنامه آن توسط کلیه سهامداران
- دو برگ اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضاء زیر تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره باید که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است
- معرفی نامه نمایندگان در صورتی که سهامداران و اعضاء هیأت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی، آگهی تاسیس با آخرین تغییرات آن
- تأییدیه هیأت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن آن
- گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا افتتاح شده است.
- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
• مراحل صدور مجوز برای تجهیزات پزشکی :
شرکت های نمایندگی به منظور اخذ مجوز تجهیزات پزشکی باید به ترتیب زیر اقدام نمایند:
ـ کد تجهیزات پزشکی باید تعیین شود.
ـ فرم ثبت وسیله توسط شرکت تولید کننده خارجی باید دریافت و تکمیل شود.
ـ ثبت شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی الزامی است. به این معنا که شناسنامه دار بودن شرکت در اداره کل تجهیزات پزشکی الزامی می باشد.
ـ فرم تکمیل شده به همراه سایر مدارک مورد نیاز باید به اداره کل توسط نمایندگی ارائه و به مسئول فنی شرکت تحویل داده شود.


  • company register

یکی از مدارک اصلی که در رابطه با مبحث واردات/صادرات کالا الزام داشته و جزء یکی از ارکان اساسی این مقوله می باشد ( کارت بازرگانی) است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران توسط مرکز و یا شهرستان ها به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند، صادر می گردد.

• کارت بازرگانی : مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب 02/04/1372 مجلس شورای اسلامی اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازند. بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در دست اجرا است اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد. تمدید کارت بازرگانی با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد و در دفعات بعد نیز به همین ترتیب ادامه می یابد.
• کاربردهای کارت بازرگانی عبارتند از:
_ مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری
_ مبادله اطلاعات تجاری در سطح جهان
_ عضویت در اتاق بازرگانی 
_ صدور ویزای تجاری
_ واردات از مناطق آزاد
_ شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی داخلی و خارجی
_ ارتباط به تجار خارجی
_ صدور گواهی مبدا
_ صادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی
_ ثبت سفارش و ترخیص کالا
_ مبادرت به حق العمل کاری در گمرک
* نکته : داشتن کارت بازرگانی برای واردات و صادرات الزامی بوده که حین سفارش کالا جزء مدارکی است که توسط بانک ها از متقاضی اعتبار درخواست می گردد.
• انواع کارت بازرگانی :
کارت تجاری : که نوع غالب آن است و برای ثبت و سفارش و ترخیص کالا و صادرات و واردات کالا استفاده می شود.
کارت خدماتی : صرفا برای اشخاص حقوقی که مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت خدماتی دارند، صادر می شود.
کارت موردی : این نوع کارت برای اشخاص حقیقی و حقوقی که برای یک بار خواهان ترخیص کالای خود باشند، صادر می گردد.
کارت تولیدی و صنعتی : و این کارت نیز برای اشخاص حقوقی که دارای مجوز سرمایه گذاری با زمینه فعالیت تولیدی هستند صادر می شود.( به این منظور که تجهیزات کارگاهی و مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات خود را وارد و سپس اقدام به تولید نمایند).
• مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی اشخاص حقوقی :
1- اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
2- اصل کارت ملی مدیرعامل ( در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگزاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی می باشد).
3- در خصوص شرکت های با مسئولیت محدود، ارائه یک برگ تقاضانامه ثبت شرکت های داخلی و شرکتنامه رسمی ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد، الزامی است. در خصوص شرکت های سهامی خاص و عام ارائه یک برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکت های سهامی خاص یا عام که ممهور به مهر اداره ثبت شرکت ها باشد الزامی است.
4- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری.
5- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها.
6- دو قطعه عکس ( جدید، تمام رخ، ساده، رنگی و با پشت زمینه سفید).
7- روزنامه رسمی تاسیس و کلی تغییرات شرکت تا این تاریخ، موضوع فعالیت شرکت بایستی در راستای صادرات و واردات کالا باشد.
8- فرم دال ( تکمیلی از سایت به همراه امضاء مدیرعامل، مهر شرکت و گواهی امضاء در دفتر اسناد رسمی).
9- اصل گواهی موضوع ماده 186 ق.م.م مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس دفتر مرکزی شرکت
10- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزرات علوم مورد پذیرش می باشد.
اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
11- ارائه یکی از مدارک زیر:
الف) اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار ( آدرس اظهارنامه).
ب) اصل اجاره نامه بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار(آدرس اظهارنامه).
ج) اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه).
(متقاضیانی که سن آنان 50 سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند).
12- اصل گواهی بانکی مبتنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی متقاضی ( فقط روی فرم الف قابل قبول است) با مهر و امضای رسمی رئیس شعبه.
13- اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بندهای 3و 7 و 10 ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدارک می باشند.
14- مدارک تولیدی معتبر از یکی از وزارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی.
15- داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
16- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان.
17- کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
"آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است"



  • company register

معتبر ترین منبع جهت استعلام ثبت شرکت سامانه شناسه ملی ثبت شرکتها است.در اولین مرحله برای استعلام ثبت شرکت باید استعلام نام آن گرفته شود که با کمک سامانه شناسه ملی ثبت شرکتها قابل استعلام است.برای استعلام ثبت شرکت که قبلا انجام شده باید از سامانه روزنامه رسمی یا سامانه شناسه ملی شرکتها اقدام کرد.مثلا با اطلاع از شماره ثبت یا شناسه ملی و یا حتی نام اعضا هیئت مدیره می شود جهت استعلام ثبت شرکت استفاده کرد.برای راحتی و سهول این امر شما می توانید به پایگاه www.kiasabt .com مراجعه نمائید و با ورود به پورتال شناسه ملی استعلام خود را آغاز نمائید.                                                                                                     
اهمیت استعلام ثبت شرکت به چند دلیل است:                                                                      
1_برای ثبت شرکت شما نیاز به استعلام نام شرکت دارید برای جلوگیری از تشابه نام و رد شدن پرونده ثبتی.
2_برای پیدا کردن شرکتی که طرف قرارداد شماست و شما می خواهید استعلام ثبت آن شرکت و سوابق حقوقی آن شرکت را بدانید،مثلاا استعلام هیئت مدیره و میزان سرمایه،موضوع فعالیت شرکت و ....              
استعلام ثبت شرکت برای تمامی مدیران و صاحبان مشاغل حائز اهمیت است.                                   

                                 

استعلام کد اقتصادی شرکت
جهت عقد یک قرارداد رسمی با یک شرکت مهم ترین مطلب این است که شرکت مذکور دارای کد اقتصادی باشد و حصول اطمینان از این مطلب فقط با استعلام کد اقتصادی از اداره مالیات امکان پذیر است.استعلام کد اقتصادی به دلیل عدم صدور برگه رسمی کد اقتصادی توسط اداره مالیات لازم و ضروری است.                 
استعلام کد اقتصادی شرکت برای حصول اطمینان از قانونی بودن پرونده مالیاتی شرکت طرف قرارداد بسیار ضروری است.                                                                                                             
استعلام کد اقتصادی شرکت از طریق مراجعه به اداره دارائی امکان پذیر است.در صورت عقد قرارداد با شرکتی که کد اقتصادی نداشته باشد مبلغ قرارداد به هیچ عنوان جز هزینه های رسمی شرکت قرار نمی گیرد و گزارش این قراردادها به اداره مالیات امکان پذیر نیست و در اظهارنامه مالیاتی شرکت ایجاد اشکال می کند پس بنابراین استعلام کد اقتصادی شرکت قبل از عقد قرارداد لازم و غیر قابل اجتناب می باشد.در مورد اخذ کد اقتصادی شرکت برای مدیران و مسئولین شرکتها نیز این نکته قابل توجه است که بعد از صدور دستی کد اقتصادی شرکت حتما استعلام کد اقتصادی شرکت از اداره دارائی گرفته شود.                                                  
برای استعلام کد اقتصادی یک شرکت شما می توانید پس از بررسی آدرس ثبت شده شرکت در پایگاه   www.kiasabt.com به حوزه مالیاتی مربوطه به آن آدرس مراجعه نمائید و از مسئولین مربوطه در این خصوص کمک بخواهید.با مراجعه به پایگاه فوق می توانید اسم شرکت یا شماره ثبت را در قسمت پورتال روزنامه رسمی وارد نمائید و جستجو را آغاز کنید.در این صورت کلیه اطلاعات شرکت مورد نظر شما در اختیارتان قرار خواهد گرفت.                                                                                                                                 

                                        
سامانه ثبت شرکتها (سامانه شناسه ملی)
سامانه ثبت شرکتها،تنها سامانه رسمی و اصلی مربوط به ثبت شرکتها است که متعلق به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری می باشد.قبل از سال 1392 و فراگیر شدن سامانه ثبت شرکتها تنها منبع استعلام اطلاعات شرکتهای ثبت شده سامانه روزنامه رسمی قوه قضائیه و خود اداره ثبت شرکتها بود.                     
www.kiasabt.com           در حال حاضر شما می توانید با مراجعه به پایگاه 
نام و نوع شخصیت حقوقی،شماره ثبت و شناسه ملی،آدرس و آخرین وضعیت حقوقی یک شرکت را می توانید به راحتی از این سامانه استعلام نمایید.                                                                                 

در صورت تصمیم برای ثبت شرکت جدید برای جلوگیری از انتخاب نام تکراری می توانیم از سامانه ثبت شرکتها استفاده کنید در صورتی که مدیران و سهامداران یک شرکت قصد هر نوع تغییر www.kiasabt.com یا حقوقی در شرکتشان را داشته باشند و صورتجلسه ای را به اداره ثبت ارسال کنند کارشناس اداره ثبت در ابتدا اطلاعات صورتجلسه مربوطه را با سامانه ثبت شرکتها مطابقت می دهد و در صورت مغایرت اطلاعات با اعلام نقص به مدیران شرکت جهت تصحیح اطلاعات سامانه ثبت شرکتها اقدام می کند.سامانه ثبت شرکتها معتبرترین و بهترین منبع اطلاعاتی در زمینه ثبت شرکتها است که در 4 سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی هم داشته است.

  • company register

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها آثار و احکام مخصوص به خودشان را دارند که نمونه بارز آن را در تفاوت شرکت های شخص و سرمایه از یک طرف و تفاوت شرکت شخص ( تضامنی و نسبی ) و سرمایه ( سهامی و با مسئولیت محدود ) از طرف دیگر می بینیم. به طور طبیعی اشخاص به هنگام تشکیل شرکت، با توجه به آثار احکام، نوع شرکت را انتخاب نموده و تشکیل می دهند ولی ممکن است در این راه دچار اشتباه شده یا با گذشت زمان و تغییر اوضاع و احوال به این نتیجه برسند که باید نوع شرکت را تغییر دهند. یکی از راهکارها در این گونه موارد این است که شرکت موجود منحل شده و شرکت جدیدی با نوع مورد نظر تشکیل شود و راهکار دوم این است که بدون اینکه شرکت موجود منحل شود فقط نوع شرکت عوض شده و شرکت موجود به نوع دیگری از شرکت های تجاری تبدیل شود. در اغلب موارد شرکای شرکت ها ترجیح می دهند از راهکار دوم استفاده نمایند زیرا شرکت در طول سال های حیات خود ممکن است اعتبار و شهرت تجاری کسب کرده باشند که با انحلال شرکت همه آن ها از بین می رود و این خسارت بزرگی است که بر شرکت وارد می شود.
• انواع تبدیل شرکت های تجاری :
آنچه از مقررات قانونی در مورد انواع تبدیل شرکت های تجاری استفاده می شود این است که تبدیل به سه صورت اجباری، نیمه اجباری و اختیاری پیش بینی شده است که به هر یک از آن ها اشاره می شود.
تبدیل اجباری :
در لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷، تبدیل اجباری در خصوص شرکت های سهامی در ماده ۲۸۴ و به بعد مقرر شده است. مواد فوق ناظر به شرکت های سهامی موجود در زمان تصویب لایحه قانونی ۱۳۴۷ بوده است که بر اساس قانون تجارت ( یعنی مواد ۲۱ تا ۹۴) تشکیل شده بودند ولی با تصویب لایحه قانونی مزبور و تغییر برخی احکام مربوط به شرکت سهامی و تبدیل آن ها به دو نوع سهامی عام و سهامی خاص، به موجب ماده ۲۸۴ همان لایحه قانونی، مکلف شده اند که ظرف مدت ۴ سال از تاریخ اجرای لایحه قانونی به صورت شرکت سهامی خاص یا شرکت سهامی عام در آمده و وضع خود را با مقررات لایحه قانونی تطبیق دهند یا به نوع دیگری از انواع شرکت های تجارتی مذکور در قانون تجارت ۱۳۱۱ تبدیل شوند در غیر این صورت منحل شده محسوب می شدند. با توجه به انقضای مهلت ۴ ساله، تبدیل مبتنی بر ماده ۲۸۴ و به بعد امروزه منتفی است اگر چه از احکام آن می توان در تبدیل شرکت های سهامی استفاده کرد.
تبدیل نیمه اجباری :
تبدیل نیمه اجباری، تبدیل مقرر در ماده ۵ ل.ا.ق.ت می باشد که به موجب آن، هرگاه سرمایه شرکت های سهامی خاص یا عام بعد از تاسیس از حداقل مقرر قانونی (پنج میلیون ریال و یک میلیون ریال) کمتر شود باید ظرف یک سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر اقدام نموده یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت های تجاری مذکور در قانون تجارت تبدیل و تغییر شکل یابد. ضمانت اجرای تخلف از تکلیف فوق این است که در غیر این صورت هر ذینفعی می تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیت دار درخواست کند.
از مقایسه دو مورد اجباری و نیمه اجباری روشن می شود که در مورد اول تبدیل و تغییر شکل حالت اجباری کامل دارد و شرکت از هیچ گونه تخییری برخوردار نمی باشد در حالی که در مورد دوم حالت اجباری تا اندازه ای کم رنگ است زیرا شرکت در این مورد می تواند به جای تبدیل، از روش افزایش سرمایه برای رفع مشکل قانونی استفاده نماید یا ترجیح دهد از هیچکدام از دو روش افزایش سرمایه و تبدیل استفاده ننماید تا شرکت منحل گردد و بر همین اساس از آن به عنوان نیمه اجباری تعبیر آورده شد.
تبدیل اختیاری :
تبدیل اختیاری عبارت از تبدیلی است که شرکت و مراجع ذی صلاح آن به طور اختیاری تصمیم می گیرند نوع شرکت را تغییر دهند بدون آن که از جانب قانونگذار تکلیفی در این خصوص داشته باشند. اینگونه تبدیل هم در قانون تجارت در ماده ۱۳۵ و ۱۸۹ و هم در لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ به شرح ماده ۲۷۸ پیش بینی شده است که بدن تردید مدیر یا مدیران شرکت برای پیشنهاد آن به مراجع تصمیم گیرنده باید دلایل توجیهی قابل قبولی ارائه نمایند که در نهایت پس از بحث و بررسی و امکان حصول شرایط، راه برای تبدیل فراهم می گردد.
• مرجع تصمیم گیری در مورد تبدیل شرکت و نحوه آن :
قانون تجارت در ماده ۱۳۵ ق.ت تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی را موکول به رضایت همه شرکاء نموده و مقرر داشته است: « هر شرکت تضامنی می تواند با تصویب تمام شرکاء به شرکت سهامی مبدل گردد در این صورت رعایت تمام مقررات راجع به شرکت سهامی حتمی است ».
لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ در ماده ۲۷۸، تصمیم گیری در مورد تبدیل شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام را در اختیار مجمع عمومی فوق العاده قرار داده است که تصمیمات مزبور با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر می باشد ( ماده ۸۵ ل.ا.ق.ت) که البته شرایط رسمی بودن جلسات مجمع در نوبت های اول و دوم به شرح ماده ۸۴ ل.ا.ق.ت خواهد بود.
با توجه به ماده ۱۸۹ ق.ت، نحوه تصمیم گیری در مورد تبدیل شرکت های نسبی مانند شرکت های تضامنی به اتفاق آراء شرکاء خواهد بود.
اما در مورد بقیه شرکت های تجاری که به صراحت در مقررات قانونی از تبدیل و نحوه تصمیم گیری بحث نشده است به نظر می رسد در موارد مختلف باید قائل به فرق شد. بدین معنی که اگر تبدیل شرکت موجب افزایش تعهدات شرکاء گردد باید با توافق همه شرکاء انجام گیرد ولی اگر تبدیل شرکت تاثیری در تعهدات شرکاء نداشته یا موجب کاهش آنها باشد در این صورت باید مانند تصمیم گیری در مورد تغییر اساسنامه عمل شود. برای نمونه اگر شرکت با مسئولیت محدود بخواهد به شرکت سهامی خاص یا حتی عام تبدیل شود می توان آن را یکی از مصادیق تغییرات اساسنامه ای در نظر گرفته و مطابق ماده ۱۱۱ تصمیم گیری در این گونه موارد باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه چهارم سرمایه را دارا باشند به عمل آید. ولی اگر شرکت با مسئولیت محدود بخواهد به شرکت تضامنی یا نسبی تبدیل شود از آنجا که این امر مستلزم افزایش تعهدات شرکا در مقابل اشخاص ثالث می باشد، این تبدیل باید با موافقت همه شرکای شرکت انجام گیرد. 



مرجع تصمیم گیری در مورد تبدیل شرکت 

  • company register