ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۶۴ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

علامت تجاری وسیله ای است که به تاجری تولید کننده اجازه می دهد اجناس خود را از اجناس سایرین مشخص سازد. مطابق ماده 30 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات 7 / 8 / 1386 :
علامت تجاری عبارت است از اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی و حقوقی باشد.

به موجب همین ماده ثبت علائم تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت الزام می کند اما در ماده 31 آمده است که حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد. 
علاماتی که ثبت شده باشند، از تاریخ تسلیم اظهارنامه، حمایت خواهند شد و مدت اعتبار علامت ثبت شده، ده سال است. 
علامت تجاری از جمله مایه های تجاری است. به همین دلیل قابل نقل و انتقال است. نقل و انتقال علامت تجاری برای داشتن اعتبار باید وفق مقررات قانون، به ثبت رسیده باشد. 
علی الاصول داشتن علامت تجاری اختیاری است اما در برخی موارد الزامی می شود از جمله :
1- دارو اعم از آنکه مصرف انسانی یا حیوانی داشته باشد. 
2- مواد غذایی که در لفاف و ظرف مخصوص باشند. 
3- مشروبات غیرالکلی و آب های گازدار 
4- لوازم آرایشی که مصرف پوستی داشته باشد.

  • مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری در کرج به قرار ذیل است :

1- اظهارنامه ثبت برند 
2- مدارک مثبت هویت متقاضی 
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی: چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4-10 نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط 
7- استفاده از حق تقدم:چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
نکته: در صورتی که در برند شما از کلمه یا حروف لاتین استفاده شده باشد، ارائه ی کارت بازرگانی الزامی خواهد بود.

  • مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

جهت ثبت علامت تجاری، در ابتدا می بایست به سامانه اداره مالکیت معنوی ( قسمت ثبت علائم تجاری ) مراجعه نموده و با تکمیل فرم مربوطه ، نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایید. 
مراحل ثبت نام در سامانه شامل اطلاعات شخص حقیقی و یاحقوقی مالک برند ،مشخصات کالاها و یاخدماتی که در 45 طبقه ی موجود انتخاب می شوند و اطلاعات شخص دریافت کننده ابلاغ که می تواند وکیل، خود مالک و یا شخص دارنده حق امضاء در شرکت باشد و مستندات این اطلاعات می باشد. 
در هنگام بررسی اظهارنامه ممکن است نتایج متفاوتی حاصل گردد:
الف) رد پرونده: رد پرونده در حالتی اتفاق می افتد که الزامات قانونی در عنوان یا تصویر علامت رعایت نشده باشد یا قبلاَ برند به نام دیگری ثبت شده باشد .
ب)اخطار نقص: اخطار نقص در صورتی روی می دهد که در مدارک ارسالی یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقص و یا ایراد وجود داشته باشد که قابل رفع باشد، که در این صورت 30 روز تقویمی فرصت وجود دارد که نسبت به رفع نواقص اقدام گردد.
ج)آگهی نوبت اول: آگهی نوبت اول به معنی این است که اداره با توجه به رعایت الزامات قانونی و عدم هرگونه ایرادی علامت را قابل ثبت دانسته و آن را به ثبت رساند که در این صورت می بایست نسبت به ارائه فیزیکی مدارکی که در اظهارنامه اولیه بارگذاری شده اند اقدام نمود.
نکته :
بررسی اظهارنامه ها بر اساس اولویت زمانی ثبت آنها درسازمان است و نیازی به حضور متقاضی نیست.
بعد از آگهی نوبت اول و تکمیل مدارک به صورت فیزیکی و ارائه آنها به اداره مالکیت معنوی باید از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمود.
پس از گذشت 31 روز از تاریخ روزنامه مرحله اول در صورتی که ، نسبت به تقاضای ثبت علامت  اعتراض نشده  باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.

  • تمدید ثبت برند در کرج

با توجه به بند د ماده 30 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری ؛ مالک علامت می تواند با پرداخت هزینه مقرر، درخواست تمدید اعتبار ثبت علامت را برای دوره های متوالی ده ساله بنماید . درخواست تمدید ثبت ظرف یک سال قبل از انقضای مدت اعتبار ثبت علامت در هر دوره، به عمل خواهد آمد.
تمدید ثبت علامت دنباله ثبت اصلی در دفتر ثبت می شود و گواهی نامه تمدید ثبت ، صادر و تسلیم مالک علامت یا نماینده قانونی وی می گردد.
مدارک مورد نیاز جهت تمدید علامت تجاری به قرار ذیل است :
1- درخواست تمدید ثبت علامت تجاری که حاوی مورد ذیل باشد :
الف- شماره و تاریخ ثبت اظهارنامه و علامتی که تمدید آن مورد درخواست است. 
ب- طبقه یا طبقات کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها ثبت شده است. 
ج- اسم و نشانی کامل مالک علامت ثبت شده یا نماینده قانونی وی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید. 
2- حداقل شش نمونه از علامت با رعایت ماده 108 آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری
3- مدارک مثبت هویت متقاضی 
4- مدارک نمایندگی قانونی، در صورتی که درخواست توسط نماینده به عمل آید. 
کلیه ی امور ثبتی خود را به ما بسپارید. 
" ثبت شرکت کارا ،منحصر در امور ثبتی "


مراحل ثبت علامت تجاری در کرج

  • company register

براساس ماده 1 قانون تجارت تاجر کسی است که شغل معمول خود را معاملات تجارتی قرار میدهد و طبق ماده 16 همین قانون هر تاجری که کسب خود را در وزارت عدلیه (وزارت دادگستری _اداره ثبت شرکتها) به ثبت نرساند

مجرم و به جزای نقدی دویست تا دو هزار ریال محکوم خواهد شد(قانون تجارت مصوب1311)
باب پانزدهم قانون تجارت در مورد ثبت شخصیت حقوقی است تاجرانی که اقدام به ثبت شخصیت حقوقی (ثبت شرکت) میکنند از هر حیث اعتبار و ارزش حقوقی و تجاری بالاتری دارند شخص حقوقی (شرکت) موضوع هر حق و تکلیفی قرار میگیرد
ثبت عملیات تجاری(ثبت شرکت) از دیر باز جز اولین و اساسی ترین قوانین تجاری ایران و جهان بوده است ثبت این فعالیتها تحت عنوان شرکت در اداره ثبت شرکتها معتبرترین و کاملترین نوع فعالیت تجاری است لازم به ذکر است فعالیت تجاری طبق تعریف قانون صرفا فعالیت بازرگانی نمیباشد و هر فعالیت سود مند اعم از تولیدی خدماتی صنعتی کشاورزی  جزء فعالیت تجاری محسوب میگردد.
برتری ثبت شرکت (شخصیت حقوقی)نسبت به شخص حقیقی در چند مورد مهم مطرح میگردد 
1_ ثبت شرکت رسمی ترین نوع شراکت است که حداقل با تصمیم و اراده 2 شریک ثبت میگردد 
2- کلیه تصمیمات و تغیرات شرکت باید به صورت رسمی در اداره ثبت شرکتها ثبت گردد و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر گردد
3- در صورت غیبت هر یک از اعضا به هر دلیل اعم از فوت محجوریت و... تعهدات حقوقی شرکت پا برجاست
4- شرکت توسط هیئت مدیره و با رای اکثریت مدیریت میگردد

بر اساس قانون تجارت  7 نوع مختلف شرکت در ایران به ثبت میرسد
1-شرکتهای سهامی که به دو قسم  سهامی خاص و سهامی عام در اداره ثبت شرکتها ثبت میگردد 
سهامی خاص: این نوع شرکت حداقل با سه سهامدار ثبت میگردد و دو نفر بازرس که نباید نسبتی با اعضای هیئت مدیره داشته باشد.
35درصد سرمایه اولیه شرکن بعد تایید نام شرکت در اداره ثبت شرکتها بایستی در بانک بلوکه شود و 65درصد مابقی سرمایه در تعهد سهامداران باقی میماند .
میزان سرمایه شرکت در سهامی خاص  تبدیل به تعدادی سهام  یک ریالی میشود که به دلخواه و نظر سهامداران تعیین میگردد.
در صورتی که شرکت سهامی خاص تصمیم به افزایش سرمایه بگیرد در ابتدا باید دو صورتجلسه را به ثبت برساند 
1.تمدید بازرسین در سال مالی جدید
2.ثبت صورتجلسه تعهد سهام که در ان هیئت مدیره اقرار به دریافت 65درصد سرمایه باقی مانده شرکت که در تعهد سهامداران بوده است میکنند.
شرکت سهمی خاص به دلیل الزام به رعایت بروکراسی منظم اداری مانند تمدید یا تعویض هیئت مدیره هر دو سال یکبارو بازرسین هر یک سال مالی،
استفاده از بازرس مالی در شرایط خاص و تعهد بالای حقوقی شرکتی معتبر و قابل قبول از نظر بانکها برای تضمین نامه های بانکی و اعطای وام و تسحیلات مالی و کمپانیهای خارجی برای اعطای نمایندگی میباشد 
شرکت سهامی عام
شرکتی که حداقل با 5 سهامدار ثبت میگردد که 20درصد سرمایه شرکت بعد از تایید نام شرکت در اداره ثبت شرکتها باید در بانک بلوک شود و 15 درصد نیز با انجام تشریفان خاص قانونی و اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار ، پذیره نویسی میگردد 
این نوع شرکت برای جذب سرمایه سهامداران و فعالیتهای کلان اقتصادی ثبت میگردد
داشتن سرمایه میلیاردی ،مجوز سازمان اوراق بهادار، تعیین بازرسین قانونی (موسسه حسابرسی) از الزامات ثبت شرکت سهامی عام میباشد

2-شرکت با مسولیت محدود  شرکتی که مسولیت و اعتبار ان محدود به سقف سرمایه اولیه ان است.
این نوع شرکت حداقل با دو شریک ثبت میگردد که به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوستی  و روابط مالی دارند ثبت میگردد سرمایه این نوع شرکت به شکل سهم الشرکه میباشد که میزان سهم الشرکه هر فرد در تقاضا نامه ثبت میگردد مسولیت شرکا محدود به سر مایه انان میباشد و در برابر قروض و تعهدات شرکت مسولیتی زاید بر انچه پرداخته اند ندارند همچنین اعتبار این نوع شرکت محدود به سرمایه اولیه است و به همین دلیل هنگام ثبت توصیه میشود از سرمایه واقعی استفاده نمایند.
3-شرکت تضامنی در ثبت این نوع شرکت مسولیت شرکا محدود به سرمایه نبوده بلکه چون با اعتبار شخصیت شرکا ثبت میگردد شرکا مسول کلیه قروض و تعهدات شرکت علاوه بر سرمایه ان میباشد.
شرکت تضامنی از حیث استحکام و اعتبار در راس تمام شرکتها قرار دارد و بیشتر شرکت خانوادگی است که بین افراد نزدیک به هم  ثبت میگردد.
در نام شرکت تضامنی باید عبارت تضامن و لااقل اسم یکی از شرکا ذکر شود و در صورتی که اسم تمامی شرکا ثبت نگردد باید در پایان نام شرکت عبارتی مانند شرکا یا برادران ثبت گردد.
این نوع شرکت معمولا برای فعالیتهای خاص اقتصادی با اعتبار مالی بالا مانند صرافیها موسسه های مالی و پولی و شرکتهای سنگهای قیمتی و... ثبت میگردد.
که بحث تضامن اشخاص باعث اعتماد و اعتبار گردد.

 

4-شرکت تعاونی در 7 نوع ثبت میگردد
شرکتی است که برای مدت نامحدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکا و بهبود وضع مادی و اجتماعی انان ثبت میگردد
موضوع این نوع شرکتها ممکن است یک یا چند منظور ذیل باشد
انجام خدمات عمومی و هرگونه فعالیت مربوط به تولید وسایل کشاورزی  و صنعتی ، تهیه و طبقه بندی و نگهداری و تبدیل و فروش محصولات مزبور تهیه توضیع هر نوع کالا ولوازم مورد نیاز زندگی و حرفه ای انان وتحصیل وام و اعتبار برای شرکا، اقدام به عملیات ساختمانی و ایجاد مسکن ،بیمه محصولات و حیوانات ، قبول نمایندگی موسسات و کارخانه جات وابسته به فعالیتهای مذکور در فوق ، خرید سهم الشرکه شرکتهای مشابه و امثال منظورهای مذکور  
1-شرکت تعاونی تولیدی 2- تعاونی فروش 3- تعاونی مصرف 4- تعاونی ساختمان و مسکن 5- تعاونی  بیمه محصولات و حیوانات 6- تعاونی وام و اعتبار 7- تعاونی نمایندگی کارخانه های صنعتی و کشاورزی
لازم به ذکر است ثبت شرکت تعاونی نیاز به مجوز از وزارت کار تعاون ورفاه اجتماعی دارد.
5-شرکتهای نسبی در این نوع شرکت به هر درصدی  که شرکا سهم  دارند در پرداخت دویون و قروض شرکت حتی بالاتر از سرمایه شرکت مسولیت پرداخت دارند( این نوع شرکت به دلیل تغیرات گسترده اقتصادی و تجاری در کشور از سال 1311 تا کنون به ثبت نمیرسد) 
6-شرکتهای مختلط سهامی این نوع شرکت از اختلاط چند ضامن و چند شرکت سهامی ثبت میگردد( این نوع شرکت به دلیل تغیرات گسترده اقتصادی و تجاری در کشور از سال 1311 تا کنون به ثبت نمیرسد)
7-مختلط غیر سهامی این نوع شرکت از اختلاط چند ضامن و چند شرکت مسولیت محدود و شرکت نسبی ثبت میگردد( این نوع شرکت به دلیل تغیرات گسترده اقتصادی و تجاری در کشور از سال 1311 تا کنون به ثبت نمیرسد)
ورقه سهم:
جزء اسناد تجارتی محاسبه میگردد و سند قابل معامله است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب ان در شرکت دارد سهم در شرکتهای سهامی عمدتا به 3صورت سهام با نام، سهام بی نام و سهام ممتازعرضه میگردد
سهام بی نام سند در وجه حامل است  و نام دارنده  ورقه سهم ذکر نمیشود و انتقال ان  از طریق  تسلیم  ارسال  صورتجلسه  مجمع عمومی فوق العاده به اداره ثبت شرکتها انجام میگیرد 
ولی در سهام با نام  اسم دارنده  سهام شرکت  در ورقه  سهم ثبت میگردد و باید در دففتر  ثبت سهام شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر مذکور امضا کند.
سهام ممتاز:
هر شرکت سهامی  میتواند بموجب اساسنامه و تصویب  مجمع عمومی  فوقالعاده صاحبان  سهام ممتاز ترتیب دهد.
امتیازات اینگونه سهام و نحوه استفاده از ان باید به طور  وضوح تعیین گردد و هرگونه تغییر در امتیازات وابسته بسهم ممتاز باید  به تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت با جلب موافقت نصف بعلاوه یک اینگونه سهم انجام گیرد.
سهم ممتاز سهم استثنایی است و در مواردی که شرکت احتیاج  به تشریک مساعی افراد  متخصص و یا ازدیاد سرمایه دارد و از طریق عادی امکان جلب چنین افراد یا چنین ....در بین نیست سهام ممتاز با تصویب مجمع عمومی فوقالعاده ترتیب داده میشود از جمله  امتیازاتیکه به این سهام داده میشود ایناست که مثلا نصف قیمت اسمی را میپردازند و یا دو برابر  سهام عادی سود سهام میبرند.
نکات
1.مجمع عمومی : عالیترین رکن هر شرکت میباشد و از اجتماع صاحبان  سهم با رعایت مقررات قانون تجارت  و مواد  اساسنامه جهت اتخاذ تصمیمات مربوط به شرکت تشکیل میشود.
مجامع عمومی 
1.عمومی موسس
2.عمومی عادی، عادی سالیانه ، عادی به طور فوقالعاده
3.عمومی فوقالعاده
اختیارات:
مدیران و یا هیئت مدیره  هر شرکت نماینده قانونی ان شرکت بوده و اداره امور شرکت را عهده دار خواهند بود
مرکز اصلی شرکت :
طبق  تعریف قانون تجارت (محل اداره شخص حقوقی اقامتگاه ان است) طبق اگهی روزنامه رسمی

طبق تعریف قانون مدنی(مرکز عملیات شخص حقوقی اقامتگاه ان است) محلی که پروژه عملیاتی انها اجرا میشود 


ثبت شرکت

 

  • company register

کلیه موسسات و سازمان هایی که به منظور اهداف غیرتجاری تشکیل می شوند و جزء دستگاه های دولتی نباشند، سازمان یا موسسه غیرتجاری می باشند .
موسسات غیر تجاری به دو صورت انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم می شوند :
الف) موسسات غیر انتفاعی موسساتی هستند که هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نیست . مانند موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی 
ب) موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد موسسات انتفاعی نامیده می شوند. مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز 
علاقه مندان به ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری ، باید در اقدامات اولیه اظهارنامه ثبت تشکیلات و موسسات غیرانتفاعی را در دو نسخه به زبان فارسی تنظیم به نحوی که دارای تاریخ و امضاء و همچنین حاوی نکات ذیل باشد :
الف) اسم و اقامتگاه و تابعیت و موضوع موسسه و مراکز و شعب آن 
ب) اسم و اقامتگاه و شهرت اشخاصی که برای اداره کردن موسسات و تشکیلات معین شده اند. 
ج) اسم و اقامتگاه و تابعیت وکیل در صورتی که اظهارنامه به وسیله وکیل تنظیم شده باشد. 
د) تاریخ ثبت و محل و شماره ثبت و نام کشوری که موسسه در آن به ثبت رسیده در صورتی که موسسات یا تشکیلات مذکور در خارج از ایران به ثبت رسیده باشد. 
ه) تعیین ضمایم اظهارنامه 
اظهارنامه باید دارای ضمایم ذیل باشد :
الف) نسخه اصلی یا رونوشت وکالتنامه در صورتی که تقاضا توسط وکیل داده شده باشد. 
ب) رونوشت گواهی شده ی تصدیق کشوری که موسسات یا تشکیلات مزبور در آن جا به ثبت رسیده به انضمام ترجمه مصدق آن به فارسی 
ج) دو نسخه اساسنامه و دو نسخه ترجمه مصدق آن در صورتی که اصل اساسنامه به زبان خارجی باشد. 
د) صورتمجلس مجمع عمومی مبنی بر انتخاب هیائت مدیره و معرفی کسانی که حق امضاء دارند. 
ه) یک نسخه اجاره نامه حاصله از شهربانی در صورتی که موضوع ثبت طبق مدلول ردیف الف از ماده 2 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری باشد. 
و ) رسید پرداخت حق الثبت 
در صورتی که ظرف 15 روز بعد از وصول اظهارنامه معلوم گردد که تقاضای ثبت دارای نواقصی می باشد دفتر اداره ی ثبت شرکت ها به متقاضی اخطار می کند که نواقص را ظرف مدت پانزده روز رفع کند و چنانچه در ظرف مدت مذکور اقدامی برای رفع نواقص نکند و یا اصولاَ  تقاضای ثبت غیرقابل قبول باشد رئیس اداره ثبت شرکت ها اقدام به رد آن خواهد کرد. در شهرستان ها این اقدام بر عهده ی ادارات ثبت می باشد.

  • نکته :

1- در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند. 
2- در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیر انتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.


https://companyregister.ir

  • company register

به موجل ماده 51 قانون تجارت، شرکت سهامی عام می تواند تحت شرایط مندرج در این قانون قرضه منتشر کند. 
" ورقه قرضه " ورقه قابل معامله ای است که معرف مبلغی وام است با بهره معین که تمامی آن یا اجزای آن در موعد یا مواعد معین باید مسترد گردد. برای ورقه قرضه ممکن است علاوه بر بهره حقوق دیگری نیز شناخته شود. ( ماده 52 )
دارندگان اوراق قرضه در اداره امور شرکت دخالتی ندارند و صرفاَ بستانکار شرکت محسوب می شوند. مضافاَ اینکه پذیره نویسی و خرید اوراق قرضه عمل تجاری نمی باشند.

  • شرایط انتشار اوراق قرضه

1- انتشار اوراق قرضه در اساسنامه شرکت پیش بینی شده باشد. 
2- کلیه سرمایه ثبت شده شرکت تادیه شده باشد. 
3- دو سال تمام از تاریخ ثبت شرکت گذشته باشد. 
4- دو ترازنامه عملکرد سالیانه شرکت به تصویب مجمع عمومی رسیده باشد. 
چنانچه انتشار اوراق قرضه در اساسنامه شرکت پیش بینی نشده باشد مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام می تواند بنا به پیشنهاد هیات مدیره انتشار اوراق قرضه را تصویب و شرایط آن را تعیین کند. اساسنامه و یا مجمع عمومی می تواند به هیات مدیره شرکت اجازه دهد که طی مدتی که از دو سال تجاوز نکند یک ماده چند بار به انتشار اوراق قرضه مبادرت نماید. ضمناَ مبلغ اسمی اوراق قرضه و نیز ارزش قطعات اوراق قرضه باید متساوی باشد. 
ماده 57- تصمیم راجع به فروش اوراق قرضه و شرایط صدور رو انتشار آن باید همراه با طرح اطلاعیه انتشار اوراق قرضه کتباَ به مرجع ثبت شرکت ها اعلام شود. مرجع مذکور مفاد تصمیم را ثبت و خلاصه آن را همراه با طرح اطلاعیه انتشار اوراق قرضه به هزینه شرکت در روزنامه رسمی آگهی خواهد نمود. 
تبصره – قبل از انجام تشریفات مذکور در ماده فوق هر گونه آگهی برای فروش اوراق قرضه ممنوع است.

  • مندرجات اطلاعیه انتشار اوراق قرضه

به موجب ماده 58 قانون تجارت اطلاعیه انتشار اوراق قرضه باید مشتمل بر نکات ذیل بوده و توسط دارندگان امضاء مجاز شرکت امضا شده باشد. 
1 - نام شرکت. 
2 - موضوع شرکت. 
3 - شماره وتاریخ ثبت شرکت. 
4 - مرکزاصلی شرکت. 
5 - مدت شرکت. 
6 - مبلغ سرمایه شرکت وتصریح به اینکه کلیه آن پرداخت شده است. 
7 - درصورتی که شرکت سابقااوراق قرضه صادرکرده است مبلغ وتعدادو تاریخ صدورآن وتضمیناتی که احتمالابرای بازپرداخت آن درنظرگرفته شده است وهمچنین مبالغ بازپرداخت شده آن ودرصورتی که اوراق قرضه سابق قابل تبدیل به سهام شرکت بوده باشدمقداری ازآن گونه اوراق قرضه که هنوزتبدیل به سهم نشده است. 
8 - درصورتی که شرکت سابقااوراق قرضه موسسه دیگری راتضمین کرده باشدمبلغ ومدت وسایرشرایط تضمین مذکور. 
9 - مبلغ قرضه ومدت آن وهمچنین مبلغ اسمی هرورقه ونرخ بهره ای که به قرضه تعلق می گیردوترتیب محاسبه آن وذکرسایرحقوقی که احتمالابرای اوراق قرضه درنظرگرفته شده است وهمچنین موعدیامواعدوشرایط بازپرداخت اصل وپرداخت بهره وغیره ودرصورتی که اوراق قرضه قابل خریدباشدشرایط و ترتیب بهره وغیره ودرصورتی که اوراق قرضه قابل بازخریدباشدشرایط و ترتیب بازخرید. 
10 - تضمیناتی که احتمالابرای اوراق قرضه درنظرگرفته شده است. 
11 - اگراوراق قرضه قابل تعویض باسهام شرکت یاقابل تبدیل به سهام شرکت باشدمهلت وسایرشرایط تعویض یاتبدیل. 
12 - خلاصه گزارش وضع مالی شرکت وخلاصه ترازنامه آخرین سال مالی آن که تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام رسیده است. 
کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید.
"آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است"



 ثبت شرکت سهامی عام

  • company register

مهندسی معکوس (Reverse engineering ) به علمی گفته می شود که از پاسخ به سوال می رسند و در واقع فرآیند کشف اصول تکنولوژیکی یک دستگاه، یک سیستم، شیء یا یک سیستم می باشد که از طریق تجزیه و تحلیل ساختار و عملکرد آن حاصل می شود.اکثر مواقع موضوع مورد بررسی یک دستگاه مکانیکی،الکتریکی،برنامه نرم افزاری یا یک ماده بیولوژیکی یا شیمیایی می باشد که بدون داشتن دانش قبلی و تنها با جداسازی اجزا و تجزیه و تحلیل شیوه عملکرد آن، سعی در ایجاد یک نمونه جدید از آن می گردد.
مهندسی معکوس به طور عمده در استفاده های تجاری و نظامی به کار می رود و هدف آن استنباط پارامترهای طراحی یک محصول موجود بدون داشتن دانش کافی در زمینه تولید آن محصول و فقط با پیمودن فرآیند معکوس و به کار گیری تکنیک های مشابه می باشد.
⃰ هدف شرکت های مهندسی معکوس تسهیل در اعمال تغییر از طریق فهمیدن سیستم نرم افزاری با توجه به ماهیت کار، چگونگی کار و نمایش معماری آن است.به عنوان اهداف پیگیری این مقصود می توان به ترمیم اطلاعات از دست رفته، تسهیل جابه جایی بین بسترها، بهبود و یا تهیه مستندات جدید،استخراج عناصر قابل استفاده مجدد،کاهش تلاش برای نگهداری،مقابله با پیچیدگی،کشف عوارض جانبی،و ایجاد محصولات مشابه یا رقابتی اشاره کرد.
• انواع روش های متداول مهندسی معکوس :
- مهندسی معکوس به روش بیونیک
- مهندسی معکوس به روش تکتونیک
- مهندسی معکوس محصول و کارخانه
- مهندسی معکوس به موازات انتقال تکنولوژی
- مهندسی معکوس به روش احیاء مدارک و مستندات
- مهندسی معکوس به موازات اورهال محصول موجود
• مزایا و دستاوردهای شرکت های مهندسی معکوس:
- ایجاد پایه دانشی برای تحقیقات آتی
- افزایش توانمندی در مستندسازی و طراحی
- ایجاد توان بالقوه جذب در فرآیند تکنولوژی های پیشرفته 
- امکان طراحی یک محصول در سطح استانداردهای جهانی
- ایجاد حس خودباوری و توانمندی در مهندسان و کارشناسان صنعت
- بهبود و ارتقای کیفی محصولات
- تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در صنایع استراتژیک
- الگوبرداری رقابتی در جهت نوآوری محصول
• ثبت شرکت مهندسی معکوس:
در میان شرکت های تجاری شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود بیشترین کاربرد را دارند انواع دیگر شرکت های تجاری عملاَ مهجور مانده اند و مقتضیات اقتصادی زمان هم به آن ها اجازه خود نمایی و تکثیر نمی دهد؛از این رو شرکت های مهندسی معکوس را نیز می توان در قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسانید در ادامه، به شرایط  و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مهندسی معکوس سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.
شرایط و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت مهندسی معکوس سهامی خاص:
• شرایط لازم:
1_مطابق ماده 3لایحه اصلاحی قانون تجارت:حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3نفر باشد+2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند.حداقل 35درصد سرمایه نیز نقدا پرداخت شود.
2_حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد. (طبق ماده 5لایحه اصلاحی قانون تجارت)

• مدارک مورد نیاز:
_گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس+10
_تصویر شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضاء
_اقرارنامه امضا شده
_اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
_اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
• شرایط ثبت شرکت مهندسی معکوس با مسئولیت محدود:
1_درشرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2نفر باشد.
2_حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
3_در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شده و مدیر عامل اقرار به دریافت نماید.
• مدارک ثبت شرکت مهندسی معکوس با مسئولیت محدود:
_کپی کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضا
_اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
_امضای اقرار نامه 
_اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
موسسه حقوقی کیا ثبت، در تمامی مراحل ثبت شرکت همراه شما خواهد بود. 
شماره تماس :

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

نشانی: تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر شمالی، کوچه شریفی، پلاک 55، واحد 13


ثبت شرکت مهندسی معکوس 


  • company register

طبقه ١ - مواد شیمیائی مورد استفاده در صنایع ، علوم عکاسی و همچنین کشاورزی ، باغبانی و جنگلبانی ؛ رزین های مصنوعی پردازش نشده ، پلاستیکهای پردازش نشده ؛ کودهای گیاهی ؛ ترکیبات اطفاء حریق ؛ مواد آبکاری و جوشکاری فلزات؛ مواد شیمیائی برای نگهداری مواد غذائی ؛ مواد دباغی ؛  چسب های صنعتی .



طبقه ٢- رنگ روغن ؛ جلا ؛ لاک ؛ مواد ضد زنگ زدگی و جلوگیری کننده از فاسد شدن چوب ؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ ؛ رزین یا صمغ های خام طبیعی ؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان ؛ چاپگرها و هنرمندان. 

طبقه ٣- ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس ؛ مواد مخصوص تمیزکردن، براق کردن، لکه گیری و سائیدن ؛ صابون ، عطریات ، روغن های اسانس ، مواد آرایشی ؛ لوسیونهای مو ؛ گرد و خمیردندان . 

طبقه٤- روغن ها و گریس های صنعتی؛ روان کننده ها ؛ ترکیبات گردگیری ، مرطوب کردن و جذب رطوبت ؛ انواع سوخت ( شامل سوخت موتور) و موادروشنائی، انواع شمع و فتیله چراغ. 

طبقه ٥- مواد داروئی و بیطاری ؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشکی ؛  مواد رژیمی برای مصارف پزشکی ، غذای کودکان  ؛ انواع گچ شکسته بندی ، لوازم زخم بندی ؛ مواد پرکردن دندان ، موم دندان سازی ؛  ضدعفونی کننده ها ؛ مواد نابودکننده حشرات موذی ؛  قارچ کش ، مواد دفع نباتات هرزه . 

طبقه ٦- فلزات عادی و آلیاژهای آنها ؛ مواد ساختمانی فلزی ؛ ساختمانهای فلزی قابل حمل ؛ مواد فلزی خطوط مجراهای فلزی گاوصندوق اجناس ساخته شده از فلزات عادی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند؛ سنگهای معدنی فلزات 

طبقه ٧- انواع ماشین و ماشین های افزار ؛ انواع موتور ( استثناء موتور وسائط نقلیه زمینی) ؛ قفل وبست و حلقه های اتصال قطعات ماشین ها و قطعات انتقال قوه ( به غیر از اتصالات و اجزائ انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی) ؛ لوازم و ابزارکشاورزی ( به استثنای ابزارهای دستی ) ؛ ماشین جوجه کشی . 

طبقه ٨- انواع ابزار ولوازم دستی ( که با دست کارمی کنند) ؛ سرویس کارد و قاشق و چنگال ، سلاح کمری، تیغ. 

طبقه ٩- اسباب و آلات علمی،  دریانوردی، مساحی، عکاسی، سینمایی، بصری، وزن کردن، اندازه گیری، علامت دادن، کنترل ومراقبت (نظارت)، نجات و آموزش ؛ اسباب و لوازم هدایت ، قطع و وصل ، تبدیل ، ذخیره سازی، تنظیم یا کنترل جریان برق،  آلات واسباب ضبط ، ماشین های فروش خودکار ومکانیسم دستگاه هایی که با سکه کار می کنند ،صندوق های ثبت مبلغ دریافتی،  ماشین های حساب ، تجهیزات داده پردازی و رایانه ای؛ دستگاه آتش نشانی . 

طبقه ١٠- آلات وابزار جراحی،  پزشکی، دندانسازی وبیطاری، اندام های مصنوعی، دندان و چشم مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه زنی

طبقه ١١- دستگاه های روشنائی، حرارتی، مولد بخار، طبخ ، خنک کردن ، تهویه، تامین آب بهداشتی

طبقه ١٢- وسایط نقلیه ، دستگاه های حمل و نقل زمینی ، دریائی و هوائی . 

طبقه ١٣- اسلحه گرم ؛ مهمات و انواع پرتابه ( از قبیل موشک، خمپاره و غیره) ؛ مواد منفجره؛ مواد وسایل آتش بازی 
طبقه ١٤- فلزات گرانبها وآلیاژهای آنها و کالاهائی که با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آنها روکش شده اند ودرسایر طبقات ذکر نشده اند؛ جواهرات ، سنگ های گرانبها ؛ اسباب و لوازم ساعت سازی و زمان سنجی . 

طبقه ١٥- آلات موسیقی . 

طبقه ١٦- کاغذ مقوا و کالاهای ساخته شده ازآن ها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند ؛ مطاب چاپ شده ، مواد صحافی، عکس؛ نوشت افزار ؛ چسب برای مصارف تحریری یا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری ( به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاه ها)؛ موادپلاستیکی برای بسته بندی ( که در سایرطبقات ذکر نشده اند) ؛حروف و کلیشه چاپ. 

طبقه ١٧- لاستیک ، کائوچو ، صمغ، آزبست ( پنبه نسوز) ، میکا ( سنگ طلق) و کالاهای ساخته شده از این مواد که در طبقات دیگر ذکر نشده اند ؛ پلاستیک دارای شکل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر کالاها ؛ مواد بسته بندی،  در پوش گذاری،  انسداد و عایق بندی ؛ لوله های قابل ارتجاع غیر فلزی . 

طبقه ١٨- چرم و چرم مصنوعی و کالاهای ساخته شده از آنها که در طبقات دیگر ذکر نشده اند؛ پوست حیوانات ؛ چمدان ؛ کیسه و کیف های مسافرتی؛ چتر، چترآفتابگیر و عصا ؛ شلاق ؛ یراق و زین و برگ. 

طبقه ١٩- مواد و مصالح ساختمانی ( غیر فلزی) ؛ لوله های غیر فلزی سخت و غیر قابل انعطاف برای استفاده درساختمان ؛ آسفالت ؛ قیرو قطران ؛ ساختمانهای متحرک غیر فلزی، بناهای یادبود غیر فلزی . 

طبقه ٢٠- مبلمان و اثاثیه ، آئینه ، قاب عکس ؛ کالاهای ساخته شده از چوب ، چوب پنبه ،نی ،حصیر ، شاخ ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ ، صدف ،کهربا ،صدف مروارید، کف دریا وبدل کلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیک ( که در سایر طبقات ذکر نشده اند).

طبقه ٢١- ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه ( که از فلزات قیمتی ساخت یا روکش نشده اند)؛ شانه وابر و اسفنج ؛ انواع برس و قلم مو ( به استثنای قلم موهای نقاشی ) ؛ مواد ساخت برس ؛ لوازم نظافت و تمیزکاری؛ سیم ظرف شویی؛ شیشه کارشده یا نیمه کارشده ( به استثنای شیشه مورد استفاده در ساختمان ها) شیشه آلات ، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال که در طبقات دیگر ذکر نشده اند. 

طبقه ٢٢- طناب ، ریسمان ، تور ، چادر،  سایبان ، برزنت ( تارپولین ) ، بادبان وشراع ، کیسه و گونی که در طبقات دیگر ذکر نشده است؛ مواد لایی و لایه گذاری و پوشال) به استثنائ لاستیک و پلاستیک ) ؛ مواد خام لیفی برای نساجی. 

طبقه ٢٣- انواع نخ ورشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی . 

طبقه ٢٤- محصولات نساجی و پارچه ای که درطبقات دیگر ذکر نشده اند؛ انواع روتختی و رومیزی

طبقه ٢٥- انواع لباس و پوشاک ، پاپوش و پوشش سر. 

طبقه ٢٦- انواع توری و قلاب دوزی روبان ، بند (نوار) حاشیه وقیطان ؛ دکمه قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته گرد ؛ گل های مصنوعی . 

طبقه ٢٧- انواع فرش ، قالیچه ، حصیر وزیرانداز، لینویوم و سایر کف پوش ها، آویزهای دیواری ( غیر پارچه ای).

طبقه ٢٨- انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژیمناستیک که در طبقات دیگرذکر نشده اند ؛ تزئینات درخت کریسمس. 

طبقه ٢٩- گوشت ،گوشت ماهی، گوشت طیور وشکار، عصاره گوشت؛ سبزیجات ومیوه جات به صورت کنسرو ،خشک شده و پخته شده، انواع ژله، مربا وکمپوت ،تخم مرغ ،شیر و محصولات لبنی، روغن ها و چربی های خوراکی.
طبقه ٣٠ – قهوه ،چای، کاکائو، شکر، برنج ، نشاسته کاسار یا مانیوک ( تاپیوکا)، نشاسته نخل خرما) ساگو)، بدل قهوه ،آرد و فراورده های تهیه شده از غلات ،نان ،نان شیرینی، شرینی جات شیرینی یخی؛ عسل ، ملاس یا شیره قند، مایه خمیر، گرد مخصوص شیرینی پزی یا پخت نان؛ نمک خردل ؛ سرکه؛ انواع سس ( چاشنی ) ادویه جات ، یخ . 

طبقه ٣١- محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه هایی که در طبقات دیگر ذکر نشده اند ؛حیوانات زنده ؛ میوه و سبزیجات تازه؛ بذر ؛ گیاهان وگل های طبیعی؛ غذای حیوانات ؛ مالت ( جو سبز خشک شده ).

طبقه٣٢- ماء الشعیر؛ آب های معدنی و گازدار و سایر نوشیدنی های غیر الکلی؛ آب میوه وشربتهای میوه ای؛ شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه. 

طبقه ٣٣-.........................

طبقه ٣٤- تنباکو،  لوازم تدخین ؛ کبریت . 

طبقه ٣٥- تبلیغات ؛ مدیریت تجاری؛ امور اداری تجارت ؛ کارهای دفتری و اداری . 

طبقه ٣٦- بیمه؛ امور مالی، امور پولی، امور مربوط به معاملات املاک و مستغلات . 

طبقه ٣٧- ساختمان سازی، تعمیرو بازسازی، خدمات نصب. 

طبقه ٣٨- مخابرات از راه دور. 

طبقه٣٩- حمل و نقل ، بسته بندی و نگهداری کالاها؛ تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرت ها . 

طبقه ٤٠- بهسازی و عمل آوری مواد. 

طبقه ٤١- آموزش و پرورش ؛دوره های کارآموزی و تعلیمی؛ تفریح و سرگرمی، فعالیت های ورزشی و فرهنگی . 

طبقه ٤٢- خدمات عملی و فن آوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه ؛خدمات تجزیه و تحیل و تحقیقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم افزار و سخت افزار رایانه ای . 

طبقه ٤٣- خدمات عرضه اغذیه و نوشابه ، تامین مسکن و محل اقامت موقت. 

طبقه ٤٤- خدمات پزشکی ، خدمات بیطاری، مراقبت های بهداشتی و زیبائی برای انسانها یا حیوانات ، خدمات کشاورزی ، باغداری و جنگلداری . 

طبقه ٤٥- خدمات شخصی یا اجتماعی که توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می شوند ، خدمات امنیتی برای محافظت از افراد ،اموال و دارائیها ، خدمات حقوقی ...

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در کارا ثبت تماس حاصل نمایید 



https://kararegister.com

  • company register

یک شرکت زمانی که بعد از طی مراحل قانونی در اداره ثبت شرکتها ثبت شد و به فعالیتهای قانونی خود پرداخت ، می تواند تغییراتی را در مواردی از اساسنامه و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد کند.از جمله ی این تغییرات می توان از تغییر آدرس شرکت نام برد. آدرس شرکت مکانی است که هنگام ثبت شرکت مورد نظر در بند 3 اساسنامه ی آن قید می گردد.


تغییر آدرس در تمامی شرکت ها به موجب صورتجلسه ی مجمع عمومی فوق العاده قابل ثبت است.البته لازم به توضیح است که اختیار تغییر محل شرکت در تبصره ی  بند 3 اکثر اساسنامه ها ی شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود به هیات مدیره نیز واگذار شده است.در این تبصره آمده است که هیات مدیره می تواند به هر کجا که صلاح و مصلحت است آدرس شرکت را تغییر دهد و شعباتی برای شرکت تاسیس نماید.بدین ترتیب،تغییر آدرس شرکت توسط تصمیم هیات مدیره(در صورتی که در اساسنامه چنین اختیاری به هیات مدیره داده شده باشد) و یا مجمع عمومی فوق العاده قابل ثبت است.

  • مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییر آدرس:

1.کلیه ی مدارک ثبتی شرکت
2.صورتجلسه ی تغییر آدرس تنظیم شده که به امضای سهامداران و یا اعضای هیات مدیره رسیده باشد.
3.کلیه ی مدارک تغییرات شرکت(در صورت وجود تغییرات)
مراحل تغییر آدرس شرکت با توجه به نوع شرکت متفاوت است.در ذیل به این مراحل می پردازیم.

  • مراحل تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود

در تغییر آدرس شرکت با مسوولیت محدود،مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای را تشکیل داده و صورتجلسه ی مربوط به موضوع را تنظیم می نماید که کلیه ی اعضای شرکت ( شرکا) با قید کردن مقدار سهام خود باید آن را به امضاء برسانند.
در صورتی که تعداد شرکا زیاد باشد مطابق با ماده 109 قانون تجارت، هیأت نظار انتخاب شده و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه تنظیمی درج می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضا کنند. این صورتجلسه باید حداکثر یکماه بعد از تاریخی که مجمع تشکیل شده به وسیله اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود و ثبت گردد.
هر زمان اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه ی آن به هیأت مدیره داده شده بود، هیأت مدیره باید صورتجلسه ای در رابطه با ثبت تغییر محل تنظیم نمایند و اگر تغییر محل از یک شهرستان به شهرستان دیگر صورت بگیرد پرونده شرکت مربوطه مطابق بادرخواست هیأت مدیره و تنظیم و تصویب صورتجلسه به شهرستان مربوطه ارسال می شود.

  • مراحل تغییر آدرس شرکت سهامی:

الف-تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم صورت جلسه که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد.
ب-رعایت تشریفات دعوت بر اساس قانون تجارت و اساسنامه شرکت.قابل ذکر است هر گاه اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه به هیات مدیره شرکت تفویض شده باشد،هیات مدیره با تنظیم صورت جلسه نسبت به ثبت تغییر محل شرکت اقدام می کند.چنانچه تغییر محل شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد،باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم صورت جلسه ارسال شود.
به طور کلی، شرکت ها برای تغییر در آدرس می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند.

  • تنظیم صورتجلسه و امضا ذیل تمام اوراق توسط شرکا
  • مراجعه به سامانه ی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir جهت اعلام درخواست تغییر آدرس شرکت
  • بارگذاری مدارک و درج اطلاعات خواسته شده در سامانه ی فوق
  •  ارسال مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکتها
  • مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی مقرر جهت اخذ آگهی تغییرات
  •  پرداخت هزینه روزنامه رسمی
  •  صدور آگهی

نمونه صورتجلسه تغییر محل در شرکت های با مسوولیت محدود(تضامنی-نسبی)
بسمه تعالی
نام شرکت ....................شماره ثبت .....................و شناسه ملی....................سرمایه ثبت شده ..............ریال در تاریخ.........................ساعت......................مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء/اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به تغییر محل شرکت اتخاذ تصمیم شد.
نام شرکا                                                     میزان سهم الشرکه
1-خانم/آقای...........................دارای...........................ریال سهم الشرکه...........................
2-خانم/آقای...........................دارای...........................ریال سهم الشرکه...........................
3-خانم/آقای...........................دارای...........................ریال سهم الشرکه...........................
4-خانم/آقای...........................دارای...........................ریال سهم الشرکه...........................
محل شرکت از (آدرس قبلی)تهران ..................خیابان.........................کوچه ....................پلاک................کدپستی.....................تلفن......................کوچه..............پلاک..........کد پستی...................تلفن.................انتقال یافت در نتیجه ماده ..................اساسنامه بشرح فوق اصلاح می گردد.
به خانم/آقای..............احدی از شرکت(یا مدیر عامل در صورتیکه از بین شرکا باشد)یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
1-خانم/آقای.....................امضاء
2-خانم/آقای.....................امضاء
3-خانم/آقای.....................امضاء
همان طور که ملاحظه شد،در صورتجلسه ی فوق،تغییرمحل به موجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده اعمال می گردد.
نمونه صورتجلسه تغییر محل در شرکت های با مسئولیت محدود
بسمه تعالی
نام شرکت.....................شماره ثبت.....................و شناسه ملی...................سرمایه ............................ریال در تاریخ ........................ساعت ...............................جلسه هیات مدیره شرکت با  محل شرکت از آدرس قبلی................................کد پستی:........................انتقال یافت.
آقای/خانم...........................احدی از شرکاء یا وکیل رسمی یا مدیر عامل شرکت در صورتی که از بین شرکاء باشد وکالت داده می شود تا ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.
امضاء اعضاء هیات مدیره...........
چنانچه قصد دارید تغییر آدرس شرکت خود را به ثبت برسانید کارشناسان ما در " کیا ثبت " با چندین دهه سابقه ی درخشان،مستعدند شما را در تحقق اهدافتان  یاری رسانند.
شماره های تماس:

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

نشانی:تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


نحوه ی ثبت تغییر آدرس شرکت

  • company register

شرکت سهامی یکی از مهم ترین شرکت های تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که به اتکاء سرمایه های تسهیم شده فعالیت اقتصادی خود را رونق می دهد. ماده 1 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/ 12/ 1347 شرکت سهامی را چنین تعریف کرده است :
" شرکت سهامی، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی آن هاست". 
شرکت سهامی بر دو نوع است : سهامی عام و سهامی خاص. 
شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است. سرمایه ای که موسسین آن قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین کرده اند. شرکت سهامی کامل ترین نوع از شرکت های سرمایه ای است که شرکا در آن صاحبان سهام یا سهامداران نامیده می شوند. 
برای تاسیس شرکت سهامی عام بایستی مراحل چندی طی گردد که هر مرحله قواعد خاص خود را دربردارد. یکی از این مراحل تهیه مدارک و اسناد اولیه است . از اسناد مورد نیاز جهت تشکیل شرکت سهامی عام، دریافت گواهی از بانک است. در ذیل به توضیح راجع به این موارد می پردازیم.

  • تهیه مدارک و اسناد اولیه

نخستین مرحله از تشکیل این نوع شرکت آماده نمودن اسناد و مدارکی است که برای دریافت مجوز انتشار اعلامیه پذیره نویسی از مرجع ثبت ضرورت دارد. در واقع در این بخش از تشریفات تنها موسسین شرکت ایفای نقش می نمایند. ماده 6 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 این مرحله از تاسیس شرکت را بدین شرح خلاصه نموده است :
" برای تاسیس شرکت های سهامی عام ، موسسین باید اقلاَ بیست درصد سرمایه شرکت را خود تعهد کرده و لااقل سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس نزد یکی از بانک ها سپرده سپس اظهارنامه ای به ضمیمه طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضای کلیه موسسین رسیده باشد در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل، تسلیم و رسید دریافت کنند". 
هر یک از اسناد مذکور دارای ارزش و جایگاه حقوقی خاصی است و برخی از آن ها نه تنها در مرحله تشکیل شرکت بلکه پس از تاسیس آن نقش مهمی را ایفا می نمایند . لذا، ضروری است تا این مرحله مقدماتی و ماهیت و ویژگی مدارک یاد شده مورد بررسی قرار گیرد.

  • دریافت گواهی از بانک

نخستین گام در این مرحله، گشایش حسابی در یکی از بانک ها به نام شرکت سهامی عام در شرف تاسیس و تعهد 20% از سرمایه مقرر و پرداخت نقدی یا تحویل غیرنقدی 35% از 20% از سوی موسسین است . بدین معنی که چنانچه برای شرکت در شرف تاسیس ده میلیون ریال سرمایه در نظر باشد، موسسین باید دو میلیون را تعهد نموده و هفتصد هزار ریال را پرداخت کنند. نکته ای که در این رابطه شایان توجه است، امتیازی است که در تبصره ماده 6 لایحه اصلاحی قانون تجارت 1347 به موسسین اعطا گردیده و آن امکان تسلیم سرمایه غیرنقدی به جای نقدی است. مطابق تبصره مذکور :
" هر گاه قسمتی از تعهد موسسین به صورت غیرنقدی باشد باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که برای پرداخت مبلغ نقدی حساب باز شده است نودیع و گواهی بانک را به ضمیمه اظهارنامه و ضمایم آن به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند ."
در حالی که پذیره نویسان، صرفاَ با پرداخت نقدی باید به تعهد سهام مبادرت ورزند. 
نکته دیگری که در همین ارتباط محل نقد و تامل است، عدم لزوم جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری در هنگام تسلیم سرمایه غیرنقدی به بانک می باشد. چرا که از ماده 76 لایحه اصلاحی که مقرر داشته " هر گاه یک یا چند نفر از موسسین آورده غیرنقد داشته باشند .... " ، چنین برمی آید که جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری در هنگام تسلیم سرمایه غیرنقد به بانک الزامی نیست، بلکه این امر باید پیش از دعوت مجمع صورت پذیرد.

ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر
(با امکان استفاده از پاسخگویی و مشاوره ی رایگان)


 

 ثبت شرکت سهامی عام

  • company register

تبدیل شرکت به معنای تبدیل قالب یک شرکت به قالبی دیگر و تغییر نوع آن شرکت است که سبب از بین رفتن شخصیت حقوقی آن شرکت نمی گردد و نیاز به تاسیس مجدد آن شرکت نمی باشد.به موجب قانون، تبدیل شرکت سهامی به هر شرکت دیگر مجاز است.همان طور که تبدیل شرکت سهامی خاص به عام در لایحه قانونی 1347 پیش بینی شده است.در ذیل، ضمن پرداختن به شرایط تبدیل شرکت سهامی خاص به عام، به فرآیند ثبت آن می پردازیم.

 

  • شرایط تبدیل شرکت سهامی خاص به عام:

شرکت سهامی خاص می تواند با شرایط ذیل به شرکت سهامی عام تبدیل شود:
_موضوع به تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت سهامی خاص برسد.
_دوسال تمام از تاریخ تاسیس و ثبت شرکت گذشته باشد.
_اساسنامه شرکت،با رعایت مقررات قانونی مربوط به شرکت سهامی عام،تنظیم و اصلاح شده باشد.
_سرمایه شرکت حداقل به میزانی باشد که برای شرکت سهامی عام مقرر است (یعنی پنج میلیون ریال)،یا شرکت سرمایه خود را به میزان مذکور افزایش دهد.

  • مدارک لازم برای ثبت تبدیل شرکت سهامی خاص به عام:

شرکت سهامی خاص باید ظرف یک ماه از تاریخی که مجمع عمومی فوق العاده آن،تبدیل شرکت را تصویب کرده است.مدارک ذیل را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم کند:
_صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که تبدیل شرکت را تصویب نموده است.
_اساسنامه که برای شرکت سهامی عام تنظیم شده و به تصویب مجمع عمومی فوق العاده رسیده است.
_دو ترازنامه،و دو حساب سود و زیان مربوط به دو سال قبل از اخذ تصمیم نسبت به تبدیل شرکت،که به تایید حسابدار رسمی رسیده باشد.
_صورت دارایی شرکت در موقع تسلیم مدارک به مرجع ثبت شرکت ها،که متضمن تقویم کلیه اموال منقول و غیرمنقول شرکت بوده و به تایید کارشناس رسمی وزارت دادگستری رسیده باشد.
_اعلامیه تبدیل که باید به امضای دارندگان امضای مجاز شرکت رسیده و مشتمل بر این نکات باشد:
نام و شماره ثبت،موضوع،نوع فعالیت و مدت شرکت،مرکز اصلی شرکت و در صورتی که شعبی داشته باشد نشانی شعب آن،سرمایه شرکت و مبلغ پرداخت شده آن،تعداد و امتیازات سهام ممتاز،اگر وجود داشته باشد.در صورتی که شرکت برای مدت محدود تشکیل شده باشد تاریخ انقضای مدت،هویت کامل رئیس و اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت،شرایط حضور وحق رای صاحبان سهام در مجامع عمومی،مقررات اساسنامه راجع به تقسیم سود و تشکیل اندوخته،مبلغ دیون شرکت و همچنین مبلغ دیون اشخاص ثالث که توسط شرکت تضمین شده است.ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که اطلاعیه ها و آگهی های شرکت در آن درج می گردد.

  • ثبت شرکت و انتشار آگهی تبدیل:

مرجع ثبت شرکت ها پس از وصول مدارک و تطبیق مندرجات آن ها با مقررات قانونی،تبدیل شرکت را ثبت و مراتب را به هزینه شرکت،آگهی خواهد نمود.در آگهی تبدیل شرکت باید کلیه مندرجات اعلامیه تبدیل ،ذکر گردد و قید شود که اساسنامه جدید شرکت و دو ترازنامه و حساب سود و زیان مربوط به دو سال قبل از اخذ تصمیم نسبت به تبدیل شرکت و همچنین صورت دارایی شرکت و اموال منقول وغیرمنقول آن،در مرجع ثبت شرکت ها و در مرکز شرکت برای مراجعه علاقمندان آماده می باشد.آگهی تبدیل شرکت علاوه بر روزنامه کثیرالانتشاری که آگهی های شرکت در آن درج می گردد،اقلا باید در یک روزنامه کثیرالانتشار دیگر نیز آگهی شود.

  • نمونه صورتجلسه تبدیل نوع شرکت در شرکت های سهامی خاص

بسمه تعالی
نام شرکت.........شماره ثبت شرکت:.....................سرمایه ثبت شده :................صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ....................سهامی خاص ثبت شده به شماره .......................در تاریخ .........ساعت...............با حضور کلیه/اکثریت شرکاء در محل قانونی شرکت تشکیل گردید.
الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت : 1- خانم/آقای .....................به سمت رئیس جلسه 2-خانم/آقای ....................به سمت ناظر جلسه 3-خانم /آقای ..................به سمت ناظر جلسه 4-خانم /آقای ..................به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.
ب: در خصوص دستور جلسه،تبدیل نوع شرکت از سهامی خاص به مسئولیت محدود بحث و بررسی شد و النهایه تصمیم گرفته شد که نوع شرکت به مسئولیت محدود تغییر یابد.
ج: اساسنامه جدید در .............ماده ....................تبصره تصویب و به امضاء کلیه شرکاء رسید و جایگزین اساسنامه قبلی شد.
د: دو برگ تقاضانامه و دو برگ شرکت نامه تنظیم و به امضاء کلیه شرکا رسید.
ه: سرمایه شرکت مبلغ.........................ریال می باشد.اسامی شرکاء و میزان سهم الشرکه آنان به شرح ذیل می باشد:
1-خانم/آقای ...............................2-خانم/آقای ......................3-خانم/آقای.....................ز: سمت اعضای هیات مدیره به شرح ذیل می باشد.خانم/آقای................به سمت رئیس هیات مدیره خانم /آقای ................به سمت نایب رییس هیات مدیره خانم/آقای..............به سمت مدیر عامل

ح: حق امضاء کلیه اوراق و اسناد تعهد آور شرکت با امضاء مشترک خانم/آقای..............همراه با مهر شرکت و اوراق عادی و اداری به امضاء خانم/آقای.......................همراه با مهر شرکت معتبر می باشد.
ی:به خانم/آقای...............( احدی از شرکاء یا اعضای هیات مدیره یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفاتر ثبت اقدام نماید.
امضاء اعضای هیات رئیسه:                                                    امضاء اعضای هیات مدیره
1.رئیس هیات جلسه..................                                           1.رئیس هیات مدیره..................
2.ناظر جلسه..........................                                          2.نایب رییس هیات مدیره.............
3.ناظر جلسه.........................                                           3.مدیر عامل
4.منشی جلسه........................
در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید.
کارشناسان "کیا ثبت" افتخار دارند با مشاوره تلفنی رایگان در خدمت شما عزیزان باشند.
شماره های تماس:

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

دفتر مرکزی: تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


https://kiasabt.com

  • company register

در شرکت های تعاونی باید اساسنامه تهیه گردد و هدف های آن باید مشخص شود. اساسنامه بایستی حداقل حاوی نکات ذیل باشد :
1- هدف از تشکیل شرکت 
2- نام تعاونی با منظور نمودن کلمه تعاونی 
3- مدت شرکت تعاونی 
4- حوزه عملیات شرکت ( در کدام شهر یا روستا یا وزارتخانه و غیره )
5- نوع شرکت تعاونی ( تولید یا مصرف )
6- مرکز اصلی عملیات شرکت ( اقامتگاه مرکزی و هر یک از شعبات آن )
7- میزان سرمایه شرکت 
8- مقررات مربوط به عضویت شرکای جدید 
9- ارکان اصلی شرکت 
10- مقررات اداری و مالی شرکت 
11- انحلال و تصفیه شرکت

  • تصویب اساسنامه ثبت تعاونی

تصویب اساسنامه تعاونی ، با حداقل دوسوم داوطلبان عضویت حاضر در اولین مجمع عمومی عادی صورت می گیرد. داوطلبان عضویتی که با مصوبه اولین مجمع عمومی عادی در مورد اساسنامه موافقت نداشته باشند، می توانند در همان جلسه درخواست عضویت خود را پس بگیرند. 
در تصویب اساسنامه، قانون اکثریت دوسوم را که نسبت به اکثریت لازم برای تصویب سایر امور در اولین مجمع عمومی عادی اکثریت بالایی است، مقرر می دارد. استرداد عضویت از طرف داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافقت نداشته باشند، در همان جلسه مجمع ( جلسه اولین مجمع عمومی عادی که اقدام به تصویب اساسنامه می کند ) به عمل می آید. می توان گفت که بعد از جلسه مذکور، درخواست استرداد عضویت قابل قبول نخواهد بود. استرداد درخواست عضویت باید بعد از تصویب اساسنامه و قبل از شروع اقدامات مجمع درباره سایر موارد دستور جلسه، از قبیل انتخاب هیئت مدیره و بازرسان و غیره صورت گیرد و از حاضران در جلسه، کسانی که به استرداد درخواست عضویت اقدام کرده اند، باید بلافاصله جلسه مجمع را ترک کنند، زیرا حضور این افراد در جلسه مجمع یا مشارکت آن ها در بررسی موارد دیگر دستور جلسه مجمع، به علت اینکه از زمره داوطلبان عضویت خارج شده اند، خالی از وجه خواهد بود. در صورت حضور این افراد در جلسه و ابراز رای، غیر از تصمیم راجع به اساسنامه، بقیه تصمیمات مجمع از درجه اعتبار ساقط خواهد بود. 
آورده های نقدی و غبرنقدی مربوط به سهام افراد مذکور باید به آن ها مسترد شود و این امر باید بلافاصله پس از معرفی امضاهای مجاز شرکت تعاونی صورت گیرد. لازم است که مبالغ مربوط به آورده های کسانی که درخواست عضویت خود را مسترد داشته اند، یعنی مقدار سرمایه و تعداد سهام آن ها از تعداد سهام شرکت که در اساسنامه اخیرالتصویب آن ذکر شده است، کسر گردد و مقدار سرمایه و سهامی که پس از کسر مزبور حاصل می شود، در آن قید شود. 
از سیاق بیان فوق الذکر قانون که به داوطلبان عضویتی که با مصوبه اولین مجمع عمومی عادی موافقت نداشته باشند، اجازه می دهد که در همان جلسه درخواست عضویت خود را مسترد دارند، ظاهراَ چنین به نظر می رسد کسانی می توانند به استرداد عضویت اقدام کنند که در جلسه مجمع حضور داشته باشند. 
مفهوم مخالف مفاد بیان قانون این است که هر گاه مخالفان با اساسنامه سکوت اختیار کنند و در جلسه مجمع به استرداد درخواست عضویت اقدام نکنند، این سکوت علامت رضاست و کماکان در زمره داوطلبان عضویت شرکت خواهند بود. البته بر وفق شرایط مربوط، بعد از تشکیل و ثبت شرکت یا اتحادیه تعاونی، می توانند از عضویت آن استعفا دهند. 
لازم است رئیس مجمع و منشی مجمع و نظار ذیل تمام صفحات اساسنامه مصوب را امضا کنند و در صورت جلسه مجمع تعداد کل آرای ماخوذه مربوط به اساسنامه و تعداد آرای موافق، مخالف و ممنتع – اعم از سفید یا مخدوش_ به تفکیک ذکر شود. 
در انتها، خاطر نشان می شویم کلیه ی خدمات ثبتی شرکت ها به طور تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب فکر برتر ارائه می گردد. 
تعهد به ارائه ی خدمات برتر، مشتری مداری و جلب رضایت مشتریان از افتخارات درخشان مجموعه ی ماست .


تصویب اساسنامه ثبت تعاونی

  • company register