ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۶۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

اسقاط خودرو به اعمال تغییرات فیزیکی بر روی خودرو فرسوده گفته می شود. به طوری که خودرو و قطعات آن به هیچ وجه قابل استفاده در چرخه ی حمل و نقل نباشند. 
با توجه به استانداردهای بین المللی؛ عمر خودروها بیشتر از یک دهه نیست و طبیعی است که پس از مدتی عمر مفید خودروها به پایان می رسد و استفاده از این خودروها معضلاتی دارد که مصداق بارز آن آلودگی هواست. 
از جمله مزایای جایگزینی خودروهای فرسوده می توان به بحث های زیست محیطی، صرفه جویی در مصرف سوخت ، پایین آمدن میزان تصادفات ، افزایش ضریب ایمنی خودرو و ... اشاره نمود. 
برای تحقق موضوع اسقاط، اولین گام راه اندازی مراکز اسقاط در استان است.  متقاضیان محترم تاسیس مراکز اسقاط و بازیافت خودرو ، نیازمند ثبت شرکت و اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و همچنین موافقت نهایی سازمان حفاظت محیط زیست ، می باشند. لذا، علاقه مندان به فعالیت در این زمینه، می بایست با مراجعه به " سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل فعالیت " و ارائه مدارک لازم و رعایت ضوابط قانونی، نسبت به دریافت جواز تاسیس کارخانه بازیافت خودرو اقدام نمایند. 

پس از دریافت جواز تاسیس از این سازمان و تهیه الزامات مورد نیاز ( به همراه مجوز محیط زیست ) و دریافت موافقت اصولی وزارت صنعت، معدن و تجارت به پلیس راهور ناجای استان ذیربط جهت دریافت نامه اعلام آمادگی برای ارسال افسر کارشناس به محل سایت مورد نظر مراجعه نمایند .
در نهایت ، پس از اخذ دو مجوز فوق جهت تخصیص کد موقت و فعالسازی آن در سامانه نوسازی ناوگان به این ستاد مراجعه نمایند. 
تبصره 1 : درخواست کننده احداث مرکز اسقاط، لزوماَ باید هویت حقوقی ثبت شده داشته باشد. 
تبصره 2 : اعتبار تخصیص کد فعالسازی در سامانه نوسازی ناوگان به مدت شش ( 6 ) ماه خواهد بود و در صورت رعایت ضوابط و موافقت ستاد، این اعتبار تمدید خواهد شد. 
تبصره 3 : شایان ذکر است بر اساس تصمیم اتخاذ شده صدور مجوز فعالیت مرکز اسقاط به کلیه دارندگان پروانه بهره برداری بازیافت خودرو اقدام نمایند، بدیهی است فعالیت در زمینه اسقاط با عدم ارائه مدرک مورد نظر بر خلاف مقررات دولت بوده و ستاد نسبت به جلوگیری از فعالیت اقدام خواهد کرد. 
فعالیت در این زمینه با عدم ارائه مدرک مورد نظر برخلاف مقررات بوده و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت نسبت به جلوگیری از این فعالیت ها اقدام خواهد کرد. 
بدیهی است در صورت عدم ارائه مدرک خواسته شده و ثبت آن در دبیرخانه ستاد، در زملن اعلامی، مسئولیتی بر عهده ستاد نخواهد بود. بنابراین از کلیه کسانی که در گذشته نسبت به ارائه مدارک اقدام کرده اند درخواست می شود از ثبت آن در دبیرخانه اطمینان حاصل نمایند. 
شایان ذکر است، تمدید مجوز فعالیت منوط به رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اعتبار پروانه مذکور خواهد بود و حتی تمام مراکز اسقاط موجود نیز تا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به اخذ و ارائه پروانه بهره برداری یازیافت خودرو اقدام کنند. 
از انتخابتان متشکریم.
خوانندگان عزیز ، می توانند سوالات خود را از طرق ذیل با ما در میان بگذارند :

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه

  • company register

طبق تعریف مندرج در ماده 94 مبحث دوم قانون تجارت ، " شرکت با مسئولیت محدود "  شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .


تعریف فوق مبین این واقعیت است که شرکت با مسئولیت محدود از آن جا که مسئولیت شرکاء را محدود به سرمایه یا آورده آن ها می داند شبیه شرکت سهامی است و با توجه به اینکه شرکاء به نسبت سهم الشرکه ( مالکیت درصدی از سرمایه شرکت ) در مقابل قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارند شبیه شرکت تضامنی یا شرکت نسبی است .

  • سرمایه شرکت با مسئولیت محدود

سرمایه شرکت متشکل از قطعات سهام دارای ارزش واحد نیست بلکه سرمایه شرکت را سهم الشرکه  شرکاء تشکیل می دهد و سهم الشرکه شرکاء که می تواند متفاوت باشد در قالب نقد وو غیر نقد قابل پرداخت و تامین است مشروط بر اینکه :
1-تمام قسمت نقدی سرمایه باید پرداخت گردد.
2-سرمایه غیر نقدی تقویم و پس از ارزیابی و تایید کارشناس رسمی دادگستری به شرکت تسلیم شود .

  • انتقال سرمایه شرکت

انتقال سرمایه شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود منوط به رعایت شرایط ذیل است :
1- کسب رضایت اکثریت شرکایی که حداقل سه چهارم سرمایه را در اختیار دارند.
2-انتقال با اطلاع شرکاء و تنظیم سند رسمی صورت پذیرد.

  • نحوه اداره و مدیریت شرکت

مدیران شرکت کلیه اختیارات لازم برای نمایندگی و اداره امور شرکت را خواهند داشت.به هر حال حدود اختیارات مدیران در اساسنامه شرکت مشخص می شود و هر قراری راجع به محدود کردن اختیارات مدیران که در اساسنامه تصریح نشده باشد مبطل و در مقابل اشخاص ثالث کان لم یکن است . علاوه بر مراتب فوق شرایط ذیل در خصوص مدیران شرکت با مسئولیت محدود نیز نافذ و جاری خواهد بود .
1-محدودیتی برای انتخاب تعداد مدیران وجود ندارد .
2-مدت مدیریت مدیران می تواند محدود یا نامحدود باشد. 
3- مدیر یا مدیران می توانند موظف یا غیر موظف باشند .
4- محدودیتی جهت انتخاب مدیران از میان شرکاء یا خارج از آن ها وجود ندارد .

  • حد نصاب برای اتخاذ تصمیم

هر یک از شرکاء به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد . تصمیمات مجمع عمومی عادی شرکت باید با اکثریت حداقل نصف سرمایه اتخاذ شود. اگر در دفعه اول این اکثریت حاصل نشد در دفعه دوم تصمیمات با اکثریت عددی شرکاء ( نصف عده حاضر در جلسه ) صرفنظر از میزان سهام آن ها اتخاذ می شود . هر چند اساسنامه می تواند ترتیب دیگری مقرر نماید .
در مجمع عمومی فوق العاده که برای تغییر اساسنامه شرکت تشکیل می شود تصمیمات با اکثریت عددی دارندگان سه چهارم سرمایه معتبر خواهد بود مگر اینکه اساسنامه ترتیب دیگری مقرر نموده باشد .

  • هیات نظارت

چنانچه تعداد شرکای شرکت با مسئولیت محدود بیش از 12 نفر باشد در این جا باید هیات نظارت تعیین شود . این هیات که توسط مجمع عمومی انتخاب می شود باید حداقل سالی یک بار مجمع عمومی صاحبان سهام را تشکیل داده و گزارش سالیانه خود را ارائه نماید . هیات نظار باید به محض انتخاب در خصوص رعایت مفاد مواد 96 و 97 قانون تجارت در خصوص تشکیل شرکت ( پرداخت سرمایه نقدی و تعیین ، تقویم و تسلیم فهرست سرمایه غیر نقدی شرکاء ) تحقیق و از صحت موارد مذکور یقین حاصل نماید . چرا که در غیر این صورت در قبال خسارت احتمالی شرکاء و اشخاص ثالث مسئولیت خواهد داشت . ضمناَ هیات نظارت همچنین می تواند مجمع عمومی فوق العاده را نیز برای تشکیل جلسه دعوت نماید . 
خدمات ما در کارا ثبت:
ثبت انواع شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت علامت تجاری، ثبت اختراع ،انجام امور مالیاتی شرکت،رتبه بندی شرکت،ثبت صورتجلسات،انتقال و افزایش سرمایه،اخذ کد اقتصادی و شماره اقتصادی،اخذ کارت بازرگانی ، اخذ جواز تاسیس  و...

  • شماره تماس:88880006-021
  • نشانی: میدان ونک،تقاطع ملاصدرا و کردستان،بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4

 انتقال سرمایه شرکت با مسئولیت محدود 

  • company register

آیا می توان یک نوع از انواع شرکت تجاری را به نوع دیگری تغییر داد در این مقاله به بررسی اجمالی موارد مذکور در قانون تجارت خواهیم پرداخت در صورت نیاز به اصلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تغییر ماهیت شرکت مشاورین کیا ثبت پاسخگوی سوالات شما در این زمینه می باشند.


شرکتها با اهداف و جهت گیری های متنوع در انواع شرکت های رایج قابل ثبت در قانون تجارت ایران ثبت می شوند اما ممکن است بعد از مدت زمانی به هر دلیل تصمیم به تغییر شکل شرکت از نوعی به نوع دیگر بگیرند سوالی که در ابتدا مطرح می شود این است که آیا این تغییر شکل از نظر قانونی مجاز می باشد ؟
و در صورتی که مجاز است شرایط و قوانین لازم برای این تغییر چیست؟
تبدیل شرکت یعنی به عنوان مثال تبدیل شرکت سهامی خاص به مسئولیت محدودو یا بلعکس که نکته حائز اهمیت در این مسائله این نکته می باشد که تبدیل شرکت تغییر شکل آن است و تغیر شکل شرکت موجب نمی شود که شخصیت حقوقی آن زایل و دوباره ایجاد شود و شخصیت حقوقی به قدرت خود باقی می ماند(این نکته به تفصیل در ادامه مقاله توضیح داده خواهد شد.) 
در قانون حقوقی کشور فرانسه: ماده 6 از لایحه 210 قانون فرانسه تبدیل و تغییر شکل شرکت ها مجاز اعلام شده است اما تغییر قانونی در شرکت منجر به شخص حقوقی جدید نمی شود به استثنا شرایطی که در شرکتنامه تغییرات اساسی اعمال شده باشد .
در ایران نیز برای این موارد قائده خاصی پیش بینی نشده است و قانون گذار در مواردی مستقیما به مواردی اشاره کرده است و قوانین ومربوط به آن را اعلام نموده است و در موارد دیگر سکوت اختیار کرده و اشاره به قانون خاصی نکرده است .
چند نمونه از مواردی که در قانون تجارت ایران به آن اشاره شده است :
در ماده 278 لایحه اصلاحی قانون تجارت موارد مربوط به تبدیل شرکت سهامی خاص به عام و به موجب ماده 135 قانون تجارت موارد مربوط به تبدیل شرکت تضامنی به نسبی و در ماده 189 قانون تجارت قوانین مربوط به تبدیل  شرکت نسبی به سهامی خاص مقرر گردیده است و در اشاره به سایر شرکتها نشده و مقرره قانونی خاصی وجود ندارد اما با توجه به ماده 94 لایحه اصلاحی اینگونه به نظر می رسد که در صورتی که تبدیل شرکت از نوعی به نوع دیگر باعث بیشتر شدن تعهدات شرکا گردد لزوما توافق همگی شرکا اجباری می باشد به طور مثال برای تبدیل یک شرکت با مسئولیت محدود به شرکت تضامنی به دلیل افزایش تعهدات و مسئولیت تمامی شرکا رضایت همه شرکا الزامی می باشد و در غیر از این شرایط که تغییر شکل شرکت باعث تحمیل مسئولیت و تعهد بیشتر در شرکا نشود ترتیب کار بدین شکل نخواهد بود و بر حسب مورد تصویب مجمع مربوطه یا رضایت اکثریت شرکا کافی است همچنین لازم است بدانید تبدیل شرکت موثر در حقوق اشخاص ثالث نیست به طور مثال شرکتی که در قالب شرکت تضامنی فعالیت داشته است و تصمیم به تغییر شکل در شرکت بگیرد در صورتی که تعهدات و دیونی داشته باشد مسئولیت وتعهد شرکا نسبت به دیون و تعهدات شرکت به همان صورت که در اساسنامه شرکت تضامنی تعریف شده است باقی می ماند و در دوران بعد از تبدیل فعالیت شرکت با توجه به قالب جدید شکل خواهد گرفت.
در تبدیل شرکتی به شرکت دیگر رعایت مقررات ایجاد شرکتی که شکل و قالب جدید شرکت قبلی را تشکیل می دهد ضروری است. به عنوان مثال زمانی که می خواهیم شرکت سهامی خاص را به شرکت سهامی عام تبدیل کنیم این تبدیل و تغییر در صورتی قانونی می باشد که مقررات تشکیل شرکت سهامی عام رعایت شده باشد.
در صورتی که بخواهیم شرکت با مسئولیت محدود را به شرکت سهامی تبدل کنیم موضوع شرکت را که تجاری طرح شده است می توان به مدنی تبدیل کرد اما در وضعیت بر عکس اگر شرکت سهامی را موضوعیت مدنی دارد را به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل کنیم موضوع شرکت لزوما می بایست به موضوع تجاری تبدیل شود و توجه داشته باشید که تمامی این وارد نمی تواند به اشخاص حقوقی که از قبل تعریف شده اند لطمه بزند به طور مثال همانگونه که در بالا اشاره شد طلبکاران یک شرکت تضامنی که به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شده است مورد تبدیل شرکت تاثیری ندارد و می توانند تبدیل را نادیده بگیرند و شرکت با توجه به قوانین شرکت تضامنی قبل از تبدیل به مسئولیت محدود مسئول رسیدگی به تعهدات می باشد و اینکه این شرکت در حال حاضر مسئولیت محدود می باشد تفاوتی در تعهدات و دیون آنها قبل از تبدیل ایجاد نمی نماید.
و در صورتی که این تغییر متضمن سود برای شرکا و دولت باشد به طور مثال شرایطی که دولت در زمانی خاص و بر حسب شرایط اقتصادی خاص  برای یک سال برای نوع خاصی از شرکت اعلام معافیت مالیات بر سود نماید فقط شرکت هایی می توانند از این امتیازات بهره ببرند که قبلاً به شکلی از اشکال، وجود نداشته یا وجود داشته و منحل شده اند و شرکت های موجود نمی توانند با تغییر شکل خود از این امتیازات استفاده کنند.چون این تغییر شکل در شرکت ها به معنای تولد یک شرکت جدید نیست وهمچنین این شرکتها با توجه با اینکه شرکت جدید الثبت محسوب نمی شوند از پرداخت حق ثبت معاف می باشند.


تغییر ماهیت شرکت های تجاری

  • company register

برای ثبت طرح صنعتی و کسب حمایت بین المللی برای آن ، شرکت ها و بنگاه های دارای طرح می توانند به ادارات ملی ثبت طرح صنعتی کشورهای مورد نظر مراجعه کنند و اظهارنامه ثبت طرح صنعتی خود را به زبان آن کشورها تسلیم و با پرداخت هزینه های مرتبط درخواست ثبت طرح صنعتی خود را بنمایند. اصولاَ انتخاب این مسیر برای صاحبان طرح که بعضاَ نیز اجباری است، دشوار و پر هزینه است ؛ زیرا اولاَ : شرکت ها و بنگاه های صاحب طرح باید دارای شرایط و ویژگی هایی باشند که قوانین ملی کشورهای مورد نظر تعیین و پیش بینی کرده اند و به ویژه صاحب طرح اعم از شخص حقوقی یا حقیقی باید با توجه به موافقتنامه های چند جانبه ، دو جانبه یا عمل متقابل و ... واجد شرایط مقرره در قانون ملی کشورهای مورد نظر برای تسلیم اظهارنامه باشد. ثانیاَ : متقاضی ثبت طرح صنعتی در این کشورها باید مدارک و مستندات ذیربط را به زبان کشورهای مورد نظر ترجمه و همراه با اظهارنامه به مراجع ثبت طرح صنعتی تسلیم کند که این اقدام هزینه بر است. 
ثالثاَ : از طریق وکیل یا کارگزاری نسبت به ثبت طرح صنعتی خود در کشورهای مورد نظر اقدام کند که انتخاب وکیل یا کارگزار در بسیاری از کشورها مستلزم صرف هزینه های زیادی است ، بویژه اگر تعداد کشورهایی را که برای کسب حمایت در نظر می گیرد زیاد باشد که در این فرض تحمل هزینه های سنگین را به دنبال خواهد داشت. 
البته اگر کشورهای هدف، عضو کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی باشند، تبعه ایرانی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند از امتیاز حق تقدم مقرره در ایران تا مدت 6 ماه حق تقدم برای ثبت طرح یاد شده را در کشورهای عضو دارا می باشند که در نوع خود با توجه به اینکه طرح باید برای ثبت حائز شرط جدید بودن باشد می تواند امتیاز قابل توجهی باشد. 
خلاصه اینکه چون جمهوری اسلامی ایران از سال 1337 عضویت در کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی را پذیرفته است ، بنابراین اتباع ایرانی و به طور کلی اشخاصی که در ایران بتوانند از مزایای کنوانسیون یاد شده استفاده کنند، این حقوق و مزایا را خواهند داشت که در قالب و چارچوب کنوانسیون پاریس نسبت به ثبت طرح صنعتی خود در کشورهای عضو کنوانسیون که بالغ بر 150 کشورند اقدام کنند. 
با توجه به مفاد کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی اصول حاکم بر کنوانسیون یاد شده را به طور خلاصه می توان به شرح ذیل برشمرد :
1- اصل رفتار ملی 
این اصل در مواد ( 1 ) و ( 2 ) کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی پیش بینی شده است. رفتار ملی به این معناست که در مورد حمایت از مالکیت صنعتی از جمله طرح های صنعتی، هر کشور عضو کنوانسیون پاریس موظف است که همان امتیازاتی را که در مورد حمایت از مالکیت صنعتی به اتباع خود می دهد به اتباع سایر کشورهای عضو معاهده نیز قائل شود. 
با توجه به تعریف فوق روشن است که قاعده رفتار ملی یکی از قواعد زیربنایی سیستم حمایت بین المللی ایجاد شده توسط کنوانسیون پاریس استو این قاعده تضمین می کند که اتباع بیگانه نه تنها مورد حمایت قرار گیرند بلکه هیچگونه تبعیضی علیه آنان اعمال نخواهد شد. بدون این قاعده غالباَ کسب حمایت کافی از طرح های صنعتی و سایر موضوعات مالکیت صنعتی، در کشور خارجی بسیار دشوار و یا حتی غیرممکن خواهد بود. 
2- اصل حق تقدم 
حق تقدم به این معناست که بر مبنای اظهارنامه عادی برای حمایت از علامت تجاری که توسط یک درخواست کننده به ادارات واجد صلاحیت یکی از کشورهای عضو داده شده است همان درخواست کننده ( یا وارث یا جانشین قانونی آن ها ) می توانند در مدت زمانی مقرر شده ( 6 ماه ) حقوق خاصی را در موقع تقاضای حمایت در تمامی کشورهای عضو کنوانسیون دارا باشند. این تقاضاها ( اظهارنامه ها ) که بعداَ داده می شوند، به صورتی تلقی می شوند که گویی در روز تسلیم اولین اظهارنامه، داده شده اند. 
3- اصل استقلال گواهینامه های ثبت 
این اصل در ماده 4 مکرر کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی در رابطه با گواهینامه های اختراع آمده است ، به موجب این اصل ، گواهینامه های اختراع اعطاء شده در کشورهای عضو به اتباع یا اشخاص ساکن در کشورهای عضو باید مستقل از گواهینامه های اختراعی تلقی شوند که برای اختراع های مشابهی در کشورهای دیگر، از جمله کشورهای غیرعضو، تحصیل شده اند. به عبارت دیگر، اعطای گواهی اختراع در یک کشور برای اختراع خاص، هیچ کشور عضو دیگری را مستلزم نمی سازد که گواهی اختراعی را برای همان اختراع اعطاء کند. علاوه بر این، اصل مزبور بدین معناست که نمی توان به این دلیل که یک گواهی اختراع برای اختراعی در کشور دیگر باطل شده، یا دیگر اعتبار ندارد یا اعتبار آن خاتمه یافته است، در یک کشور عضو از اعطای گواهی اختراع برای همان اختراع خودداری کرده، یا گواهی مزبور را ابطال شود یا به نحو دیگری به اعتبار آن ها خاتمه داد. از این رو ، وضعیت و سرنوشت یک گواهی اختراع برای همان اختراع در هر یک از کشورهای دیگر ندارد. 
همان طور که گفتیم این اصل در کنوانسیون پاریس برای موضوع اختراع پیش بینی شده است، برخی این اصل را با توجه به وحدت ملاک، در مورد طرح های صنعتی نیز قابل اعمال می دانند زیرا فلسفه وضع این اصل را در مورد طرح های صنعتی که نظام حمایت و شیوه های ثبت آن از تنوع بسیار زیادی برخوردار است، قابل توجیه می دانند. 
4- طرح های صنعتی نمایش داده شده در نمایشگاه های بین المللی 
برای طرح های صنعتی نمایش داده شده در نمایشگاه های بین المللی در کنوانسیون پاریس حمایت موقت در نظر گرفته شده است. این اصل در ماده یازده آمده است . به موجب ماده یاد شده ، کشورهای عضو متعهد هستند که منطبق با قوانین داخلی شان ، حمایتی موقت را به موارد ذیل اعطاء کنند : اختراعات قابل صدور ( تحت حمایت ) گواهی اختراع، نمونه های اشیای مصرفی ، طرح های صنعتی و علائم تجاری در رابطه با کالاهای نمایش داده شده در نمایشگاه های بین المللی رسمی یا به طور رسمی شناسایی شده که در هر کشور عضو برگزار می شوند. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.


ثبت طرح صنعتی  

  • company register

سهام جمع سهم است به معنای برگ رسید و به مبلغی از سرمایه یک کارخانه یا شرکت گفته می شود. سهم به معنای بهره، نصیب و حظ آمده است. سهام به معنای حصه مشارکت در هر نوع مشارکت و دارایی مشترک گفته می شود و همچنین به معنی حصه شریک در مال مشترک و سندی است که حکایت از مالکیت حصه معین در شرکت تجاری به نام شرکت سهامی کند و صاحب سهم از تمام مزایای مقرر در اساسنامه شرکت استفاده می کند.

  • شرایط دارا شدن سهام

1- پرداخت تمام مبلغ اسمی هر سهم 
ماده 30 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت در تعریف سهام مقرر می دارد :
"مادام که تمامی مبلغ اسمی هر سهم پرداخت نشده صدور ورقه سهم بی نام یا گواهینامه موقت بی نام ممنوع است. به تعهد کننده ی این گونه سهام گواهینامه ی موقت بانام داده خواهد شد که نقل و انتقال آن تابع مقررات مربوط به نقل و انتقال سهام بانام است ". 
2- تساوی در مبلغ اسمی سهم 
ماده 32 لایحه ی اصلاح قانون تجارت 1347 در صورت تجزیه شدن سهام تاکید می دارد که مبلغ اسمی سهام و همچنین قطعات سهام در صورت تجزیه باید متساوی باشد. 
3- مطالبه مبلغ اسمی هر سهم ظرف مدت مقرر در اساسنامه 
ماده 33 لایحه ی اصلاح قانون تجارت 1347 در شاخص تعیین مبلغ اسمی سهم مقرر داشته است که مبلغ پرداخت نشده ی سهام هر شرکت سهامی باید ظرف مدت مقرر در اساسنامه مطالبه شود در غیر این صورت هیئت مدیره ی شرکت باید مجمع عمومی فوق العاده ی صاحبان سهام را به منظور تقلیل سرمایه شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده ی سرمایه دعوت کند و تشکیل دهد وگرنه هر ذی نفع حق خواهد داشت که برای تقلیل سرمایه ثبت شده ی شرکت تا میزان مبلغ پرداخت شده به دادگاه رجوع کند. 
4- مسئولیت پرداخت مبلغ اسمی سهم با متعهد یا هر دارنده بعدی سهم است. 
ماده 34 لایحه اصلاح قانون تجارت 1347 اشاره دارد به کسی که تعهد ابتیاع سهمی را نموده مسئول پرداخت تمام مبلغ اسمی آن می باشد و در صورتی که قبل از تادیه تمام مبلغ اسمی آن را به دیگری انتقال دهد بعد از انتقال سهم دارنده سهم مسئول پرداخت بقیه مبلغ اسمی آن خواهد بود. 
5- اجبار متعهد به پرداخت خسارت دیرکرد در مبلغ اسمی سهم 
ماده 35 لایحه ی اصلاح قانون تجارت 1347 دراین باره تصریح می کند که در هر موقع که شرکت بخواهد تمام یا قسمتی از مبلغ پرداخت نشده ی سهام را مطالبه کند باید مراتب را از طریق نشر آگهی در روزنامه ی کثیرالانتشاری که آگهی های مربوط به شرکت در آن منتشر می شود به صاحبان فعلی سهام اطلاع می دهد و مهلت معقول و متناسبی برای پرداخت مبلغ مورد مطالبه قرار دارد. پس از انقضای چنین مهلتی هر مبلغ که تادیه نشده باشد نسبت به آن خسارت دیر کرد از قرار نرخ رسمی بهره به علاوه ی چهار درصد در سال به مبلغ تادیه نشده علاوه خواهد شد و پس از اخطار از طرف شرکت به صاحب سهم و گذشتن یک ماه اگر مبلغ مورد مطالبه و خسارت تاخیر آن تماماَ پرداخت نشود شرکت این گونه سهام را در صورتی که در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده باشد از طریق بورس وگرنه از طریق مزایده به فروش خواهد رسانید. از حاصل فروش سهم بدواَ کلیه ی هزینه های مترتبه برداشت گردیده و در صورتی که خالص فروش از بدهی صاحب سهم ( بابت اصل و هزینه ها و خسارت دیرکرد ) بیشتر باشد مازاد به وی پرداخت می شود. 
6- دارنده ی سهم بی نام مالک محسوب می شود و نقل و انتقال آن با قبض و اقباض به عمل می آید. 
ماده 39 لایحه اصلاح قانون تجارت 1347 چنین آورده است که سهم بی نام به صورت سند در وجه حامل تنظیم و مالک، دارنده ی آن شناخته می شود مگر خلاف آن ثابت گردد. نقل و انتقال این گونه سهام به قبض و اقباض به عمل می آید. گواهینامه ی موقت سهام بی نام در حکم سهام بی نام است و از لحاظ مالیات بر درآمد مشمول مقررات سهام بی نام می باشد. 
7- کسی که نام او در دفتر سهام شرکت ثبت شده دارنده سهم بانام محسوب می شود. 
ماده ا نماینده قانونی او رسیده و از نظر اجرای تعهدات ناشی از نقل و انتقال سهم معتبر خواهد بود. هر گونه تغییر اقامتگاه باید به همان ترتیب به ثبت رسیده و امضا شود. هر انتقالی که بدون رعایت شرایط فوق به عمل آید از نظر شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار است. 
کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید.
"آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است"



شرایط دارا شدن سهام


  • company register

برای شروع یک فعالیت اقتصادی موفق پس از ارزیابی نیاز جامعه و انتخاب یک کسب و کار در اکثر مواقع افراد بدنبال پیدا کردن افرادی شایسته و معتمد به عنوان شریک کاری می باشند که علاوه بر تامین سرمایه اولیه وظایف و طبعا سود حاصله از کسب و کار را قسمت نمایند وامروزه این امر به صورت قانونی و تحت شرایطی خاص به نام تشریفات ثبت شرکت محقق می شود ،پس از ثبت شرکت و آغاز فعالیت معمولا مجموعه هایی که اهداف بالاتر و سطح رضایتمندی بیشتری از مشتری را طلب می کنند به دنبال کسب گواهینامه هایی مبنی بر کیفیت فعالیت های انجام شده توسط مجموعه می باشد ، یکی از مهمترین این گواهینامه ها ، گواهینامه ایزو 9001 می باشد. دریافت این ایزو به حکم عبور از مرحله علمی ممیزی می باشد این گواهینامه از طریق سازمان گواهی دهنده اعطاء می گردد و نقش به سزایی در جلب اعتماد مشتری ها خواهد داشت.


در رابطه با تاریخچه این گواهینامه باید اشاره کرد که یک فدراسیون جهانی شامل سازمان های استاندارد در سال ۱۹۴۶ با حضور ۱۲۵ عضو تشکیل شد و ایزو به معنای ” مساوی و همگون” را ابداع کردند. هدف از تدوین آن بوجود آوردن الگوی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت  کیفیت و تضمین کیفیت بود که مورد استقبال فراوان در سطح دنیا قرار گرفت. دریافت این گواهینامه از سوی هر مجموعه موید این نکته است که مجموعه فوق الذکر تمام تدابیر خود راجهت درک کامل و اجرای بی کم و کاست خواسته های مشتری و ارائه خدمات و یا کالای با کیفیت مطلوب به کار گرفته است. این نکته مصداق بارز مشتری مداری می باشد که با دریافت این گواهینامه گامی فراتر از شعار توسط شرکت ها برداشته می شود و مشتریان اطمینان حاصل می نمایند که این مجموعه توسط سیستمی بی طرف بررسی شده است و برای دریافت این نشان مناسب ارزیابی گردیده است.
البته دریافت این ایزو هرچند در راستای دستیابی به اهداف مشتری مدارانه می باشد اما مسلما با اضافه کردن به تعداد مشتریان سود شما را افزایش می دهد و دارای منفعت بسیاری برای شرکت می باشد چراکه در زمانی که تمامی فعالیت ها به نحوی برنامه ریزی شود که کاراها به بهترین نحو انجام گیرد و شرکت برای بالا بردن روحیه حرفه ایی کارمندان و همچنین کاهش اتلاف انرژی و ضایعات و همچنین صرفه جویی مالی تلاش نماید، مثلما به جزء دستیابی به هدف والای رضایت مشتری به سود دهی بیشتر دست پیدا خواهد کرد به طور کلی می توان گفت که شرکت با تلاش برای دریافت این گواهینامه و دریافت آن می توانند به  منافع بسیاری برای مدیریت سازمان خود دست یابند از جمله:
1- بهبود در برنامه ریزی سازماندهی و کنترل سازمان توسط مدیریت
2- بازاریابی مؤثر و کارآمد در جهت افزایش تعداد مشتریان
3- بالا بردن سطح رضایت مشتریان از طریق ایجاد اطمینان بیشتر و ارائه خدمات بهتر به آنان
4- اعمال کنترلهای مؤثر بر فرایندها و بهبود روشها
5- کاهش هزینه ها ضایعات دوباره کاریها و تعداد خطاها
6- بهبود کیفیت و نحوه ارائه خدمات
پس از آشنایی با مزایای دریافت ایزو 9001 برای رونق کسب کارتان نخستین گام را با تماس با مشاورین کیاثبت بردارید. ما همواره در کنار شما خواهیم بود.


شرایط اخذ ایزو۹۰۰۱ پس از ثبت شرکت

  • company register

پوشاک به عنوان یکی از اقلام اساسی مورد نیاز در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی نقش مهمی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم بعد از مصرف خانوار و هم بعد از تولید و اشتغال ایفا می کند.
با گسترش فرهنگ مصرفی در جامعه ما میزان علاقه مندی نسبت به داشتن لباس های مارک دار افزایش یافته است. بسیاری از شرکت ها، علاوه بر تمرکز خود بر چگونگی تولید محصولات، به این موضوع توجه خاصی  دارند که به ایجاد یک تصویر از نام تجاری شرکت خود در ذهن مردم بپردازند.این شرکت ها با انتقال عملیات های تولیدی خود به کشورهایی برخوردار از نیروی کار و سایر هزینه های تولیدی ارزان تر، پول لازم برای ارسال پیام هایی قدرتمند از نام تجاری خود را آزاد کردند. برند گرایی به شکل گیری برخی از قدرتمندترین و ثروتمندترین شرکت های چند ملیتی در تمام زمان ها منجر شده است.
اهمیت برندسازی در صنعت نساجی وپوشاک از جمله موارد مهمی است که برای یک سود دهی عالی در صنعت پر طرفدار پوشاک مورد توجه ویژه ای قرار دارد.شاید بتوان گفت صنعت نساجی و پوشاک یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین صنایع جهان است و با گردش مالی فوق العاده و قدرت اشتغال زایی بی همتای خود مورد توجه بسیاری از کشورها و اقتصاد های بزرگ دنیا می باشد.
• تعریف برند :


برند (Brand)، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد. ثبت برند دارای مزایا و فایده هایی می باشد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم.
• مزایای ثبت جهانی برند :
– راه هر گونه سوء استفاده را می بندید.
– ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید
– در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، به شما به عنوان شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی نگاه می کنند
– از ربوده شدن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می کنید.
• ثبت برند پوشاک :
ثبت علامت تجاری یا برند مانند ثبت اختراع مستلزم آگاهی و دقت بالایی است و فرد متقاضی باید با نحوه انتخاب نام تجاری مناسب با نوع فعالیت شرکت یا سازمان خود، روش صحیح تکمیل اظهارنامه علامت و همچنین انتخاب طبقات کالا و محصولات مورد نیاز خود آشنایی کامل داشته باشد.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند پوشاک :
_تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
_مدارک هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
_مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و …) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
_ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
_در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
_ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
_استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
_نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
_رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس میبایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
• مراحل ثبت برند پوشاک :
_ در اولین مرحله باید مدارک مذکور تکمیل گردند.
_ استعلام نام برند درخواستی
_ مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir و تکمیل اظهارنامه ثبت برند
_  دریافت رمز اظهارنامه و ارائه مدارک لازم به اداره مالکیت معنوی
_ صدور آگهی نوبت اول
_ پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت نیک ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.

https://nikregister.com

  • company register

همان طور که می دانیم، شرکا به هنگام انعقاد قرارداد شرکت تجاری ناگزیر از تعیین اقامتگاه شخصیت حقوقی در شرف تولد هستند. اینک مناسب است که این موضوع را از منظر شرکت تجاری مورد مطالعه قرار داده و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا اقامتگاه شرکت تجاری همان است که شرکا تعیین و اعلام نموده اند یا آنکه برای تعیین اقامتگاه معیارهای دیگری وجود دارد.

  • معیارهای متصور برای تعیین اقامتگاه شرکت تجاری

وجود مادی انسان و تمایل طبیعی وی برای وابسته بودن به مکان یا مکان های معین، تعیین ملاک های مناسب و کم و بیش نزدیک به واقعیت را در مورد شخص حقیقی هموار می سازد اما شرکت تجاری گذشته از اینکه وجود مادی ندارد حاصل گرد آمدن اشخاص حقیقی و سرمایه هایی است که درمکان های متعددی پراکنده اند معذلک گریزی از آن نیست که به هر حال، از میان معیارهای متصور برای تعیین اقامتگاه یکی از آنان انتخاب شده و از سوی مقنن به عنوان اقامتگاه شرکت تجاری فرض شود. اهم این معیارها عبارتند از :
- اقامتگاه تعیین شده و اعلام شده از سوی شرکا ، 
- مکان استقرار مدیر یا مدیران شرکت ،
- مکان انجام موضوع فعالیت شرکت، مانند محل استقرار کارخانه .

  • مطالعه قانون

راجع به اقامتگاه شرکت تجاری حکم خاصی در قوانین ملاحظه نمی گردد اما ماده 590 قانون تجارت ملاک تعیین اقامتگاه تمامی انواع شخص حقوقی را مکرر نموده است :
" اقامتگاه شخص حقوقی محلی است که اداره شخص حقوقی، در آن جا است ."
ماده 1002 قانون مدنی در همین موضوع حکمی ظاهراَ متفاوت را وضع نموده است :
" ... اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آن ها خواهد بود ". 
راجع به تعارض ظاهری این دو حکم مباحثات زیادی صورت گرفته و نظریه های گوناگونی ابراز شده است. مرجح به نظر می رسد؛ خاصه آنکه مواد 22 و 23 قانون آیین دادسی دادگاه های عمومی و انقلاب در دعاوی علیه شرکت های تجاری، مرکز اصلی شرکت را به عنوان معیار تعیین صلاحیت محلی دادگاه برگزیده است. 
مباحثات صورت گرفته راجع به تعارض ظاهری ماده 590 قانون تجارت و ماده 1002 قانون مدنی موجب شده است که از مسئله ای اساسی تر، غفلت شود ؛ اگر شرکا ناگزیرند که به هنگام ایجاد شرکت، اقامتگاه آن را تعیین و اعلام نمایند در این صورت فایده احکامی که ذکر شد چیست ؟ آیا اقامتگاه شخص حقوقی همان است که شرکا تعیین و اعلام نموده اند یا مکانی است که مواد 590 قانون تجارت و 1002 قانون مدنی مقرر نموده اند ؟
مسلماَ در اغلب موارد عملاَ اختلافی میان این دو اقامتگاه نیست زیرا شرکا مکانی را به عنوان مرکز اصلی یا اقامتگاه شرکت اعلام می نمایند که قرار است اداره شرکت نیز در همان مکان صورت پذیرد. معذلک این احتمال وجود دارد که اقامتگاه اعلامی با اقامتگاه تعریف شده از سوی مقنن متفاوت باشد. 
برای حل این تعارض راه حل های مختلفی قابل تصور است اما برای تامین بهتر اغراض مقنن و جمع میان مقررات موجود بهتر است که تعارض میان اقامتگاه اعلامی و محل واقعی اداره شرکت، به زیان شرکت ، قابل استناد باشد. بنابراین اشخاص ثالث می توانند به هر یک از دو اقامتگاه اعلامی و محل واقعی اداره شرکت برای انجام هر گونه ابلاغ قانونی و طرح دعوی، استناد نمایند.

کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت فکر برتر ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.


اقامتگاه شرکت تجاری


  • company register

با استناد به قانون اساسی که مقرر می دارد : " بخش تعاونی شامل شرکت ها و موسسات تعاونی تولید و توزیع است که در شهر و روستا بر طبق ضوابط اسلامی تشکیل می شود " ، انواع شرکت های تعاونی را می توان در چهار گروه ذیل جای داد :
_ شرکت های تعاونی تولید شهری ؛
_ شرکت های تعاونی توزیع شهری ؛
_ شرکت های تعاونی تولید روستایی ؛
_ شرکت های تعاونی تولید روستایی ؛
_ شرکت های تعاونی توزیع روستایی ؛
طبق قانون بخش تعاونی ، تعاونی های تولید شامل تعاونی هایی است که در امور مربوط به کشاورزی ، دامداری ، دامپروری ، پرورش و صید ماهی ، شیلات ، صنعت ، معدن ، عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر این ها فعالیت می کنند ؛ تعاونی های توزیع عبارت اند از تعاونی هایی که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو را در چهارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می کنند. 
شرکت های تعاونی از لحاظ قبول به عضویت و تعداد اعضا در گروه هایی به شرح ذیل جای می گیرند :
_ شرکت های تعاونی عام ؛
_ شرکت های تعاونی خاص ؛
_ شرکت های تعاونی بزرگ 
شرکت تعاونی عام شرکتی است که عضویت در آن برای همه آزاد باشد و موسسان شرکت برای تامین سرمایه اولیه ( یا خود شرکت برای افزایش سرمایه ) باید سهام شرکت را به عموم عرضه کند. 
شرکت تعاونی خاص شرکتی است که عضویت در آن منحصراَ برای گروهی خاص ، از قبیل کارگران ، کارمندان ، دانشجویان و نظایر آن ها آزاد باشد و موسسان یا شرکت برای تامین سرمایه اولیه یا افزایش سرمایه باید سهام را به افراد گروه خاصی که عضویت آن ها آزاد است ، عرضه کنند. 
شرکت های تعاونی با بیش از 500 عضو " تعاونی بزرگ " محسوب می شوند.

  • شرکت تعاونی چند منظوره

شرکت تعاونی چند منظوره ، شرکتی است که تمام یا بخشی از چند هدف و موضوع فعالیت مختلف مرتبط و غیر مرتبط با یکدیگر را – که در انواع شرکت های تعاونی وجود دارد – با هم در اهداف و موضوع فعالیت خود منظور کند. هر یک از انواع شرکت های تعاونی برای نیل به اهداف و موضوع فعالیت مقرر در اساسنامه خود ، می تواند به هر گونه اقدام قانونی مرتبط با اهداف و موضوع فعالیت اصلی خود دست بزند و در این صورت تعاونی چند منظوره محسوب نخواهد شد ، مثلاَ یک شرکت تعاونی مصرف کارمندی می تواند به منظور تامین نیازمندی های مشترک اعضای خود ، اقدام به فعالیت تولیدی ، واردات ، صادرات و سرمایه گذاری در شرکت های دیگر کند ، بدون اینکه شرکت چند منظوره به حساب آید ، مشروط به اینکه فعالیت های مذکور ، مرتبط و در جهت فعالیت تامین نیازمندی های عمومی مصرفی کارمندان عضو باشد. در مقابل هر گاه یک شرکت تعاونی مصرف ، طبق اساسنامه آن چند منظوره باشد ، می تواند به فعالیت های مسکن ، اعتبار و تولیدی غیر مرتبط با نیازهای اعضا بپردازد.

  • انواع چند منظوره

شرکت های تعاونی چند منظوره به دو صورت تشکیل می شوند ، چند منظوره خاص و چند منظوره عام 
تشکیل و ثبت شرکت تعاونی چند منظوره ، اولاَ منوط به آن است که مجوز فعالیت یا موافقت اصولی طرح های مورد نظر اخذ شده باشد ، ثانیاَ سرمایه شرکت با سرمایه گذاری ثابت مورد نیاز طرح های مذکور متناسب باشد. 
شرکت تعاونی چند منظوره خاص شرکتی است که اعضای آن را موسسان آن تشکیل می دهند و یا اینکه هیئت موسس، اعضای شرکت را از بین داوطلبانی که واجد شرایط عضویت در تعاونی ها هستند ، در حد ظرفیت و امکانات خود و با توجه به اینکه کلیه اعضا باید در تعاونی شاغل باشند ، تعیین می کند. 
در شرکت تعاونی چند منظوره عام ، هیئت موسس با دعوت عام از طریق انتشار آگهی و با قید این نکته که عضویت برای عموم آزاد است ، داوطلبان واجد شرایط عضویت را در حد ظرفیت و امکانات خود به عضویت می پذیرد. به موجب قانون ، در تعاونی های چند منظوره عام ، داشتن عضو غیر شاغل مجاز است ؛ اما اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل ، باید از میان اعضای شاغل انتخاب شود".در مقابل شرکت های تعاونی چند منظوره ، تعاونی های دیگر " شرکت های تعاونی یک منظوره " نامیده می شوند ، مانند شرکت های تعاونی مصرف ، مسکن ، اعتبار و غیره 
" ثبت شرکت کارا ، مجری انواع ثبت شرکت در سریع ترین زمان و با کم ترین هزینه ". 
چنانچه مشکل ثبتی و حقوقی دارید ، می توانید با همکاران ما در ثبت شرکت کارا تماس حاصل فرمایید.

  • شماره تماس:88880006-021
  • نشانی: میدان ونک،تقاطع ملاصدرا و کردستان،بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4

 منظور از شرکت تعاونی چند منظوره 


  • company register

تشریفاتی که قصد توضیح و تشریح آن را داریم تبدیل موسسات غیر تجاری به موسسات تجاری می باشد: 
قانون کشور ما تئوری شخصیت حقوقی و تبدیل شرکت را به عنوان یک عمل حقوقی مجاز می داند لیکن برای تبدیل آن شرایطی در نظر گرفته است که قسمتی از آن شرایط خاص و بخشی از آن شرایط مشترک می باشد.که البته با توجه به تنوع انواع شرکت در ایران این امر پیچیده تر خواهد شد.در مورد این تغییرات اگر مراحل قانونی و تشریفات کامل طی نشوند عمل حقوقی انجام نشده است و باطل می باشد.و در صورت انجام کامل تشریفات تمام خصایص شرکت تغییر خواهد کرد. اما باتوجه به اصول حقوقی شخصیت حقوقی باقی است که به تبع این اثر قابل تشخیص است که مسئولیت ها به جای خود باقی می ماند و علیرغم تغییرات ظاهری، تغییر وضعیت ماهوی در مورد سهامداران ایجاد نمی شود.


آیا تبدیل موضوع شرکت امکان پذیر است یا خیر ؟
در رابطه با تغییر موضوع شرکت کلیه اقدامات لازم بر اساس قانون باید تعیین گردد که در این راستا قواعد ذکر شده در قانون مدنی به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود.
قوانینی که در رابطه با تئوری های مطرح در قانون تجارت مورد تحقیق قرار کرفته اند عبارتند از :
قراردادی بودن، سازمانی بودن و نظریه استقلال شخصیت حقوقی و همچنین امکان تغییر موضوع شرکت که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد . 
تعریف موسسات غیر تجاری:
در آیین‌نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیرتجارتی مصوب 1337 آمده است که مقصود از تشکیلات و مؤسسات غیرتجارتی مذکور در ماده 584 قانون تجارت کلیه تشکیلات و مؤسساتی است که برای مقاصد غیرتجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می‌شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل‌دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. تشکیلات و مؤسسات مزبور می‌توانند عناوینی از قبیل انجمن، جمعیت و ............. و امثال آن انتخاب نمایند و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد برای مؤسسات ممنوع می‌باشد. 
تاریخ قانون گذاری شرکت های تجاری:
قانون مدنی ایران پس از قانون تجارت در سال 1313 شمسی به تصویب رسیده و در مبحث مربوط به شرکت، به مقررات قانون تجارت و در مورد شرکت بحث و اشاره ای نشده است. 
طبق قانون تمامی حقوق مقررات قوانین تجاری هیچ قیدی ندارد که در این شرایط به قانون مدنی می توان رجوع کرد. 
قانون تجارت1311/2/14 اولین قانون در رابطه با شرکت های تجاری میباشد که هم اکنون با گذشت شصت سال اساس حقوق تجارت ایران را تشکیل میدهد. 
تعریف و انواع موسسات تجاری:
قانون  تجارت ایران، تعریفی از شرکت تجاری ارائه نکرده و در واقع، در ماده 20 که فصل اول از باب سوم قانون تجارت با آن آغاز می شود، فقط به شمارش اقسام مختلف شرکت تجاری پرداخته است که عبارتند از: 
.1شرکت  سهامی
2.شرکت با مسئولیت محدود
3.شرکت تضامنی
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6. شرکت نسبی. 
7. شرکت تعاونی تولید و مصرف
همچنین شرکت تجارتی را می توان چنین تعریف کرد: «شرکت تجارتی، قراردادی است که به موجب آن دو یا چند نفر توافق  می کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده های آنها تشکیل می شود، ایجاد کنند و به مؤسسه ای که برای انجام مقصود خاصی تشکیل می گردد، اختصاص دهند و در منافع و زیان های احتمالی حاصل از به کارگیری سرمایه سهیم  شوند. 
قانون تجارت سه نوع شرکت را پیش بینی کرده است که عبارت اند از:
شرکتهایی که در انها مسئولیت کلیه شرکا نامحدود است
شرکتهایی که در انها مسئولیت بعضی از شرکا محدود و مسئولیت بعضی دیگر نامحدود است. 
شرکتهایی که در انها مسئولیت شرکا محدود به سرمایه ای است که، به شرکت اورده اند
شرکتهای نسبی و تضامنی جزء شرکتهایی هستند که، درانها کلیه مسئولیت های  شرکا در مقابل طلبکاران شرکت نامحدود است. 
در شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی مسئولیت تمامی شرکا بستگی به سرمایه ایست که در شرکت دارند. 
تفاوت شرکت با مسئولیت محدود با شرکت های سهامی:
در شرکتها با مسئولیت محدود شرکا هر یک درصدی از سرمایه شرکت را دارند، اما نمی توانند حقوق خود در شرکت را ازادانه به اشخاص دیگر انتقال دهند. 
در شرکتهای سهامی شرکا سهام خود در شرکت را می توانند به سهولت به اشخاص دیگر منتقل کنند. 
شرکت های مختلط:
به شرکت هایی گفته می شود که در انها هم شریک ضامن وجود دارد و هم شریک غیر ضامن. 
مسئولیت شرکای ضامن این است که شرکای تضامنی دارند و مسئولیت شرکای غیر ضامن فقط محدود به اورده انها به شرکت است. 
انواع شرکت های مختلط:
شرکتهای مختلط غیر سهامی: ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسولیت محدود می باشد. 
شرکتهای مختلط سهامی: ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت سهامی می باشد. 
تعریف شرکت مدنی:
به مالکیت و شراکت چند نفر در یک ملک واحدو به نحو مشاع را ، شرکت مدنی می گویند. 
شرکت مدنی به دو قسمت تقسیم می‌شود: 
شرکت عقدی: به شرکتی گفته می شود که به  موجب عقد، مالکیت مشاع به دست آید. 
شرکت غیر عقدی:به شرکتی گفته می شود که مالکیت مشاع برای شرکاء با عقد نیست، بلکه ممکن است بوسیله امتزاج یا ارث حاصل شود. 
احکام شرکت مدنی:
1-     منظور از شرکت مدنی، تجارت و خرید و فروش نیست و در هر گونه نفع و ضرر به نسبت هم سهیم خواهند بود. 
2- هر یک از شرکاء به هنگام فروش شرکت به نسبت سهم خود مستحق اموال شرکت، خواهند بود. 
اداره مال مشترک:
مطابق با ماده 576 مدنی برای اداره مال به گونه ای عمل می شود که کلیه شرکا به توافق برسند و اجازه به تصرف داده باشند. 
پایان اجازه در تصرف: 
در صورتی که یکی از شرکا فوت شود و یا در صورت انحلال شرکت مدنی، شرکاء ماذون در تصرف اموال مشترکه نمی‌باشند
پایان شرکت:
یک شرکت هنگامی به نقطه پایان خود می رسد که شرکا سهام خود را تقسیم کرده وسهم خود را اخذ کنند و یا اینکه سرمایه شرکت در حال از بین رفتن باشد. 
تقسیم اموال مشترک:
تقسیم اموال مشترک هنگامی صورت می گیرد که شرکا هر یک موافق این قضیه باشند و دیگر اینکه به صورت اجباری باشد به این معنی که بدون رضایت شرکا در هنگام ضرر انجام گیرد. 
طریقه تقسیم مال مشترک :
تقسیم به افراز
تقسیم به تعدیل
تقسیم به رد


امکان تبدیل موسسات غیر تجاری به موسسات تجاری

  • company register