ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

10 سوال مهم و رایج درباره ثبت شرکت و ثبت برند را در این پست مورد بررسی قرار می دهیم. 

آیا برای ثبت برند داشتن شرکت الزامی است ؟  آیا می توان همراه با ثبت اسم، شکل خاصی نیز ثبت کرد ؟ آیا نام تجاری فارسی باید باشد ؟ اگر یک علامت تجاری هم زمان دو متقاضی برای ثبت داشته باشد اولویت ثبت با کدام است؟  آیا روال ثبت علامت تجاری،  لوگو و آرم تجاری متفاوت است؟ ثبت برند چه قدر زمان بر است؟ شرایط ثبت برند چیست ؟ آیا می شود از علامت تجاری استعلام گرفت ؟  آیا برای ثبت برند مالیات در نظر گرفته می شود؟  برند ثبت شده چه مدت اعتبار دارد؟ 

شما عزیزان می توانید سوالات خود را در انتهای همین پست مطرح کنید. همچنین می توانید به آدرس سایت کیا ثبت مراجعه کرده و مطالب بیشتری را آنجا بخوانید. 


  • company register

وقتی می خواهید برند خشکبار ثبت کنید اول از همه به جمع آوری مدارک بپردازید. به نظر شما چه مدارکی مورد نیاز است؟

جواب این سوال نیازمند آن است که شما مشخص کنید از نظر حقیقی و حقوقی شرکت شما به چه صورت ثبت می شود. همین طور باید قالب مناسب شرکت خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به جمع آوری مدارک کنید. به طور مثال اگر شرکت از نوع سهامی خاص باشد این سناریو را باید اجرا کنید. شما به 3 نفر سهامدار و 2 بازرس نیاز دارید که نباید بازرسین از بین اعضای شرکت انتخاب شوند. شما باید سی و پنج درصد از سرمایه شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنید. میزان سرمایه ای که برای شرکت در نظر می گیرید باید بیش از 100 هزار تومان باشد. یا حد اقل 100 هزار تومان به عنوان مبلغ پایه در نظر بگیرید برای سرمایه شرکت. شما عزیزان می توانید مسائل حقوقی و ثبتی خود را از فکر برتر دنبال کنید. 



  • company register

وقتی می خواهید برند مناسبی برای کسب و کار خود ثبت کنید باید اول مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند روکش صندلی به شرح زیر است:
برای اشخاص حقیقی کپی کارت ملی و کپی شناسنامه و برای اشخاص حقوقی آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء مورد نیاز است. اگر درخواست شما از سوی وکیل انجام شود شما به مدارک شناسایی وکیل نیاز دارید. 3 نمونه گرافیکی از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر ارائه دهید. اگر علامت شما 3 بعدی است ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه شود الزامی است. مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط را ارائه دهید. نسخه ای از ضوابط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار را فراهم کنید. 








  • company register

از آنجایی که محصوصلا تن ماهی که در بازار موجودند همگی شبیه به هم هستند شما دوستان عزیز می توانید با ثبت برند، خودتان را متمایز کنید. با ثبت برند مشتریان می توانند محصولات را از هم تشخیص دهند و  متوجه بشوند که این علامت مربوط به کدام کارخانه است. البته همه میدانند که ثبت برند اختیاری است ولی برای جلوگیری از تقلب های احتمالی افراد ترجیح می دهند که برند خود را ثبت کنند. برای برخی اقلام لزوما باید برند ثبت کرد. این اقلام عبارتنداز:

1- داروهای اختصاصی مورد استفاده در پزشکی
2- مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف مشخصی باشند مثل کنسرو مواد غذایی
3- آب های معدنی، آب میوه ها و انواع نوشابه ها که تحت اسم  مشخصی به بازار عرضه می شوند. 
4- لوازم آرایش که به طور مستقیم روی پوست استفاده می شود. ( مانند صابون، خمیر ، محلول ، عطریات و ادوکلن)

اگر می خواهید برند تن ماهی ثبت کنید قاعدتا باید مدارکی را همراه خود داشته باشید. چند سند مهم که باید آماده کنید به صورت زیر است:
 اول اظهارنامه تهیه کنید که عبارت است از برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و به وسیله آن ها تکمیل می گردد. سپس 10 نمونه علامت آماده کنید، به شکلی که استفاده می شود. درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء کند. 
  • company register

در این پست به نکات مهمی اشاره می کنیم که در ثبت شرکت تعاونی باید بدانید:

نکته اول: صورت جلسه تشکیل مجمع عمومی موسسین را همراه خود داشته باشید. 

نکته دوم: اساسنامه مجمع عمومی را تهیه کنید. 

نکته سوم: درخواست کتبی ثبت را بدهید. 

نکته چهارم: طرح پیشنهادی را ارائه دهید و مجوز وزارت تعاون را بگیرید. 

نکته پنجم: رسید پرداخت مقدار سرمایه که تادیه آن لازم است. 

نکته ششم: مدارک مربوط به دعوت در خصوص عضویت افراد واجد شرایط 

نکته هفتم: اولین هیات مدیره منتخب پس از اعلام قبولی با رعایت تشریفات مقرر مکلف به ثبت تعاونی می باشند و اداره ثبت نیز پس از دریافت مدارک موظف به ثبت شرکت می باشد.

نکته هشتم: برای تشکیل شرکت تعاونی وجود 7 شریک ضروری است.

نکته نهم: در مورد تشکیل و ثبت شرکت تعاونی، موسسین باید مجمع عمومی موسس را دعوت کنند. 
نکته دهم: شرکت تعاونی از حیث شکلی می تواند به صورت شرکت سهامی تشکیل گردد. 

  • company register

ثبت شرکت در شیراز یکی از راه های انجام فعالیت اقتصادی است. بر طبق قانون تجارت می توان شرکت ها را در 7 دسته تقسیم بندی کرد. شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف. رایج ترین نوع شرکت ها برای ثبت، سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند. در این پست ثبت شرکت در شیراز را از منظر سهامی خاص و مسئولیت محدود بررسی می کنیم. 

اگر شما شرایط زیر را داشته باشید به راحتی می توانید شرکت سهامی خاص خود را ثبت کنید. 

  • حداقل 35% از سرمایه شرکت را به صورت نقدی پرداخت کنید. 
  • حداقل میزان سرمایه یک میلیون ریال
  • وجود 3 نفر عضو یا بیشتر 
  • اگر خواستید اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص کنید فراموش نکنید که باید مدارک مشخصی را تهیه و آماده کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم. 
1- تصویر برابر اصل شده شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
2- دونسخه اظهارنامه تکمیل شده شرکت سهامی خاص و امضاء ذیل آن توسط سهامداران
3- ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 درصد از سرمایه شرکت
4- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس + 10






  • company register

یکی از مواردی که در مورد شرکت سیم و کابل بهتر است بدانید شرایط لازم برای ثبت است. که البته شرایط نیز با توجه به نوع حقوقی شرکت که مسئولیت محدود باشد یا سهامی خاص فرق می کند. 

اگر مسئولیت محدود باشد بهتر است این شرایط را فراهم کنید:
1-  وجود حداقل دو نفر عضو

2- سرمایه اولیه حداقل به میزان 100 هزار تومان

3- تعهد با پرداخت کل سرمایه

4- اقرارنامه امضاء شده

5- اخذ مجوز در صورت لزوم

6-کپی کارت ملی وشناسنامه تمام اعضاء

7- تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در2 برگ وتکمیل آن 

8- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

9- تهیه دو برگ از شرکتنامه  و تکمیل آن 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص را در فکر برتر  بخوانید. 


  • company register

در اول بحث اشاره ای میکنیم به مزایای ثبت برند ترشی. 

1- شما با این کار به مصرف کنندگان خود حق انتخاب می دهید. ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری وقتی علامت را میبیند متوجه می شود که این محصول متعلق به کدام کارخانه یا تجارتخانه است و بدین ترتیب، با ثبت برند شرایط سالمی برای مصرف کنندگان به وجود می آید . 

2- ثبت برند شرکت ها را تشویق می کند که در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات خود سرمایه گذاری کنند.
3- با ثبت برند امکان دریافت وام برای شما بیشتر می شود. 
4- جزء ضروری موافقت نامه های اعطای نمایندگی است .
5- اجازه استفاده از برند را می توانید به اشخاص ثالث بدهید 
6- برای محصولات و شرکت و خدمات شما شهرت ایجاد می کند. 

شما عزیزان می توانید بعد از آماده کردن مدارک خود به دفاتر ثبت شرکت مراجعه کنید. چند مدرک مهم که بهتر است حتما فراهم کنید تا کارتان به سرعت انجام شود را در ادامه توضیح می دهیم. 

- نام و مشخصات کامل خودتان را همراه داشته باشید.
- اگر وکیل دارید نام و مشخصات وکیل خود را نیز همراه داشته باشید. 
- از علامت مورد درخواست خودتان نمونه تهیه کنید. 




  • company register

شرکت های تعاونی به 4 دسته تقسیم بندی می شوند. این چهار دسته عبارتند از:
- شرکت تعاونی عام
- شرکت تعاونی توزیعی
- شرکت تعاونی خاص

- شرکت تعاونی تولیدی : فعالیت شرکت تعاونی تولیدی در امور مربوط به صنعت، معدن  و کشاورزی است. 

توضیح مربوط به سه نوع شرکت تعاونی دیگر را می توانید در کیا ثبت بخوانید. 

در شرکت های تعاونی چند منظوره تمام یا قسمتی از ان به منظور انجام چند هدف و موضوعاتی که به هم ارتباط دارند یا غیر مرتبط هستند تشکیل می شوند .هر یک از شرکتهای تعاونی که نام برده شد برای رسیدن به اهداف خود و موضوع فعالیتشان که در اساسنامه بیان شده است در چهار چوب قانون فعالیت می کنند. شما برای ثبت هر یک از انواع شرکت های تعاونی می توانید مدارک خود را کامل کرده و با در دست داشتن پرونده مدارک خود به دفاتر ثبت شرکت مراجعه کنید. 


  • company register

برای ثبت کردن برند شما باید نکاتی را بدانید که بتوانید در انتخاب خود آن موارد را لحاظ کنید. 

مورد اول که نیاز است شما از آن آگاهی داشته باشید نو آوری در نام شماست. علامت تجاری باید خلاقانه انتخاب شود و تکراری نباشد. بحث بعدی صداقت است. علامت تجاری شما باید به گونه ای باشد که مخاطب دچار فریب و اشتباه نشود. در واقع برای مشتری نباید گمراهی ایجاد کنید. علامت های تجاری باید از یکدیگر قابل تشخیص و تمایز باشند. بعد از اینکه نام مناسب را بر طبق قوانین انتخاب کردید نوبت به فراهم کردن مدارک لازم می رسد. مهم ترین مدارکی که باید برای ثبت برند فرش فراهم کنید به شرح زیر هستند:

کپی از کارت ملی و شناسنامه برای افراد حقیقی - آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء برای اشخاص حقوقی- دو نسخه اظهارنامه علامت را همراه خود داشته باشید - اگر نماینده قانونی شما وکیل شماست باید مدارک شناسایی او را همراه داشته باشید- ده نمونه گرافیکی از علامت درخواستی را با خود داشته باشید- اگر فرد متقاضی بخواهد از مزایای حق تقدم استفاده کند باید مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم کند. 












  • company register