ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۳۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

معمولا برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود قوانین و یا شرایط خاصی باید مورد توجه قرار گیرد که افراد درخواست کننده باید از آن مطلع باشند. به طور مثال؛

حداقل تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود اولین بحثی است که باید به آن پرداخت. حداقل تعداد شرکا برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر و حداکثر بدون محدودیت است. حداقل سرمایه در شرکت با مسئولیت محدود باید تعیین شود که چقدر باید باشد. حداقل تعداد مدیران و بازرسین نیز مهم است. حداقل یک نفر مدیر از بین شرکا یا دیگران باید انتخاب شود. داشتن بازرس برای شرکت های با مسئولیت محدود اجباری نیست اما شرکت می تواند بازرس داشته باشد. دوره انتخاب مدیران و مدیر عامل هیچ محدودیتی ندارد. در صورت داشتن بازرسین دوره انتخاب آن ها حداکثر یک سال است. 


  • company register

برای ثبت برند دم نوش شما می توانید با فراهم کردن مدارک زیر به مرجع قانونی مراجعه کنید و نسبت به ثبت برند خود اقدام کنید. به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت برند - ثبت شرکت - ثبت تغییرات شرکت و  مسائلی در اینباره هستید حتماا به کیا ثبت مراجعه کنید. چون این سایت به عنوان مرجع کامل و خوبی برای خدمات ثبتی شناخته شده. 

در قدم اول  اظهارنامه ثبت برند در 3 نسخه را اماده کنید. در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی شما انجام شود نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه را فراموش نکنید.  ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد از واجبات کار شماست. اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد. در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.


  • company register

بر طبق قانون تجارت این افراد باید حتما دفتر تجاری داشته باشند:

تجار به استثنای کسبه جزء، یعنی تجاری که طبق ماده 19 قانون تجارت تعیین مصادیق آن ها بر عهده نظامنامه وزارت دادگستری است. در این ارتباط، لازم به توضیح است که وزارت دادگستری در تاریخ 15/3/1311 آیین نامه ای به تصویب رسانده و تعریف خود را از کسبه ارائه کرده :

کسانی که فروش سالیانه آن ها از صد و بیست هزار ریال تجاوز نکند . افرادی مثل شوفر ، گاریچی و مکاری از هر قبیل. متصدیان حمل و نقل به شرطی که عایدی سالیانه آن ها از دوازده هزار ریال تجاوز نکند جزء کسبه به حساب می آیند. به سبب تغییر قدرت خرید پول در سال های بعد، قوه قضاییه در سال 1380 نظامنامه جدیدی به تصویب رساند که در آن برای تشخیص کسبه جزء درآمد دریافتی به عنوان ملاک اعمال می شود. به موجب ماده واحده جدید کسبه جزء کسانی هستند که 1) میزان فروش آنان در سال از یکصد میلیون ریال بیشتر نباشد؛ 2) در مورد ارائه کنندگان خدمات ، دریافتی آنان در سال از مبلغ پنجاه میلیون ریال بیشتر نباشد. تشخیص کسبه جزء با ملاک درآمد دریافت سالانه، ملاک ثابتی نیست و بهتر است قانون گذار برای تعیین مصادیق کسبه جزء از ملاک های ثابت استفاده کند، مثل ماده 5 قانون مالیات بر درآمد مصوب 16/ 1/ 1335 که کسبه را کسانی تلقی کرده بود که " کالا را منحصراَ به مصرف کننده بفروشد ".

https://companyregister.ir

  • company register

همان طور که میدانید بار اثبات دعوی نقض بر عهده صاحب طرح است. بدین توضیح که وقتی صاحب طرح مبادرت به طرح دعوی نقض در محاکم ذیصلاح میکند باید دلیل یا دلایل مربوط به نقض را به دادگاه ارائه دهد، به عبارت دیگر صاحب طرح صنعتی باید دلیل یا دلایلی را ارائه کند که بر اساس آن اثبات نماید خوانده دعوی بدون اجازه او اعمالی را انجام داده است که به موجب قانون نقض حق تلقی می گردد یا اعمال او عادتاَ موجبات تجاوز آینده به حق او را فراهم کرده است. به عنوان مثال چنانچه طراح با طرح دعوی نقض به محکمه صالح اعلام کند که خوانده مرتکب نقض حق او از طریق ساخت کالای حاوی طرح صنعتی ثبت شده وی گردیده است، باید نمونه محصولی که حاوی طرح صنعتی او است را به دادگاه ارائه کند و همچنین باید اثبات کند که محصول حاوی طرح صنعتی او بدون اجازه او ساخته شده و وارد بازار گردیده است. البته چون اثبات این امر که محصولی با تقلید و نقض حقوق دارنده حق طرح ایجاد شده است عموماَ امری دشوار است و در بسیاری از موارد دارندگان حق توانایی لازم را در جهت اثبات این امر ندارند بنابراین در برخی از نظام های حقوقی در دعوی نقض حقوق بار اثبات را بر دوش مدعی علیه قرار می دهند و ثبت اثر را به عنوان یک " اماره نسبی " به نفع دارنده حق طرح تفسیر می کنند. بنابراین این خوانده است که باید اثبات کند طرح او تقلیدی نیست. 

https://companyregister.ir

  • company register

با توجه به نوع و قالب شرکت ، اوراق ثبتی متفاوت است. به عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی تقریباَ مشابه با این دو نوع شرکت دارند. اوراق ثبت شرکت را باید  تمام موسسین و یا شرکا امضا کنند. مرجع ثبت شرکت ها در تهران " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " و در خارج از تهران " اداره ثبت اسناد و املاک " مرکز اصلی فعالیت شرکت است که دفتری مخصوص برای ثبت شرکت ها اختصاص داده است. در صورتی که در محل مربوطه، ثبت اسناد نباشد، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه مرجع ثبت خواهد بود . در انتها لازم به یادآوری است، متقاضیان گرامی می توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه سوال و یا ابهامی در رابطه با ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت در شهر ری با مشاورین ثبت شرکت کیا در ارتباط باشند. فقط کافیست به این آدرس تشریف بیاورید:
 تهران، میدان ونک، خیابان ولیعصر شمالی، کوچه شریفی، پلاک ۵۵، واحد 13
  • company register

در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود برخی نکات مهم هستند که به طور خلاصه به آنها اشاره می کنیم. به طور مثال 

  • تعداد شرکاء در شرکت بامسئولیت محدود نباید از دو نفر کمتر باشد. در مورد نام شرکت می توان گفت که، در اسم شرکت باید عبارت " بامسئولیت محدود " حتما ذکر شود. بلافاصله قبل یا بعد از اسم شرکت، این عبارت درج شده باشد. در ماده 95 ق. ت ضمانت اجراء تخلف از این الزام چنین بیان شده است که شرکت در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب می شود و تابع مقررات آن خواهد بود. اما باید توجه داشت که منظور قانون گذار فقط این بوده است که مسئولیت شرکاء در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی می گردد؛ یعنی شرکاء نسبت به کلیه دیون شرکت مسئولیت دارند. بنابراین سایر احکام شرکت تضامنی هستند. شیوه نقل و انتقال سرمایه و شیوه انحلال نسبت به آن جاری نیست.  اسم شرکت نباید متضمن نام شخصی از شرکاء باشد، در غیر این صورت شخص مذکور در برابر اشخاص ثالث حکم شریک در شرکت تضامنی را پیدا می کند و مسئول پرداخت کلیه دیون شرکت است. در مورد قوانین مخصوص به شرکت های با مسئولیت محدود می توان اشاره کرد به این مورد که برای تشکیل شرکت بامسئولیت محدود، علاوه بر اظهارنامه ثبت و اساسنامه نیاز به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن توسط شرکاء می باشد که پس از تسلیم مدارک نام برده به اداره ثبت شرکت ها،مرحله ثبت آن شرکت در چارچوب قانون تجارت آغاز می شود و با درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار محقق می شود. در شرکت های با مسئولیت محدود برخلاف شرکت های سهامی، کل سرمایه نقدی باید در ابتدا پرداخت شود و سهم الشرکه غیرنقدی نیز ارزیابی و تسلیم شده باشد.


  • company register

همان طور که میدانید پودر ماهی محصول جامد فرآوری شده ای است که از آبگیری، پختن، جداسازی  و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می آید. پودر ماهی میزان بالایی از اسیدهای آمینه اصلی نظیر لیسئین دارد که در تولیدات دانه ای که غذای اکثر حیوانات است به میزان کم یافت می شود و همچنین دارای اسیدهای آمینه متیونین و سیستئین با محتوا و قابلیت هضم و ارزش غذایی بالا است.

هر شخص حقیقی یا حقوقی مدارکی دال بر تولید، توزیع، بسته بندی- خرید و فروش و یا واردات و صادرات کالا و یا مدارکی برای فعالیت در زمینه خدماتی خاص داشته باشد می تواند در همان زمینه تقاضای ثبت نام کند. ثبت علامت تجاری جز در مواردی که قانون تکلیف کرده باشد اختیاری است. به موجب قانون مواردی که دولت ثبت آن ها را اجباری دانسته به شرح هستند: 

++ سپسیالتیه مورد استفاده طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود. 
++ مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر و...
++ آب های معدنی یا گازدار، آبمیوه ها که تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شوند. 
در ثبت برند پودر ماهی به نکات ذیل توجه کنید: 
- واژه های عام امکان ثبت شدن برای برند را ندارند به این دلیل که با ثبت برند واژه ها شخصی سازی می شوند .به همین دلیل واژه های عام امکان شخصی سازی ندارند. 
- برند به لحاظ حقیقی و حقوقی قابل ثبت است. 
- شما با داشتن کارت بازرگانی شخصی می توانید 3 برند تجاری و با کارت بازرگانی شرکتی (حقوقی ) می توانید 10 برند تجاری را ثبت کنید. 
- برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت است و پیشنهاد ما نیز به شما همین است زیرا در ذهن مخاطب بهتر و سریعتر جای می گیرد. 

  • company register

اگر می خواهید بدانید که چه طور می توان در قشم ثبت شرکت انجام داد توصیه می کنم این مقاله را به طور کامل در سایت کارا ثبت مطالعه کنید. البته به طور خلاصه در اینجا به اسناد مهمی که باید فراهم کنید اشاره می کنیم: 

* کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی سهامداران و همچنین مدیران و بازرسان امر مهمی است که باید حتما انجام شود. 

* یادتان باشد که حتما دو نسخه از اساسنامه را کامل کنید و از سهامداران بخواهید که آن را امضا کنند. 

* 2 نسخه اظهارنامه که باید تکمیل شود و تمام سهامداران آن را امضا کنند. 

* دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسس که تکمیل شده باشد و به امضاء تمام سهامداران رسیده باشد.
* 2 نسخه صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره که به امضاء تمام اعضا رسیده باشد.
* گواهی بانکی مبنی بر تادیه پرداخت حداقل 35% سرمایه به یکی از بانک های منطقه به نام شرکت در شرف تاسیس لازم است. 
اگر تمام یا بخشی از سرمایه شرکت به صورت آورده غیر نقدی باشد ارائه ارزیابی قیمت آورده غیر نقدی کارشناس رسمی الزامی است.
* ارائه تاییدیه پرداخت هزینه حق الثبت به سازمان منطقه از جمله کارهایی است که شما حتما باید انجام دهید. 
* باید برای گرفتن مجوز فعالیت اقتصادی از معاونت سرمایه گذاری سازمان اقدام کنید. 

  • company register

1-برای ثبت مجری ذیصلاح در ابتدا باید به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و اگر ثبت شد باید در روزنامه رسمی چاپ شود.

2- شرکت مجری ذیصلاح باید به صورت حقوقی در سازمان نظام مهندسی عضو شود

3- در این نوع از شرکتها که باید حتما 2 نفر از مدیران، مهندس باشند و یا حداقل مدرک کاردانی داشته باشند و برای فعالیت پروانه ی اشتغال برای کار را داشته باشند

4-شرکت های مجری ذیصلاح باید فقط  در زمینه خدمات اجرای ساختمان فعالیت کنند.

5-در شرکت مجری ذیصلاح اعضای هیئت مدیره و مدیران باید سوابق فعالیت های خود را در این زمینه ارائه کنند.  

6-تعداد اعضا در شرکت های مجری ذیصلاح شامل 2 نفر به عنوان بازرس که نباید از میان اعضای شرکت باشند و سه نفر عضو است.

7-سرمایه اولیه برای تشکیل این نوع شرکت 100 هزار تومان است.

8-مدت زمان ثبت شرکت 20 روز است.

9-برای تشکیل این نوع شرکتها باید در ابتدای تشکیل شرکت 35%سرمایه به صورت نقدی پرداخت شود و ما بقی را می توان بعدا پرداخت کرد.


  • company register

طبق ضوابط  و قوانین ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و مصنوعی در مناطق آزاد برای ثبت هر شرکت با موَسسه باید مدارک مشروحه مهمی را ارائه دهید که در اینجا به آنها اشاره می کنیم. 

1- اساسنامه شرکت

2- صورتجلسه  مجمع عمومی موَسسین 

3- صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره

4- اظهارنامه ثبت

5- گواهی بانکی از یکی از بانک های منطقه معینی بر تودیع حداقل 35% سرمایه نقدی 

6- مجوز فعالیت در منطقه صادره توسط سازمان منطقه  آزاد  مربوطه 

این مدارک مربوط به ثبت شرکت ایرانی است ،ولی برای ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت خارجی طبق ماده ی 8 قوانین ثبت شرکت ها اطلاعات و مدارک بیشتری باید ارائه شود ، از جمله:

1-تعیین نوع شرکت و موضوع فعالیت آن

2-مرجع ثبت شرکت مادر و شماره ی ثبت

3-معرفی نمایندگان شعبه برای دریافت ابلاغیه ها و اخطاریه ها

4-معرفی سایر شعب یا نمایندگی های شرکت در ایران

5-تعیین تابعیت شرکت

مدارک تسلیمی شرکت خارجی باید به زبان فارسی ترجمه رسمی شود و حکم نمایندگی فرد مورد نظر برای تسلیم تقاضای ثبت شعبه باید به تصدیق نمایندگی ایران در کشور متبوع شرکت رسیده باشد. طبق مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد برخلاف سایر انواع شرکت های تجاری،تاسیس و ثبت شرکت ها و موسسات بیمه در مناطق آزاد مستلزم اخذ مجوز از شرکت های  بیمه مرکزی ایران می باشد. قانون تجارت در ماده ی 220 می گوید:هر شرکت ایرانی که فعلاَ وجود دارد یا درآینده تشکیل میشود و با اشتغال به امور تجارتی خود را به صورت یکی از شرکت های مذکور در این قانون درنیاورد و مطابق مقررات مربوط به آن شرکت عمل ننمایند شرکت تضامنی حساب می شود و احکام راجع به شرکت های تضامنی در مورد آن اجرا می شود.هر شرکت تجارتی ایرانی مذکور در این قانون و هر شرکت خارجی که بر طبق قانون ثبت شرکت ها مصوب خرداد ماه 1310 مکلف به ثبت است باید در تمام اسناد و صورت حساب ها و اعلانات و نشریات خطی یا چاپی خود در ایران تصریح نماید که در تحت چه نمره در ایران به ثبت رسیده در غیر این صورت محکوم به جزای نقدی از 200 تا 2000 ریال خواهد شد.

  • company register