ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۶۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

به موجب ماده 14 قانون تجارت،دفاتر تجارتی،"در صورتی که مطابق مقررات این قانون مترتب شده باشد بین تجار در امور تجارتی سندیت خواهد داشت و در غیر این صورت علیه صاحب آن،معتبر خواهد بود.
 قانون مدنی،ضمن بیان مقررات مربوط به اسناد،راجع به دفاتر تجارتی چنین می گوید،"دفاتر تجارتی،در موارد دعوی تاجری بر تاجر دیگر،در صورتی که از محاسبات و مطالبات تجارتی حاصل شده باشد،دلیل محسوب می شود مشروط بر این که دفاتر مزبور،مطابق قانون تجارت تنظیم شده باشد.


بنابراین سندیت داشتن و دلیل محسوب شدن دفاتر تجارتی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:
1-دفتر مطابق قانون تجارت مرتب و تنظیم شده باشد.
2-طرفین دعوی تاجر باشند.
3-دعوی راجع به امور تجارتی باشد.
 چون دفاتر تجارتی،به طوری که گفته شد سندیت دارند و دلیل محسوب می شوند،برای حفظ اعتبار و مصون داشتن آن ها از تقلب و دست بردن احتمالی،شماره گذاری صفحات و امضاء و پلمپ آن ها لازم شده است.دفاتر تجارتی به استثنای دفتر کپیه،قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شده باشد باید توسط نماینده اداره ثبت،امضاء شود.برای دفتر کپیه امضای مزبور لازم نیست.ولی باید اوراق آن،دارای شماره ترتیبی باشد.در موقع تجدید سالیانه هر دفتر،مقررات مزبور رعایت خواهد شد.
امضاء و پلمپ دفاتر تجارتی،در تهران توسط نماینده ای که اداره ثبت معین می نماید در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و در شهرستان ها به عهده نماینده ای است که اداره ثبت محل معین می کند.
 دفتر روزنامه،دفتر کل و دفتر دارایی که برای امضاء به متصدی امضاء،تسلیم می شود باید دارای شماره ترتیبی بوده و قیطان کشیده باشد و متصدی امضاء،مکلف است صفحات دفتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با تصریح به اسم و رسم صاحب دفتر،نوشته با قید تاریخ امضاء و دو طرف قیطان را با مهر سربی،که وزارت دادگستری برای این مقصود تهیه می نماید منگنه کند.لازم است که کلیه اعداد حتی تاریخ،با تمام حروف نوشته شود.
نوشتن دفاتر تجارتی:
قانون تجارت مقرراتی را به شرح ذیل برای نوشتن دفاتر تجارتیی مقرر می دارد:
-کلیه معاملات و صادرات و واردات باید به ترتیب تاریخ،در صفحات مخصوصه نوشته شود.
-تراشیدن و حک کردن و همچنین جای سفید گذاشتن بیش از آنچه که در دفترنویسی معمول است و در حاشیه و یا بین سطور نوشتن ممنوع است.
 مقررات مزبور،همان طور که معلوم است برای جلوگیری از تقلبات احتمالی بعدی و کم و زیان کردن و دست بردن در مندرجات دفاتر تجارتی است و در صورتی که اشتباهی در نوشتن مطالب یا درج ارقام پیش آید،لازم است که در صفحه مشخص از دفتر توضیح داده شده و به آن ارجاع داده شود یا به طرفی که در حسابداری برای بیان رفع اشتباهات معمول است،عمل شود.در هر حال مراعات نکردن مقررات فوق،سندیت دفتر تجارتی را خراب خواهد کرد.دفتری که دارای سندیت نباشد،چنانچه گفتیم ،فقط علیه صاحب آن معتبر خواهد بود.
مدت نگهداری دفاتر تجارتی:
قانون تجارت،در نگاهداری دفاتر تجارتی مقرر می دارد"تاجر باید تمام آن دفاتر را از ختم هر سالی لااقل تا ده سال نگاه دارد".
بدین ترتیب مدت نگاهداری دفاتر تجارتی با مدت مرور زمان دعاوی راجع به اموال مقرر در ماده 7377 قانون آیین دادرسی مدنی،برابر است.وجود قید "لااقل" برای تعیین حد مدتی است که صاحب دفاتر تجارتی پس از ختم هر سالی،مکلف به نگهداری آن ها است.می توان گفت هر گاه دفاتر مزبور بیش از ده سال نیز نگاهداری شوند به عنوان قراین و امارات قابل استناد خواهند بود و نیز سندیت خود را در دعاوی که مرور زمان بیش از ده سال است حفظ خواهند کرد.(منظور از سال در مورد تاجر،سال شمسی و در مورد شرکت تجارتی،سال مالی آن شرکت است).
 در مدت ده سال مزبور،"هرگاه بازرگانی که به دفاتر او استناد شده است از ابراز دفاتر خود امتتاع نماید و تلف یا عدم دسترسی به آن را هم نتواند ثابت کند،دادگاه می تواند آن را از ادله مثبته اظهار طرف قرار دهد".
 قانون مقرر می دارد که دفاتر شرکت های تجارتی منحله،باید از تاریخ ختم تصفیه،تا ده سال ،محفوظ بماند.در خصوص تاجر نیز می توان گفت که اگر تاجر عملیات تجارتی خود را متوقف کند،باید ده سال بعد از آن دفاتر تجارتی خود را نگاهداری کند.
"ارائه تخصصی خدمات ثبتی در کیا ثبت"
 چنانچه سوال و ابهامی داشتید،می توانید از طریق تماس تلفنی مشکل ثبتی خود را با ما مطرح نمایید.همکاران ما در کیا ثبت؛همیشه دغدغه ی جلب رضایت شما عزیزان را داشته اند .


ثبت شرکت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

پذیره نویسی عبارت است از قبول پیشنهادی که از طرف موسسان به عموم می شود، تا قسمتی از سرمایه شرکت را تعهد کنند و با پرداخت تمام یا قسمتی از مبلغ تعهدی خود، در شرکتی که بعداَ تاسیس می شود ، شریک و صاحب سهم شوند. به عبارت دیگر، پذیره نویسی عبارت است از " عمل حقوقی ای که به موجب آن، شخص تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ آورده شده در شرکت سهامی عام، شریک شود. "

 

  • طرح اعلامیه پذیره نویسی

پذیره نویسی مستلزم طرحی از طرف موسسان است که باید به امضای همه آن ها رسیده باشد. در تهران به اداره ثبت شرکت ها، و در شهرستان ها به دایره ثبت شرکت ها، و در نقاطی که دایره ثبت شرکت ها وجود ندارد، به دایره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم شود. ( ماده 6 لایحه قانونی 1347). طرح اعلامیه پذیره نویسی باید مشتمل نکات ذیل باشد :
1- نام شرکت؛
2- نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل می شود؛
3- مرکز اصلی شرکت و شعب آن در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد؛
4- مدت زمان ثبت شرکت؛
5- هویت کامل و اقامتگاه و شغل موسسین، در صورتی که همه یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه آن،سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ذکر آن به اختصار.
66- مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن،به تفکیک و تعداد و نوع سهام در مورد سرمایه غیر نقد (جنسی) ،تعیین مقدار و مشخصات و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود.
7- در صورتی که موسسین مزایایی برای خود در نظر گرفته باشند، تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا به تفصیل؛
8- تعیین مقداری از سرمایه که موسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده اند؛
9- ذکر هزینه هایی که موسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است پرداخت کرده اند و برآورد هزینه های لازم تا شروع فعالیت های شرکت؛
10- در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناَ مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد،ذکر مشخصات اجازه نامه یا موافقت اصولی آن مرجع؛
11- ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید توسط پذیره نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره نویسی نقداَ پرداخت گردد؛
122- ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد نعهد باید به آن حساب واریز گردد و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص ذی علاقه می توانند برای پذیره نویسی و پرداخت مبلغ نقدی به بانک مراجعه کنند؛
13- تصریح به اینکه اظهارنامه موسسین به انضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقمندان،به مرجع ثبت شرکت تسلیم شده است؛
14- ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی موسسین،منحصراَ در آن منتشر خواهد شد؛
15- چگونگی تخصیص سهام به پذیره نویسان
 اعلامیه پذیره نویسی توسط موسسین بعد از تصویب مرجع ثبت شرکت ها در روزنامه ها آگهی می شود و نیز در بانکی که تعهد سهام نزد آن صورت می گیرد، در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت. در مدتی که برای پذیره نویسی در اعلامیه معین شده است، اشخاصی که مایل به خرید سهام شرکت باشند، به بانک مراجعه می کنند، و ورقه تعهد سهام را امضا می کنند و مبلغی که – دست کم 35% درصد تعهدات – نقداَ به بانک پرداخت می کنند و رسید دریافت می دارند. این ورقه در دو نسخه تنظیم می شود، نسخه اول نزد بانک نگهداری می شود و نسخه دوم به ظهرنویس تسلیم می شود. امضای ورقه سهم ، خود به خود مستلزم قبول اساسنامه شرکت است.

  • نمونه فرم درخواست پذیره نویسی  شرکت ........ ( سهامی عام )

مشخصات اشخاص حقیقی :
نام .......... نام خانوادگی ................ نام پدر .............. شماره شناسنامه ..............................
تاریخ تولد به روز و ماه و سال ................. محل تولد ................ محل صدور ......................
مشخصات اشخاص حقوقی :
نام شرکت ................ شماره ثبت .................. تاریخ ثبت ................... محل ثبت ..............
 مایل به خرید تعداد ................... سهم به مبلغ اسمی ...................... ریال هستم که طی چک بانکی شماره .............. به تاریخ .............. حساب قرض الحسنه جاری شماره .............. نزد بانک ملی ایران شعبه ................. معادل صد در صد را واریز کردم. 
نشانی : استان ............. شهر ................خیابان ...............کوچه .................. پلاک .............. طبقه ................... کدپستی ............... تلفن ..................... امضا ....................................
مهر و امضا اشخاص حقوقی یا حقیقی 
 جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در کارا ثبت تماس حاصل نمایید.


ثبت شرکت کارا ثبت - https://kararegister.com

 

  • company register

امر تصفیه با مدیران تصفیه است که در اساسنامه معین شده اند و ممکن است تحت نظارت ناظر عمل کنند، پس در شرکت های سهامی امر تصفیه با مدیران فعلی شرکت است، مگر آن که اساسنامه یا مجمع عمومی فوق العاده که رای به انحلال شرکت می دهند، ترتیب دیگر مقرر کرده باشند . مدیر تصفیه توسط همان مرجعی که نصب شده، قابل عزل است. مدیر یا مدیران تصفیه باطل است و انتقال دارایی شرکت به مدیر تصفیه یا اقارب وی نیز باطل است. مدت ماموریت مدیر یا مدیران تصفیه نباید از 2 سال تجاوز کند. تمدید مدت تصفیه با دادگاه یا مجمع عمومی عادی یا فوق العاده بر حسب مورد است. مدیران تصفیه باید همه ساله مجمع عمومی عادی را دعوت کنند و گزارش دهند. اگر مدیر تصفیه دعوت نکرد، ناظر باید دعوت کند. اگر مدیر تصفیه بخواهد استعفا کند، باید مجمع را دعوت کند. اگر مجمع تشکیل نشود یا مدیر از طرف دادگاه تعیین شده باشد، مراتب به دادگاه اعلام می شود. در هر حال تا زمان تعیین جانشین، استعفا " کان لم یکن " تلقی می شود. در صورت فوت یا حجر یا ورشکستگی، مراتب پیش گفته شده نیز رعایت خواهد شد.

  • پایان تصفیه

قانون گذار به صراحت پایان تصفیه را مشخص نکرده است، اما برآیند مجموع مقررات راجع به تصفیه چنین است؛ پایان تصفیه زمانی است که مطالبات شرکت وصول شده و بدهی های آن به طلبکارانی که در دسترس اند، پرداخت گردیده و دارایی اش نقد شده باشد. چون مدیر تصفیه به وکالت از شرکت عمل می کند، باید مانند هر وکیلی از حساب زمان تصدی خود به شرکت و در واقع به مجمع عمومی، که در امور راجع به تصفیه صلاحیت تصمیم گیری دارد، گزارشی ارائه بدهد. امر تصفیه از زمانی که مجمع عمومی حساب های مدیر تصفیه شرکت را تصویب و تایید کند، پایان یافته تلقی می شود. از این تاریخ باید مجمع عمومی صاحبان سهام ختم تصفیه را اعلام کنند. اعلام ختم تصفیه آغاز و شروع تقسیم دارایی شرکت میان سهامداران است.

  • تقسیم دارایی شرکت

به موجب ماده 223 لایحه قانونی 1347، آن قسمت از دارایی شرکت، که در مدت تصفیه مورد احتیاج نیست بین صاحبان سهام تقسیم می شود ( تقسیم موقت دارایی ) . ولی در اصل تقسیم دارایی پس از ختم تصفیه و انجام تعهدات و پرداخت تمام دیون شرکت انجام می شود. چون از این زمان است که شخصیت حقوقی شرکت به طور کامل محو می شود. شرکای سابق مالک مشاع دارایی موجود شرکت می شوند، دارایی که بین سهامداران باید تقسیم شود همین دارایی است. معمولاَ پرداخت دارایی شرکت ، ابتدا به مصرف بازپرداخت مبلغ اسمی سهام صاحبان سهام می رسد، آنگاه مطابق اساسنامه ، میان سهامداران تقسیم می شود. 
مدیر تصفیه پس از اعلام ختم تصفیه ، وجوهی را که باقی مانده است در حساب مخصوصی نزد یکی از بانک های ایران تودیع می کند، و در صورت اسامی بستانکاران و صاحبان سهامی را که حقوق خود را استیفا نکرده اند  به آن بانک تسلیم می کند. مراتب را طی آگهی به اشخاص ذی نفع می رساند تا برای گرفتن طلب خود به بانک مراجعه کنند. دفاتر و دیگر اسناد و مدارک شرکت تصفیه شده را به مرجع ثبت شرکت ها تحویل می دهد، تا برای مراجعه اشخاص ذی نفع آماده باشند. دفاتر مزبور باید تا ده سال نگهداری شود. ظرف یک ماه پس از ختم تصفیه مراتب را به مرجع ثبت شرکت ها اعلام دارد، تا به ثبت رسیده و در روزنامه آگهی شود و نام شرکت از دفتر ثبت شرکت ها و دفتر ثبت تجاری حذف گردد. 
از انتخابتان متشکریم.
خوانندگان عزیز ، می توانند سوالات خود را از طرق ذیل با ما در میان بگذارند :

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه
ثبت شرکت فکر برتر - https://companyregister.ir
  • company register

سهام جمع تکسیر سهم است. سهم به موجب بند 2 ماده یک قانون تشکیل شرکت های تعاونی مصوب 16/ 3/ 1350 چنین تعریف شده است : " سهم واحدی از سرمایه یک شرکت یا اتحادیه تعاونی است که میزان آن، در اساسنامه ذکر می شود " و به موجب ماده 24 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 : " سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد. ورقه سهم ، سند قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.


سهم ممکن است بانام و یا بی نام باشد. با توجه به مقررات قانونی، سهام به : بانام، بی نام ، انتفاعی ، موسس ، ممتاز و جایزه قابل تقسیم اند.

  • منظور از سهام بانام چیست ؟

سهام بانام " سهمی است که در ورقه راجع به آن، نام صاحب سهم قید شده و یا در دفتر سهام شرکت ثبت شده است " . لذا در سهم بانام ، اسم و مشخصات صاحب سهم روی ورقه سهم قید می گردد. مضاف بر این مورد ، نام و مشخصات صاحب سهم در دفتری که به نام دفتر ثبت سهام نزد شرکت موجود است ، به همراه شماره سهم نوشته می شود. 
قانون گذار در مواردی، صدور سهام بانام را الزامی کرده است، مانند ؛ صدور گواهینامه موقت بانام سهام ، سهام وثیقه مدیران شرکت ، سهام شرکت های سهامی خاص ، سهام شرکت های دولتی. 
وفق ماده 400 قانون تجارت انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر مزبور امضاء کند. در مواردی که تمامی مبلغ اسمی سهم پرداخت نشده است نشانی کامل انتقال گیرنده نیز در دفتر ثبت سهام شرکت قید و به امضای انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی او رسیده و از نظر اجرای تعهدات ناشی از نقل و انتقال سهم معتبر خواهد بود . هر گونه تغییر اقامتگاه نیز باید به همان ترتیب به ثبت رسیده و امضا شود.هر انتقالی که بدون رعایت شرایط فوق به عمل آید از نظر شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار است .

  • سهام بی نام چیست ؟

سهمی است که ورقه راجع به آن متضمن نام صاحب سهم نیست، بلکه به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود. سهم بی نام به صورت سند در وجه حامل تنظیم و ملک دارنده آن شناخته می شود، مگر این که خلاف آن ثابت شود. نقل و انتقال این گونه سهام به قبض و اقباض به عمل می آید. بنابراین ، نقل و انتقال آن منوط به تحویل و دریافت است و مستلزم هیچگونه تشریفات ثبت نیست . لازم به ذکر است گواهی نامه موقت سهام بی نام در حکم سهام بانام است و از لحاظ مالیات بر درآمد مشمول مقررات سهام بی نام می باشد . 
 سهام بانام یا بی نام در تمام مراحل دارای یک ارزش می باشند و دارندگان آن ها در نفع و ضرر و استفاده از شرکت یکسان اند.

  • سهام بانام بهتر است یا بی نام ؟

 حال این سوال مطرح می شود که در ثبت شرکت سهام بانام بهتر است یا بی نام ؟ 
 مزیت سهام با نام در این است که در هنگام سرقت یا مفقود شدن و یا جعل، امکان اثبات ادعا آسان تر است ، همچنین امکان کنترل سهامداران این نوع سهام ، راحت می باشد. یعنی ؛ شرکت می داند که سهامش در دست چه کسانی است. در واقع، در این گونه سهام ، دارنده سهم معلوم و مشخص است و در محل شرکت دفتری وجود دارد که شماره ردیف سهام و نام دارنده در آن ذکر شده است. بنابراین هر سهم از روی شماره ردیف آن معلوم است که متعلق به چه شخصی می باشد. انتخاب سهام بانام به خاطر آن است که شرکت مایل است شرکای خود را بشناسد. 
مزیت سهام بی نام نیز در سرعت نقل و انتقال و وجود راه گریز از هزینه های قانونی نقل و انتقال قراردادی یا قهری ( ارث ) و امکان وثیقه گذاری آسان ( با قبض عین ) است. 
با توجه به آنچه آمد ، سهام با نام مناسب تر به نظر می رسد. چرا که سهام بانام ، ضمن اینکه از نظر امنیتی بهتر است، باعث می شود تا هویت کلیه ی صاحبان سهام را بشناسید. 
 تمامی امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید.

 

ثبت شرکت کارا ثبت - https://kararegister.com

  • company register

به وجود آمدن هر تعاونی دو مرحله دارد : تشکیل تعاونی و ثبت تعاونی . به وجود آمدن واقعی تعاونی با توافق اکثریت مقرر تشکیل دهندگان آن ، یعنی داوطلبان عضویت ، به صورت تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان ، تحقق می یابد. این مرحله همان مرحله ی تشکیل تعاونی است. لیکن برای شناسایی قانونی هر تعاونی و برای اینکه بتواند به کسب عنوان " شخص حقوقی " نایل آید ، لازم است تاسیس آن با رعایت مقررات قانونی به ثبت برسد.


مقررات مربوط به ثبت تعاونی ها از مقررات قوانین آمره است نه قوانین ارشادی ؛ لذا رعایت آن ها الزامی است و این امر تحت کنترل و نظارت دولت صورت می گیرد. به علاوه جریان امور مربوط به مرحله تشکیل تعاونی نیز ، تحت کنترل و نظارت دولت قرار دارد و لازم است برای تشکیل آن موافقتنامه و برای ثبت آن مجوز ثبت از وزارت تعاون دریافت شود. در شرکت های تجاری مرحله ثبت تقریباَ به همین ترتیبی است که در شرکت های تعاونی و همچنین در اتحادیه های تعاونی برقرار است ، ولی کنترل و نظارت دولت در مرحله تشکیل ، خاص تعاونی هاست و در تشکیل شرکت های تجاری چنین کنترل و نظارتی اعمال نمی شود. این وضع از یک طرف به علت اهمیت موقعیت و نقشی است که تعاونی ها در نظام اقتصادی کشور دارند و از طرف دیگر امکان بهره مندی تعاونی ها از تسهیلاتی است که دولت در اختیار آن ها قرار می دهد. 
برای ثبت تعاونی ضمانت اجرا وجود دارد که در این مطلب به بیان اجمالی آن می پردازیم : 
1- جلوگیری از فعالیت . 
 وزارت تعاون از فعالیت اشخاص و موسساتی که به نام شرکت تعاونی به ثبت داده نشده اند ولی با عنوان تعاونی به کار می پردازند ، ممانعت می کند ؛ زیرا این امر نادیه گرفتن مقررات تعاونی و سوء استفاده از عنوان تعاونی است و بر طبق قانون بخش تعاونی " نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات بخش تعاونی و جلوگیری از فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی که به هر نحو از نام یا عنوان تعاونی سوء استفاده می کنند " بر عهده این وزارت است . 
2- عدم امکان استفاده از تسهیلات . 
 هر گاه شرکتی بدون اینکه به عنوان تعاونی ثبت شود ، به نام شرکت تعاونی شروع به فعالیت کند ، شرکت تعاونی محسوب نمی شود و نمی تواند به عضویت اتحادیه تعاونی و اتاق تعاون پذیرفته شود و یا از تسهیلاتی که وزارت تعاون برای تعاونی ها ارائه می دهد ، استفاده کند. 
3- تضامنی محسوب شدن . 
به موجب قسمت اول ماده 2200 قانون تجارت ، هر گاه شرکتی تشکیل شود و با اشتغال به امور تجارتی ، خود را به صورت یکی از شرکت های مذکور در قانون تجارت درنیاورد ، " شرکت تضامنی " محسوب می شود و باید مقررات راجع به شرکت تضامنی در مورد آن اجرا گردد؛ بنابراین هر گاه شرکتی با عنوان " شرکت تعاونی " شروع به فعالیت بازرگانی کند ولی به ثبت داده نشود ، چون تعاونی بودن آن قانوناَ مسجل نیست و از طرفی به صورت یکی از شرکت های مقرر در قانون تجارت نیز در نیامده است، مشمول ماده 220 قانون تجارت می شود و شرکت تضامنی محسوب می گردد، لذا ملزم است که تابع احکام قانون تجارت در مورد شرکت تضامنی باشد. لازم به یادآوری است که یکی از احکام شرکت تضامنی - به موجب ماده 116 قانون تجارت – این است که اگر دارایی شرکت تضامنی برای تادیه تمام بدهی های آن کافی نباشد ، شرکا در مقابل باقیمانده آن " مسئولیت تضامنی " دارند که در اثر آن هر یک از شرکا منفرداَ و بدون در نظر گرفتن میزان سرمایه ای که در شرکت دارد و همه آن ها مجتمعاَ مسئول پرداخت بدهی های شرکت اند ، هر یک از شرکاء در صورت مراجعه طلبکار یا طلبکاران شرکت ، ملزم است تمام باقیمانده دیون شرکت تضامنی را بپردازد و طلبکاران می توانند برای دریافت طلب به اختیار خود علیه هر یک از آنان منفرداَ یا علیه دو یا چند یا همه آن ها مجتمعاَ ، در دادگاه اقامه دعوی نمایند ؛ در صور اخیر حکم دادگاه دایر بر محکومیت آن ها بر اساس " اصل تضامن " صادر خواهد شد. 
 بر این اساس در شرکت تعاونی به ثبت داده نشده ممکن است مسئولیت بزرگی متوجه سرمایه گذاران شرکت شود ، زیرا در چنین شرکتی صاحبان سرمایه متضامناَ مسئول پرداخت بدهی های شرکت اند و اگر دارایی شرکت برای پرداخت بدهی آن کافی نباشد ، طلبکار یا طلبکاران شرکت می توانند به قرار مذکور ، برای دریافت باقیمانده طلب خود از شرکت به آن ها مراجعه کنند و آن را از دارایی شخصی آنان وصول کنند.

  • تکلیف اولین هیات مدیره به ثبت تعاونی

اولین هیات مدیره پس از اعلام قبولی مکلف است با انجام تشریفات مقرر برای ثبت تعاونی اقدام کند. برای این امر هیات مدیره به یکی از اعضای خود یا مدیر عامل ، وکالت با حق توکیل به غیر می دهد که اقدامات لازم برای ثبت را انجام دهد.
 آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی برای انجام اقدامات لازم جهت ثبت تعاونی مهلت معین کرده و مقرر داشته است که اولین هیات مدیره پس از اعلام قبولی اعضای آن مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ جلسه اولین مجمع عمومی عادی اقدامات ضروری برای ثبت تعاونی را به انجام برساند. 
 ناگفته نماند که چون اولین هیات مدیره تعاونی قانوناَ موظف به ثبت آن است ؛ اگر هیات مدیره به این وظیفه خود عمل نکند و در عین حال شرکت را با عنوان تعاونی – یا بدون این عنوان ، دایر کرده ، به امور تجاری بپردازد و یا اینکه با وجود ممکن نبودن ثبت شرکت به علت موانع قانونی ، به ترتیب مذکور عمل کند ، در برابر صاحبان سرمایه – نسبت به مسئولیت تضامنی که به شرح بالا متوجه آن ها می شود – به علت مسبب بودن ، مسئول خواهد بود. 
در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی با ما تماس حاصل فرمایید.
کارشناسان "کیا ثبت" افتخار دارند با مشاوره تلفنی رایگان در خدمت شما عزیزان باشند.
 شماره های تماس:

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

نشانی:تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


ثبت شرکت کیا ثبت- https://kiasabt.com

  • company register

به موجب ماده 1 آیین نامه ثبت مکمل های تغذیه ای ، مکمل های تغذیه ای ، فرآورده های خوراکی هستند که از یک یا ترکیبی از مواد خام و یا فرآوری شده از جمله ویتامین ها ، املاح، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و مشتقات آن ها ، آنزیم ها ، فیبرها ، آنتی اکسیدان ها ، کربوهیدرات ها ، عصاره و یا بافت های طبیعی تشکیل می شوند. مصرف این فرآورده ها ممکن است از طریق تامین نیاز بدن به ترکیبات فوق الذکر باعث ارتقاء عملکرد عمومی بدن شود. این فرآورده ها به اشکال متداول خوراکی دارویی مانند قرص، کپسول، پودر ، گرانول ، کپسول  نرم، آمپول خوراکی ، محلول های خوراکی و یا سایر اشکال خوراکی مانند ورقه های خوراکی، شکلات بار و پاستیل عرضه می شوند. این فرآورده ها باید دارای فرمولاسیون مشخص، ثابت و قابل اندازه گیری باشند و نباید هیچ ادعایی در خصوص تشخیص، پیشگیری ، درمان ، نوتوانی بیماری ها داشته باشند. این فرآورده ها ممکن است به منظور ارتقا عملکرد ورزشکاران نیز مورد استفاده قرار گیرند. 
تبصره 1 : با توجه به تشابه برخی مواد تشکیل دهنده مکمل ها ، فرآورده های طبیعی ، داروها و برخی ملزومات پزشکی، سازمان غذا و دارو مرجع تشخیص محل بررسی درخواست های مربوط به ثبت فرآورده ها خواهد بود. 
فعالیت در زمینه مکمل تغذیه ای ، رژیمی و ورزشی منوط به اخذ مجوز از اداره مکمل های غذایی که زیر مجموعه اداره کل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی است می باشد. هر شخصیت حقوقی متقاضی ساخت و ورود مکمل موظف است پس از طی مراحل لازم و رعایت مقررات و دریافت پروانه ثبت یا مجوز، اقدام نماید. صاحب پروانه ثبت و یا مجوز مسئول ایمنی و کیفیت مکمل ها در طول زنجیره تامین و مصرف آن ها می باشد. تولید قراردادی مکمل ها توسط صاحب پروانه ثبت با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی سازمان غذا و درو مجاز می باشد.

  • مدارک درخواست مجوز ترخیص واردات فرآورده های مکمل تغذیه ای :

وفق آیین نامه سازمان غذا و دارو ، مدارک تقاضای مجوز ترخیص واردات فرآورده های مکمل تغذیه ای به قرار ذیل می باشد :
1. درخواست کتبی در سربرگ شرکت وارد کننده مطابق گواهی ثبت فرآورده به امضاء مدیر عامل و مسئول فنی
2. ارائه فاکتور Invoice / در یک نسخه که صحت مندرجات کیفی آن به تایید مسئول فنی شرکت وارد کننده با درج مشخصات ذیل رسیده باشد :
- شماره فاکتور (Invoice)
- تاریخ فاکتور 
- شماره و تاریخ پیش فاکتور (Proforma) پذیرفته شده 
- نام فرآورده مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 
- مشخصات بسته بندی فرآورده مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 
- نام کارخانه سازنده مطابق با گواهی ثبت / مجوز و بالک (IRC) فرآورده 
- نام کشور سازنده (Origin) مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 
- شماره سری ساخت ، تاریخ تولید ، تاریخ انقضاء فرآوری 
- مقدار فرآورده 
3. برگ آنالیز محصول با ذکر سری ساخت ، تاریخ تولید و انقضاء مطابق مهر مسئول فنی 
4. تصویر گواهی مبدا حاوی مشخصات ذیل :
- نام کشور مبدا ( با مدارک ارسالی مانند برگ آنالیز، فاکتور و پیش فاکتور / Proforma یکسان باشد). 
- درج شماره فاکتور 
- نام کارخانه سازنده و کشور آن 
5. تصویر بارنامه / قبض انبار 
6. تصویر جوابیه آزمایش
7. اصل Packing list حاوی مشخصات ذیل 


ثبت شرکت فکر برتر- https://companyregister.ir

  • company register

به موجب ماده 1 آیین نامه ثبت مکمل های تغذیه ای ، مکمل های تغذیه ای ، فرآورده های خوراکی هستند که از یک یا ترکیبی از مواد خام و یا فرآوری شده از جمله ویتامین ها ، املاح، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و مشتقات آن ها ، آنزیم ها ، فیبرها ، آنتی اکسیدان ها ، کربوهیدرات ها ، عصاره و یا بافت های طبیعی تشکیل می شوند. مصرف این فرآورده ها ممکن است از طریق تامین نیاز بدن به ترکیبات فوق الذکر باعث ارتقاء عملکرد عمومی بدن شود. این فرآورده ها به اشکال متداول خوراکی دارویی مانند قرص، کپسول، پودر ، گرانول ، کپسول  نرم، آمپول خوراکی ، محلول های خوراکی و یا سایر اشکال خوراکی مانند ورقه های خوراکی، شکلات بار و پاستیل عرضه می شوند. این فرآورده ها باید دارای فرمولاسیون مشخص، ثابت و قابل اندازه گیری باشند و نباید هیچ ادعایی در خصوص تشخیص، پیشگیری ، درمان ، نوتوانی بیماری ها داشته باشند. این فرآورده ها ممکن است به منظور ارتقا عملکرد ورزشکاران نیز مورد استفاده قرار گیرند. 
تبصره 1 : با توجه به تشابه برخی مواد تشکیل دهنده مکمل ها ، فرآورده های طبیعی ، داروها و برخی ملزومات پزشکی، سازمان غذا و دارو مرجع تشخیص محل بررسی درخواست های مربوط به ثبت فرآورده ها خواهد بود. 
فعالیت در زمینه مکمل تغذیه ای ، رژیمی و ورزشی منوط به اخذ مجوز از اداره مکمل های غذایی که زیر مجموعه اداره کل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی آرایشی و بهداشتی است می باشد. هر شخصیت حقوقی متقاضی ساخت و ورود مکمل موظف است پس از طی مراحل لازم و رعایت مقررات و دریافت پروانه ثبت یا مجوز، اقدام نماید. صاحب پروانه ثبت و یا مجوز مسئول ایمنی و کیفیت مکمل ها در طول زنجیره تامین و مصرف آن ها می باشد. تولید قراردادی مکمل ها توسط صاحب پروانه ثبت با رعایت ضوابط اعلام شده از سوی سازمان غذا و درو مجاز می باشد.

  • مدارک درخواست مجوز ترخیص واردات فرآورده های مکمل تغذیه ای :

وفق آیین نامه سازمان غذا و دارو ، مدارک تقاضای مجوز ترخیص واردات فرآورده های مکمل تغذیه ای به قرار ذیل می باشد :
1. درخواست کتبی در سربرگ شرکت وارد کننده مطابق گواهی ثبت فرآورده به امضاء مدیر عامل و مسئول فنی
2. ارائه فاکتور Invoice / در یک نسخه که صحت مندرجات کیفی آن به تایید مسئول فنی شرکت وارد کننده با درج مشخصات ذیل رسیده باشد :
- شماره فاکتور (Invoice)
- تاریخ فاکتور 
- شماره و تاریخ پیش فاکتور (Proforma) پذیرفته شده 
- نام فرآورده مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 
- مشخصات بسته بندی فرآورده مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 
- نام کارخانه سازنده مطابق با گواهی ثبت / مجوز و بالک (IRC) فرآورده 
- نام کشور سازنده (Origin) مطابق با گواهی ثبت / مجوز واردات بالک (IRC) فرآورده 


ثبت شرکت فکر برتر - https://companyregister.ir

  • company register

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد.در ایران تنها بازرگانانی می توانند در واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی می باشند.


طبق مقرراتی که در دست اجرا می باشد اعتبار این کارت یک سال تمام بعد از زمان صدور آن است و در صورت نیاز، می توان با ارایه مدارک لازم کارت بازرگانی را تمدید کرد.
 کارت بازرگانی تنها از اتاق بازرگانی محل تجارتخانه یا شرکت متقاضی زیر نظر وزارت صنایع و معاون ایران صادر شده و باید به تأیید وزارت بازرگانی برسد.

  • ابطال کارت بازرگانی به 2 شکل است :

1.ابطال اختیاری ( انصراف) 
2. ابطال اجباری
الف) ابطال اختیاری
 در ابطال اختیاری ، شخص حقیقی یا حقوقی صاحب کارت ، می تواند به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره یا سازمان های بازرگانی استان ها مراجعه کند و با ارائه مدارک مورد نیاز، انصراف خود را از داشتن کارت بازرگانی اعلام نماید.
ب) ابطال اجباری
در ابطال اجباری، وزارت بازرگانی بنا به هر یک از دلایل ذیل می تواند کارت او را باطل و موضوع را به اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون اطلاع دهد:
الف) افرادی که مرتکب قاچاق می شوند.
وفق ماده 300 قانون امور گمرکی ایران، چنانچه این افراد دارای کارت بازرگانی باشند، در صورت محکومیت، علاوه بر مجازات های مربوط ، از عضویت اتاق بازرگانی شعب آن در شهرستان به صورت موقت یا دائم محکوم می شوند و کارت بازرگانی آن ها نیز باطل خواهد شد.
 ب) چنانچه، بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت بعضی از شرایط دریافت کارت را نداشته یا بعد از صدور کارت، بعضی از شرایط لازم را از دست داده است، وزارت بازرگانی می تواند کارت او را باطل کند.
در هر صورت ابطال کارت بازرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی(معاون بازرگانی خارجی)وزارت بازرگانی انجام می شود.
 در ذیل به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ابطال و تعلیق کارت بازرگانی می پردازیم. خاطر نشان می شویم، کلیه ی امور کارت بازرگانی  شما بزرگواران نظیر صدور و تمدید کارت بازرگانی در موسسه حقوقی کیا ثبت به صورت تخصصی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد.برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  • مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقیقی:

1.تقاضای شخص( در 1 نسخه )
2.اصل کارت بازرگانی
3.اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی  ( 1 نسخه )
4.گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال ( در صورت تولیدی بودن )
5.گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 13900 الزامی است).

  • مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقوقی:
ثبت شرکت کیا ثبت - https://kiasabt.com
  • company register

سهام جمع تکسیر سهم است. سهم به موجب بند 2 ماده یک قانون تشکیل شرکت های تعاونی مصوب 16/ 3/ 1350 چنین تعریف شده است : " سهم واحدی از سرمایه یک شرکت یا اتحادیه تعاونی است که میزان آن، در اساسنامه ذکر می شود " و به موجب ماده 24 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 : " سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعهدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد. ورقه سهم ، سند قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.


سهم ممکن است بانام و یا بی نام باشد. با توجه به مقررات قانونی، سهام به : بانام، بی نام ، انتفاعی ، موسس ، ممتاز و جایزه قابل تقسیم اند.

منظور از سهام بانام چیست ؟

سهام بانام " سهمی است که در ورقه راجع به آن، نام صاحب سهم قید شده و یا در دفتر سهام شرکت ثبت شده است " . لذا در سهم بانام ، اسم و مشخصات صاحب سهم روی ورقه سهم قید می گردد. مضاف بر این مورد ، نام و مشخصات صاحب سهم در دفتری که به نام دفتر ثبت سهام نزد شرکت موجود است ، به همراه شماره سهم نوشته می شود. 

قانون گذار در مواردی، صدور سهام بانام را الزامی کرده است، مانند ؛ صدور گواهینامه موقت بانام سهام ، سهام وثیقه مدیران شرکت ، سهام شرکت های سهامی خاص ، سهام شرکت های دولتی. 

وفق ماده 40 قانون تجارت انتقال سهام بانام باید در دفتر ثبت شرکت به ثبت برسد و انتقال دهنده یا وکیل یا نماینده قانونی او باید انتقال را در دفتر مزبور امضاء کند. در مواردی که تمامی مبلغ اسمی سهم پرداخت نشده است نشانی کامل انتقال گیرنده نیز در دفتر ثبت سهام شرکت قید و به امضای انتقال گیرنده یا وکیل یا نماینده قانونی او رسیده و از نظر اجرای تعهدات ناشی از نقل و انتقال سهم معتبر خواهد بود . هر گونه تغییر اقامتگاه نیز باید به همان ترتیب به ثبت رسیده و امضا شود.هر انتقالی که بدون رعایت شرایط فوق به عمل آید از نظر شرکت و اشخاص ثالث فاقد اعتبار است .

سهام بی نام چیست ؟

سهمی است که ورقه راجع به آن متضمن نام صاحب سهم نیست، بلکه به صورت سند در وجه حامل تنظیم می شود. سهم بی نام به صورت سند در وجه حامل تنظیم و ملک دارنده آن شناخته می شود، مگر این که خلاف آن ثابت شود. نقل و انتقال این گونه سهام به قبض و اقباض به عمل می آید. بنابراین ، نقل و انتقال آن منوط به تحویل و دریافت است و مستلزم هیچگونه تشریفات ثبت نیست . لازم به ذکر است گواهی نامه موقت سهام بی نام در حکم سهام بانام است و از لحاظ مالیات بر درآمد مشمول مقررات سهام بی نام می باشد . 

سهام بانام یا بی نام در تمام مراحل دارای یک ارزش می باشند و دارندگان آن ها در نفع و ضرر و استفاده از شرکت یکسان اند.

سهام بانام بهتر است یا بی نام ؟

 حال این سوال مطرح می شود که در ثبت شرکت سهام بانام بهتر است یا بی نام ؟ 

مزیت سهام با نام در این است که در هنگام سرقت یا مفقود شدن و یا جعل، امکان اثبات ادعا آسان تر است ، همچنین امکان کنترل سهامداران این نوع سهام ، راحت می باشد. یعنی ؛ شرکت می داند که سهامش در دست چه کسانی است. در واقع، در این گونه سهام ، دارنده سهم معلوم و مشخص است و در محل شرکت دفتری وجود دارد که شماره ردیف سهام و نام دارنده در آن ذکر شده است. بنابراین هر سهم از روی شماره ردیف آن معلوم است که متعلق به چه شخصی می باشد. انتخاب سهام بانام به خاطر آن است که شرکت مایل است شرکای خود را بشناسد. 

مزیت سهام بی نام نیز در سرعت نقل و انتقال و وجود راه گریز از هزینه های قانونی نقل و انتقال قراردادی یا قهری ( ارث ) و امکان وثیقه گذاری آسان ( با قبض عین ) است. 

با توجه به آنچه آمد ، سهام با نام مناسب تر به نظر می رسد. چرا که سهام بانام ، ضمن اینکه از نظر امنیتی بهتر است، باعث می شود تا هویت کلیه ی صاحبان سهام را بشناسید. 

تمامی امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید.


ثبت شرکت کارا ثبت - https://kararegister.com


  • company register

ایزو حروف اختصاری International Organization for Standardization به مفهوم "سازمان بین المللی استانداردسازی" است که متشکل از یک مجمع بین المللی از سازمانهای استاندارد کشورهای عضو است.اعضای ایزو یا در دولت و مؤسسات دولتی دارای سمت هستند یا نماینده ی دولت اند.به همین دلیل،ایزو نقش مهمی بین بخشهای خصوصی و عمومی بازی می کند. 
مزایای اخذ ایزو و دستاوردهای آن

  • تمرکز بر روی مشتری با تضمین کیفیت
  • درگیر کردن افراد
  • بهره گیری از رویکرد فرآیند گرا
  • تشویق بهبود مستمر
  • تحقق یافتن اهداف سازمان
  • رضایت کارکنان و مشتریان
  • صرفه جویی در هزینه و زمان
  • ارتقاء کارآیی سازمان
  • استفاده بهینه از موقعیت ها

انواع ایزو

  • ISO 9001 ( مدیریت در کیفیت )

این استاندارد، استانداردی بین المللی برای سیستم مدیریت کیفیت می باشد که در سال 1987 توسط کمیته فنی 175 سازمان بین المللی استاندارد با هدف ایجاد الگویی بین المللی جهت اجرای سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت بوجود آمد.

  • ISO 22000 ( ایمنی در صنایع غذایی)

بکارگیری این استاندارد به سازمان هایی که در رده های مختلف زنجیره غذایی قرار دارند کمک می کند که بتوانند مخاطرات موجود در سیستم خود را شناسایی و ایمنی محصولات غذایی را کنترل نمایند.کلیه سازمان ها در محدوده غذایی شامل تولید کنندگان مواد اولیه در کارخانه های تولید مواد غذایی و خوراک دام و ... می توانند از این استاندارد استفاده کنند.

  • ISO 10002

استانداردی برای طراحی یک سیستم اثربخش و کارآمد برای جریان رسیدگی به شکایات مشتری در سازمان ها می باشد.

  • ISO 27001

استانداردی برای کنترل امنیت داده و اطلاعات شرکت می باشد.

  • ISO 13485

استانداردی جهت سیستم مدیریت کیفیت در طراحی ، توسعه ، تولید ، مونتاژ و خدمات پس از فروش انواع تجهیزات پزشکی می باشد .

  • 1SO 1400 ( زیست محیطی)

استانداردی بین المللی است که تضمین کیفیت محصول و ارائه خدمات را به لحاظ هماهنگی با الزامات زیست محیطی و حفظ آن بیان می نماید.این گواهینامه به واحدی اعطا می شود که در دراز مدت برنامه های عملی برای کمک به پاکیزه ماندن محیط زیست داشته باشد و آن ها را به درستی اجرا کند.

  • OHSAS 18001 ( ایمنی و بهداشت شغلی)

سیستم مدیریت کیفیتی است که سازمان را قادر به کنترل ریسک های بهداشت و ایمنی خود می کند و کارایی سیستم را در این راستا بهبود می بخشد.
مراحل اخذ ایزو 
_ تصمیم مدیریت به پیاده سازی صحیح سیستم 
_ انتخاب مشاور برای پیاده سازی سیستم 
_ارایه جلسات توجیهی برای کارکنان و مدیران 
_ تشکیل کمیته راهبردی و کمیته اجرایی
_ طرح ریزی سیستم به وسیله کمیته های راهبردی سازمان 
_ تدوین نظامنامه ها و فرم ها و سایر مستندات مورد نیاز 
_ رفع مشکلات و عدم انطباق ها 
_ صدور گواهینامه به عنوان آخرین مرحله استقرار نظام مدیریت 
کلیه گواهینامه های صادر شده توسط سازمان جهانی استاندارد سازی سه سال اعتبار دارد و در طول این  مدت 1 یا 2 جلسه در سال با توجه به سیاست های شرکت گواهی دهنده ، برای انجام ممیزی های مراقبتی برگزار می گردد. 
در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در رابطه با اخذ ایزو با ما تماس حاصل نمایید.
موسسه حقوقی کارا ثبت ، در تمامی مراحل اخذ ایزو همراه شما خواهد بود.

  • شماره تماس:88880006-021
  • نشانی: میدان ونک،تقاطع ملاصدرا و کردستان،بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4

ثبت تغییرات کارا ثبت - https://kararegister.com
  • company register