ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

در فرانسه با توجه به مواد 3- 711 و 4 – 711 قانون مالکیت فکری و صنعتی ثبت علایم ذیل به عنوان علایم تجاری، صنعتی و خدماتی ممنوع است :
الف- ممنوعیتی که در ماده 6 مکرر کنوانسیون پاریس مورخ 20 مارس 1883 و تجدید نظر بعدی مربوط به حمایت از مالکیت صنعتی پیش بینی شده است. 
طبق ماده 6 مکرر کنوانسیون پاریس :
1- کشورهای عضو اتحادیه پاریس متعهد شده اند که خواه راساَ، اگر قانون کشورشان اجازه دهد و خواه بنا به درخواست افراد ذی نفع ، تقاضای ثبت یک علامت یا مارک صنعتی و یا علامت تجاری را رد کنند و حتی علامت ثبت شده را ابطال یا استعمال آن را ممنوع نمایند، مشروط بر این که :
اولاَ علامت مزبور با تقلید ، شبیه سازی یا تغییر و تبدیل از روی یک علامت یا مارک ثبت شده قانونی آن کشور اقتباس شده باشد یا این که علامت مزبور از یک علامت یا مارکی تقلید شده باشد که دارای شهرت و معروفیت عملی است و صاحب آن می تواند از مزایای کنوانسیون بهره گرفته و در تولید یا عرضه کالا یا فعالیت تجاری از این علامت مشهور استفاده می کند و همچنین اگر قسمت اصلی علامت تقلیدی از علامت دارای شهرت عملی ثبت نشده اقتباس شود به نحوی که باعث ایجاد اشتباه و گمراهی عمومی شود. 



ثانیاَ – علامت تقلیدی برای تولید و عرضه کالا یا فعالیت تجاری مشابه تولیدات و اعمال تجاری علامت یا مارک اصلی به کار گرفته شود. 
ثالثاَ- علامت تقلیدی به علت شباهت با علامت اصلی، عموم را دچار اشتباه و گمراهی کند. 
2- برای تقاضای ابطال و حذف چنین علامتی، مهلتی برابر پنج سال از تاریخ ثبت باید داده شود. کشورهای اتحادیه می توانند مهلتی را که در آن باید منع استعمال درخواست شود پیش بینی کنند. 
3- ابطال و حذف یا استعمال علایمی را که با سوء نیت به ثبت رسیده یا استعمال شده اند در هر موقع می توان تقاضا کرد. 
ب- علائمی که مخالف نظم عمومی یا خلاف اخلاق حسنه است یا استعمال آن قانوناَ ممنوع باشد. 
ج- علائمی که از حیث ماهیت ، کیفیت یا مبدا و محل جغرافیایی تولیدات یا خدمات گمراه کننده باشد. 



  • company register

 در فرانسه کسب حق مالکیت علائم تجاری و مارک های بازرگانی و تولیدی و خدماتی، همانند کشور ایران اصولاَ از طریق ثبت کردن علامت امکان پذیر است. 
درواقع، یکی از آثار حقوقی علامتی که به ثبت می رسد ایجاد حق مالکیت نسبت به مارک یا علامت مزبور و استفاده انحصاری مالک علامت از آن است و مالک حق انتقال تمام یا قسمتی از حقوق ناشی از مالکیت علامت خود را نیز خواهد داشت و علیه متجاوزان به حقوق مالکیت مارک ، حق مراجعه به مراجع قضایی را دارد. 
برای ثبت یک مارک تجاری یا علامت بازرگانی نیاز به تسلیم درخواست ثبت و پذیرش و بررسی درخواست و اتخاذ تصمیم مبنی بر رد یا قبول درخواست واصله و به ثبت رساندن علامت دارد که خلاصه جریان مزبور به شرح ذیل است.


 تقدیم درخواست ثبت:

درخواست ثبت علامت تجاری در واقع مشابه اظهارنامه ای است که در نظام حقوقی ایران مقرر شده است. 
اظهارنامه ثبت مارک یا علامت تجاری، علاوه بر مشخصات متقاضی و مشخصات نماینده قانونی متقاضی در صورتی که نماینده قانونی اقدام به تسلیم اظهارنامه کرده باشد، باید حاوی مطالبی در خصوص موضوع علامت، از جمله اوصاف کالاها و تولیدات یا نوع خدمات و طبقه ای که محصولات یا خدمات در آن طبقه قرار دارند، باشد که مورد نظر و خواست، در بهره برداری از علامت است و گاهی ممکن است لازم باشد برای رفع ابهامات ناشی از مفاد اظهارنامه مربوط به یک مارک یا علامت تجاری که مدل آن بسیار ساده و فاقد پیچیدگی است، توصیف کافی داشته باشد.

متقاضی ثبت مارک یا علامت تجاری ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد. تنظیم و تسلیم کننده اظهارنامه ثبت ممکن است اصیل یعنی خود متقاضی باشد، یا نماینده قانونی و قراردادی محل سکونت یا محل تاسیسات وی در فرانسه باشد. نظر به این که شخص حقوقی فاقد قصد و اراده حقیقی است، نماینده صلاحیت دار آن مثل مدیرعامل یا اعضاء هیات مدیره و یا وکیل منتخب از طرف آنان و سایر افراد واجد صلاحیت قانونی، باید اظهارنامه را به مرجع ثبت تسلیم و تقدیم کنند. 

مراحل ثبت علامت تجاری در فرانسه 

  • company register

1- مراجعه به سایت اداره کل ثبت شرکت ها و ثبت نام در سامانه irsherkat.ssaa.ir و پرنمودن فرم های مورد نظر.
2- سپس نام شرکت را در فرم نام و مشخصات شخص حقوقی به ترتیب اولویت، ۵ نام انتخاب نمایید تا از بین آن ها یکی تأیید شود.
3- در مرحله بعد، موضوع و مدت فعالیت خود ، نشانی شرکت و میزان سرمایه شرکت قید شود.
4- در این مرحله باید سمت و نام شرکاء و سهام هر یک از آن ها را مشخص نمایید، هم چنین اگر شرکت شما دارای شعبه می باشد باید مشخصات و آدرس شعبات خود را ذکر کنید.
5- پس از تأیید اطلاعات نوبت به پر کردن پیش فرض های اساسنامه و شرکتنامه می رسد که باید آن ها را پر کرده و سپس تصویر برابر با اصل آن ها را در سایت بارگزاری کنید.
6- سپس اداره از شما می خواهد که مدارکی را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید.
7- در پایان پس از تأیید همه مدارک، شماره ثبتی به شما داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت که حاوی اطلاعاتی در مورد نام شرکت، نوع فعالیت، مدت و ... می باشد را در روزنامه رسمی به چاپ برسانید.

مراحل ثبت شرکت در ایران


  • company register

شرکت تجاری که دارای شخصیت مستقل از شرکاء می باشد، در موقع تاسیس باید به اداره ثبت اعلام گردد تا در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت گردد و تاسیس شرکت به اطلاع عموم برسد. تقاضای ثبت شرکت باید توسط موسسان و مدیران شرکت به عمل آید. 
اداره ثبت پس از طی مراحل ثبت و انتشار آگهی مربوطه ، یک نسخه از تقاضانامه را با منضمات ضبط نموده در دفاتر شرکت ثبت می کند و باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ممهور کرده و به تقاضا کننده بدهد و این سند ثبت شرکت خواهد بود.

اینک سوال این است : آیا می توان چند شرکت را هم زمان به ثبت رساند ؟ در این مقاله، محدودیت های قانونی این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم . 
• هیچ کس نمی تواند در یک زمان مدیرعامل بیش از یک شرکت باشد .
مدیرعامل ، مدیر شرکت در برابر اشخاص ثالث می باشد و شرکت با امضای او می تواند با ثالث قرارداد منعقد کند. 
به موجب ماده 124 لایحه قانون تجارت ، هیات مدیره اقلاَ یک نفر را به عنوان مدیر عامل انتخاب می کند و تعداد مدیرعامل می تواند بیش از یک نفر باشد. 
مدیرعامل هم می تواند از میان اعضای هیات مدیره و هم خارج از اعضای هیات مدیره انتخاب شود. در خصوص امکان تعدد مدیریت اشخاص در شرکت سهامی باید توجه داشت که :
1- مدیرعامل می تواند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس شرکت دیگر باشد ؛ اما نمی تواند هم زمان مدیرعامل دو شرکت باشد . 
2- هیچ فردی نمی تواند اصالتاَ یا به عنوان نمایندگی از شخص حقوقی، هم زمان در بیش از یک شرکت که تمام یا یخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا موسسات عمومی غیردولتی است ، به سمت مدیرعامل یا عضو هیات مدیره انتخاب شود. متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به شرکت ، به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می شود. 
3- اعضای هیات مدیره شرکت سهامی من جمله رئیس و ناب رئیس می توانند عضو هیات مدیره، حتی رئیس یا نایب رئیس یا مدیرعامل شرکت دیگر باشند. 
4- اصولاَ شخص نمی تواند همزمان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل یک شرکت باشد مگر با تصویب سه چهارم آرای حاضر در مجمع عمومی عادی . 
شایان ذکر است ، اشخاصی که به موجب ماده 11 نمی توانند عضو هیات مدیره بشوند ، نمی توانند سمت مدیرعامل را نیز داشته باشند. تصمیمات و اقدامات مدیرعاملی که برخلاف مفاد این ماده انتخاب شده است در مقابل صاحبان سهام و اشخاص ثالث معتبر و مسئولیت های سمت مدیریت عامل شامل حال او خواهد بود.

  • company register

اجتماع دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی به منظور انجام عملیات تجاری و کسب سود را شرکت تجاری گویند. 
آنچه مسلم است از زمان های اولیه که مردم با امر تجارت آشنایی حاصل نموده اند مسئله مشارکت آن ها مورد توجه قرار داشته و به تاسیس شرکت مبادرت نموده اند و به طور کلی با مفهوم شخصیت حقوقی و اشخاص حقوقی آشنایی داشته اند . در آن زمان شرکت بیشتر جنبه خانوادگی و اعتماد به یکدیگر را داشته و حوزه عمل آن ها محدود بوده است. 
در حقوق ما نخستین قانون تجاری که در آن از شرکت های تجاری بحث شده قانون 25 دلو در 1303 می باشد. بعد از آن قوانین 12 فروردین و 12 خرداد 1304 شمسی به تصویب رسید. اما نخستین قانونی که اولین بار در خصوص شرکت های تجاری وضع شد قانون تجارت مصوب 3 / 2 / 1311 است که از آن زمان تاکنون قانون تجارت ایران می باشد. این قانون بعدها به موجب لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/ 12/ 47 اصلاح گردید.

  • انواع شرکت های تجاری در ایران

شرکت های تعریف شده در حقوق تجارت ایران عبارتند از :
سهامی، با مسئولیت محدود ، تضامنی ، نسبی ، مختلط سهامی ، مختلط غیرسهامی ، تعاونی .

  • شرایط ایجاد شرکت تجاری

شرط ایجاد شرکت تجاری انعقاد قرارداد شرکت تجاری است. شرایط انعقاد قرارداد شرکت تجاری اعم از عمومی و اختصاصی عبارت است از :
- اهلیت 
- تراضی 
- کفایت تعداد شرکا 
- موضوع قرارداد شرکت ( در شرکت های تجاری، موضوع شرکت باید معلوم و معین باشد ).
- اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح ( عنداللزوم )
- تسلیم آورده 
- تعیین مدیر یا مدیران و بازرس یا بازرسان


ثبت شرکت در تهران

  • company register

1- اظهارنامه ثبت علامت تجاری 
2- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالتنامه ، در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی به عمل آید.
3- ارائه ده نمونه از علامت به صورت گرافیکی که با علامت الصاق شده روی اظهارنامه یکسان بوده و ابعاد آن حداکثر 10 در 10 سانتی متر باشد.اگر ارائه علامت به صورت گرافیکی نباشد ده نمونه از کپی یا تصویر علامت حداکثر در همین ابعاد و به نحوی که مرجع ثبت مناسب تشخیص دهد،ارائه خواهد شد.
درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه یک نمونه از علامت را الصاق و آن را امضاء نماید . نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوطه در دفتر ثبت و نمونه چهارم بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. علاماتی که برجسته یا گود در روی شیی ء نشان داده می شود بر روی کاغذ نفش خواهد شد. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. 
بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا مهر شعبه ثبت شرکت ها و علایم تجاری و اختراعات زده می شود به طریقی که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بررو.ی صفحه قرار گیرد. 
چنانچه مرجع ثبت نمونه علامت ارائه شده را مناسب تشخیص ندهد، تسلیم نمونه مناسب را درخواست می نماید.در هر حال،علامت باید به همان نحو که درخواست و ثبت می شود استعمال گردد.
4- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه های گرافیکی یا تصویر دو بعدی روی برگه به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد که همان علامت سه بعدی را تشکیل دهند،الزامی است.
5- مدارک مربوط به حق تقدم که باید همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم شود.



  • company register

مدارک لازم جهت ثبت شرکت به قرار ذیل است :
1-  کپی کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت باید در دفاتر اسناد رسمی اصل شوند. ( هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )
2- نام شرکت 
3- موضوع فعالیت شرکت 
4- میزان سرمایه شرکت 
5- اسامی اشخاصی که حق امضا دارند.
6- تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها 
7-  تعداد سهام شرکت و اعضا ( حداقل ا سهم اعضای هیات مدیره )
8- تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها ( مدیر عامل ، رییس هیات مدیره ، نایب رییس هیات مدیره )
9- تعیین بازرسین شرکت ( مخصوص شرکت های سهامی خاص)
10- آدرس و کد پستی شرکت 
11- آدرس و کد پستی تمام اعضا بعلاوه شماره همراه 
12- گواهی عدم سوء پیشینه ( تمام اعضای هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )
یادآوری می گردد که : 
- دارا بودن سو پیشنه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست . فقط نمی توانند جز هیئیت مدیره و مدیر عامل و بازرسین باشند .
- مدیر عامل نباید مدیر عامل شرکت دیگری باشد .
- اعضای هیات مدیره و مدیر عامل هیچ گونه شغل دولتی نداشته باشند .
- در شرکت سهامی خاص، دو بازرس اصل و علی البدل باید وجود داشته باشد.
- بازرسین نباید هیچ گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی یا سببی با مدیران و مدیر عامل داشته باشند.

 ثبت شرکت در پردیس


  • company register

شهر کرد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز شهرستان شهر کرد و استان چهارمحال و بختیاری است. این شهرستان مرتفع ترین مرکز استان در ایران است و به همین دلیل به بام ایران شهرت دارد. 
شهر کرد با دارا بودن امکانات طبیعی بسیار، ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد. بخش صنایع فولاد، بخش ریلی و حمل و نقل، تولید سیمان ، تولید آب معدنی تنها قسمتی از ظرفیت های مهم این شهرستان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

موضوعاتی که برای تاسیس شرکت به اداره ثبت اعلام می شود از حیث نیاز به مجوز دو دسته اند . اول موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند و پیش از اقدام به ثبت آن ها، بایستی حسب مورد و موضوع از مراجع و ارگان های مربوطه مجوز لازم را دریافت کرد و دوم موضوعاتی که به چنین مجوزی نیاز ندارند و فعالیت در آن ها آزاد است. 
شخص حقوقی ( شرکت ها ) مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا افراد بتوانند آن را تشخیص دهند. نام شرکت باید از 3 سیلاب خاص تشکیل شود که مستند آن در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتماَ باید ریشه فارسی داشته باشد. در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند. 
برای نام شرکت ، باید حداقل 5 نام را به ترتیب اولویت اعلام نمایید. نام انتخابی نباید لاتین باشد و می بایست طبق شئونات جمهوری اسلامی انتخاب شده باشد. 




• کلیات اقدامات مورد نیاز برای ثبت شرکت در شهر کرد 

- انتخاب موضوع فعالیت 
- انتخاب قالب ثبتی شرکت 
- انتخاب 5 نام به ترتیب اولویت 
- انتخاب یک یا چند شریک کاری متناسب با قالب انتخاب شده برای این کار 
- تنظیم اسناد و مدارک لازم مانند اساسنامه، اظهارنامه و تقاضانامه 
- تشکیل مجمع عمومی موسسین و تایید اسناد و مدارک آماده شده، تعیین اعضا هیئت مدیره ، تعیین نفرات دارای امضا مجاز ، تعیین بازرسین احتمالی و ...
- تشکیل جلسه هیئت مدیره و انتخاب سمت ها و شروح وظایف 
- ارسال مدارک و تقاضانامه برای ثبت کردن شرکت به اداره ثبت شرکت های شهرستان و یا شهر مربوطه 
- انجام مراحل ثبت شرکت و واریز هزینه ها و دریافت شناسه ثبت و یا شناسه ملی 
- آگهی کردن ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار 



  • company register

اظهارنامه ثبت بین المللی روی فرم رسمی تنظیم و در یک نسخه تسلیم خواهد شد. این اظهارنامه ، حاوی مطالب ذیل خواهد بود :
1) نام متقاضی، طبق مفاد دستورالعمل های اداری 
2) نشانی متقاضی، طبق مفاد دستورالعمل های اداری . 
3) نام و نشانی نماینده یا وکیل ، ( اگر وکیل یا نماینده ای وجود داشته باشد )، طبق مفاد دستورالعمل های اداری .
4) هر گاه طبق کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی، متقاضی مایل باشد از مزایای حق تقدم اظهارنامه مقدم استفاده نماید، اعلامیه ای مبنی بر ادعای حق تقدم اظهارنامه مقدم که در آن نام اداره ای که در آن اداره اظهارنامه مذکور تسلیم شده به همراه شماره و تاریخ آن ذکر خواهد شد، در صورتی که کالاها و خدمات اظهارنامه مقدم که حق تقدم آن ادعا شده است کمتر از کالا و خدمات اظهارنامه بین المللی باشد، کالاها و خدماتی که حق تقدم آن ها ادعا شده است نیز در اظهارنامه بین المللی قید می گردد. 
5) نمونه ای از علامت که در کادر مربوطه در فرم رسمی قرار می گیرد . نمونه مذکور کاملاَ روشن و واضح خواهد بود و رنگی یا سیاه و سفید بودن آن به این نکته بستگی دارد که آیا علامت مذکور در اظهارنامه مبدا رنگی باشد، در اظهارنامه بین المللی نیز به صورت رنگی خواهد بود و اگر در اظهارنامه یا ثبت مبدا به صورت سیاه و سفید باشد در اظهارنامه بین المللی نیز به صورت سیاه و سفید درج خواهد شد. 
6) هر گاه متقاضی مایل باشد که علامت مورد نظر با حروف استاندارد و مشخصی درج شود، مراتب باید در اظهارنامه بین المللی عیناَ قید شود. 
7) هر گاه رنگ به عنوان صفت مشخصه علامت ادعا شود یا هر گاه متقاضی رنگ بخصوصی را به عنوان ویژگی خاص علامت ادعا کند و آن علامت در اظهارنامه مبدا یا ثبت مبدا به صورت رنگی باشد، مراتب مذکور باید در اظهارنامه منعکس شود و همچنین رنگ یا ترکیبی از رنگ های ادعا شده نیز به حروف در اظهارنامه بین المللی درج خواهند شد و هر گاه نمونه علامت که تسلیم شده است به صورت سیاه و سفید باشد، یک نمونه رنگی آن در اظهارنامه الصاق خواهد شد. 

منبع : کارا ثبت 

  • company register

یکی از انواع ثبت برند، ثبت بین المللی است. کشورهایی که به عضویت کنوانسیون پاریس درآمده اند، از مزایایی جهت ثبت برند خود بهره مند می گردند. همان طور که در مقالات پیش نیز اشاره شد، برای ثبت بین المللی برند ، باید ابتدا برند را در کشور خود به ثبت برسانید. سپس می توانید از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو مادرید، درخواست ثبت بین المللی نمایید.

امتیاز استفاده از این سیستم این است که شما می توانید به راحتی یک اظهارنامه بین المللی به سازمان جهانی مالکیت معنوی بدهید و از این طریق از حمایت های کشورهای عضو کنوانسیون مادرید بهره مند شوید. کشورهایی که با درخواست شما موافقت نمایند، موظف اند از علامت یا نام بین المللی شما در کشور خود حمایت کنند. 
صاحب علامت تجاری، می تواند آن را انتقال دهد. در شرایط انتقال علامت تجاری بین المللی، باید چند مساله مد نظر قرار بگیرد . 
1) به شخصی که حق تشکیل پرونده برای یک علامت بین المللی را ندارد ، انتقال صورت نمی پذیرد. 
2) ثبت انتقال علائم باید در دفتر ثبت بین المللی نیز میسر باشد. 
3) اداره کشور متبوع مالک پیشین در صورت هر گونه خلافی حق درخواست ابطال علامت ثبت شده در دفتر خود را دارد. 
4) کشور متبوع مالک جدید باید نسبت به انتقال علامت اعلام موافقت نموده باشد .
بدین ترتیب با لحاظ شرایط فوق ، می توان نسبت به انتقال علائم تجاری اقدام نمود. ذکر این نکته ضروری است که دولت ها حق دارند با هر عمل منافی با سیاست های اقتصادی- تجاری – سیاسی خود مقابله کنند و بنابراین انتقال علائم هم در درجه اول باید مورد پذیرش کشور انتقال دهنده و انتقال گیرنده باشد. 


ثبت برند بین المللی

  • company register