ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

راهنمای ثبت نام شرکت:

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ

انتخاب نام معمولا از گاه های نخستین و اساسی در اقدام به راه اندازی یک فعالیت جدید می باشد که علاوه بر آن که با ید با دقت و سلیقه انتخاب شود ، لازم به رعایت یک سری قوانین می باشد که توسط اداره ثبت شرکت ها تایین شده است .

برای انتخاب نام برای یک مجموعه مهمترین نکته این است که این نام در ذهن شنونده باقی بماند و همچنین حدالمقدور یاد آور نوع فعالیت مجموعه باشد، در ادامه این  مقاله به بررسی قوانین حاکم بر انتخاب نام می پردازیم رعایت این قوانین در انتخاب نام مجموعه لازم الاجرا می باشد امید واریم با رعایت این قوانین و ظرافت و سلیقه بهترین نام را برای فعالیت خود بر گزینید:

در مرحله اول مهمترین نکته در انتخاب نام این می باشد که این نام توسط مجموعه دیگری ثبت نشده باشد به طور مثال اگر مجموعه ایی با نام ((ایده)) فعالیت می کند مجموعه بعدی نمی تواند از این نام استفاده نماید و باید نام را به نحوی انتخاب نماید که تفاوت آشکاری داشته باشد، همچنین اگر شرکتی با نام ((صنعت ایران))  فعالیت می کند مجموعه جدید نه تنها نمی تواند شرکتی با این نام ثبت نماید بلکه نمی تواند به طور مثال شرکتی به نام ((ایران صنعت )) هم ثبت نماید همچنین تمایز اسم شرکتها باید در کلمات خاص باشند و افزودن کلماتی مثل نوین ، گستر ، تک و امثال اینها به اسم شرکت نمی‌تواند وجه تمایز اسم یک شرکت از سایر شرکتها باشد((به عنوان مثال: ایران صنعت گستر)) هم قابل ثبت نمی باشد.

 

نکات و قوانین حائز اهمیت در ثبت نام برای یک شرکت :

۱-ریشه فارسی داشته باشد.(( ملاک فارسی بودن کلمات اسم شرکت هم این است که در یکی از فرهنگ‌های دهخدا، معین، عمید،... وجود داشته باشد و به عنوان کلمه فارسی به آن اشاره شده باشد))

۲- نام نباید به صورت لاتین انتخاب شود.

3- منافات با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران نداشته باشد.

۴- نام انتخاب شده نباید تکراری باشد. ( این بند در پاراگراف قبل به دلیل اهمیت به صورت کامل توضیح داده شد همچنین قبل از ثبت نام شرکت با مراجعه به سایت www.ilenc.ir نام مورد نظر خود را وارد کرده و درصورتی که حداقل دو کلمه از این نام با نام‌های از پیش ثبت شده متفاوت باشد، می‌توانید آن را ثبت کنید.)

۵-در نام شرکت حداقل یک اسم خاص بکار رفته باشد. اشخاص بسیاری برای انتخاب اسم خاص در اسم دچار مشکل می شوند که در ادامه ارائه توضیح اسم خاص را لازم دیدم: (توضیح اسم : نامواژه یا نام یکی از مقوله‌های واژه در دستور زبان است. اسم کلمه‌ای است که می‌تواند مستقیماً نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص، حیوان، شی یا مفهومی به کار می‌رود. تقسیم بندی اسم اسم عام، اسمی است که بر همه افراد و اشیاء و مفاهیم دلالت کند و بین همه آنها مشترک باشد (مانند «کتاب»، «مرد») و اسم خاص، اسمی است که تنها به یک فرد یا شی اشاره دارد و همه را شامل نمی‌شود (مانند «فرزام»، «بیستون»، «ایران» اسامی خاص جمع بسته نمی شوند؛ مگر آنکه در جمع بستن آن اسم خاص، منظور این باشد که مثال، مانند و یا گونه ی آن، ذکر شود: شعر فارسی به همت فردوسی ها و حافظ ها در گذشته و نیما ها در معاصر، در جهان بالیده است.))

۶-در صورت استفاده از اعداد، بجای نوشتن آن به صورت ریاضی، باید به شکل حروف نوشته شوند ((مانند حرف سوم نه حرف 3)).

۷-عناوینی که بطور انحصاری تحت نظر سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است، (مانند: ایثارگران، شاهد و…) مورد استفاده قرار نگیرد.

۸-برای انتخاب نام از اسامی کامل دانشمندان، کاشفان و شعرای معاصر استفاده نشود.

۹-برای انتخاب نام از استفاده از حروف اول چند کلمه بصورت اسم مخفف و یا ترکیب شده از حروف مختلف پرهیز کنید.

۱۰- از حرف اول بعضی از کلمات مانند پی وی سی و… استفاده نشود.

همچنین اسامی مشخصی وجود دارند که در ثبت نام شرکت نمی توان از آنها استفاده کرد :

ملی – ایران- ملت- کشور- انتظام- نظام- نفت – پتروشیمی – دادگستر- بنیاد – سازمان – مرکز – بهزیست – بانک – بسیج- جهاد –  آسانسور – آژانس- ایثار-ایثارگران – شاهد – شهید- آزاده- جانبازان- تکنو – فامیلی -فیلتر  – نیک – باور- میکروبرد- تست – استار – تک – مدرن –  پیک – امنیت-  کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد -میهن – جوانان – ایمان – دکوراسیون – هدف – سپاه – تکنیک – دیتا- تک نو- تکنولوژی – اورست – مونتاژ- ونوس – دفتر- ایتال – بیو- کنترل – متریک – مترلژی.

و برای کلمات خارجی از معادل فارسی آن استفاده شود به طور مثال :

و برای آپارتمان معادل آن = کاشانه -  تکنیک و تکنو معادل آن = فن – تکنولــوژی معادل آن= فن آوری یا فن آوران –کلینیک معادل آن =درمانگاه - دکوراسیون معادل  آن= آرایه

در پایان امیدواریم راهنمای مناسبی برای انتخاب نام شرکت ارائه شده باشد در صورت نیاز به مشاوره کاملتر با شرکت ((   )) تماس حاصل فرمایید.

 

ثبت شرکت کیا ثبت - http://kiasabt.com

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۲/۱۶
  • ۱۸۹ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی