ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۵۵ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بازاریابی:

متقاضیان تاسیس شرکت بازاریابی شبکه ای باید ضمن ارائه ی مدارک هویتی اعضای شرکت و اصل و فتوکپی برابر اصل آگهی تاسیس اساسنامه و روزنامه رسمی ثبت شرکت و آخرین تغییرات در هیات مدیره ی آن، تقاضای خود را همراه با مدارک و اطلاعات ذیل به دبیرخانه تحویل دهد.
1-تکمیل فرم شماره 1 حاوی اطلاعات مرتبط با اعضای متقاضی تاسیس شرکت بازاریابی شبکه ای و نحوه فعالیت آن
2-تکمیل فرم شماره 2 حاوی اطلاعات مربوط به طرح پرداخت حق الزحمه بازاریابان
3-تکمیل فرم شماره 3 حاوی اطلاعات مربوط به امور مالی تاسیس بازاریابی شبکه ای
4-تکمیل فرم شماره ی 4 حاوی اطلاعات پیوست اعم از کاتالوگ ها،سایر اوراق و اسناد مد نظر متقاضی بازاریابی شبکه ای
5-ارائه مجوزهای لازم در خصوص کالاهای مد نظر در طرح بازاریابی شبکه ای از مراجع ذی ربط(در صورت لزوم)
6-در رابطه با شرکت های خارجی،ارائه ی فتوکپی برابر با اصل مدارک ثبت نمایندگی با شعبه شرکت های خارجی در ایران همراه ترجمه مدارک ثبت و اساسنامه شرکت اصلی در کشور مبدا
7-بیان شفاف و دقیق شرایط و ابزار بازاریابی،فروش،توزیع،عودت،تبلیغ،آموزش،اطلاع رسانی،همه پرداخت ها و دریافت ها،شرایط قرارداد بازاریابان و اخذ و رسیدگی شکایات؛
8-بیان فرآیند بازاریابی و طرح تجاری به صورت شفاف،مستند،قابل ارزیابی و نظارت و دارای توجیه اقتصادی
99-گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و رئیس هیات مدیره و سایر اعضای دارای حق امضا در هیات مدیره شرکت

  • مراحل صدور مجوز فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای:

_ارائه درخواست کتبی به همراه مدارک لازم به مرکز امور صناف و بازرگان
_تحویل مدارک ارائه شده به کمیته نظارت جهت رسیدگی
_بررسی مدارک ارسال شده در صورت تایید صلاحیت،صدور موافقت مقدماتی به مرکز امور اصناف و بازرگانان
_مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از اخذ تاییدیه صلاحیت از کمیته نظارت به صدور موافقت مقدماتی برای متقاضیان اقدام می کند.
_کمیته نظارت پس از بررسی و احراز شرایط و ضوابط لازم،به ارایه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکه ای به مرکز امور اصناف و بازرگانان اقدام می نماید.

جهت مطالعه بیشتر به ثبت شرکت کارا ثبت مراجعه کنید. 


منبع: http://kararegister.com



  • company register

1-گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی فردی جهت صنوف مشمول (موادر خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی)

2-گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

3-گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

4-موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی

5-گواهی گذراندن دوره آموزش (حداقل 10 ساعت) از موسسه آموزشی معتبر (مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوط)

6-ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی

7-گواهینامه مهارت فنی جهت مشاغل مندرج در آئین نامه تبصره ذیل ماده 13 قانون

8-اختصاص کد شناسه ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب(جواز کسب)

9-اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ده رقمی


منبع: ثبت شرکت کیا ثبت-  http://kiasabt.com 


  • company register

رقابت که مبنای تجارت است ممکن است به دو صورت انجام شود: یکی رقابت مشروع و دیگری رقابت غیر مشروع
نوع اول رقابت بسیار مفید بوده و اصولاَ از لوازم ضروری تجارت آزاد است و اغلب کشورها نیز به موجب قوانینی رقابت مشروع را تشویق کرده و موانعی را که ممکن است سد راه این سیستم گردد از بین برده اند.مثلاَ قوانین ضد تراست آمریکا که برای جلوگیری از انحصار وضع شده است در حقیقت برای حمایت از رقابت آزاد و مشروع است، چه در اثر رقابت تجار مجبورند کالاهای خود را بهتر تهیه کرده و ارزان تر از رقیب عرضه کنند و در هر حال نتیجه امر به نفع مصرف کننده تمام می شود.
اما چون رقابت غیر مشروع توام با وسایل متقلبانه بوده و در حقیقت برای تجاوز به حقوق دیگران می باشد، از این رو این نوع رقابت در حقوق تجارت به رقابت مکارانه معروف شده و از طرف قانونگذار ممنوع گشته است، چه رقابتی که توام با مکر و حیله باشد جنبه جرم پیدا کرده و اصولاَ باید مجازات گردد.
در قانون تجارت ایران راجع به این موضوع اشاره ای نشده است، ولی در قانون مجازات عمومی دو ماده 244 و 249 راجع به رقابت مکارانه وجود دارد و این دو ماده ناظر به دو جنبه رقابت مکارانه است.
ماده 244 مربوط به کسانی است که سعی می کنند با انتشار امور خلاف واقعی جنس تاجری را بد جلوه دهند تا مشتریان متوجه کالای او گردند و ماده 249 مربوط به اشخاصی است که از شهرت سایر فروشندگان استفاده کرده و کالای خود را به فروش می رسانند.
این مواد همه راجع به رقابت غیر مشروع و سوء استفاده از علایم و اختراعات است و راجع به سوء استفاده از اسم تجاری در قوانین ایران موادی پیش بینی نشده است.ولی ماده 1 قانون مسئولیت مدنی مورخ 1339 تصریح می کند : " هر کس بدون مجوز قانونی عمداَ یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجاری یا به هر حق دیگر که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه وارد نماید، که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود ، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد." و ماده 8 قانون مزبور اضافه می کند : " کسی که در اثر تصدیقات یا انتشارات مخالف واقع به حییثیت و اعتبارات و موقعیت دیگری زیان وارد آورد، مسئول جبران آن است.شخصی که در اثر انتشارات مزبور یا سایر وسایل مخالف با حسن نیت مشتریانش کم و یا در معرض از بین رفتن باشد ، می تواند موقوف شدن عملیات مزبور را خواسته و در صورت اثبات تقصیر زیان وارده را از وارد کننده مطالبه کند".

برای کسب اطلاعات بیشتر به ثبت علائم تجاری و اختراعات فکر برتر مراجعه کنید. 


منبع: http://companyregister.ir



خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90


  • company register

غیر از شرایط کلی که در قراردادها باید از لحاظ شرایط اساسی معامله در نظر گرفته شود برای تشکیل شرکت تضامنی شرکاء باید شرکت نامه تنظیم و امضاء کنند که حدود و مشارکت و وظایف و حقوق هر یک در آن تصریح گردد.
طبق ماده 47 قانون ثبت ، شرکت نامه باید به ثبت برسد والا طبق ماده 48 همان قانون سند مزبور در هیچ یک از محاکم پذیرفته نخواهد شد.مطابق ماده 1955 قانون تجارت ثبت کلیه شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانون ثبت شرکت هاست، بنابراین شرکت نامه باید به صورت سند رسمی تنظیم گردد.ثبت شرکت نامه در شرکت های تضامنی در اداره ثبت شرکت ها به عمل می آید.مفاد شرکت نامه در دفتر ثبت شرکت ها ثبت می گرددو بعداَ برای اطلاع عموم آگهی می گردد.البته مانعی ندارد که شرکاء شرکت تضامنی قبلاَ شرکت نامه را در نزذ یکی از دفاتر رسمی به ثبت برسانند ولی در این صورت شرکت مجبور خواهد شد دو حق الثبت پرداخت کند یکی حق الثبت دفتر خانه رسمی و یکی حق الثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و چون دفاتر ثبت شرکت ها همان اعتبار دفاتر رسمی را دارند به این جهت اشخاص شرکت نامه را تنظیم می نمایند و بعداَ فقط در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسانند.در بعضی از کشورها تشریفات ثبت شرکت های تضامنی در دفتر خانه رسمی انجام می گیرد و بعداَ شرکاء مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت ها یا دفتر دادگاه تجارت تسلیم می نمایند که مراتب را به اطلاع عموم برساند.
به موجب ماده 1 آیین نامه قانون تجارت مصوب وزارت عدلیه در سال 13111 در هر محلی که اداره ثبت اسناد یا دفتر اسناد رسمی موجود است شرکت های تجاری که در آن محل تشکیل می شوند باید به موجب شرکت نامه رسمی تشکیل گردند و به موجب ماده 2 آیین نامه مزبور شرکت های تجاری باید در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران در اداره ثبت اسناد مرکز اصلی شرکت به ثبت برسند ولی تبصره ماده مزبور مقرر می دارد که در نقاطی که اداره یا شعبه ثبت اسناد نباشد ثبت در دفتر اسناد رسمی و اگر دفتر اسناد رسمی نیز نباشد ثبت در محکمه ابتدایی یا صلحیه یا رعایت ترتیب کافی خواهد بود.
 شرکت نامه قرارداد تشکیل شرکت است و تفاوت آن با اساسنامه این است که شرکت نامه عقد شرکت بوده قصد و رضای شرکاء را برای تشکیل شرکت طبق اصول و شرایطی که در آن پیش بینی می شود اعلام می دارد ولی اساسنامه دستورالعمل و سازمان شرکت است در طول مدت فعالیت شرکت.
 آیین نامه قانون تجارت مربوط به اسنادی که باید برای ثبت شرکت تسلیم اداره ثبت شرکت ها گردد تنظیم شرکت نامه را برای کلیه شرکت ها اجباری می داند و تنظیم اساسنامه را فقط برای شرکت های سهامی و شرکت های مختلط سهامی اجباری دانسته است.زیرا در شرکت های سهامی و مسئولیت مدیر در مقابل اشخاص ثالث و مسئولیت شرکت در مقابل اشخاص ثالث برای عملیاتی که مدیر به نام شرکت خارج از اختیارات خود انجام داده است.

ادامه مطلب: 


ثبت شرکت کارا ثبتhttp://kararegister.com




  • company register

تجاری، روزانه تعداد بی شماری درخواست ومراجعه حضوری به اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری صورت می گرفت که با راه اندازی این سامانه این تعداد از مراجعات به نحو چشمگیری کاهش یافته است.
 برای به ثبت رساندن تغییرات شرکت نیاز به تنظیم صورتجلسه است که ذیل آن می بایست به امضای اعضای شرکت رسیده باشد.شرکت هایی که با مجوز به ثبت رسیده اند برای تغییرات شرکت خود باید از نهادهای مختلف گروهی مجوز گرفته و صورتجلسه تغییرات را هم که به تایید مجوز درآمده همراه با اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکت ها تقدیم نمایند.
بنا به ماده 200 ق.ت ثبت تغییرات ذیل در شرکت ها الزامی است:
الف-تغییر اساسنامه
ب-تمدید مدت شرکت،زاید بر مدت مقرر
ح-انحلال شرکت،حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
د-تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت
ه-تغییر اسم شرکت
و-در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی 58 ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت،علاوه بر موارد بالا،تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.
نحوه ی ثبت اینترنتی تغییرات شرکت:
برای اعلام درخواست  ثبت تغییرات شرکت،در مرحله ی اول می بایست اطلاعات مربوطه  را در سامانه ی اداره ثبت شرکت ها  وارد نمایید.آدرس سامانه ی مذکور به نشانی ذیل است:
http://irsherkat.ssaa.ir 
اطلاعاتی که باید در سامانه درج گردد عبارت است از:
اطلاعات شرکت_
 شناسه ملی شرکت را باید در این قسمت وارد کرد. در مواردی هم که شناسه ی ملی را شخص در اختیار ندارد می توان شماره ثبت را وارد نمود. منظور از شماره ثبت شرکت، شماره ای است که در زمان ثبت به شرکت اختصاص می دهند. بعد از وارد نمودن شماره ملی یا شماره ثبت نوع شرکت را باید مشخص نمود. به عنوان مثال ( شرکت سهامی خاص، با مسؤلیت محدود، نسبی یا تضامنی ....)
_اطلاعات جلسه
در این مرحله نوع صورتجلسه مشخص می گردد.( مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی عادی، یافوق العاده)
نصاب جلسه باید تعیین گردد که آیا با حضور کلیه اعضای شرکت تشکیل شده ویا اکثریت اعضا در آن شرکت داشته اند.
نام، نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه متقاضی را برای اطلاع رسانی باید وارد نمود.
سمت متقاضی  نیز مبنی بر اینکه متقاضی اصیل است ویاعنوان وکیل را دارد مشخص گردد.
در قسمت مربوط به اطلاعات جلسه تاریخ و ساعت شروع  وپایان جلسه را نیز باید تکمیل نمود و چنانچه در طول یک روز چند جلسه برگزار شود باید تقدم و تأخر ساعات جلسات با دقت وارد شود.
نام، نام خانوادگی سمت امضا کننده دفتر مشخص گردد.
وضعیت توکیل امضاکننده  نشان می دهد حق وکیل اعطا شده  یا نه که باید در اینجا معلوم گردد.

برای خواندن ادامه مطلب به ثبت اینترنتی تغییرات شرکت کیا ثبت مراجعه کنید. 


منبع: http://kiasabt.com

  • company register

یکی از مهمترین چالشهای شخصیت های حقوقی (شرکتها و موسسات ) در کشور ، تنظیم صورتجلسات ( تغییرات و تاسیس ) منطبق بر قوانین تجارت می باشد . مهمتر از آن هماهنگ بودن این صورتجلسات با آخرین بخشنامه ها ، تفاسیر بحق و صحیح مدیران و کارشناسان محترم ثبت شرکتها از قانون تجارت می باشد .

در سالهای اخیر توسعه چشمگیری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ثبت شرکتهای کشور بوقوع پیوسته است . به جرات می توان گفت ثبت شرکت یکی از نهادهای حاکمیتی پیشرو در این عرصه می باشد ، ثبت و آگهی صورتجلسات از بالاترین سطوح امنیت اطلاعات ، گردش اداری دقیق و منظم برخوردار می باشد ،به همین دلیل در صورت وجود مغایرت و نقص در اطلاعات ارسالی منجر به عودت و یا ابلاغ نقص میگردد که رفع آن نیاز به صرف زمان و بعضا چالشهایی برای شخصیت های حقوقی خواهد داشت .

بهترین روش برای تسهیل در این موارد مهم ارائه صورتجلسات بدون نقص و دقیق می باشد . در تنظیم صورتجلسات و پیرو آن ورود اطلاعات در سامانه ثبت شرکتها به روش دستی، بروز اشتباه و خطای انسانی امری اجتناب ناپذیر خواهد بود .

پس از سالها تلاش توسط تیمی متشکل از اساتید قانون تجارت ، نخبه های حقوق ، متخصصان نرم افزار و برنامه نویسی به لطف ایزد منان و تلاشهای شبانه روزی موفق به طراحی و تولید اولین سامانه هوشمند تنظیم و تولید صورتجلسات شخصیت های حقوقی شدیم .

سامانه هوشمند تنظیم صورتجلسات منطبق بر قانون تجارت و آخرین بخشنامه ها ی اداره کل ثبت شرکتهای کشور تولید و راه اندازی شده است . تا ابزاری کارآمد و راه گشا برای وکلا ، حقوقدانان ، موسسات حقوقی ، کارشناسان و سایر شرکتها و موسسات باشد .


منبع: ثبت شرکت فکر برتر- http://companyregister.ir


  • company register
  • انواع شرکت های دانش بنیان

1-شرکت هایی که فقط اعضای هیات علمی مالک آن هستند.
در صورتی که سهام دانشگاه کم تر از 50 درصد باشد،شرکت دانش بنیان شرکتی خصوصی است که باید تابع قانون تجارت باشد و در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود.
2-شرکت هایی که دانشگاه ها نیز در آن مالکیت دارند.
در صورتی که سهام دانشگاه 500 درصد یا بیشتر باشد، شرکت دانش بنیان شرکتی دولتی است.

  • اهداف شرکت های دانش بنیان

1-ایجاد زمینه برای به کارگیری هر چه بیشتر توانمندی های دانشگاه ها واحدهای پژوهشی در جامعه
2-ترغیب متخصصین،نوآوران ، مخترعان ، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و واحدهای پژوهشی برای فعالیت های بیشتر در رفع نیازهای جامعه برای ترویج فرهنگ تجاری سازی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی
3-تشویق بنگاه های اقتصادی و دستگاه های اجرایی به بهره گیری از یافته های پژوهشی و فناوری های شکل یافته در مراکز پژوهشی
4-ارتقای فرهنگ عمومی کارآفرینی
55-جذب و تبدیل ایده ها به محصول و مشاغل پایدار

  • شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان

شاخص های تشخیص شرکت های دانش بنیان،به دو دسته شاخص های عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند.شرکت های متقاضی باید علاوه بر شاخص های عمومی ،شرایط مشخص شده در یکی از سه دسته شاخص های اختصاصی را نیز احراز نمایند.
الف- شاخص های عمومی
حداقل دو سوم از اعضای هیات مدیره شرکت،حداقل دو مورد از شرایط ذیل را احراز کنند.
1-حداقل دارای مدرک کارشناسی باشند.
2-حداقل 3 سال سابقه فعالیت کاری یا علمی در حوزه فعالیت شرکت و یا سابقه مدیریتی داشته باشند.
3-دارای حداقل یک اختراع ثبت شده ارزیابی شده داخلی یا یک اختراع بین المللی مرتبط با حوزه کاری شرکت باشند.
44-حداقل نیمی از درآمد شرکت در یک سال مالی گذشته شرکت،ناشی از فروش فناوری،کالا و یا خدمات دانش بنیان(شامل خدمات تحقیق و توسعه و طراحی مهندسی مرتبط با فهرست کالاهای دانش بنیان و خدمات تخصصی دانش بنیان)آن شرکت از طریق قرارداد باشد.

ادامه را در ثبت شرکت دانش بنیان کارا ثبت بخوانید. 


منبع: http://kararegister.com

  • company register

انتخاب نوع شرکت به اهداف اعضا در آینده و نوع فعالیت افراد،میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو بستگی دارد.مطالعات نشان می دهد از میان شرکت های هفت گانه،شرکت های سهامی و با مسئولیت محدود در زمره شرکت های فعال و متداول در امر تجارت و امور بازرگانی محسوب می گردند.
 از آن جا که مطالعه ی خصوصیات و ویژگی های انواع شرکت ها در انتخاب نوع شرکت موثر است،لازم است ابتدا به طور مختصر،به تعریف آن ها بپردازیم.سپس ویژگی های هر یک از شرکت ها را به طور کامل شرح دهیم. پر واضح است شما عزیزان،در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می توانید با کارشناسان ما در "کیا ثبت" تماس حاصل فرمایید.

  • اقسام شرکت های تجاری

شرکت های تجاری به موجب ماده 20 قانون تجارت بر هفت قسم به شرح ذیل طبقه بندی شده اند.
1-شرکت های سهامی
2-شرکت های با مسئولیت محدود
3-شرکت های تضامنی
4-شرکت های نسبی
5-شرکت های مختلط سهامی
6-شرکت های مختلط غیرسهامی
77-شرکت های تعاونی تولید و مصرف

  • شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می گردد.در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است.در این گونه شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر 35% از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود.

  • سایر مشخصات شرکت های سهامی خاص عبارت است از:

1-حداقل سرمایه شرکت های سهامی خاص یک میلیون ریال است.
2-تعداد مدیران حداقل 3 نفر است.
3-تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.
4-در شرکت سهامی خاص مبلغ اسمی سهام محدود نیست.

منبع: ثبت شرکت کیا ثبت- http://kiasabt.com

  • company register

لازمه وجود قانونی شرکت تعاونی، ثبت آن است. مرجع ثبت تعاونی ها در تهران"اداره کل ثبت شرکت ها"و در شهرستان ها"اداره ثبت"واقع در مرکز اصلی تعاونی است.
برای ثبت هر تعاونی لازم است نخست اقدامات انجام شده برای تشکیل آن،از لحاظ مطابقت با مقررات به تایید اداره کل تعاون یا اداره تعاون برسد و برای آن "مجوز ثبت"صادر شود. مجوز ثبت یکی از مدارکی است که باید برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم شود.

  • مدارک لازم برای ثبت و اخذ مجوز ثبت عبارت است از :

1) اساسنامه مصوب شرکت
2) دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
3) صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی،دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
4) رسید پرداخت مقدار وجوه لازم التادیه سرمایه تعاونی،طبق اساسنامه
5) مدارک مربوط به تقویم و تسلیم آن مقدار از سرمایه که به صورت جنبی بوده است.
6) فهرست اسامی و مشخصات داوطلبان تشکیل تعاونی
7) فهرست اسامی حاضران در اولین مجمع عمومی عادی که حاوی امضای آن ها باشد.
8) فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اعم از اصلی و علی البدل و مدیر عامل که حاوی امضای آن ها باشد.
9) قبولی کتبی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان.
10) صورتجلسه راجع به جلسه اولین هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره،انتخاب صاحبان امضاهای مجاز و اسامی و مشخصات آن ها و انتخاب مدیر عامل.
هیات مدیره تعاونی پس از ثبت باید از اداره تعاون برای آن پروانه تاسیس بگیرند و پس از اخذ پروانه تاسیس است که شرکت تعاونی می تواند به فعالیت بپردازد.

  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ پروانه تاسیس به شرح ذیل است :

1) فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
2) نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل تعاونی در آن چاپ شده است.
3) تقاضانامه برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.
طبق ماده 5 قانون شرکت های تعاونی شرکت های مزبور که طبق مقررات تشکیل و اساسنامه آن ها به تصویب شورای عالی تعاون کشور می رسند از پرداخت حق الثبت و تمبر سهام و مالیات بر درآمد معاف خواهند بود.
در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید.
کارشناسان ثبت شرکت فکر برتر،افتخار دارند با مشاوره تلفنی در خدمت شما عزیزان باشند.


ثبت تعاونی فکر برتر- http://companyregister.ir

  • company register

رقابت که مبنای تجارت است ممکن است به دو صورت انجام شود: یکی رقابت مشروع و دیگری رقابت غیر مشروع
نوع اول رقابت بسیار مفید بوده و اصولاَ از لوازم ضروری تجارت آزاد است و اغلب کشورها نیز به موجب قوانینی رقابت مشروع را تشویق کرده و موانعی را که ممکن است سد راه این سیستم گردد از بین برده اند.مثلاَ قوانین ضد تراست آمریکا که برای جلوگیری از انحصار وضع شده است در حقیقت برای حمایت از رقابت آزاد و مشروع است، چه در اثر رقابت تجار مجبورند کالاهای خود را بهتر تهیه کرده و ارزان تر از رقیب عرضه کنند و در هر حال نتیجه امر به نفع مصرف کننده تمام می شود.
اما چون رقابت غیر مشروع توام با وسایل متقلبانه بوده و در حقیقت برای تجاوز به حقوق دیگران می باشد، از این رو این نوع رقابت در حقوق تجارت به رقابت مکارانه معروف شده و از طرف قانونگذار ممنوع گشته است، چه رقابتی که توام با مکر و حیله باشد جنبه جرم پیدا کرده و اصولاَ باید مجازات گردد.
در قانون تجارت ایران راجع به این موضوع اشاره ای نشده است، ولی در قانون مجازات عمومی دو ماده 244 و 249 راجع به رقابت مکارانه وجود دارد و این دو ماده ناظر به دو جنبه رقابت مکارانه است.
ماده 244 مربوط به کسانی است که سعی می کنند با انتشار امور خلاف واقعی جنس تاجری را بد جلوه دهند تا مشتریان متوجه کالای او گردند و ماده 249 مربوط به اشخاصی است که از شهرت سایر فروشندگان استفاده کرده و کالای خود را به فروش می رسانند.
این مواد همه راجع به رقابت غیر مشروع و سوء استفاده از علایم و اختراعات است و راجع به سوء استفاده از اسم تجاری در قوانین ایران موادی پیش بینی نشده است.ولی ماده 1 قانون مسئولیت مدنی مورخ 1339 تصریح می کند : " هر کس بدون مجوز قانونی عمداَ یا در نتیجه بی احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجاری یا به هر حق دیگر که به موجب قانون برای افراد ایجاد گردیده لطمه وارد نماید، که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود ، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود می باشد." و ماده 8 قانون مزبور اضافه می کند : " کسی که در اثر تصدیقات یا انتشارات مخالف واقع به حییثیت و اعتبارات و موقعیت دیگری زیان وارد آورد، مسئول جبران آن است.شخصی که در اثر انتشارات مزبور یا سایر وسایل مخالف با حسن نیت مشتریانش کم و یا در معرض از بین رفتن باشد ، می تواند موقوف شدن عملیات مزبور را خواسته و در صورت اثبات تقصیر زیان وارده را از وارد کننده مطالبه کند".
رقابت مکارانه دو جنبه حقوقی و جزایی دارد: از نظر حقوقی کسی که باعث اضرار شخص ثالث گردیده است،باید در صدد جبران خسارت او بر آید و از نظر جزایی نیز چون تاجری که متوسل به حیله می شود ، اصولاَ سوء نیت داشته است،لذا مجرم تلقی شده و مستحق مجازات است.مخصوصاَ در مورد محصولات دارویی چون موضوع سلامت و زندگی اشخاص در بین است ، باید سختگیری بیشتری به عمل آید.
مجازات کسی که دست به رقابت مکارانه زده در ماده 244 قانون مجازات عمومی معین شده در قسمت الف این ماده چند چیز قابل توجه است : اولاَ می گوید : "...رقابت مکارانه عبارت است از اینکه تاجری برای انصراف..." پس مطالعه این ماده اگر شخصی روی اغراض شخصی مانع از به فروش رفتن جنس تاجری بشود ، مشمول مقررات این ماده نخواهد بود.
ثانیاَ در مواقعی که قانون جریمه نقدی معین می کند، بعداَ در اثر تقلیل ارزش پول آن جریمه قابل توجه نمی باشد، لذا مبلغ 100 تا 500 تومان در امور تجاری امروز اساساَ قابل توجه نیست.
ماده 249 قانون مجازات عمومی مربوط به مجازات کسانیست که به حقوق انحصاری افراد تجاوز می کنند.
در بند الف این ماده که مربوط به علایم است ، نه تنها ساختن محصول دیگری و تقلب علامت او را جرم دانسته بلکه کسانی را که با علم آن را به فروش می رسانند و یا از مملکت صادر می کنند نیز به عنوان شریک جرم مستحق مجازات دانسته است.

ادامه را در ثبت علائم تجاری و اختراعات فکر برتر بخوانید. 


http://companyregister.ir

  • company register