ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۷۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

به موجب ماده 20 آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر ، در موارد ذیل دفاتر قانونی رد می شود :
خارج شدن دفاتر ارائه شده از پلمپ به هر نحو- فقدان یک یا چند برگ – عدم ثبت یک یا چند فعالیت مالی و پولی به شرط احراز – تقدم ثبت یک یا چند معامله نسبت به تاریخ وقوع آن ها – ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت ( آرتیکل = موضوع ) ، در حاشیه – ثبت تمام یا قسمتی از یک فعالیت بین سطور – تراشیدن و پاک کردن مندرجات دفاتر به منظور سوء استفاده – جای سفید گذاشتن در صفحات بیش از حد معمول – محو کردن مندرجات دفاتر با وسایل شیمیایی- ناپدید کردن مندرجات دفاتر با رنگ یا جوهر و نظایر آن ها به منظور سوء استفاده – عدم ارائه یک یا چند جلد از دفاتر ثبت و پلمپ شده، ولو آنکه در آن ها چیزی نوشته نشده باشد – بستانکار شدن حساب های بانکی و نقدی مگر اینکه حساب های بانکی با صورتحساب بانک مطابقت نماید و یا بستانکار شدن حساب های بانکی یا نقدی ناشی از تقدم و تاخر ثبت حساب ها یا دریافت و پرداخت باشد که در این صورت موجب رد دفتر نیست – تاخیر تحریر روزنامه و دفتر مشاغل و دفتر کل زاید بر حد مجاز مقرر در آیین نامه .
– استفاده از دفاتر نانویس سال یا سال های قبل در صورتی که مشخصات آن ها در مهلا مقرر در ماده 17 آیین نامه به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام نشده باشد. وفق این ماده : ” مودیان مکلفند برای هر سال مالیاتی، دفتر یا دفاتر جدید، ثبت و پلمپ نمایند و در صورت استفاده از دفاتر ثبت و پلمپ شده نانویس سال یا سال های قبل، موظفند ظرف سی روز از تاریخ شروع سال مالیاتی جدید، مراتب را با ذکر مشخصات دفاتر مزبور، به حوزه مالیاتی ذیربط اعلام نمایند. توضیح اینکه ” سال مالیاتی عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند ماه همان سال ختم می شود . لکن در مورد اشخاص حقوقی مشمول مالیات، که سال مالی آن ها به موجب اساسنامه ، با سال مالی مالیاتی تطبیق نمی کند، درآمد سال مالی آن ها به جای سال مالیاتی، مبنای تشخیص مالیات قرار می گیرد ” ( ماده 155 قانون مالیات های مستقیم )
– سفید ماندن تمام صفحه در دفتر روزنامه و دفتر مشاغل به منظور سوء استفاده به استثنای موارد مذکور در تبصره 19 آیین نامه .به موجب این تبصره : سفید ماندن تمام صفحه دفتر روزنامه و دفتر مشاغل در اثنای عملیات ، هر گاه برای ثبت تزاز افتتاحی باشد، جایز است. همچنین سفید ماندن ذیل صفحات دفتر در آخر هر روز یا هر ماه به شرطی که اسناد دارای شماره ردیف بوده و قسمت سفید مانده با خط بسته شود به اعتبار دفتر خللی وارد نمی سازد.
– عدم ثبت خلاصه عملیات شعب در دفاتر مرکز، طبق مقررات ماده 14 آیین نامه. به موجب این ماده : ” موسساتی که دارای شعبه هستند، مکلفند با نوجه به روش های حسابداری خود، خلاصه عملیات شعبه یا شعب خود را، در صورتی که دارای دفاتر پلمپ شده باشند، لااقل سالی یک بار، و در غیر این صورت ، ماه به ماه در دفاتر موسسه ثبت کنند “.
– عدم ارائه آیین نامه یا دستورالعمل های کار ماشین و برنامه های آن، در اشخاصی که از سیستم های مکانیکی یا الکترونیکی استفاده می نمایند. اشتباه حساب حاصل در ثبت عملیات، در صورتی که نسبت به اصلاح آن طبق مقررات تبصره ماده 10 آیین نامه اقدام نشده باشد. تبصره ماده 10 آیین نامه : ” اشتباهات حساب حاصل در ثبت عملیات، در صورتی که بعداَ در اثنای عملیات سال مربوط مورد توجه واقع و به اصلاح آن در دفتر، مبادرت و مستندات آن ارائه شود، به اعتبار دفاتر خللی وارد نخواهد کرد “.

  • اثر رد دفاتر قانونی از نظر مالیاتی

در صورتی که دفاتر ابرازی مودی،با توجه به نحوه نگاهداری و تحریر و تنظیم حساب های آن، به نظر ممیز و تایید سرممیز مالیاتی ذیربط، غیرقابل رسیدگی تشخیص داده شود و یا به علت عدم رعایت موازین قانونی و مقررات آیین نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگاهداری دفاتر، مورد قبول واقع نشده و مردود اعلام گردد، ممیز مالیاتی باید مراتب را با ذکر دلایل کافی ، کتباَ به مودی ابلاغ  وپرونده امر را جهت رسیدگی به هیات مودی مربوط، ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ فوق، به آن هیات مراجعه و با ادا توضیحات کتبی لازم و ارائه دلایل و مدارک کافی، رفع اشکال نماید، تشخیص درآمد مشمول مالیات بر اساس رسیدگی به دفاتر انجام خواهد شد. در غیر این صورت، بر اساس رای هیات مزبور، تشخیص درآمد مشمول مالیات به طریق علی الراس به عمل خواهد آمد.
هرگاه دفاتر اسناد و مدارک مودی، مورد قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات قرار گیرد، تخلفات به عمل آمده در آن ها ، از قبیل قلم زدن ، تراشیدن ، پاک کردن و محو کردن مندرجات دفاتر ، جای سفید گذاشتن در صفحات دفاتر روزنامه و دفتر مشاغل یا سفید ماندن تمام صفحه در آن ها و غیره ، موجب تعلق جریمه می باشد. حداکثر جریمه مقرر برای یک یا چند مورد به موجب قسمت اخیر تبصره یک ماده 95 قانون مالیات های مستقیم، بدین شرح خواهد بود

موارد رد دفاتر قانونی از نظر مالیاتی  ثبت شرکت نیک

  • company register
  • پذیره نویسی چیست ؟

پذیره نویسی عبارت است از عمل حقوقی که به موجب آن شخص تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ برآورده شده در شرکت سهامی عام شریک شود. 
پذیره نویسی شخص را متعهد می کند که مبلغی را برابر مبلغ قید شده در ورقه تعهد سهام پرداخت نماید و در مقابل چنین تعهدی حق دریافت سهام پس از تشکیل شرکت و استفاده از آن برای پذیره نویسی ایجاد گردد.


طبق ماده 12 لایحه اصلاحی ق. ت : پذیره نویس پس از انقضای ورقه تعهد سهم مبالغی که باید نقداَ پرداخت کنند ( حداقل 35 % مبالغ تعهد شده ) را به حسابی به نام حساب شرکت در شرف تاسیس پرداخت کرده و رسید دریافت می کنند. ورقه تعهد سهم در دو نسخه تنظیم می گردد و با قید تاریخ و امضای پذیره نویس یا قائم مقام قانونی او می رسد ، نسخه دوم با قید رسید وجه با مهر و امضای بانک به پذیره نویس داده می شود.

  • ورقه تعهد سهم شامل نکات ذیل است :

-  نام و موضوع ، مرکز اصلی و مدت شرکت 
- سرمایه شرکت ، شماره تاریخ اجازه انتشار اعلامیه پذیره نویسی و مرجع صدور آن تعداد سهامی که مورد تعهد واقع می شود و مبلغ اسمی آن و مبلغی که باید نقداَ پرداخت شود. 
- نام بانک و شماره حسابی که مبلغ لازم توسط پذیره نویسان باید به آن حساب پرداخت شود. 
- هویت و نشانی پذیره نویس. 
- قید اینکه پذیره نویس متعهد است مبلغ پرداخت شده را طبق مقررات اساسنامه شرکت تادیه نماید. 
اگر شرکت تا 6 ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه به ثبت نرسد مرجع ثبت شرکت ها به تقاضای هر یک از موسسین یا پذیره نویسان گواهی نامه ای حاکی از عدم ثبت شرکت را صادر و به بانکی که تعهد سهام در آن صورت گرفته ، ارسال می دارد. 
پس از آن پذیره نویسان با مراجعه به بانک ، وجوه خود را دریافت می دارند و هزینه های تاسیس نیز به عهده موسسین خواهد بود و همچنین موسسین بسته به تمام اعمال و اقداماتی که برای تاسیس و ثبت شرکت انجام می دهند مسئولیت تضامنی دارند.

  • مطالب اعلامیه پذیره نویسی

طرح اعلامیه پذیره نویسی که به وسیله موسسین تهیه و به ضمیمه اظهارنامه به مرجع ثبت شرکت تسلیم می شود ، برابر ماده 59 ل. ا. ق. ت باید مشتمل بر مطالب ذیل باشد :
1. نام شرکت ؛
2. نوع فعالیت هایی که شرکت به منظور آن تشکیل می شود ؛
3. مرکز اصلی شرکت و شعب آن ، در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد ؛
4. مدت زمان ثبت شرکت ؛
5. هویت کامل و اقامتگاه و شغل موسسین ؛ در صورتی که همه یا بعضی از موسسین در امور مربوط به موضوع شرکت یا امور مشابه آن ، سوابق یا اطلاعات یا تجاربی داشته باشند ، ذکر آن به اختصار. 
6. مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن ، به تفکیک و تعداد و نوع سهام در مورد سرمایه غیر نقد ( جنسی ) ، تعیین مقدار و مشخصات و اوصاف و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف سرمایه غیر نقد اطلاع حاصل نمود. 
7. در صورتی که موسسین مزایایی برای خود در نظر گرفته باشند ، تعیین چگونگی و موجبات آن مزایا به تفصیل ؛
8. تعیین مقداری از سرمایه که موسسین تعهد کرده و مبلغی که پرداخت کرده اند ؛
9. ذکر هزینه هایی که موسسین تا آن موقع جهت تدارک مقدمات تشکیل شرکت و مطالعاتی که انجام گرفته است ، پرداخت کرده اند و برآورد هزینه های لازم تا شروع فعالیت های شرکت ؛
10- در صورتی که انجام موضوع شرکت قانوناَ مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد ، ذکر مشخصات اجاره نامه یا موافقت اصولی آن مرجع ،
11- ذکر حداقل تعداد سهامی که هنگام پذیره نویسی باید توسط پذیره نویس تعهد شود و تعیین مبلغی از آن که باید مقارن پذیره نویسی ، نقداَ پرداخت گردد ؛
12- ذکر شماره و مشخصات حساب بانکی که مبلغ نقدی سهام مورد تعهد ، باید به آن حساب واریز گردد و تعیین مهلتی که طی آن اشخاص ذی علاقه می توانند برای پذیره نویسی و پرداخت مبلغ تقدی ، به بانک مراجعه کنند ؛
13- تصریح به اینکه اظهارنامه موسسین به انضمام طرح اساسنامه برای مراجعه علاقمندان ، به مرجع ثبت شرکت تسلیم شده است ؛
14- ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هر گونه دعوت و اطلاعیه بعدی تا تشکیل مجمع عمومی موسسین ، منحصراَ در آن منتشر خواهد شد ؛
15- چگونگی تخصیص سهام به پذیره نویسان . 
هر کس با سوء نیت به انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام که متضمن اطلاعات نادرست یا ناقص باشد ، مبادرت کند ، به مجازات شروع به کلاهبرداری محکوم خواهد شد و اگر اثری بر این اقدامات مترتب شده باشد ، مرتکب در حکم کلاهبرداری بوده و  به مجازات مقرر محکوم خواهد شد. 
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در کارا ثبت تماس حاصل نمایید.

  • شماره تماس:88880006-021
  • نشانی: تهران،میدان ونک،تقاطع ملاصدرا و کردستان،بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4

ثبت تغییرات کارا ثبت - https://kararegister.com
  • company register
  • انواع شرکت های تجاری قابل ثبت

شرکت های تجاری در اشکال مختلف جلوه می کنند. به موجب ماده 20 قانون تجارت ، انواع شرکت های تجاری به شرح ذیلند :
شرکت های سهامی ( عام و خاص ) ، شرکت تضامنی ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تعاونی ، شرکت نسبی  شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت مختلط سهامی 
شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود پرکاربردترین نوع ثبت در اداره ثبت شرکت ها به حساب می آیند.  
در رابطه با ثبت شرکت سهامی خاص  توجه به نکات ذیل الزامی است :
- حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان می باشد. 
- در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود. 
-  در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
- حداقل تعداد مدیران و بازرسین :حداقل 3 عضو هیات مدیره + یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل 
- بازرس ها و سهامداران نباید نسبت فامیلی داشته باشند. 
نکات حائز اهمیت در ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
- در اسم شرکت باید عبارت با مسئولیت محدود تیتر شود والا در مقابل اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب می شود.
- حداقل تعداد شرکت جهت ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد. 
- حداقل سرمایه جهت ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال می باشد. 
- داشتن بازرس برای شرکت های با مسئولیت محدود اجبار نمی باشد اما شرکت می تواند بازرس داشته باشد.

در انتخاب نام شرکت به نکات ذیل توجه داشته باشید :
_دارای ریشه  فارسی باشد.
_ دارای اسم خاص باشد. 
_ دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
_ دارای سابقه ثبت نباشد.
_ جهت تعیین  اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها 3 سیلاب است.
_ لاتین نباشد.
_ از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
_ استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
_ نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد. 
_ از عناوین شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.
_ از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
_از حروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.
_از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران است، استفاده نشود.
نامهای زیر نباید جزء اسامی مضاف به عناوین شرکت اضافه شود:
ملی، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، ایثار، یثارگران، شاهد، شهید، آزاده، جانبازان، تکنو، فامیلی، فیلتر، نیک، باور، میکروبرد، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، کارواش، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، دکوراسیون، هدف، سپاه، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل، متریک، مترلژی و برای آپارتمان معادل آن = کاشانه، تکنیک و تکنو معادل آن = فن، تکنولــوژی معادل آن= فن آوری یا فن آوران، کلینیک معادل آن =درمانگاه، دکوراسیون معادل آن= آرایه، سیستم معادل آن= چرخه.

  • اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح

  اشخاص حقوقی که ثبت موضوع پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند. متقاضیان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع راجع به مجوزی بودن یا نبودن موضوع فعالیت خود با همکاران ما در ثبت شرکت کیا تمای حاصل فرمایند.

  • مدارک لازم جهت ثبت شرکت

_ مدارک ثبت شرکت سهامی خاص :
برای تاسیس شرکت سهامی خاص مطابق ماده 20 ل. ا. ق. ت مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:
1-  اساسنامه شرکت سهامی خاص که باید به امضای سهامداران رسیده باشد. ( دو جلد )
2- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کم تر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.
3- صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.  ( دو نسخه )
4- صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد. ( دو نسخه )
5- فتوکپی برابر اصل شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین 
6- تصویر کارت ملی
7- ذکر روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد. 
8- ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  در اداره ثبت شرکت ها موجود است. 
_ مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود به قرار ذیل است :
1- شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
2- تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران ( 2 برگ )
3- اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران ( دو جلد )
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. 
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد. 
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
نکته : اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند .

  • رویه عملی ثبت انواع شرکت های تجاری

برای اعلام تقاضای ثبت شرکت، در مرحله ی اول می بایست اطلاعات خواسته شده را از طریق سامانه ی اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir   تکمیل کنید.
مراحل ثبت شرکت در سامانه  ی اداره ی ثبت شرکت ها به شرح ذیل است :

  • گام اول

مرحله اول مربوط به تکمیل اطلاعات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی / شماره تلفن / مشخص نمودن تابعیت متقاضی /   در صورت ایرانی بودن درج شماره ملی و در صورت غیرایرانی بودن درج شماره گذرنامه/ تعیین سمت متقاضی /  تکمیل مشخصات امضا کننده دفتر می باشد.

  • گام دوم

مرحله بعد مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی  می باشد. سپس می بایست پنج نام را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. پس از این مرحله شماره پیگیری نوزده رقمی را دریافت خواهید کرد.

  • گام سوم

در این صفحه موضوع و مدت فعالیت را مشخص کنید و در صورت  مجوزی بودن موضوع، شماره و تاریخ مجوز را در سامانه درج کنید.

  • گام چهارم

اطلاعات مرکز اصلی شامل کد پستی / شماره تلفن / پست الکترونیک / شماره دور نگار / نشانی تارنما را وارد نمایید.

  • گام پنجم

انتخاب نوع سرمایه شخص حقوقی از فهرست ( بانام یا بی نام بودن سهام و..) / تعیین ارزش ریالی هر سهم. /  تعیین تاریخ تعلق سهام به شرکت و تعیین ارزش سرمایه ریالی./ تکمیل نام اشخاصی که در شرکت یا مؤسسه دارای سمت اند./  چنانچه شخص حقیقی باشد مشخصات شخصی فرد مانند نام ، نام خانوادگی، شماره ملی و.. و چنانچه حقوقی باشد نوشتن نام فارسی، تابعیت، شناسه ملی، شماره ثبت وتعیین تابعیت شخص حقیقی
درج اطلاعات مربوط به سهام یا سرمایه شخص ، تعیین نوع سهام که آیا بی نام است یا با نام، نقدی است یا غیر نقدی. همچنین تعیین تعداد سهام و درصد سهام

  • گام ششم

در این صفحه ، از فهرست نوع سمت، سمت شخص را انتخاب می کنیم. سپس تاریخ شروع سمت وبعد از آن مدت تصدی شخص در شرکت باید تعیین گردد. سپس اطلاعات نماینده قانونی را وارد می نماییم. 
چنانچه شرکت یا مؤسسه شعبه ای داشته باشد ابتدا کد پستی شعبه ، شماره تماس وکد ملی قیدشده، از فهرست واحد ثبتی شعبه، اداره ثبتی که شعبه در آن قرار دارد تعیین می شود.
بعد از پر نمودن جاهای مربوط به شعب، سمت فردی که قبلاَ در اشخاص وارد شده وارد می گردد.

  • گام هفتم

اطلاعات سال مالی شرکت یعنی روز و ماه شروع سال مالی در این قسمت درج گردد. همچنین اطلاعات روزنامه شرکت یا انتخاب از فهرست روزنامه شرکت تعیین می شود.
سپس متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت یا مؤسسه را باید وارد نمود. در مرحله پایانی با توجه به نوع شرکت مدارکی که متقاضی باید ارائه کند نشان داده شده و باید گزینه تأیید مدارک مورد نیاز را تیک زد که متقاضی باید آنها را تهیه کند. 
پس از پذیرش نهایی و تکمیل ثبت نام ، در صورت عدم نقص در اطلاعات وارد شده تاییدیه نام شرکت در سامانه اعلام می گردد که می بایست اوراق چاپی را از سامانه اداره ثبت شرکت ها پرینت گرفته و به امضاء تمامی اعضاء شرکت برسد. سپس برگه تأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی را به انضمام دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده ،  کپی مدارک شناسایی افراد و گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به  آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید و سپس بارکد پستی را در سامانه درج نمایید. 
پس از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و پیگیری وضعیت از طریق سامانه، ممکن است 3 نوع وضعیت اتفاق بیفتد:
1- رد پرونده 
در این وضعیت درخواست ثبت تاسیس قابلیت ثبت نداشته و می بایست نسبت به پذیرش مجدد درخواست در سامانه و اخذ کد پیگیری جدید و طی مراحل ذکر شده مجددا اقدام نمود، این حالت درصورتی رخ می دهد که مدارک ارسال شده به اداره دارای ایرادی باشند که قابل رفع نقص نباشد که این ایرادات میتوانند بسیار جزئی اما مهم باشند.
2- نقص پرونده 
در این وضعیت پرونده ثبت تاسیس دارای نقص بوده و با توجه به ایرادات ذکر شده در ابلاغیه رفع نقص می بایست نسبت به رفع آنها اقدام و مستندات مربوط به رفع نقص را با پاکت و پوشه مخصوص رفع نقص تاسیس به اداره ثبت شرکتها ارسال نمود.
3- صدور آگهی 
در این حالت اداره ثبت شرکت ها با درخواست ثبت شرکت مورد نظر موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت با در دست داشتن اصل مدارک شناسایی خود برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
دارندگان آگهی برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، مراحل را از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir انجام دهند و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره ی راهبردی رایگان با ما تماس حاصل فرمایید. 
" ثبت شرکت کیا ، پیشرو در امور ثبتی "


ثبت شرکت کیا ثبت - https://kiasabt.com


  • company register

اصولاَ شرکت ها به لحاظ تشکیل و پیدا کردن شخصیت حقوقی، تابع قانون کشور محل تشکیل خود هستند. طبق قانون ثبت شرکت ها (1310)، هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در این کشور باشد، ایرانی محسوب می شود .( ماده 1 ) . اما شرکت هایی نیز که در کشورهای دیگر تاسیس شده و در آن جا دارای شخصیت حقوقی شده اند که به همین عنوان در ایران معتبر شناخته می شوند و می توانند با اشخاص دیگر اعم از حقیقی و حقوقی قرارداد منعقد کنند و در مراجع قضایی و داوری طرف دعوی قرار گیرند. ولی هر گاه شرکت های خارجی بخواهند در ایران از طریق شعبه یا نمایندگی به فعالیت بپردازند، بایستی در تهران به ثبت برسند. ( ماده 3 ). 
بنا بر آنچه گفته شد، در صورتی که شرکتی در یک کشور تشکیل و ثبت گردد، و آن گاه همین شرکت اقدام به تاسیس شرکت در کشورهای دیگر با تابعیت آن کشورها نماید یا اقدام به خرید سهام شرکت هایی نماید که این شرکت ها تابعیت سایر کشورها را دارند، به نحوی که تمام یا بخش عمده ای از سهام آن شرکت ها را در اختیار خود بگیرند و در نتیجه بر روند اداره و تصمیم گیری در آن شرکت ها مستولی گردد، به چنین شرکتی شرکت چند ملیتی (Multinational Company  ) ، فراملیتی یا بین المللی گفته می شود. 
شرکت چند ملیتی از نظر قالب ، نوع خاصی از شرکت به شمار نمی آید بلکه گستردگی عملیات تولیدی این شرکت ها در بیش از یک کشور موجب گردیده که به آن ها شرکت چند ملیتی اطلاق گردد. بنابراین ممکن است به عنوان مثال یک شرکت سهامی عام در ایران به وجود آید و آنگاه با ایجاد شعبی در سایر کشورها کالای تولیدی در ایران ( کشور میزبان ) را در دیگر کشورها تولید نماید. مزیت تولید کالا در کشور دیگر ممکن است استفاده از مواد و نیروی کار ارزانتر و یا دسترسی آسانتر به بازار فروش باشد. همچنین ممکن است جزئی از یک کالا در یک کشور و جزئی دیگر در کشور دیگر تولید شده و نهایتاَ با مونتاژ آن ها محصول نهایی به دست آید. 
تعریفی که ارائه شد تعریفی وسیع از شرکت های چند ملیتی است. با توجه به مصادیقی که برای شرکت های چند ملیتی ذکر می شود به نظر می رسد برای آنکه عرفاَ اطلاق صفت چند ملیتی به شرکتی صادق باشد، دارا بودن موقعیتی نزدیک به انحصار نیز ضروری است. 
شرکت هایی نظیر نوکیا (Nokia )، نستله (Nestle ) ، و جنرال موتورز(General Motors ) نمونه ای از شرکت های چند ملیتی هستند.

  • قواعد حاکم بر شرکت های چند ملیتی

از آن جا که شرکت چند ملیتی از نظر قالب ، نوع خاصی از شرکت به شمار نمی آید، ایجاد و اداره آن دارای قواعد خاصی نیست. النهایه ، چنانچه ارتباط شرکت با چند کشور قانون حاکم بر هر یک از اجزای اعمال مرتبط با شرکت را با تردید مواجه نماید، حقوق بین الملل خصوصی هر کشور قانون حاکم را تعیین خواهد نمود. 
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت  چند ملیتی :
1-  درخواست کتبی و  ارائه آن به اداره ثبت علائم تجاری با درج نام های کشورهای مورد نظر 
2-  کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت 
3-  مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان حق امضای شرکت 
4-  اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت روئت و کپی آن به منظور ثبت در پرونده 
5-  کپی برابر اصل گواهی ثبت برند 
6-  روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی 
7-  تکمیل فرم مخصوص جهت ثبت شرکت بین المللی با ترجمه انگلیسی 
8-  پرداخت هزینه های ثبت که توسط اداره ثبت شرکت های بین المللی در کشور میزبان صورت می گیرد . 
9-  تهیه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت که به وسیله مدیران و صاحبان حق امضا و با مهر شرکت امضا شده باشد.
10-  کپی پاسپورت اعضای شرکت
11-  ارائه وکالت نامه دادگستری در صورت انجام امور به واسطه ی وکیل 
نکته : ثبت شرکت چند ملیتی منوط به اخذ تصدیق نامه در ایران می باشد. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.


ثبت شرکت فکر برتر - https://companyregister.ir

  • company register

ارتباطات یکی از اهرمهای موثر در زندگی اجتماعی انسان به شمار می آید؛ نقش ارتباطات را در جریان توسعه جامعه های گوناگون امر ساده ای نمیتوان تلقی کرد.آنچه هم اکنون به صورت یک پدیده متحول و مهم در جوامع بشری نمود

عینی یافته و به دیگر سخن همه کنشهای اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده پدیده ای است که باید ان را شکل تکامل یافته شبکه های ارتباطی بشر نخستین تا به امروز دانست ،رشد و تکامل فعالیتهای ارتباطی و دریافت جوامع پیشرفته قرن بیستم از نقش کلیدی ان برای ایجاد تحولات اساسی چنان پرشتاب و عمیق بوده است که به حق بایستی ان را به مثابه انقلابی عظیم دانست و زمینه اصلی هرگونه تفسیر و دگرگونی اجتماعی و فرهنگی را در گسترش شبکه های ارتباطی دانست.
نظر به اهمیت موضوع، در این مقاله ضمن توضیح راجع به شرکت های مخابراتی و زمینه های فعالیت آن، به چگونگی ثبت این شرکت ها می پردازیم. 
•  شرکت های مخابراتی :
خبر رسانی، ردو بدل کردن هرگونه پیام و علم ارتباط بین نقاط یا مخابره و ارسال پیام و دریافت ان را مخابرات گویند؛ از این رو شرکت مخابراتی شرکتی است که برای توسعه ونگهداری وبهره برداری ازشبکه های مخابراتی کشور درجهت ایجاد ارتباط مخابراتی اعم ازعمومی وخصوصی درداخل کشور یاخارج ازکشورتاسیس شده است. به عبارت دقیق تر ، مقصود از مخابرات ، انتقال و ارسال نوشته، تصاویر، صداها،علایم وهرنوع اطلاعات دیگر که بوسیله سیم یا بی سیم و یا نور و یا هر رویه الکترومغناطیسی است می باشد. 
•  زمینه های فعالیت شرکت مخابراتی :
یک شرکت مخابراتی میتواند فعالیتهای مختلفی در زمینه های : 1- نصب و نگهداری 2- بهره برداری 3- پشتیبانی وفروش انواع مختلف تجهیزات مخابراتی و رادیویی داشته باشد .
لازم به ذکر است، تاسیس شرکت با فعالیت " شبکه های مخابراتی " " خدمات مخابراتی ، پستی و فناوری اطلاعات " مستلزم اخذ مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ( شرکت مخابرات ) می باشد. 
• ثبت شرکت مخابراتی :
شرکتهای مخابراتی را میتوان به دو صورت شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام در اداره ثبت شرکتها به ثبت رساند.  پیرو انتخاب هر یک از شرکتها باید مجوزهای لازم برای ثبت شرکت نیز اخذ گردد. هم چنین ثبت شرکت مخابراتی مستلزم تحصیل در این رشته یا فارغ التحصیل بودن در زمینه مخابرات یا فناوری اطلاعات می باشد.
درادامه ضمن توضیح راجع به شرکت های سهامی ( خاص و عام )، به مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های مخابراتی می پردازیم. 
الف - شرکت سهامی خاص:
شرکتی است که تمام سرمایه ان منحصرا بوسیله موسسین تامین میگردد .چون تشکیل شرکتهای سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است،مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعا شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که به شرح فوق شرکت سهامی خاص نامیده میشود.
• شرایط مورد نیاز ثبت شرکت مخابراتی سهامی خاص:
- سرمایه اولیه حداقل صد هزار تومان 
- پرداخت نقدی حداقل 35%سرمایه 
- حداقل وجود 3نفر عضو +2نفر بازرس
ب- شرکت سهامی عام: 
این نوع از شرکت از انواع شرکتهای سهامی است که قسمتی از سرمایه ان از طریق فروش سهام به غیر موسسان (عموم مردم)تامین شود؛سهام شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار دادو ستد میشود.
• شرایط ثبت شرکت مخابراتی سهامی عام:
- حداقل سرمایه اولیه پنج میلیون ریال است که سرمایه شرکت توسط موسسین و عموم مردم تامین میگردد.
- در شرکت سهامی عام ،حداقل تعداد شرکا 5نفر و حداقل هیات مدیره یا مدیران 5نفر و یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل (جایگزین)است.
• مدارک لازم برای ثبت شرکت مخابرات:
1- تقاضانامه و شرکتنامه شرکت مخابرات ( در دو نسخه )
2- تاییدیه هیات مدیره اشخاص حقوقی سهامدار مبنی بر غیر دولتی بودن شرکت مخابرات 
4- اساسنامه شرکت مخابرات ممهور به مهر شرکت و امضای تمامی سهامداران ( دو نسخه ) 
5- کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه اعضای هیات مدیره و بازرسین و تمامی سهامداران چنانچه مدیر عامل خارج از اعضای هیات مدیره باشد
6- اخذ و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت مخابرات
7- تصویر روزنامه رسمی اگهی تاسیس شرکت مخابرات یا اخرین تغییرات ان 
8- پرداخت هزینه های ثبت که توسط قسمت حسابداری اداره ثبت شرکتها محاسبه می شود.
9- تهیه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی هیات مدیره و موسسین که توسط مدیران منتخب مجمع ،سهامداران و بازرسین امضا شده باشد.
10- در صورتی که سهامداران و اعضای هیات مدیره از میان اشخاص حقوقی باشند ،ارائه معرفی نامه نمایندگان الزامی است.
نکته : اساسنامه شرکت مخابراتی در مدت ۳ ماه و از طرف وزارت پست، تلگراف و تلفن تنظیم می گردد و توسط هیات وزیران باید تایید گردد. بعد از این مرحله کمسیون امور استخدام و سازمان های اداری، اداره مالیات و دارایی، دادگستری، پست و تلگراف آن را تصویب می کنند.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت کارا بسپارید.
"آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است"


ثبت تغییرات کارا ثبت - https://kararegister.com

  • company register

تمامی اشخاص حقوقی مانند بانکها، شهرداری ها، ادارات، مدارس، شرکتها و مرسسات خصوصی و ثبتی برای احراز هویت خودنیازمند شناسه ملی می باشند. شناسه ملی همانند  کد ملی اشخاص حقیقی، وسیله شناسایی اشخاص حقوقی و برگه هویتی آن می باشد. شناسه ملی، شماره ای یازده رقمی است که از سمت چپ، چهار رقم کد شهرستان محل ثبت، شش رقم بعدی که منحصر به فرد برای شخص حقوقی دارنده شناسه در شهرستان محل ثبت و رقم آخر آن هم یک رقم کنترل است که از روی 10 رقم سمت چپ به دست می آید.

  • کارایی دریافت شناسه ملی :

_ کسب اطلاعات از شرکت، میزان سرمایه و دیگر جزئیات مربوط به شرکتی که قصد خرید سهام آن را دارید.
_ امکان شناسایی بهتر مالک اصلی و واقعی یک برند و دسترسی به آدرس و مشخصات ثبت کننده برند.
_ شرکت اشخاص حقوقی در مناقصات و مزایدات دولتی.
_ تحصیل اعتبار برای شخصیت حقوقی در سراسر کشور.
_ پیوستن به نظامهای مالیاتی.
_ پیوستن به نظام ملی شناسه کالا و خدمات ایران کد.
_ دریافت آگهی تغییرات یاآگهی تأسیس شرکتها بدون پرداخت هزینه.

  • آیین نامه اختصاص شناسه ملی به کلیه اشخاص حقوقی

-  تمامی اشخاص موظفند طبق برنامه زمانی اعلامی سازمانهای ثبت کننده، فرم درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه با اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبت کننده اعلام می شود به سازمانهای یاد شده ارائه کنند. (ماده 2 آیین نامه)
- سازمان های ثبت کننده باید امکان ثبت شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی ایرانی و شماره فراگیر اشخاص خارجی تشکیل دهنده شخص حقوقی را در پایگاه اختصاصی خود ایجاد کنند. به نحوی که اختصاص شناسه ملی به شخص حقوقی منوط به درج شماره شناسه یاد شده گردد. ( ماده 3 آیین نامه )
- سازمان ثبت کننده پس از اختصاص شناسه ملی در پایگاه باید کارت شخص حقوقی را صادر و از طریق دفاتر پستی تحویل نماید. ( ماده 4)
- شخص حقوقی دارنده کارت مکلف است با تغییر هر یک از اقلام اطلاعاتی مندرج در کارت یا صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی و نیز پایان مدت اعتبار کارت، مراتب را با ارائه اسناد و مدارک به سازمان ثبت کننده اعلام کند تا حسب مورد نسبت به تعویض کارت و یا اصلاح اطلاعات پایگاه مربوط اقدام گردد. ( ماده 5) 
- تمامی دستگاههای اجرایی موظفند نسبت به درج شناسه ملی اشخاص حقوقی و کد پستی دفتر مرکزی در هرگونه کارت، مجوز و یا گواهی فعالیت اعم از کارت شناسایی اداری و صنفی و غیره اقدام و از ارائه هر گونه مجوز، تسهیلات ، امکانات، عقد قرارداد و قبول شرکت در مناقصه برای اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی خودداری نماید.( ماده 11)
- تمامی اشخاص حقوقی موظفند بر روی هر گونه کارت، سربرگ اوراق تبلیغاتی ، پروانه ، گواهی های صادر شده ، اوراق مالی و حسابداری و موارد مشابه آن ، شناسه ملی و کد پستی دفتر مرکزی ( اقامتگاه قانونی ) خود را قید کنند. ( ماده 14)
- واحدهای تابع سازمان از جمله دفترخانه های اسناد رسمی، بنگاه های معاملاتی و سایر واحدهای ذی ربط موظف اند در هنگام تنظیم اسناد در صورتی که هر یک از متعاملین یا مورد معامله مربوط شخص حقوقی باشد، نسبت به درج شناسه ملی و وکد پستی شخص حقوقی در اسناد مربوط اقدام نمایند. ( ماده 15 )

  • سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی

یکی از پایگاههای اطلاع رسانی در کشور سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور است. بعضی افراد این سامانه را با سامانه ثبت اسناد کشور یا سامانه ثبت شرکتها اشتباه می گیرند در صورتی که تنها اطلاعات شناسه ملی در این سامانه قابل دسترسی می باشد. آدرس الکترونیکی این سامانه http://ilence می باشد.
در این سامانه می توان به اطلاعات شناسه ملی ، تاریخ تاسیس، تاریخ ثبت شرکت ، نام شخصیت حقوقی ، نوع شخصیت حقوقی، ثبت کننده شخصیت حقوقی، شماره ثبت شرکت ، واحد ثبتی ، کد پستی و محل اقامت قانونی شرکت دست یافت. 
شایان ذکر است علاوه بر موارد فوق، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرکت مورد نظر ( نظیر موضوع فعالیت ، اشخاص شرکت ، سرمایه شرکت و سایر اطلاعات موجود در آگهی تاسیس ) می توان به سامانهhttp://rrk.ir  مراجعه نمود. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 
ثبت شرکت کیا ، با بهره گیری از متخصصان کارا و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.


ثبت شرکت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود مبلغ اسمی سهام آن است. قانون تجارت ماده 2 همین قانون اشاره مینماید: شرکت سهامی شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو این که موضوع عملیات آن امور بازرگانی نباشد. 
یه موجب ماده 4 لایحه اصلاح قانون تجارت ، شرکت سهامی به دو نوع تقسیم می شود :
نوع اول – شرکت های سهامی عام هستند که موسسین آن ها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند.
نوع دوم- شرکت های سهامی خاص هستند که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است."
شرکت های سهامی عام و خاص از جمله شرکت های سرمایه محسوب می شوند. شخصیت سهام دار در این نوع شرکت ها فاقد اهمیت و اصل حاکمیت سرمایه مهم و تعیین کننده است. به عبارت دیگر تحصیلات ، سن ، ثروت ، موقعیت خانوادگی، وضعیت طبقاتی و نفوذ سهام دار هیچ گونه تاثیری بر میزان رای یا مسئولیت وی در شرکت ندارد و فقط تعداد سهام و آرای وی می تواند در نفوذ و کنترل بر شرکت سهامی موثر باشد.

  • سرمایه شرکت های سهامی

1. حداقل سرمایه لازم برای تشکیل شرکت سهامی عام 5 میلیون ریال و برای تشکیل شرکت سهامی خاص 1 میلیون ریال است. ( ماده 5 ل. ا. ق. ت )
2. سرمایه ممکن است نقدی یا غیرنقدی باشد. ( ماده 76 ل. ا. ق. ت )
3. سرمایه غیرنقدی مانند ورقه اختراع، ملک ، ابزارآلات و دستگاه های صنعتی و ... می باشد. 
4. در شرکت سهامی عام، تامین سرمایه غیرنقدی فقط مختص موسسین است و پذیره نویسان نمی توانند آورده غیرنقدی داشته باشند. آورده پذیره نویسان لزوماَ باید نقدی ( پولی ) باشد، گرچه لازم نیست که ایشان تمام این آورده را به صورت نقد ( یکجا ) تادیه نمایند و ممکن است نسبت به بخشی از آن تنها تعهد به پرداخت نمایند. 
5. برای تاسیس شرکت سهامی عام موسسین باید حداقل 20 درصد سرمایه شرکت را خود تعهد نمایند و حداقل 35 درصد بخشی را که خود تعهد کرده اند، به صورت نقد در یک حساب بانکی به نام شرکت در شرف تاسیس بسپارند و اگر قسمتی از سرمایه آن ها غیرنقد باشد، باید عین آن یا مدارک مالکیت آن را در همان بانکی که حساب باز شده است، تودیع نمایند. ( ماده 6 ل. ا. ق. ت )
6. در شرکت سهامی عام بقیه سرمایه شرکت یعنی حداکثر 80 درصد آن توسط مردم تامین می گردد. آن بخش از سرمایه شرکت که توسط مردم تامین می گردد، حتماَ بایستی به صورت نقدی ( پولی ) تامین گردد و نمی تواند به صورت غیرنقد باشد. فقط سهام موسسان می تواند به صورت غیر نقد باشد. 
7. در شرکت سهامی خاص اگر سرمایه نقدی باشد باید حداقل 35 درصد آن در ابتدای امر تادیه گردد و اگر بخشی از آن غیرنقد باشد باید تمام قسمت غیرنقدی در همان ابتدای تاسیس تادیه گردد. 
8. استفاده از وجوهی که در حساب شرکت در شرف تاسیس است تا قبل از ثبت شرکت در مرجع ثبت شرکت ها ممکن نیست. ( ماده 22 ل. ا. ق. ت )

  • الزامات در خصوص تامین سرمایه در شرکت های سهامی

توجه داشته باشید که در شرکت های سهامی سه الزام مهم درباره سرمایه وجود دارد :
1. حداقل 20 درصد سرمایه توسط خود موسسین تعهد گردد. ( ماده 6 ل. ا. ق. ت )
2. حداقل 35 درصد از قسمتی که توسط خود موسسین تعهد شده است، نقداَ در حساب شرکت در شرف تاسیس، تادیه گردد. ( ماده 6 ل. ا. ق. ت )
3. بقیه مبلغی که توسط موسسین تعهد نشده است باید توسط پذیره نویسان تعهد شود و مبلغی از آن که در اعلامیه پذیره نویسی الزامی شده است، نقداَ تادیه شود. ( بند 11 ماده 9 و ماده 16 ل. ا. ق. ت )
4. حداقل 35 درصد کل سرمایه ای که توسط خود موسسین و پذیره نویسان تعهد شده است، نقداَ در حساب شرکت در شرف تاسیس، تادیه گردد؛ یعنی جمع پرداختی نقدی موسسین و پذیره نویسان باید حداقل 35 درصد کل سرمایه شرکت باشد. ( ماده 16 ل. ا. ق. ت )
برای مثال اگر سرمایه یک شرکت سهامی ده میلیون تومان باشد حداقل دو میلیون تومان آن باید توسط موسسین تعهد گردد و از این دو میلیون تومان ، حداقل باید هفتصد هزار تومان نقداَ در حساب شرکت در شرف تاسیس، تادیه گردد و حداقل سه میلیون و پانصد هزار تومان، جمعاَ توسط موسسین و پذیره نویسان تقداَ در حساب شرکت در شرف تاسیس تادیه گردد و حداقل سه میلیون و پانصد هزار تومان ، جمعاَ توسط موسسین و پذیره نویسان نقداَ در حساب شرکت در شرف تاسیس تادیه گردد. حال اگر موسسین هفتصد هزار تومان را نقداَ تادیه نمودند، تادیه دو میلیون و هشتصد هزار تومان به صورت نقد بر عهده پذیره نویسان است و اگر موسسین دو میلیون تومان را نقداَ تادیه نمایند، تادیه یک میلیون و پانصد هزار تومان به صورت نقد بر عهده پذیره نویسان است. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.


ثبت شرکت فکر برتر - https://companyregister.ir


  • company register

داشتن دفاتر تجاری برای تنظیم و ترتیب اداره امور تجار و شرکت های تجاری مفید و قانوناَ لازم است. تعیین وضع دارایی و نگاهداری حساب سود و زیان و تهیه ترازنامه، بر اساس این دفاتر به عمل می آید.به علاوه دفاتر مذکور در تشخیص و تعیین مالیات، مورد استفاده ممیزان مالیاتی قرار می گیرند و نیز در تعیین نوع ورشکستگی تاجر و شرکت تجاری، می توانند ملاک باشند.
به موجب ماده 6 قانون تجارت، دفاتری که داشتن آن ها برای تجار ( و شرکت های تجاری ) الزامی است عبارتند از :
– دفتر روزنامه .
– دفتر کل.
– دفتر دارایی.
– دفتر کپیه .
دفاتر دیگری به نام های دفتر صندوق، دفتر انبار و غیره وجود دارد که قانون تجارت ، تصریحی در الزام به داشتن آن ها ندارد. این دفاتر ، دفاتر معین نامیده می شوند و برخی از تجار و شرکت های تجاری از آن ها استفاده می کنند.

  • شماره گذاری ، امضاء و پلمپ دفاتر تجاری

چون دفاتر تجاری ، سندیت دارند و دلیل محسوب می شوند برای حفظ اعتبار و مصون داشتن آن ها از تقلب و دست بردن احتمالی، شماره گذاری صفحات و امضاء و پلمپ آن ها ، لازم شده است.
دفاتر تجاری به استثناء دفتر کپیه ، قبل از آن که چیزی در آن نوشته شده باشد، باید توسط نماینده اداره ثبت ، امضاء شود. برای دفتر کپیه امضای مزبور لازم نیست . ولی باید اوراق آن، دارای شماره ترتیبی باشد. در موقع تجدید سالیانه هر دفتر ، مقررات مزبور رعایت خواهد شد.
امضاء و پلمپ دفاتر تجاری، در تهران توسط اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری  و در خارج از تهران توسط متصدی مخصوصی که از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعیین می گردد، انجام می شود.
دفتر روزنامه، دفتر کل و دفتر دارایی که برای امضاء به متصدی امضاء ، تسلیم می شود باید دارای شماره ترتیبی بوده و قیطان کشیده باشد. و متصدی امضاء ، مکلف است صفحات دفتر را شمرده، در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با تصریح به اسم و رسم صاحب دفتر، نوشته با قید تاریخ امضاء و دو طرف قیطان را با مهر سربی، که وزارت دادگستری برای این مقصود تهیه می نماید، منگنه کند. لازم است که کلیه اعداد حتی تاریخ، با تمام حروف نوشته شود.
جهت طی مراحل پلمپ دفاتر تجاری در قدم اول می بایست به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و گام به گام اطلاعات خواسته شده را در سامانه تکمیل کنید.
این اطلاعات شامل موارد زیرند :
1- اطلاعات متقاضی حقوقی 
وارد نمودن تابعیت ، شناسه ملی شخص حقوقی، شماره تلفن و کد پستی ، اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده
2- اطلاعات شخصیت حقوقی 
3-  اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه
درج اطلاعات مربوط به یکی از اعضاء هیات مدیره
4- هیات مدیره شرکت / موسسه 
درج اطلاعات سایر افراد هیات مدیره نظیر نام ، نام خانوادگی ، شماره همراه ، کد پستی و …
5- سمت هیات مدیره شرکت / موسسه
وارد نمودن عضو هیات مدیره ، سمت وی، مدت تصدی ، تاریخ شروع سمت ، تعیین وضعیت حدود حق امضاء اعضای هیات مدیره و سمت عضو هیات مدیره

شماره گذاری ، امضاء و پلمپ دفاتر تجاری ثبت شرکت نیک

  • company register

شرکت تجاری اصولاَ عبارت است از این که چند نفر مالی را برای تجارت و استفاده از منابع آن در میان گذارند.
شرکت های تجاری را می توان به لحاظ نقش یکی از دو نهاد سرمایه یا شخصیت و اعتبار شخصی شرکا در شرکت تجاری و نیز با توجه به مبنای مسئولیت مدیران و شرکا با این مفهوم که بر اساس میزان آورده یا به صورت نامحدود یا نسبی باشد به دو دسته شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص تقسیم کرد. 
طبقه بندی شرکت های تجاری 
الف ) شرکت های سرمایه ای 
در شرکت های سرمایه ، فقط سرمایه مورد توجه قرار می گیرد ، نه شخص سرمایه گذار، لذا شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند مسئول تعهدات شرکت خواهند بود. 
از خصوصیات این نوع شرکت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
1. قابل انتقال بودن سهام
2. اوراق سهام بعد از فوت شرکاء به وراث وی منتقل می شود. 
شرکت های سهامی خاص و سهامی عام و شرکت های مختلط سهامی جزو شرکت های سرمایه ای محسوب می شوند. 
ب) شرکت های اشخاص
شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند. 
از خصوصیات این نوع شرکت ها :
1. بدون رضایت سایر شرکاء انتقال سهام صورت نمی گیرد. 
2. بدون رضایت سایر شرکاء بعد از فوت قابل انتقال به وراث نیست. 
3. در برخی موارد خروج یک شریک باعث انحلال شرکت می گردد. 
شرکت تضامنی و نسبی و همچنین شرکت های مختلط غیر سهامی و با مسئولیت محدود را می توان جزو شرکت های اشخاص دانست. 
از میان شرکت های نامبرده شده، شرکت تضامنی کامل ترین نوع شرکت اشخاص است. در این شرکت شخصیت شرکاء در درجه اول اهمیت است از آن جهت قانون ، مقررات مخصوصی برای آن وضع نموده که هم در مقابل طلبکاران و هم در مقابل یکدیگر دارای مسئولیت باشند. مسئولیت شرکا در شرکت تضامنی تضامنی است ، به این معنی که در برابر تعهدات شرکت همه شرکاء متضامناَ مسئولند و بستانکاران می توانند منفرداَ و مجتمعاَ یعنی به فرد فرد یا همه آن ها مراجعه و مطالبه کنند و درواقع سرمایه و دارایی شرکت به تنهایی وثیقه طلب بستانکاران نیست بلکه همه دارایی شرکاء مطالبات شرکت است و اگر دارائی شرکت تکافو نکرد از دارائی شرکاء وصول می شود. 
مسئولیت تضامنی در شرکت تضامنی به قدری قوی است که شریک جدید حتی مسئول قروض و عملیاتی خواهد بود که شرکت قبل از ورود او داشته است. اعم از این که در اسم شرکت تغییری داده شده باشد یا نه 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
مشاورین ما در ثبت شرکت کارا ، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.



ثبت تغییرات کارا ثبت - https://kararegister.com


  • company register

هر گاه دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجاری با تسهیم سرمایه و ترسیم نحوه تقسیم سود و زیان طبق مفاد قرارداد ، تفاهم نمایند فرآیند فعالیت آن ها یک شرکت تجاری را تشکیل داده است .به عبارت دیگر هر گونه عملیات تجاری ناشی از تودیع سرمایه شرکاء که طبق قرارداد با تقسیم سود و زیان همراه باشد مشمول فعالیت شرکت تجاری است.


حال سوالل این است ، به موجب قانون چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند؟ شرایط ثبت شرکت چیست ؟
به موجب قوانین ایران،کسانی که می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند به قرار ذیل می باشند:

  • کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت نمایند.
  • اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت 100% در ایران شرکت ثبت نمایند.
  • چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.(Joint Venture) به منظور ایجاد اشتغال در ایران،سعی شده است تا این روند در ایران راحت طی گردد. (مدارک لازم گواهی ثبت شرکت+ کپی مدارک هویتی نمایندگان آن ها)

نکته :
دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست فقط نمی توانند جزء هیئت مدیره،مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند.

  • شرایط ثبت شرکت چیست ؟

در قرارداد شرکت مثل همه عقود و قراردادها باید شرایط عمومی صحت عقود رعایت شود که عبارت است از 
قصد و رضا ، اهلیت ، معین بودن موضوع ، قانونی بودن جهت و هدف. همچنین شرایط اختصاصی تشکیل شرکت عبارت است از : وجود شرکا ، همکاری شرکا ، سرمایه گذاری ، تقسیم سود و زیان ، مبادرت به عملیات بازرگانی 
در ذیل به بررسی هر یک از این شرایط به طور مجزا خواهیم پرداخت . شایان ذکر است ، در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه ، می توانید با کارشناسان مجرب ما در کیا ثبت در ارتباط باشید. 
1-. قصد و رضا 
یکی از شرایط اساسی صحت معامله ، قصد طرفین و رضای آن ها است. قصد عبارت است از عزم و تصمیم به انشای عقد و پذیرفتن نهایی التزام و تعهد به قرارداد و رضا به معنای موافقت ، طیب نفس و رضایت به کار می رود. 
قصد و رضا ناشی از اراده و اختیار است و فقدان هر یک موجب بطلان قرارداد است.
2- اهلیت 
اهلیت به توانایی قانونی شخص برای دارا شدن یا اجرای حق گفته می شود. کسی که فاقد اهلیت است محجور نامیده می شود. محدوده افراد فاقد این حق در نظام های قضایی مختلف است اما معمولاَ مجنونین و دیوانگان ،سفها و کم خردان و کودکان قبل از رسیدن به سن قانونی از اهلیت برای اعمال بخشی یا تمامی حقوق خود برخوردار نیستند.
ملاک رشد از نظر قانون رسیدن به سن هیجده سال و ضابطه عقل عرف و نظر پزشک قانونی است.
3-معین بودن موضوع
به موجب بند 3 ماده 190 ق.م از جمله شرایط اساسی صحت هر معامله این است که مورد معامله " موضوع معین " باشد. بنابراین ، مورد معامله نباید بین چند امر مردد باشد و طرفین قرارداد باید موضوع واحدی را مورد قصد انشا قرار دهند. موضوع شرکت برای امر مبهم و غیر معین باطل است.
4-  قانونی بودن جهت و هدف
در صورتی که جهت و هدف شرکت امر غیر قانونی مثل قاچاق و قمار و سرقت و اغتشاش و نظایر این ها باشد باطل است.

  • شرایط  اختصاصی تشکیل شرکت

علاوه بر شرایط عمومی شرایط اختصاصی شرکت عبارت است از : 
1- وجود شرکا 
شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود. امروزه در نظام حقوقی ایران ، برخلاف کشورهای عضو جامعه اروپایی وجود شرکت تجاری با یک شریک متصور نیست و لذا دو شریک برای تحقق مفهوم هر شرکت تجاری ضروری است. 
2- همکاری شرکا 
یکی از خصایص شرکت های تجاری، همکاری میان شرکا است .
همکاری شرکا در دادن سرمایه و حضور در مجامع عمومی و در صورت انتخاب شدن به نمایندگی شرکت از هیات مدیره و بازرسی حضور و فعالیت در آنست.
3- سرمایه گذاری 
سرمایه شرکت اعم از نقد یا جنس و یا حتی هنر و عمل و امتیاز از طرف شرکاء تامین می شود.
4- مبادرت به عملیات بازرگانی 
اساس شرکت تجاری بر انجام معاملات تجاری است. لازم به توضیح است که معاملات در غیر منقول و یا برای حوائج شخصی اگر چه از طرف شرکت های تجاری باشد تجارت محسوب نیست.
5- تقسیم سود و زیان
سود به معنای دارایی است که به دارایی موجود شرکاء در شرکت افزوده می شود و اگر شرکت ضرر بکند آن هم بین شرکا تقسیم خواهد شد.در واقع ، یکی از ویژگی های شرکت تجاری ، تقسیم سود و زیان میان شرکا است .
موسسه حقوقی کیا ثبت ، افتخار دارد با استفاده از توان بالای کادر مجرب خود ، در سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت ، ثبت طرح صنعتی ، برند و علامت تجاری به عمل آورد.
برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.
شماره های تماس:

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

نشانی : تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


ثبت شرکت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register