ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۵۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

حسابداری عبارت است از فن طبقه بندی، ثبت خلاصه و تجزیه و تحلیل ارقام، درآمد و هزینه منطبق با نیازهای موسسه. به عبارت دیگر حسابداری عبارت است از ثبت و طبقه بندی و خلاصه کردن حساب ها و اسناد مالی. 
حسابداری امروزه در موسسات تجاری به قدری اهمیت پیدا کرده است که فعالیت موسسات بزرگ بدون داشتن حساب منظم و مرتب امکان پذیر نیست زیرا :
1- حسابداری از تقلب و حیف و میل اموال شرکت از طرف کارمندان جلوگیری می کند. 
2- حسابداری به تاجر امکان می دهد به مشتریانی که تعهدات خود را انجام نداده اند یادآوری های لازم بشود. 
3- حسابداری نتیجه عملیات موسسه و ترقی یا کاهشی عملیات آن را در آخر هر سال نسبت به سال قبل تعیین می کند. 
4- حسابداری در هر موقع وضع دارایی موسسه تجاری را تعیین می کند. 
5- حسابداری به تاجر امکان می دهد بهای تمام شده اجناس خود را تعیین کند و با در نظر گرفتن هزینه های جاری و سود خود بهای فروش اجناس را معین نماید. 
6- حسابداری به طور دقیق معاملات و ارزش آن ها را معین می کند و در هر موقع می توان با مراجعه به حساب ها سابقه و کیفیت هر معامله را تعیین نمود. 
7- حسابداری دلیل و مدرکی است برای اشخاصی که با تاجر معامله می کنند برای ثبوت پرداخت ها و انجام تعهدات. 
8- حسابداری با ثبت کلیه عملیات در دفاتر از تکرار عملیات یا اشتباه یا فراموشی بعضی از عملیات جلوگیری می کند. 
9- به طور کلی حسابداران اطلاعات لازم را در هر موقع در اختیار تاجر قرار می دهد تا از وضع مالی و کار خود اطلاع حاصل نموده و با توجه به اوضاع و احوال تغییراتی در روش کار خود داده و نواقص را مرتفع سازد و چنانچه ادامه کار مقرون به صرفه نباشد به تجارت خود خاتمه دهد و اگر ادامه تجارت او مقدور نباشد یا موسسه خود را منحل کند یا تقاضای اعلام ورشکستگی نماید. 
فرآیند ثبت شرکت حسابداری:

ثبت شرکت حسابداری مستلزم اخذ مجوز از جامعه حسابداران رسمی می باشد. با استناد به ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری قابل ثبت 7 نوعند که عبارت است از : شرکت سهامی ( خاص و عام ) ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت نسبی ، شرکت تعاونی ، شرکت مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی 
شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از رایج ترین انواع شرکت های هفت گانه تجاری  به شمار می آیند. 
_  مدارک مورد نیاز ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
1. تقاضانامه ثبت شرکت ( فرم چاپی ) 2 برگ 
2. شرکت نامه رسمی ( فرم چاپی )    2 برگ 
3. اساسنامه شرکت 
4. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین و هیات مدیره  2 نسخه 
5. فتوکپی شناسنامه کلیه شرکا و مدیران ( اگر مدیر خارج از سهامداران انتخاب شود)
6. اخذ و ارائه مجوز مربوطه ( در صورت نیاز )
_ مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص :
1. اظهارنامه شرکت ( فرم چاپی )               2 برگ 
2. اساسنامه شرکت                                 2 جلد 
3. صورتجلسه مجمع عمومی موسسین          2 نسخه 
4. صورتجلسه هیات مدیره با امضای مدیران منتخب   2 نسخه 
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین 
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35 % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است. 
7. ارائه مجوز در صورت نیاز ( بنا به اعلام اداره ثبت شرکت ها )
8. ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری ( اگر آورده شرکت غیر نقدی منقول و یا غیرمنقول باشد) . 
9. ارائه اصل سند مالکیت ( اگر اموال جزء سرمایه شرکت باشد ). 
نکته : جهت ثبت موسسه حسابداری می بایست یک شریک با مدرک حسابداری معرفی گردد. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
مرکز تخصصی کیا  
موسسه ای برای ثبت سریع و آسان } }


ثبت علامت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

از این نظر موضوع شناخت ویژگی ها و اوصاف اساسی آن به اموری کاملاَ دقیق و تخصصی تبدیل می شود که عدم آشنایی با جزییات و ظرایف آن می تواند در بهترین حالت موجب تضییع وقت و سرگردانی و در بدترین حالت سبب پدید آمدن زیان های گاه جبران ناپذیر شود. 
بنا به اهمیت موضوع، در این مقاله به تشریح شرکت های سهامی و ویژگی های اساسی آن پرداخته ایم. ناگفته نماند، خوانندگان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه سوال و یا ابهامی در این رابطه می توانند از طریق تماس با همکاران ما در ثبت شرکت کارا، از خدمات مشاوره رایگان این موسسه بهره مند گردند.

  • شرکت سهامی و اقسام آن

شرکت سهامی شرکتی است با دو مشخصه اصلی: یکی اینکه سرمایه آن به سهام تقسیم می گردد و دیگری اینکه مسئولیت سهامداران در قبال بدهی های شرکت محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست. ( ماده 1 ل. ا. ق. ت )
شرکت سهامی، در هر صورت، ولو آنکه موضوع فعالیت آن، اعمال تجاری نباشد شرکت تجاری محسوب می گردد. اما موضوع فعالیت سایر شرکت ها، باید اعمال تجاری باشد، جز شرکت های تعاونی که در آن ها هم مانند شرکت های سهامی موضوع فعالیت می تواند عملیات تجاری نباشد. 
اقسام شرکت های سهامی دو نوع است :
1. شرکت سهامی عام : شرکتی که قسمتی از سرمایه اولیه آن توسط موسسین تامین می شود و قسمت دیگری باید به عرضه عمومی گذاشته شود تا توسط اشخاصی که مایل باشند، تامین می گردد. به عبارت دیگر موسسین قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام تامین می کنند و سایر اشخاص که آن ها را پذیره نویس می نامیم، قسمتی از سهام شرکت را قبل از تاسیس خریداری ( پذیره نویسی ) می نمایند. 
2. شرکت سهامی خاص : شرکتی که تمام سرمایه اولیه آن توسط موسسین تامین می گردد.

  • ویژگی های شرکت های سهامی عام

1. مسئولیت سهامدادران در این شرکت مانند مسئولیت شرکاء شرکت با مسئولیت محدود است. یعنی فقط به میزان سهامشان مسئول تادیه دیون شرکت اند نه بیشتر. 
2. برخلاف دیگر شرکت ها، برای تاسیس آن حداقل سرمایه تعیین شده است، و آن پنج میلیون ریال است. 
3. تعداد سهامداران شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر است. 
4. تعداد مدیران ( هیئت مدیره ) شرکت سهامی عام حداقل 5 نفر می باشد. 
5. مبلغ اسمی هر سهم در شرکت سهامی عام نباید از مبلغ ده هزار ریال بیشتر باشد. 
6. سهام شرکت سهامی عام قابل عرضه در بورس می باشد. 
7. شرکت های سهامی عام قادر به انتشار اوراق قرضه می باشند. 
8. شیوه های داره آن کامل است و مقررات قابل توجهی راجع به نحوه اداره و شیوه مدیریت و اخذ تصمیم نسبت بدان وضع شده است، از همین رو این قالب برای تشکیل شرکتی با تعداد قابل توجهی از شرکاء مناسب است. شرکاء شرکت سهامی عام، گاه تا هزاران و میلیون ها شخص می رسد. 
9. در تصمیم گیری برای اداره این شرکت، رای اکثریت ملاک است و منظور از اکثریت نیز اکثریت سرمایه است، یعنی عده ای از شرکاء که بیش از نصف سرمایه شرکت را دارا باشند، ولو آنکه از لحاظ عددی این شرکاء در اکثریت نباشند. بنابراین شیوه اخذ تصمیم در این شرکت ساده و سریع است. 
10. نقل و انتقال سهام در آن بسیار آسان است و با هیچ مانعی روبرو نیست و نمی توان آن را منوط به موافقت شخص یا نهادی نمود. 
11. بانک های دولتی باید لزوماَ در قالب شرکت سهامی عام با سهام بانام تشکیل شوند و بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری باید در قالب شرکت سهامی عام یا شرکت تعاونی سهامی عام تشکیل شوند. ( ماده 31 قانون پولی و بانکی کشور و ماده 12 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 ق. ا )
با متخصصان ثبت شرکت کارا، با اطمینان خاطر کار را به کاردان بسپارید.

  • شماره تماس:88880006-021
  • دفتر مرکزی: میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4

ثبت تغییرات کارا ثبت - https://kararegister.com
  • company register

پتروشیمی از بخش های اصلی صنعت نفت وگاز است که از صنایع مادر و مهم کشور محسوب می شود. از نظر لغوی زبان فارسی این واژه از دو کلمه (پترول ) و ( شیمی ) ترکیب شده است که به معنای فرآرده های حاصل از نفت و گاز می باشد.لذا،  پتروشیمی بخشی از صنایع شیمیایی است که بعد از تحقیق و بررسی درحوزه نفت وگاز به تولید فرآورده های شیمیایی از مواد خام حاصل از نفت وگاز می انجامد.
امروزه صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از گزینه های مهم صادرات غیر نفتی در جهت شکوفایی اقتصادی کشورمان،توسعه ،بومی کردن فناوری وگسترش صنایع جانبی اعم از پایین دستی ویا صنایع تامین کندده نیازهای فنی درکشور نقش اساسی دارد. خوراک صنایع پتروشیمی از محصولات پالایشی نظیر نفت، گاز طبیعی و ... است.محصولات حاصل از صنعت پتروشیمی نیز دارای موارد استعمال عمومی و صنعتی متعدد از قبیل پارچه ، نایلون ، دار کرون ، پشم و پنبه مصنوعی ، لوازم الکتریکی ، کود شیمایی ، حلال ها ، مواد پاک کننده و بسیاری محصولات دیگر می باشد. 
در ادامه به شرح برخی از انواع بخش های صنایع پتروشیمی که دارای واحد های گوناگونی میباشد فی الجمله واحد بالا دستی و واحد پایین دستی می پردازیم.
صنایع بالا دستی در صنعت نفت عمدتا به بخش جستجو،اکتشاف چاه نفت،حفاری و نیز گاهی هم به نام اکتشافات وتولید هم شناخته میگردد. به عبارت دقیق تر کلیه مطالعات فعالیت ها واقدامات مربوط به اکتشاف ،حفاری ،استخراج ،بهره برداری صیانت از منبع نفتی ،انتقال ،ذخیره سازی وصادرات یا هر فعالیتی که منجر به برداشت بهینه وحداکثری از منابع نفتی گردد . فی الجمله مواردی نظیر مدیریت و نظارت بر تامین کالا ها و مواد صنعتی، ایجاد و حفظ شرایط ایمنی،بهداشت وکلیه فعالیتهای لازم جهت ایجاد،ارتقاء،انتقال فناوری جهت پشتیبانی  که از عملیات بالادستی  محسوب میشود ، معرف این نوع  ازصنایع پتروشیمی است.
صنایع پایین دستی در صنعت نفت،معمولاَ برای اشاره به تصفیه نفت خام ،فروش وتوزیع گاز طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.به عبارت دقیق تر صنایع پایین دستی،  به کلیه مطالعات، فعالیت ها و اقدامات مربوط به عملیات تصفیه وچالایش در تاسیسات پالایشی جهت تولید فرآورده های نفتی واستفاده از انها برای تولید محصولات پتروشیمیایی وانتقال ،ذخیره سازی ،توزیع ،صادرات و واردات فراورده های نفتی و محصولات پتروشیمیایی اطلاق می گردد.
جهت ثبت شرکت پتروشیمی در ابتدا  نیاز به تصمیم گیری در رابطه با قالب شرکت دارید شرکت  پتروشیمی نیز همانند بسیاری از شرکت ها بیشتر در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت می رسد. پس از این مرحله می بایست در رابطه با  نام شرکت ، میزان سرمایه شرکت ، و مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم الشرکه هر یک از انان (با توجه به قالب شرکت) تعیین مدیران شرکت و سمت آن ها تصمیم گیری نمایید. 
نکته: صنایع پایین دستی غیر حاکمیتی مانند :لوله کشی نفت وگاز ومهندسی نفت وگازنیازی به مجوز از دستگاه پیروی شده ندارند اما صنایع بالا دستی حوزه نفت وگازوپتروشیمی نیاز به اخذ مجوزاز وزارت نفت دارند. 
جهت ثبت شرکت پتروشیمی در هر دو قالب نیاز به شرایط و مدارکی هستند که جهت آشنایی با آنان درذیل بدان پرداخته می شود:
شرکت سهامی خاص :
شرکتی است که کلیه سرمایه آن منحصراَ توسط خود موسسین تامین می شود، حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال بوده و موسسین نیز نباید از سه نفر کمتر باشند ( مواد 3 و 4 و 5 ل.ا.ق.ت) مسئولیت مدنی سهامدار در مقابل قروض و دیون شرکت محدود به مبلغ اسمی سهمی است که سهامدار در شرکت سهامی سرمایه گذاری کرده است.( ماده 1 ل.ا.ق.ت)
 شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر میباشد:
- حداقل 3نفر عضو و2نفر بازرس(بازرسین نبایست از اعضا باشند)
- حداقل سرمایه مورد نیاز 1000000ریال 
- حداقل 35% سرمایه باید نقدا پرداحت گردد.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت  پتروشیمی سهامی خاص به  شرح زیر است:
1- کپی مدارک شناسایی کلیه اعضاء (کارت ملی وشناسنامه)
2- امضا اقرارنامه
3- اصل گواهی عدم سوء ییشینه
4- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
5- صورتجلسه مجمع عمومی موسسین شرکت در 2 نسخه
6- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع.
شرکت بامسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود.مسئولیت شریک در مقابل قروض و دیون شرکت به میزان سهم الشرکه ای است که شخص در شرکت سرمایه گذاری کرده است.فرق این شرکت با شرکت های سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود به هیچ وجه سهم الشرکه صادر نمی شود و جز با رضایت عده ای از شرکاء که سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد قابل نقل و انتقال نیست.ولی در شرکت های سهامی، سهام منتشر گردیده و نیز قابل نقل و انتقال می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود در صورت پیش بینی در اساسنامه، با فوت ، حجر ، ممنوعیت قانونی یا قضایی یکی از شرکاء شرکت منحل می شود ولی در شرکت های سهامی عام و خاص در چنین شرایطی شرکت به حیات خود ادامه می دهد.
شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت پتروشیمی با مسئولیت محدود:
- وجود حداقل دونفر عضو
- حداقل سرمایه 100000ریال
- تعهد به پرداخت 35%سرمایه
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پتروشیمی با مسئولیت محدود:
1- کپی شناسنامه و کارت ملی
2- امضای اقرار نامه 
3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه
4-ارائه مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
در انتهای مراحل نسبت به تهیه ی شرکتنامه (برای شرکت های با مسئولیت محدود)،اظهارنامه شرکت، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی شرکت اقدام گردد. 
ثبت شرکت کیا
" ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند "


ثبت علامت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

شرکت های تجاری را می توان به لحاظ نقش یکی از دو نهاد سرمایه یا شخصیت و اعتبار شخصی شرکا در شرکت تجاری و نیز با توجه به مبنای مسئولیت مدیران و شرکا با این مفهوم که بر اساس میزان آورده یا به صورت نامحدود یا نسبی باشد به دو دسته شرکت های سرمایه و شرکت های اشخاص  تقسیم کرد.

  • طبقه بندی شرکت های تجاری

الف ) شرکت های سرمایه ای 
در شرکت های سرمایه ، فقط سرمایه مورد توجه قرار می گیرد ، نه شخص سرمایه گذار، لذا شرکاء فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت گذارده اند مسئول تعهدات شرکت خواهند بود. 
شرکت های سهامی خاص و سهامی عام و شرکت های مختلط سهامی جزو شرکت های سرمایه ای محسوب می شوند. 
ب) شرکت های اشخاص
شرکت هایی هستند که شخصیت شرکاء مورد توجه است و اعتبار شرکت به اعتبار شرکاء بستگی داشته و سرمایه شرکت نقش عمده ای در اعتبار شرکت ندارد. مسئولیت شرکا در مقابل اشخاص ثالث، تضامنی و نامحدود می باشد و اشخاص ثالث می توانند جهت اسیفای طلب خود به هر یک از شرکاء مراجعه کنند. 
شرکت تضامنی و نسبی و همچنین شرکت های مختلط غیر سهامی را می توان جزو شرکت های اشخاص دانست.

  • مهم ترین تفاوت های شرکت های سرمایه و اشخاص را به شرح ذیل می توان نام برد :

الف) در شرکت های سرمایه مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ اسمی و آورده آن ها است و در صورت ورشکستگی شرکت به علت ناتوانی از تادیه بدهی خود، بستانکاران یا مدیر تصفیه نمی توانند به سهامداران و یا شرکا مراجعه و یا علیه اموال شخصی آنان اقدامی به عمل آورند. معذلک در صورتی که برخی سهامداران هنوز بخشی از سرمایه تعهد شده را به شرکت نپرداخته باشند، بستانکاران تنها تا میزان پرداخت نشده حق رجوع به چنین سهامدارانی را دارند. در حالی که در شرکت های شخص وضع به گونه دیگری است. در شرکت های تضامنی مسئولیت هر یک از شرکا در صورت ناتوانی شرکت در پرداخت دیون، نامحدود بوده و تناسبی میان میزان سرمایه شریک و دیون شرکت وجود ندارد. لذا شریکی ممکن است یکصد هزار ریال از ده میلیون سرمایه شرکت ( یعنی یک درصد کل سرمایه ) را دارا باشد لکن ناگزیر به پرداخت کل دیون شرکت که مثلاَ یکصد میلیون ریال و هزار برابر سهم الشرکه وی در شرکت است، گردد. 
در شرکت نسبی نیز شریک شرکت بدهکار در فرض بالا، مکلف به پرداخت یک میلیون ریال است. چرا که وی یک درصد کل سرمایه شرکت را مالک است و بایستی به نسبت، یک درصد بدهی یعنی ده برابر سهم الشرکه اش در شرکت را نیز پرداخت نماید. 
ب) در شرکت های سرمایه آنچه اصالت دارد و در رابطه میان اشخاص ثالث با شرکت مورد توجه قرار می گیرد، سرمایه و میزان آن است و اعتبار شرکا و شخصیت آنان چندانی اهمیتی ندارد. در حالی که در شرکت های اشخاص، شخصیت شرکا در درجه اول اهمیت است و اعتبار شخصی آنان بیش از میزان سرمایه شرکت در جلب اشخاص ثالث نقش بازی می کند. 
ج) نقل و انتقال سرمایه در شرکت های سرمایه به آسانی صورت می پذیرد و تابع تشریفات سخت و پیچیده نیست. در صورتی که در شرکت های اشخاص برای این امر محدودیت های سختگیرانه ای پیش بینی شده است. برای مثال در شرکت سهامی واگذاری سهام با ثبت و درج مراتب انتقال در دفتر ثبت شرکت انجام می گیرد. اگر شرکت از نوع سهامی عام باشد و در بازار بورس پذیرفته شده باشد، انتقال سهام عموماَ در این بازار صورت می گیرد، هر چند که در این حالت نیز سهامداران مجاز به فروش سهم خود در خارج از بازار بورس هستند. البته در نوع دوم از شرکت های سرمایه، یعنی شرکت بامسئولیت محدود ، برای نقل و انتقال سهام باید موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی را هم دارند به دست آید. به علاوه در این نوع شرکت، انتقال سهم الشرکه باید با تنظیم سند رسمی باشد. 
در مقایسه با شرکت های سرمایه، در شرکت های اشخاص انتقال سهم الشرکه جز با موافقت تمامی شرکا امکان پذیر نیست. 
د) در شرکت های سرمایه، به ویژه سهامی عام، سهامداران از چند و چون اداره شرکت بی اطلاع هستند و دخالت چندانی در این امور ندارند. در حالی که در شرکت های اشخاص این نقش پررنگ و محسوس است. این امر نه تنها به دلیل خطر تحمیل دیون مازاد بر دارایی شرکت بر شرکا است بلکه به علت آن است که در این دسته از شرکت ها، شرکا عمدتاَ اعضای یک خانواده و دارای رابطه نزدیک با یکدیگر بوده و در نتیجه از فعل و انفعالات و عملیات اداری شرکت آگاهی دارند. 
لازم به ذکر است که علاوه بر شرکت های مذکور در ماده 29 قانون تجارت، نوع دیگری که به نام شرکت عملی شناخته شده در ماده 220 قانون تجارت به رسمیت شناخته شده است. به موجب این ماده، چنانچه شرکتی در یکی از اشکال مذکور در ماده 20 مرقوم تشکیل نگردد و مطابق مقررات مربوط به آن ها فعالیت ننماید از جهت مسئولیت تابع مقررات شرکت های تضامنی خواهد بود.

 در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 

ثبت شرکت فکر برتر ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.


ثبت علامت فکر برتر - https://companyregister.ir

  • company register

ثبت شرکت انرژی

۲۸
شهریور

امروزه، منابع نفت و گاز مهم ترین وتاثیر گذار ترین منابع تامین انرژی جوامع بشری کنونی می باشند که نقش راهبردی در زندگی انسانها و روابط ومناسبات کشور ها با یکدیگر دارند . بدین جهت، شرکت های انرژی، که حوزه فعالیت آن ها به طور تخصصی نفت و گاز است، از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار می باشند. توضیح بیشتر آنکه، انجام بسیاری از فعالیت های حوزه این صنعت اعم از فعالیت های بالا دستی ، میان دستی و پایین دستی نیازمند وجود شرکتهایی است که به نحو تخصصی در این حیطه به عنوان کارفرما به فعالیت بپردازند.  از این رو، بسیاری از اشخاص حقوقی که در مناطق نفتی یا غیر نفتی و در حوزه ی انرژی  فعالیت دارند درقالب یک شخصیت حقوقی ( شرکت انرژی) ، اعم از شرکتهای دولتی و خصوصی فعالیت می نمایند. قراردادهای این نوع از شرکت ها که جهت فعالیت انتخاب می کنند شامل :جونیت ونچر،ای.پی .سی و غیره  می باشد.

موضوعات فعالیت شرکت های انرژی در حیطه نفت وگاز عبارت اند از: حفاری و استخراج نفت وگاز، بهینه سازی مصرف سوخت، بهره برداری وتوسعه ،لوله کشی خطوط نفت وگاز، تامین تجهیزات مواد لازم جهت صنایع نفت و گاز وبسیاری از موارد دیگر.
صنعت نفت وگاز به3 قسمت اصلی زیر تقسیم می گردد :
1- صنایع بالا دستی :  در صنعت نفت عمدتا به بخش جستجو، اکتشاف چاه نفت، حفاری و نیز گاهی هم به نام اکتشافات وتولید هم شناخته می گردد. یعنی کلیه مطالعات فعالیت ها واقدامات مربوط به اکتشاف ،حفاری ،استخراج ، ،انتقال ذخیره سازی و فی الجمله موارد نظیر مدیریت و نظارت بر تامین کالا ها و مواد صنعتی، ایجاد و حفظ شرایط ایمنی، بهداشت وکلیه فعالیتهای لازم جهت ایجاد، ارتقاء، انتقال فناوری جهت پشتیبانی از مواردعملیات بالادستی  محسوب می شود.
2- صنایع میان دستی : عموماَ آن دسته از موارد حوزه نفت و گاز را شامل می شود که از طریق راه های ارتباطی نظیر حمل و نقل از طریق خط لوله، راه آهن و ... به پالایشگاه انتقال داده شده و در نهایت به توزیع کنندگان پایین دستی انتقال می یابد.
شبکه خطوط انتقال گاز طبیعی نیز جزء صنایع نفتی پایین دستی میباشد.
3- صنایع پایین دستی : در صنعت نفت برای اشاره به تصفیه نفت خام ، فروش وتوزیع گاز طبیعی ونیز محصولات مشتق از نفت خام مورد استفاده قرار می گیرد وکلیه مطالعات، فعالیت ها و اقدامات مربوط به عملیات تصفیه در تاسیسات پالایشی جهت تولید فرآورده های نفتی ،توزیع ،فروش داخلی،صادرات و واردات فراورده های نفتی و ازمحصولات صنایع پایین دستی است.

  • فرآیند ثبت شرکت انرژی

فعالیت شرکتهای انرژی در حوزه نفت وگاز مستلزم دریافت گواهی ومجوز از وزارت نفت و سایر ارگانها و نهاد های ذیربط می باشد. (وفق مستندات: قانون ملی شدن و اصلاح ملی شدن صنعت نفت وگازمصوب سال 1390) 
موضوع تخصصی فعالیت در این حوزه به2بخش تقسیم می گردد که صنایع بالا دستی حوزه انرژی و پتروشیمی منوط به اخذ مجوز از وزارت نفت می باشد. 
نکته : صنایع پایین دستی غیر حاکمیتی مانند لوله کشی نفت و گاز و مهندسی نفت و گاز نیازی به مجوز از دستگاه متبوعه ندارد. 
شرکت انرژی را می توان همانند سایر شرکتها در2 قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود ثبت نمود. شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت های نامبرده به قرار ذیل است :
_شرایط ثبت شرکت سهامی خاص : 
1- وجود حداقل 3 نفر اعضا یا (شرکا شرکت).
2- واریز حداقل 35% سرمایه که بایست به صورت نقدی پرداخت گردد.
3- حداقل سرمایه موردنیاز جهت ثبت شرکت100.000 تومان است.
_مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت انرژی از این قرار می باشد:
1- امضای اقرار نامه.
2- کپی مدارک شناسایی(کارت ملی و شناسنامه کلیه اعضای شرکت).
3- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کلیه اعضاء و بازرسین.
4- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع.
مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص نفت وگاز و یا انرژی نیز به این شرح است :
- اخذ تایید نام شرکت وارائه اساسنامه و اظهار نامه شرکت تقریباَ ظرف 24الی72 ساعت انجام میگردد.
- اخذ آگهی تاسیس و ارائه شماره ثبتی و شناسه ملی از زمان تکمیل مدارک توسط موکل ظرف ۱۰ الی ۱۵ روز کاری انجام می پذیرد.
_شرایط ثبت شرکت بامسئولیت محدود : 
1- وجود حداقل 2نفر اعضا و یا شرکا. 
2- حداقل سرمایه موردنیاز جهت ثبت چنین شرکتی 100.000 تومان میباشد.
3- تعهد با پرداخت کل سرمایه شرکت.
_مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
1- امضای اقرار نامه.
2- کپی شناسنامه وکارت ملی کلیه اعضای شرکت.
3- اصل گواهی عدم سوءپیشینه کلیه اعضای شرکت و بازرسین.
4- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت.
5- تکمیل فرم های تقاضا نامه و اساسنامه و همچنین شرکتنامه  که کلیه آنان باید در 2نسخه باشد.
از اینکه ما را انتخاب نموده اید متشکریم. 
با متخصصان ثبت شرکت کارا، با اطمینان خاطر کار را به کاردان بسپارید.

  • شماره تماس:88880006-021
  • دفتر مرکزی: میدان ونک، تقاطع ملاصدرا و کردستان، بن بست فرشید،پلاک 8،واحد 4


  • company register

اگرچه کلیه شرکت های خارجی طبق قوانین و مقررات کشور متبوع خود به ثبت رسیده اند و غالباَ بصورت سهامی یا مسئولیت محدود فعالیت دارند،لیکن برای فعالیت در این قلمرو جمهوری اسلامی ایران تابع قوانین و مقررات خاصی هستند.به لحاظ اهمیت تبیین جایگاه حقوقی فعالیت شرکت های خارجی،در قانون تجارت برخی از کشورها در کنار وضع مقررات راجع به انواع شرکت های تجاری،فصل مستقلی به شرکت های خارجی اختصاص داده اند.برای نمونه می توان به قانون امور شرکت های کشور امارات اشاره کرد.در قانون تجارت کشور ما،ماده 3 قانون ثبت شرکت ها در مورد شرکت های خارجی که در ایران فعالیت داشته اند می گوید:از تاریخ اجرای این قانون هر شرکت خارجی برای اینکه بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت تهران به ثبت برسد.پس برای اینکه شرکت های خارجی توانایی انجام عملیات تجاری را در ایران داشته باشند دو شرط لازم است:


1-در کشور خود قانونی شناخته شده باشد.
2-در اداره ثبت شرکت ها با رعایت آیین نامه ثبت شرکت ها به ثبت برسند.
جهت ثبت شرکت های خارجی مدارک زیر باید به اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تسلیم گردد:
1-اظهارنامه ثبت شرکت که باید به زبان فارسی نوشته و مشتمل بر نکات ماده 6 آیین نامه باشد.
2-یک نسخه مصدق از اساسنامه شرکت.
یک نسخه مصدق از اختیارنامه نماینده عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد یک نسخه مصدق از اختیارنامه هر یک (ماده 5 آیین نامه)
و مطابق ماده7 آیین نامه اختیارنامه نمایندگان عمده شرکت ها باید در مرکز اصلی شرکت به امضای کسانی که حق امضا دارند برسند و این امضا باید توسط مقام صلاحیت دار کشور محل امضا و نماینده سیاسی یا کنسولی ایران در کشور مزبور و یا نماینده سیاسی  کنسولی دولت متبوع مدیران ارشد در ایران برسد.
مندرجات اظهارنامه ثبت شرکت خارجی:
اظهارنامه ثبت شرکت خارجی که باید به زبان فارسی تنظیم گردد حاوی موارد ذیل است:
1-مشخصات کامل شرکت.
2-مرکز اصلی فعالیت شرکت و تابعیت آن.
3-نوع شرکت(سهامی،تضامنی و...)
4-میزان سرمایه شرکت.
5-تاریخ،محل و مرجع ثبت شرکت مادر.
6-نوع فعالیت مورد تقاضا در ایران.
7-معرفی نماینده یا نمایندگان شرکت در ایران با تعیین میزان اختیارات و صلاحیت امضای اسناد.
8-اسم و آدرس شخص یا اشخاص ذیصلاح جهت دریافت اسناد و ابلاغ های رسمی.
9-آخرین بیلان عملکرد مالی شرکت منوط به اینکه مقررات کشور متبوع و اساسنامه شرکت انعکاس عمومی آن را تجویز نموده باشد.
10-تعهد ارائه بیلان عملکرد شرکت(نمایندگی یا شعبه)در پایان سال مالی به اداره ثبت شرکت ها ضمن رعایت مفاد مندرج در بند 9
11-معرفی شعبه یا شعبات دیگر در ایران در صورت وجود.
صدور گواهی نامه ثبت شرکت:
طبق تجویز ماده 18 نظامنامه ثبت شرکت ها،پس از انجام تشریفات مذکور،تصدیق نامه ثبت شرکت صادر و به نماینده شرکت متقاضی تحویل می شود.گواهینامه یا تصدیقنامه مزبور مشتمل بر موارد ذیل است:
1-نام و مشخصات کامل شرکت.
2-نوع شرکت.
3-مرکز اصلی فعالیت شرکت و آدرس دقیق آن.
4-تابعیت شرکت.
5-میزان سرمایه شرکت در زمان ثبت.
6-تاریخ،محل و مرجع ثبت شرکت اصلی.
7-نوع فعالیت شرکت در ایران.
ظرف یک ماه از تاریخ ثبت مراتب ذیل جهت آگهی سهام منتشر می شود:
1-خلاصه اساسنامه
2-نام نماینده یا نمایندگان عمده شرکت
3-نام افراد دارای حق امضاء
4-نام افراد مقیم ایران که جهت دریافت  اطلاعات صلاحیت دارند.
"ارائه تخصصی خدمات ثبتی در کیا ثبت"
"رضایت شما افتخار ماست."


ثبت علامت تجاری کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

یکی از شرایط مهم برای ثبت طرح های صنعتی این است که طرح مورد درخواست ثبت جدید یا واجد تازگی باشد و به طور خلاصه طرحی جدید محسوب می شود که قبل از تاریخ تقدیم اظهارنامه یا قبل از حق تقدم اظهارنامه برای ثبت، برای عموم افشاء نشده باشد. در این نوشتار، به استثنائات وارده بر زوال جدید بودن طرح صنعتی می پردازیم. 
1- مهلت ارفاقی 
یکی از مواردی که جزء استثنائات وارده بر زوال تازگی و جدید بودن طرح های صنعتی است موضوع مهلت ارفاقی است که یکی از مباحث مهم در حوزه اختراع نیز تلقی می شود. در قوانین ملی خیلی از کشورها، انتشار و افشاء طرح صنعتی در یک مدت 12 ماهه یا 6 ماهه قبل از تسلیم اظهارنامه برای ثبت طرح صنعتی یا در موارد منقضی قبل از تسلیم اظهارنامه برای ثبت طرح صنعتی یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم طرح صنعتی، خدشه ای به جدید بودن طرح صنعتی وارد نمی کند. هدف از این مهلت ارفاقی آن است که متقاضی ثبت طرح صنعتی فرصت کافی داشته باشد تا طرح صنعتی خود را در بازار تست کند ؛ تا بدینوسیله با اطمینان بیشتری نسبت به ثبت آن که  بعضاَ مستلزم پرداخت هزینه های زیادی است اقدام کند. 
البته بدیهی است در صورت عدم وجود یک هماهنگی بین المللی درباره مهلت ارفاقی، طراح ممکن است با خطر از دست دادن حقوق خود برای ثبت طرح صنعتی در کشورهای مختلف مواجه شود؛ زیرا قانون داخلی یک کشور می تواند طرحی را که دوازده ماه قبل افشاء شده، جدید تلقی نکند چرا که مثلاَ بیش از شش ماه از افشای طرح در قالب مهلت ارفاقی حمایت به عمل نمی آورد یا اینکه کشور دیگر اصلاَ مهلت ارفاقی را به رسمیت نشناسد. 
با توجه به قسمت اخیر ماده 21 قانون مصوب 1386، مفاد قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 این قانون در خصوص طرح های صنعتی قابل اعمال معرفی شده است. 
همان طور که در قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 قانون مصوب 1386 آمده است در صورتی که افشاء اختراع ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد، مانع ثبت نخواهد بود. 
بنابراین در مورد طرح های صنعتی نیز چنانچه افشاء ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم طرح صنعتی صورت گرفته باشد، مانع ثبت نخواهد بود. 
با توجه به قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 قانون مصوب 1386 ذکر نکات ذیل ضروری به نظر می رسد :
-  شورای اسلامی بنا به دلایل نامعلومی مهلت دوازده ماه به شش ماه تقلیل یافته است. همچنین طرح اولیه در رابطه با مهلت ارفاقی و مصادیق آن از صراحت بیشتری برخوردار بوده است. در بند ( 3 ) ماده 2 طرح اولیه آمده است : هر گاه افشاء اختراع ظرف مدت دوازده ماه قبل از تاریخ انقضاء یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم صورت گرفته باشد و این کار به دلیل یا در نتیجه اعمالی باشد که توسط متقاضی یا ذی حق قبلی او انجام شده باشد، افشای اختراع برای عموم به مفهوم جزء 2 این بند محسوب نمی شود. 
- با توجه به قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 قانون مصوب 1386، افشاء اختراع متقاضی یا ذی حق قبلی او ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم موجب تازگی اختراع نمی گردد. به عبارت دیگر، اطلاق مقرره هر نوع افشایی را توسط مخترع یا ذی حق قبلی او دربرمی گیرد. بنابراین حتی اگر افشای اختراع توسط خود مخترع یا ذی حق قبلی در نتیجه بی تجربگی و غیره هم باشد در حیطه استثنائات زوال تازگی قرار خواهد گرفت. 
- با توجه به اطلاق مقرره یاد می شده می توان گفت که اگر افشای اختراع در نتیجه سوء استفاده اشخاص ثالث از رابطه خود با متقاضی یا ذیحق قبلی او صورت گرفته باشد نیز مشمول استثنائات زوال تازگی اختراع می گردد. بند ( 1 ) ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 رئیس قوه قضاییه استنباط فوق را مورد تایید قرار داده است. 
- افشاء در نتیجه شرکت در یک نمایشگاه رسمی نیز تحت شرایطی موجب زوال تازگی طرح صنعتی نمی گردد. بند (2) ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 رئیس قوه قضاییه مراتب فوق را تایید می نماید . 
2- طرح نمایش داده شده در نمایشگاه های رسمی بین المللی 
بر اساس ماده 11 کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی، کشورهای عضو متعهد هستند که منطبق با قوانین داخلی شان مورد حمایت موقت را از اختراعات قابل صدور گواهینامه در ارتباط با کالاهای نمایش داده شده در نمایشگاه های بین المللی رسمی یا به طور رسمی شناسایی شده که در هر کشور عضو برگزار می شود، به عمل آورند. این حمایت موقت معمولاَ بر اساس قوانین کشورها به طرق گوناگون انجام می شود، یک طریق این است که یک حق خاص، مشابه با مورد مقرر در ماده 4 شروع می شود. این حق برای دوره معین، مثلاَ دوازده ماه از آن تاریخ حفظ می شود و در صورتی که به دنبال نمایش دادن در طی مدت مذکور، درخواستی برای حمایت داده نشود مقتضی می گردد. 
طرق دیگر حمایت موقت ، اعطای مهلت ارفاقی است که در تعدادی از قوانین ملی کشورها به ویژه در ارتباط با گواهی های اختراع یافت می شود. بر این اساس در طی دوره معین برای مثال شش ماه یا دوازده ماه قبل از ثبت کردن یا قبل از تاریخ تقدم یک اظهارنامه گواهی اختراع، نمایش اختراع در یک نمایشگاه بین المللی باعث از میان رفتن تازگی و بداعت اختراع نخواهد شد. 
در قوانین ملی خیلی از کشورها به موضوع طرح های صنعتی نمایش داده شده در نمایشگاه های رسمی اشاره شده است. 
به موجب بند ( 1 ) ماده 120 قانون حق مولف مصر ، طرح صنعتی عرضه شده در نمایشگاه های ملی یا بین المللی اگر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ به نمایش گذاردن آن به ثبت برسد طرح جدید محسوب می گردد. 
در قانون طرح های صنعتی ژاپن نیز تلویحاَ به موضوع حمایت موقت از طرح نمایش داده شده در نمایشگاه ها اشاره شده است و به موجب بند ( 2 ) ماده 4 این قانون طرح ظرف مهلت 6 ماه از تاریخ اطلاع عموم از طرح وی می تواند اقدام به ثبت آن نماید. 
با توجه به قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 قانون مصوب 1386 و نظر به ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 می توان گفت که قانونگذار ایران از اختراع و طرح های صنعتی نمایش داده شده در نمایشگاه های بین المللی در قالب مهلت ارفاقی حمایت کرده است و بر این اساس نظر کنوانسیون پاریس در خصوص مورد را تامین کرده است. 
بر اساس بند ( 2 ) ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 رئیس قوه قضاییه که با توجه به قسمت اخیر ماده 21 قانون مصوب 1386 و قسمت اخیر بند ( ه ) ماده 4 قانون مصوب 1386، قابلیت تسری به طرح های صنعتی نمی گردد. البته در این فرض متقاضی باید گواهی شرکت در این نمایشگاه را که به تایید مسئولان ذیربط رسیده همراه با درج این مطلب که اختراع فقط در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته است ، ظرف 30 روز از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت تسلیم نماید. 
همانطور که در تبصره ذیل ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 رئیس قوه قضاییه آمده است ، منظور از نمایشگاه رسمی نمایشگاهی است که توسط دولت یا ادارات ذی صلاح داخلی تشکیل می شود و یا توسط دولت یا اشخاص ذی صلاح در یک کشور عضو کنوانسیون پاریس و در سطح بین المللی برگزار می گردد. در فرض اخیر گواهی مسئولان ذی ربط نمایشگاه رسمی باید به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد. 
با توجه به بند ( ه ) ماده 4 و همچنین قسمت اخیر ماده 21 قانون مصوب 1386 و ماده 26 آیین نامه مصوب 1387 رئیس قوه قضاییه، ذکر نکات ذیل ضروری به نظر می رسد :
- چنانچه افشاء طرح صنعتی در نتیجه شرکت در یک نمایشگاه رسمی صورت گرفته باشد موجب زوال تازگی طرح صنعتی نیست. در این فرض متقاضی باید گواهی شرکت در نمایشگاه را به تایید مسئولان ذی ربط رسانده و همراه با درج این مطلب که اختراع فقط در نمایشگاه مذکور به نمایش گذاشته شده است، ظرف 30 روز از تاریخ تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت تسلیم نماید. 
- منظور از نمایشگاه رسمی نمایشگاهی است که توسط دولت یا ادارات ذی صلاح داخلی تشکیل و برگزار شده باشد. برگزاری نمایشگاه توسط دولت یا اشخاص ذی صلاح در یک کشور عضو کنوانسیون پاریس و در سطح بین المللی نیز کفایت می کند؛ البته در فرض اخیر طراح باید گواهی مسئولان ذی ربط نمایشگاه رسمی را به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران برسانند. 
- به نظر می رسد مهلت ارفاقی شش ماهه، علاوه بر مهلتی است که به عنوان حق تقدم پیش بینی شده است. 
3- حق تقدم 
حق تقدم در بحث طرح صنعتی به این صورت است که اگر شخصی بر اساس کنوانسیون پاریس برای حمایت مالکیت صنعتی اظهارنامه ای برای ثبت طرح صنعتی به یکی از کشورهای عضو این کنوانسیون تسلین کند، به مدت شش ماه از تاریخ ثبت اظهارنامه این طرح صنعتی، در هر یک از دیگر کشورهای عضو این کنوانسیون بر دیگر اشخاص حق تقدم دارد. 
با توجه به مراتب فوق چنانچه موضوع طرح صنعتی بعد از اولین درخواست ثبت که بر اساس آن مطالبه حق تقدم می شود و قبل از تاریخ انقضای مهلت حق تقدم ( شش ماه ) مورد انتشار یا بهره برداری قرار گیرد، این انتشار یا بهره برداری مانع استفاده از حق تقدم و موجب عدم ثبت موضوع طرح صنعتی در کشورهای بعدی ( کشورهایی که از آن ها مطالبه حق تقدم می شود ) به لحاظ زوال تازگی طرح صنعتی نخواهد شد. 
ثبت شرکت فکر برتر 
{ ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع }


ثبت علامت فکر برتر - https://companyregister.ir

  • company register

رتبه مشاور مدرکی است که بر اساس مقررات آیین نامه تشخیص صلاحیت مشاوران، به منظور اعلام صلاحیت مشاور از سوی سازمان برای ارائه خدمات مشاور صادر می شود. 
برای رتبه بندی شرکت های مشاور علاوه بر اهمیت نیروی متخصص فنی و مهندسی، کم و کیف امکانات فنی و نرم افزاری آن شرکت ها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.


مشاوران جهت تشخیص صلاحیت از حیث شخصیت حقیقی و حقوقی به انواع ذیل تقسیم می شوند:
نوع اول: اشخاص حقیقی: کارشناس ایرانی دارای تحصیلات دانشگاهی که طبق آیین نامه واجد صلاحیت شناخته شود.
نوع دوم: اشخاص حقوقی (غیر دولتی) : بیش از پنجاه درصد مالکیت آن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی و یا ترکیبی از آن ها باشد.

  • شرایط لازم جهت اخذ گرید مشاوران شامل موارد ذیل می شود :

_ مشخص شدن تراز مالی شرکت مشاور با ارائه گواهی اظهارنامه 
_ نیروی فنی و مهندسی با رزومه مناسب 
_ امکانات فنی و نرم افزاری مورد استفاده در شرکت های مشاور 
_ ارائه رضایت نامه کتبی از کارفرمایان پروژه های انجام شده ( ارائه این مدرک ضروری نیست ، اما می تواند موثر باشد).
( به طور کلی ارائه هر مدرک معتبری که صلاحیت شرکت را تایید کند در جهت اخذ رتبه مهندسین مشاور موثر می باشد ).
لازم به توضیح است ، نیروی انسانی متخصص ، ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبانی از عوامل موثر در تشخیص صلاحیت برای پایه 3 و نیروی انسانی متخصصص ، ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبان از عوامل تاثیر گذار در تشخبص صلاحیت پایه یک و دو می باشند.

  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور:

- اصل گواهینامه رتبه بندی در صورت دارا بودن رتبه قبلی
- کپی برابر اصل شرکتی تصویر کارت اعلام وضعیت خدمت ذکور پشت و رو (برابراصل دفترخانه ای) یا کارت پایان خدمت پشت و رو
- کپی برابراصل صفحه اول شناسنامه ، صفحه توضیحات شناسنامه (درصورت داشتن صفحه توضیحات) (برابراصل دفترخانه ای)
- کپی آخرین اساسنامه شرکت حداکثر در پانزده برگA4 
- کپی برابر اصل شرکتی پشت و رو کارت ملی (برابراصل دفترخانه ای)
- کپی برابر اصل شرکتی گواهی امضا محضری
- کپی برابر اصل شرکتی مدرک تحصیلی مهندسین امتیاز آور(برابراصل دفترخانه ای)
- کپی آخرین اظهارنامه ثبتی شرکت حداکثر در دو برگA4 تک رو شرکت های سهامی خاص 
- کپی آخرین شرکت نامه و تقاضا نامه ثبتی شرکت حداکثر در چهار برگA4 تک رو شرکت های محدود 
- یک  قطعه عکس سه در چهار 
- کپی مدارک تحصیلات دانشگاهی مرتبط با مدیریت علاوه بر رشته های فنی و مهندسی 
- کپی کلیه روزنامه رسمی شرکت از بدو تاسیس تاکنون 
- کپی آخرین صورتجلسه مجمع عمومی که بیانگر ۱۰۰ %صاحبان سهام باشد 
- کپی صورت های مالی با مهر حسابدار رسمی + آخرین اظهارنامه مالیاتی با تایید ممیز مالیاتی فرم ۷۶ 
- کپی گواهی نظام برنامه ریزی از مراجع معتبر آموزشی، کنترل پروژه حداکثر در سه برگ 
- کپی ساختار سازمانی و تشکیلاتی مشاور در یک برگA4 
- کپی گواهی طبقه بندی مشاغل در یک برگA4 
- کپی دوره های آموزشی کوتاه مدت حداکثر در چهار برگ A4 
- تصویر گواهی صلاحیت حرفه ای از مجامع معتبر بین المللی یا داخلی حداکثر در دو برگ 
- فهرست تجهیزات رایانه ایحداکثر در دو برگ A4 
- تصویرگواهی عضویت در مجامع حرفه ای معتبر و داخلی بین المللی حداکثر در دو برگ A4 
- تصویر قرارداد خرید یا فاکتور خرید برای هر یک از تجهیزات طبق جدول ۱۱ و ۱۲ آیین نامه… 
- قرارداد همکاری فرد با شرکت برای سال جاری
- کپی دوره های آموزشی کوتاه مدت مدیریتی حداکثر در دوبرگ A4 
- کپی چکیده مقاله های علمی در سمینارها و نشریات بین المللی برای هر مقاله حداکثر دو عدد 
- تصویرصفحه اول ترجمه کتاب و چکیده ترجمه مقاله مرتبط با تخصص حداکثر در هشت برگ 
- اطلاعات مربوط به (کارکنان و اعضا هیات مدیره و سهامداران) امتیاز آورکپی برابر اصل شرکتی تائیدیه لیست بیمه تامین اجتماعی از سایت سوابق بیمه ای یا شعبه تامین اجتماعی پرسنل غیر بازنشسته
- کپی برابر اصل شرکتی گواهی های کار مربوط به سوابق کاری در شرکتها با ذکر تاریخ شروع و پایان و سمت (کادر فنی طراحی) + رتبه شرکت ها
- تصویر مبایعه نامه معتبر مالکیت و یا اجازه نامه رسمی با کد رهگیری در دو برگA4  
- تصویرفهرست کتاب های تخصصی حداکثر در پنج برگ A4 
- گواهی کار از شرکت در زمینه درخواستی با سمت کادر فنی طراحی پرسنل بازنشسته
- قرارداد همکاری فرد با شرکت برای سال جاری
- گواهی کار از شرکت در زمینه درخواستی با سمت کادر فنی طراحی
- کپی برابر اصل شرکتی حکم بازنشستگی با مشخص بودن تاریخ بازنشستگی
- کپی برابر اصل شرکتی حکم کارگزینی ۷ سال قبل از بازنشستگی
- کپی برابر اصل شرکتی تصویر قرارداد همکاری فرد بازنشسته با شرکت هایی که بعد از بازنشستگی با آنها همکاری داشته است
- کپی برابر اصل شرکتی گواهی کار مربوط به همان شرکت ها در طی مدت قرارداد با ذکر تاریخ شروع و خاتمه کار و ذکر سمت
- تصوبر برابر اصل شرکتی افزایش سقف ۲۵ درصد حسب مورد
- تصویر برابر اصل شرکتی آخرین صورت وضعیت با تایید کارفرما
- تصوبر برابر اصل شرکتی قراراداد یا موافقت نامه
- تصوبر برابر اصل شرکتی تصویر مفاصا حساب بیمه حسب مورد
- تصویر برابر اصل شرکتی تصویر گواهی حق بیمه پرداختی قرارداد ها طی ۳۶ ماه اخیر به تفکیک کارگاه در مورد قراردادهای فعال
- تصوبر برابر اصل شرکتی نامه ابلاغیه از کارفرما
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید. 
مرکز تخصصی ثبت کارا ، با کادری متخصص و مجرب در زمینه های اخذ / تمدید / ارتقا رتبه بندی خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید.


ثبت شرکت کارا ثبت - https://kararegister.com


  • company register

طبق مقرراتی که در دست اجرا می باشد اعتبار این کارت یک سال تمام بعد از زمان صدور آن است و در صورت نیاز، می توان با ارایه مدارک لازم کارت بازرگانی را تمدید کرد.
کارت بازرگانی تنها از اتاق بازرگانی محل تجارتخانه یا شرکت متقاضی زیر نظر وزارت صنایع و معاون ایران صادر شده و باید به تأیید وزارت بازرگانی برسد.

  • ابطال کارت بازرگانی به 2 شکل است :

1.ابطال اختیاری ( انصراف) 
2. ابطال اجباری
الف) ابطال اختیاری
در ابطال اختیاری ، شخص حقیقی یا حقوقی صاحب کارت ، می تواند به اتاق های بازرگانی و تعاون اداره یا سازمان های بازرگانی استان ها مراجعه کند و با ارائه مدارک مورد نیاز، انصراف خود را از داشتن کارت بازرگانی اعلام نماید.
ب) ابطال اجباری
در ابطال اجباری، وزارت بازرگانی بنا به هر یک از دلایل ذیل می تواند کارت او را باطل و موضوع را به اتاق بازرگانی و صنایع ایران یا اتاق تعاون اطلاع دهد:
الف) افرادی که مرتکب قاچاق می شوند.
وفق ماده 30 قانون امور گمرکی ایران، چنانچه این افراد دارای کارت بازرگانی باشند، در صورت محکومیت، علاوه بر مجازات های مربوط ، از عضویت اتاق بازرگانی شعب آن در شهرستان به صورت موقت یا دائم محکوم می شوند و کارت بازرگانی آن ها نیز باطل خواهد شد.
ب) چنانچه، بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت بعضی از شرایط دریافت کارت را نداشته یا بعد از صدور کارت، بعضی از شرایط لازم را از دست داده است، وزارت بازرگانی می تواند کارت او را باطل کند.
در هر صورت ابطال کارت بازرگانی چه در صورت اختیاری و چه بصورت اجباری توسط اداره بازرگانی(معاون بازرگانی خارجی)وزارت بازرگانی انجام می شود.
در ذیل به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ابطال و تعلیق کارت بازرگانی می پردازیم. خاطر نشان می شویم، کلیه ی امور کارت بازرگانی  شما بزرگواران نظیر صدور و تمدید کارت بازرگانی در موسسه حقوقی کیا ثبت به صورت تخصصی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می گیرد.برای این منظور می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

  • مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقیقی:

1.تقاضای شخص( در 1 نسخه )
2.اصل کارت بازرگانی
3.اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی  ( 1 نسخه )
4.گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال ( در صورت تولیدی بودن )
5.گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).

  • مدارک لازم جهت ابطال کارت بازرگانی حقوقی:

1.تقاضای شخص
2.اصل کارت بازرگانی
3.گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال
4.گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی جهت ابطال ( به همراه داشتن برگه های تشخیص و یا قطعی سال های 79 به بعد و اظهارنامه مالیاتی دارای کد رهگیری سال 1390 الزامی است).
5.صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکت های سهامی عام ، خاص و صورتجلسه هیات مدیره برای سایر شرکت ها مبنی بر ابطال کارت بازرگانی ( در صورت عدم انحلال) ، 
6. اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی 
7. 1 نسخه کپی روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت

  • مدارک مورد نیاز جهت تعلیق کارت بازرگانی

1.تقاضای شخص ( 1 نسخه )
2.اصل آگهی روزنامه مفقودی در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار 
موسسه حقوقی کیا ثبت ، افتخار دارد در زمینه ی اخذ کارت بازرگانی خدمات ارزنده ای به متقاضیان محترم ارائه نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.
شماره های تماس:

  • 88882588-021
  • 88888273-021
  • فکس:88879894-021

دفتر مرکزی : تهران،میدان ونک،خیابان ولیعصر شمالی،کوچه شریفی،پلاک 55،واحد 13


ثبت علامت کیا ثبت - https://kiasabt.com

  • company register

برای اداره امور تعاونی و برابر اساسنامه هیئت مدیره ای تشکیل می شود که حداقل سه و حداکثر 7 نفر بوده و به عنوان اعضاء اصلی تعاونی می باشند و تا یک سوم اعضاء اصلی نیز به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب می شوند که در تعاونی های بزرگ و در مقابل افزایش اعضاء تعاونی به ازاء هر چهارصد نفر یک نفر به عنوان عضو علی البدل اضافه می گردد؛ مشروط بر اینکه تعداد اعضاء اصلی و علی البدل مجموعاَ از 15 نفر بیشتر نشود و اعضاء تعاونی با رای مخفی سهامداران برای مدت دو سال انتخاب می شوند و اخذ رای برای کلیه اعضاء یک نوبت به عمل می آید. کسانیکه دارای آراء بیشتری می باشند به عنوان اعضاء اصلی و آن هایی که آراء شان کمتر است به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب می شوند و انتخاب مجدد آن ها هم اشکالی ندارد. 
انتخاب اعضاء هیئت مدیره و علی البدل با اکثریت مطلق آراء مجمع عمومی بوده و در صورتیکه در دور اول رای گیری همه داوطلبان یا تعدادی از آن ها دارای اکثریت مطلق نشوند بلافاصله از بین کسانی که بیشترین آراء را کسب نموده اند به تعداد دو برابر اعضاء اصلی و علی البدل با اکثریت نسبی رای گیری می شود و در اولین جلسه هیئت مدیره یک نفر را به عنوان نایب رئیس و یک یا دو نفر را به عنوان منشی انتخاب می نماید. هر گاه یکی از اعضاء هیئت مدیره فوت نموده یا استعفاء دهد و یا ممنوعیت قانونی داشته و یا غیبت او غیرموجه باشد یکی از اعضاء علی البدل که بیشترین آراء را به دست آورده است به جای او انتخاب خواهد شد. خدمات اعضاء هیئت مدیره در تعاونی بلاعوض بوده ولی در صورتیکه برای امور تعاونی ماموریتی به آن ها محول گردد هزینه آن ماموریت به آن ها داده خواهد شد. به علاوه مجمع عمومی می تواند از سود خالص سالانه مبلغی را به عنوان پاداش به هر یک از آن ها بدهد.

  • شرایط هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرسان

اعضاء هیئت مدیره و بازرسان و مدیر عامل علاوه بر شرایطی که برای عضویت در تعاونی تعیین گردیده است باید دارای شرایط ذیل باشند :
1- اطلاعات یا تجربه لازم را برای انجام وظیفه متناسب با تعاونی داشته باشند. 
2- ایمان و التزام و تعهد عملی به انسان ( در صورتیکه تعاونی بین اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی باشد تعهد عملی دین خودشان )
3- عدم سوء سابقه مالی و یا محکومیت در دادگاه های اجرای اصل 49 قانون اساسی 
4- عدم عضویت در گروه های محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد 
5- عدم اشتهار به فساد اخلاقی و مالی 
6- هیئت مدیره بلافاصله پس از انتخاب باید یک نفر را به عنوان مدیر عامل از بین اعضاء و یا خارج از اعضاء تعاونی برای مدت دو سال انتخاب نماید که زیر نظر هیئت مدیره اداره امور تعاونی را بر عهده گرفته و تصمیمات مجمع عمومی را اجراء نمایند. 
7- وظایف و اختیارات و حقوق و مزایای مدیر عامل برابر آیین نامه ای است که هیئت مدیره پیشنهاد نموده و مجمع عمومی تصویب می نماید.

  • وظایف و اختیارات هیئت مدیره

برابر ماده 37 وظایف و اختیاراتی که در قانون برای هیئت مدیره تعیین گردیده است به شرح زیر می باشد :
1- دعوت مجمع عمومی عادی و فوق العاده در مواقع لزوم 
2- اجرای دقیق و صحیح مفاد اساسنامه و تصمیمات مجمع عمومی برابر قوانین و مقررات مربوطه 
3- عزل و نصب و قبول استعفاء مدیر عامل و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد میزان حقوق مدیر عامل به مجمع عمومی 
4- قبول درخواست عضویت و اخذ تصمیم در مورد انتقال سهم هر یک از اعضاء به یکدیگر و دریافت استعفاء هر یک از اعضاء هیئت مدیره 
5- نظارت بر مخارج تعاونی و رسیدگی به حساب ها و ارائه به بازرس یا بازرسان و تسلیم به موقع گزارش مالی و ترازنامه تعاونی به مجمع عمومی 
6- تهیه و تنظیم طرح ها و برنامه ها و بودجه ها و سایر پیشنهادات و ارائه آن به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم 
7- تعیین نماینده از بین اعضاء تعاونی برای حضور در جلسات مجامع عمومی شرکت ها و اتحادیه هایی که تعاونی در آن ها مشارکت دارد. 
8- نهیه و تنظیم دستورالعمل های داخلی و تقدیم آن به مجمع عمومی برای تصویب 
9- تعیین نماینده یا وکیل در دادگاه ها و مراجع قانونی و سایر سازمان ها با حق توکیل غیر. 
10- تعیین و معرفی صاحبان امضاء مجاز " یک یا دو نفر از اعضاء هیئت مدیره به اتفاق مدیر عامل "
11- تصمیمات هیئت مدیره به طور جمعی اتخاذ می شود و هیچیک از اعضاء هیئت حق ندارد منفرداَ از اختیارات هیئت مدیره استفاده کند مگر در موارد خاص که وکالت یا نمایندگی داشته باشد هیئت مدیره می توانند قسمتی از اختیارات خود را به مدیر عامل تفویض نمایند. 
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید. 
تمرکز ما بر روی ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت کامل مشتریان عزیز  می باشد.


ثبت شرکت فکر برتر - https://companyregister.ir

  • company register