ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

لازم به ذکر است که شرکت در صورتی می تواند تابعیت خود را تغییر دهد که اقامتگاه آن تغییر کند. 
در همه شرکت ها، اگر شرکاء به اتفاق آراء تصمیم به تغییر تابعیت شرکت بگیرند، شرکت تغییر تابعیت می دهد. به شرط آنکه مرکز اصلی خود را به کشور جدید انتقال دهد. 
در مورد بعضی از شرکتها قانون گذار صراحتاَ این را بیان کرده است. به طور مثال در مورد شرکت هایی با مسئولیت محدود، قانون گذار مقرر داشته است که هیچ اکثریتی نمی تواند تابعیت شرکت را عوض کند. در مورد شرکت های سهامی هیچ مجمع عمومی (موسس، عادی و فوق العاده) حق تغییر تابعیت شرکت را ندارد. در مورد سایر شرکت ها، قانون گذار پیش بینی خاصی انجام نداده است. به نظر می رسد در مورد آن ها بتوان قبول کرد که اکثریت شرکاء بتوانند تابعیت شرکت را تغییر دهند.
همان طور که می دانید تغییر اقامتگاه، نیاز به موافقت همه شرکاء ندارد ولی اگر تغییری صورت بگیرد (با رای اکثریت یا مجمع عمومی) تغییر اقامتگاه منجر به تغییر تابعیت نخواهد شد. نکته حائز اهمیت در این رابطه این است که هم کشور مبدا و هم کشور مقصد این تغییر تابعیت را باید مجاز بدانند.
در رابطه با شرکت های با مسئولیت محدود نکته حائز اهمیت این است که شرکای شرکت نمی توانند تابعیت شرکت را عوض کنند مگر به اتفاق آراء. 
اتخاذ تصمیم راجع به تغییرات اساسنامه باید با اکثریت عددی شرکاء که لااقل سه ربع(4/3) سرمایه را نیز دارا باشند انجام شود. اساسنامه شرکت می تواند حد نصاب دیگری را مقرر دارد. 

  • company register

نکته اول: اگر در انتخاب موضوع فعالیت شرکت همراه با اسم شرکت، عنوان سرمایه گذاری آورده شود نیاز به گرفتن مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نیست فقط زمانی نیاز به گرفتن مجوز است که سرمایه گذاری مطلق یا سرمایه گذاری در بورس قید شود.

نکته دوم: استفاده کردن از لغات، تحت عنوان خرید و فروش سهام نیاز به گرفتن مجوز ندارد.

نکته سوم: بازاریابی هرمی و هر گونه فعالیت های هرمی بر طبق قوانین اسلامی ممنوع است. 
بعد از اینکه مجوز لازم از بورس و اوراق بهادار را دریافت کردید می توانید شرکت خود را در قالب شرکت سهامی خاص و یا شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید. 

نکات ثبت شرکت کارگزاری

  • company register

شرایط زیر را برای ثبت شرکت سهامی خاص در علی آباد کتول باید رعایت کنید. 

1- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد. 

2- مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر باید باشد. به همراه دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء شرکت باشند. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص درعلی آباد کتول:

- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسان

- در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد، اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط مورد نیاز است. 

- اقرارنامه امضاء شده مورد نیاز است. 

- کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت یعنی همان صفحه اول شناسنامه و کارت ملی سهامداران، مدیران و بازرسان


  • company register

برای ثبت برند صابون این مدارک نیاز است که تهیه شوند. 

1- اظهارنامه یعنی برگ های چاپی که از طرف اداره کل مالکیت صنعتی، در اختیار متقاضیان گذاشته می شود و متقاضیان آن را کامل می کنند. 
2- ده عدد نمونه از علامت، به شکلی که استعمال می شود باید تهیه شود. به علاوه نمونه های اضافی، به تعداد یک نمونه برای هر طبقه اضافی که درخواست می شود. 
فرد درخواست کننده باید بر روی هر اظهارنامه، یک نمونه از علامت را الصاق کند و آن را امضاء نماید. نمونه سوم در موقع ثبت بر روی صفحه مربوط، در دفتر ثبت الصاق می شود و نمونه چهارم، بر روی تصدیق ثبت الصاق می شود. ابعاد نمونه نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. بر روی هر نمونه الصاق شده به طریق بالا، مهر اداره کل مالکیت صنعتی زده می شود به طوری که یک قسمت از مهر بر روی نمونه و قسمت دیگر بر روی صفحه قرار گیرد. 
3- یک کلیشه واضح و خوانا برای چاپ علامت تهیه کنید که ابعاد آن نباید از ده سانتیمتر از هر طرف تجاوز کند. اضافه می شود در صورتی که علامت از یک یا چند کلمه تشکیل شده باشد و دارای هیچگونه تصویر و حروف مخصوصی نباشد، تقاضا کننده ثبت، مجبور به ضمیمه کردن کلیشه نیست. 
4- نسخه اصلی یا رونوشت گواهی شده وکالت نامه، در شرایطی که تقاضای ثبت به وسیله وکیل به عمل آید. 
5- اگر علامت در خارج از کشور به ثبت رسیده باشد، تسلیم رونوشت گواهی شده از طرف اداره صادرکننده آن به زبان اصلی، به انضمام ترجمه غیررسمی آن به فارسی، به مسئولیت تقاضا کننده ثبت الزامی است. 
6- در صورتی که علامت برای تشخیص امتیاز محصول جماعتی یا محصول یک شهر یا یک ناحیه از کشور اختیار شود، گواهینامه از طرف مقام صلاحیتدار، دایر بر تصدیق استفاده از علامت مزبور، به وسیله سازندگان کالاهای مربوط به آن لازم است. 
شایان ذکر است، ثبت علامت تجاری نیازمند تکمیل و تسلیم اظهارنامه ثبت علامت تجاری به اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی در تهران است. علامت پیشنهادی در صورت احراز شرایط در روزنامه رسمی کشور منتشر می شود.

شما می توانید ثبت شرکت فکر برتر را دنبال کنید تا مجموعه کاملی از اطلاعات ثبتی را در اختیار داشته باشید. 


  • company register

این مدارک را می توانید از ثبت شرکت کیا بپرسید. 

1-دو نسخه تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه و اظهار نامه
2-برای تاسیس شرکت بیمه، شخص باید در ابتدا پنجاه درصد مبلغ را در بانک، سپرده کرده و گواهی این سپرده را ارائه دهد 
3-دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره مورد نیاز است. 
4-اساسنامه شرکت باید توسط بیمه مرکزی مورد تایید قرار بگیرد. 
5-اسامی تمام سهامداران و مدیران به همراه مقدار سهام یا سهم الشرکه آنها باید مشخص شود. 
6-موسسین، بازرسان و 
مدیران شرکت نباید هیچ گونه سابقه کیفری داشته باشند و گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه خود را ارائه کنند. 

7-کپی کارت ملی و شناسنامه بازرسین، موسسین و مدیران باید تهیه شود. 
8-اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل باید کپی آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه کنند. 

9-از کارت پایان خدمت یا معافیت کپی بگیرید و آن را ارائه دهید. 
10-گواهی مبنی بر داشتن سابقه کار در زمینه بیمه باید 
ارائه کنید. 
11-چهار قطعه عکس سه در چهار را آماده کنید. 


  • company register

شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت مهندسی با مسئولیت محدود :

میزان سرمایه اولیه حداقل یک میلیون ریال باید باشد. 

وجود حداقل ۲ نفر عضو لازم است. 

پرداخت تمام سرمایه یا تعهد به پرداخت تمام سرمایه

مدارک ثبت شرکت مهندسی با مسئولیت محدود چیست؟ 

++ اقرارنامه امضاء شده

++ اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

++کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)

++ارائه مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

شرایط ثبت شرکت مهندسی سهامی خاص چیست؟

+حداقل ۳ نفر عضو و همین طور دو نفر بازرس که نباید از اعضا باشند.

+پرداخت نقدی حداقل ۳۵% سرمایه

+حداقل میزان سرمایه لازم 100 هزار تومان است. 

با این مدارکی که به شما معرفی می کنیم می توانید شرکت مهندسی سهامی خاص را به راحتی به ثبت برسانید. 

- کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)

- مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع 

- امضاء اقرار نامه


  • company register

مدارک ثبت شرکت باشگاه ورزشی سهامی خاص به این صورت است:

++ ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
++ اقرارنامه امضا شده لازم است. 
++ فتوکپی کارت ملی و شناسنامه تمام اعضای شرکت 
++ اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع مورد نیاز است. 
++ چنانچه امورثبت توسط وکیل انجام گردد باید به تنظیم وکالتنامه به اسم وکیل بپردازید. 


مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت باشگاه ورزشی از نوع مسئولیت محدود به شرح زیر می باشد:

- دو برگ اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود ( حتما باید تهیه شود.)

- اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس + 10

- 2 نسخه تقاضانامه

- امضای اقرارنامه ( حتما این مرحله را انجام دهید.) 

- دو جلد شرکتنامه که حتما باید تهیه شود. 

- بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها اخذ مجوز لازم است. 

  • company register

نام تجاری یا برند ترکیبی از اسم، سمبل، نشانه و علامت یا ترکیبی از آنهاست که باعث شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود. یک برند معرف سطح معینی از دوام ،کیفیت، عملکرد، قابلیت اعتماد ، قابلیت تعمیر و سایر ویژگی ها است. 

تعیین اسم تجاری به سلیقه و اراده و طرز تفکر تجار و مسئولان شرکت های تجاری بستگی دارد. با این وجود، برای بازاریابی و به شهرت رساندن یک تجارت، باید ها و نبایدهایی در انتخاب برند مناسب وجود دارند . مطابق با ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات ایران هیچ یک از علائم ذیل را نمی توان به عنوان علامت تجاری در نظر گرفت:
- پرچم کشور ایران و هر بیرق دیگری که دولت ایران استفاده آن را به طور علامت تجاری منع می کند. برای مثال از علامت هلال احمر، نشان ها، مدال ها و انگ های دولت ایران نمی توان استفاده کرد. 
این نشان ها مربوط به ملت و کشور هستند و قابل تملک خصوصی نیستند. پرچم سایر ملل را نیز نمی توان به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار داد. معمولا وزارت امور خارجه نمونه هایی از پرچم کشورهای مختلف را به اداره ثبت می فرستد تا از ثبت علائمی که مانند آن ها باشد خودداری شود. مدال ها و نشان ها نیز چون در موارد خاصی در مقابل خدمات برجسته به اشخاص داده می شوند هر کسی نمی تواند آن ها را مورد استفاده قرار دهد. 
- کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی باشند را نمی توان به عنوان برند استفاده کرد. ( از قبیل جمهوری اسلامی، انقلابی، دولتی و غیره )
استفاده از چنین کلماتی جایز نیست زیرا باعث می شود که مصرف کننده تصور کند کالای مورد علامت به وسیله مقامات مزبور ساخته شده است. 
- علامات موسسات رسمی مانند آرم دولت جمهوری اسلامی، هلال احمر و صلیب سرخ را نمی توان به عنوان برند استفاده کرد. 
برخی از علامات جنبه بین المللی و ملی پیدا می کنند و با وجود آنکه علامت تجاری تلقی می شوند چون برای موسسات رسمی و در موارد مخصوصی استفاده می شوند و موسساتی که آن ها را استعمال می کنند دارای مزایای خاصی هستند، استفاده از این علائم به عنوان علائم تجاری مجاز نیست زیرا ممکن است از این علائم سوء استفاده شود. 
- علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت باشند قابل ثبت نیستند. 
به طور کلی کلماتی که باعث لکه دار شدن عفت عمومی می شوند و یا هر علامتی که مخالف قانون باشد را نمی توان به عنوان علامت انتخاب کرد. 
قانون گذار انتخاب علائم مزبور را به عنوان علامت تجاری ممنوع اعلام کرده است. بنابراین اداره ثبت شرکت ها از ثبت علائم مذکور جلوگیری می کند. 
اگر موارد فوق را رعایت کنید ثبت علامت برای تبعه ایران و خارجه آزاد است و افراد می توانند از آن بهره مند شوند. افرادی که موسسه صنعتی یا تجاری آن ها در خارج از ایران است با رعایت دو شرط ذیل می توانند از مزایای قانون علائم تجاری بهره مند شوند :
1- علائم خود را بر طبق مقررات وضع شده به ثبت برسانند. 
2- کشوری که موسسه آن ها در آن جا واقع شده به موجب عهدنامه و یا قوانین داخلی خود از علائم تجاری ایران حمایت کند. 

  • company register

اگر شرکت مورد نظر شما از نوع مسئولیت محدود باشد این شرایط را باید در نظر داشته باشید:

++ حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، صد هزار تومان پول است.

++ در شرکت با مسئولیت محدود باید همه سرمایه تحویل مدیر عامل شرکت شود و در ضمن مدیر عامل اقرار به دریافت کند. 

++ در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل دو نفر باید باشد. 


شرایط ثبت شرکت درب و پنجره دو جداره سهامی خاص به صورت زیر است:

مطابق ماده 3 لایحه اصلاحی قانون تجارت می توان گفت حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص سه نفر باید باشد. ( به همراه دو نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء شرکت باشند)

حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد.(ماده 5 لایحه اصلاحی قانون تجارت)

حداقل 35 درصد سرمایه شرکت باید به صورت نقد پرداخت شود.


  • company register

در گام اول باید فرم های مربوط به درخواست تاسیس شرکت کامل شود. همه اعضای هیئت مدیره باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه کنند. هزینه های مربوط به ثبت توسط اداره ثبت شرکتها باید محاسبه شود و هزینه ها باید پرداخت شود. کپی روزنامه به همراه آخرین تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است باید ارائه شود.لازم به ذکر است که هیئت مدیره باید غیر دولتی بودن شرکت را تایید کند. از تقاضا نامه، شرکتنامه و اساسنامه باید دو نسخه تهیه شود.(از هر کدام دو نسخه) 

دو نسخه از صورت جلسه مجمع عمومی که هیئت مدیره، بازرسان و سهامداران آن را امضا کرده اند ارائه کنید. هیئت مدیره، بازرسین و تمام سهامدارن باید کپی مدارکی که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود را ارائه دهند. اگر قسمتی از سرمایه شرکت به صورت غیر نقدی باشد باید به  کارشناس اداره دادگستری تقویم نامه ارائه شود و اگر شامل اموال غیر منقول باشد باید اسناد آنها ارائه شود.

ثبت شرکت چند منظوره

  • company register