ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

آشنایی با باید و نباید های ثبت برند

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۹ ب.ظ

نام تجاری یا برند ترکیبی از اسم، سمبل، نشانه و علامت یا ترکیبی از آنهاست که باعث شناسایی محصول و تمایز آن از سایر محصولات و انتقال یک مفهوم یا احساس به مخاطب می شود. یک برند معرف سطح معینی از دوام ،کیفیت، عملکرد، قابلیت اعتماد ، قابلیت تعمیر و سایر ویژگی ها است. 

تعیین اسم تجاری به سلیقه و اراده و طرز تفکر تجار و مسئولان شرکت های تجاری بستگی دارد. با این وجود، برای بازاریابی و به شهرت رساندن یک تجارت، باید ها و نبایدهایی در انتخاب برند مناسب وجود دارند . مطابق با ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات ایران هیچ یک از علائم ذیل را نمی توان به عنوان علامت تجاری در نظر گرفت:
- پرچم کشور ایران و هر بیرق دیگری که دولت ایران استفاده آن را به طور علامت تجاری منع می کند. برای مثال از علامت هلال احمر، نشان ها، مدال ها و انگ های دولت ایران نمی توان استفاده کرد. 
این نشان ها مربوط به ملت و کشور هستند و قابل تملک خصوصی نیستند. پرچم سایر ملل را نیز نمی توان به عنوان علامت تجاری مورد استفاده قرار داد. معمولا وزارت امور خارجه نمونه هایی از پرچم کشورهای مختلف را به اداره ثبت می فرستد تا از ثبت علائمی که مانند آن ها باشد خودداری شود. مدال ها و نشان ها نیز چون در موارد خاصی در مقابل خدمات برجسته به اشخاص داده می شوند هر کسی نمی تواند آن ها را مورد استفاده قرار دهد. 
- کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی باشند را نمی توان به عنوان برند استفاده کرد. ( از قبیل جمهوری اسلامی، انقلابی، دولتی و غیره )
استفاده از چنین کلماتی جایز نیست زیرا باعث می شود که مصرف کننده تصور کند کالای مورد علامت به وسیله مقامات مزبور ساخته شده است. 
- علامات موسسات رسمی مانند آرم دولت جمهوری اسلامی، هلال احمر و صلیب سرخ را نمی توان به عنوان برند استفاده کرد. 
برخی از علامات جنبه بین المللی و ملی پیدا می کنند و با وجود آنکه علامت تجاری تلقی می شوند چون برای موسسات رسمی و در موارد مخصوصی استفاده می شوند و موسساتی که آن ها را استعمال می کنند دارای مزایای خاصی هستند، استفاده از این علائم به عنوان علائم تجاری مجاز نیست زیرا ممکن است از این علائم سوء استفاده شود. 
- علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت باشند قابل ثبت نیستند. 
به طور کلی کلماتی که باعث لکه دار شدن عفت عمومی می شوند و یا هر علامتی که مخالف قانون باشد را نمی توان به عنوان علامت انتخاب کرد. 
قانون گذار انتخاب علائم مزبور را به عنوان علامت تجاری ممنوع اعلام کرده است. بنابراین اداره ثبت شرکت ها از ثبت علائم مذکور جلوگیری می کند. 
اگر موارد فوق را رعایت کنید ثبت علامت برای تبعه ایران و خارجه آزاد است و افراد می توانند از آن بهره مند شوند. افرادی که موسسه صنعتی یا تجاری آن ها در خارج از ایران است با رعایت دو شرط ذیل می توانند از مزایای قانون علائم تجاری بهره مند شوند :
1- علائم خود را بر طبق مقررات وضع شده به ثبت برسانند. 
2- کشوری که موسسه آن ها در آن جا واقع شده به موجب عهدنامه و یا قوانین داخلی خود از علائم تجاری ایران حمایت کند. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۶/۱۷
  • ۲۳۵ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی