ثبت برند ثبت شرکت و علامت تجاری

سامانه تخصصی ثبت شرکت فکر برتر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و مجرب در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند ، ثبت تغییرات و تصمیمات شرکت ، نقل و انتقال سهام شرکت های سهامی خاص و نقل و انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود ، انحلال، ثبت نام و برند تجاری، افزایش و کاهش سرمایه و کلیه امور مربوط به شرکت ها را در زمینه ثبت، آمادگی کامل خود را برای خدمت رسانی به هم میهنان گرامی خود با افتخار اعلام مینماید

موسسه کیا متشکل از کادری با تجربه و افرادی کارشناس و مسئول در زمینه خدمات اداری شرکتها از مشاوره در خصوص چگونگی تاسیس یک شرکت تا مشاوره در خصوص چگونگی افزایش سود دهی و راندمان و بهروری و یا انحلال آن در کنار شما می باشد.
شما میتوانید در تمام ساعات شبانه روز با مشاورین ما تماس حاصل نموده و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نمایید.

ثبت کارا با هدف ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه ای به کلیه موکلین توسط جمعی از متخصصان و وکلای برجسته پایه یک دادگستری در این امور راه اندازی گردید و همواره مشتری مداری و بکار گیری روش های نوآورانه و خلاقانه را در خط مشی های خود بصورت برجسته سرلوحه قرار داده است. این مجموعه ، با بیش از 12 سال سابقه فعالیت حرفه ای، آمادگی جهت ارائه مشاوره در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم قراردادهای حقوقی، ثبت صورتجلسات شرکت ها، ثبت علائم و نامهای تجاری را دارد.

اختراع به طور کلی به حق انحصاری اطلاق می شود که به مخترع آن در قبال خلاقیت و یا ایجاد محصولی ((که مهمترین شاخه آن جدید بودن آن می باشد)) از طرف دولت و قانون گذار اعطاء می شود. طبق تعریف ارائه شده در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:((بطورکلی اختراع به معنی راه حل جدید و نوآورانه برای حل یک مشکل فنی است . این راه حل ممکن است به ایجاد وسیله ،دستگاه ،محصول دارو یا فرآیند صنعتی کاملا جدید مربوط باشد ،یاممکن است فقط بهبود جزئی محصول یا فرآیند شناخته شده ای باشد))

 

پس به عبارتی هر کس مدعی یکی ازا مور ذیل باشد می تواند تقاضای ثبت نماید:

ابداع هر محصول صنعتی جدید

کشف هر وسیله جدید یا اعمال وسایل موجوده به طریق جدید برای تحصیل یک نتیجه یا محصول صنعتی یا فلاحتی.

و همچنین طبق ماده 1 قانون ثبت اختراعات، اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا فرآورده ای خـاص را ارایه میکند و مشکلی را در یک حرفه، فن، فناوری، صنعت و مانند آن حل مینماید.

 

اهمیت ثبت اختراع و بهره مندی از حمایت قانونی از اختراعات ثبت شده:

همان گونه که اشاره شد اختراع (INVENTION ) حاصل تراوشات ذهنی شخص مخترع می باشد که طبعا در پی استفاده انحصاری از مزایای مادی و معنوی این اختراع که ممکن است در قالب یک محصول صنعتی یا فرآیندی صنعتی متبلور شده باشد می باشد و این امر تنها با حمایت قانونی دولت امکان پذیر می باشد و طبعا تا زمانی که این اختراعات طبق تشریفات رایج در هر کشور به ثبت نرسیده باشد محقق نمی شود، پس شرط اصلی استفاده از این حق برای مخترع ثبت اختراع در  اداره ثبت اختراعات می باشد که در این زمینه ذی صلاح محسوب می شود.

روشهای ثبت اختراع:

1- روش های اعلامی 

2- روش های تحقیقی 

روش های اعلامی

در روش اول (روش اعلامی) ثبت اختراع با ادعای مخترع انجام می گیرد بدین معنا که ادعای اشخاص (به شرط عدم سابقه)مقرون به صحت تلقی می شود و اختراع به ثبت می رسد .طبق ماده 36 قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات: این ورقه و یاسند اختراع به هیچ وجه برای قابل استفاده بودن و یا جدید بودن و یا حقیقی بودن اختراع سندیت ندارد و همچنین ورقه اختراع مزبور به هیچ وجه دلالت بر این نمیکند که تقاضا کننده یا موکل او مخترع واقعی می باشد و یا شرح اختراع یا نقشه های آن صحیح است و اشخاص ذینفع می توانند نسبت به موارد مزبور در محکمه ابتدایی تهران اقامه دعوی کرده و خلاف آنرا ثابت نمایند. توجه داشته باشید که در این شرایط اداره مالکیت صنعتی که مسئولیت شدور ورقه راداشته است مسئول صحت و سقم اختراع و یا ادعای افراد نمی باشد بلکه مخترع شخصا در رابطه با این ادعا پاسخگو خواهد بود و در صورت وجود ادعایی مبنی بر کذب در محاکمه ذی صلاح با خوانده قرار دادن مخترع بر علیه وی اقامه دعوی خواهد شد.

همچنین وفق ماده ٣٧ قانون ثبت علایم تجارتی و اختراعات در صورتی که :

الف: اختراع اختراع جدید نباشد.

ب: وقتی که ورقه ( سند) اختراع جهت امور نقشه های مالی و اختراعات مخل انتظامات عمومی و فرمولها و ترتیبات دوایی صادر شده باشد.

ج: وقتی که اختراع بطریقه علمی صرف بوده و قابلیت استفاده عملی صنعتی یا فلاحتی (کشاورزی ) نداشته باشد.

د: وقتی که پنج سال از صدور ورقه (سند) اختراع گذشته و بموقع استفاده عملی گذاشته نشده باشد هر ذینفعی می تواند به مراجع قضایی ذیصلاح در تهران رجوع و تقاضای صدور حکم دال بر بطلان ورقه اختراع صادر شده از اداره مالکیت صنعتی بنماید با توجه به مراتب مذکور روش ثبت اختراع در ایران بنحو اعلامی بوده و هر گونه ادعایی در محاکم قضایی مطرح و مورد رسیدگی قضایی قرار خواهد گرفت.

 

روش تحقیقی

در این روش تمامی قوا و امکانات و وسایل آزمایشگاهی در زمینه های متفاوت به کار گرفته می شود تا ادعای اختراع و ماهوی اختراع بررسی شود تا صحت ادعای مخترع قبل از ثبت به مراجع قانونی ثابت گردد در این روش اختراع قبل از ثبت به صورت محرمانه نگهداری می شود و حق تقدمی برای مخترع منظور می گردد و در صورت اثبات ادعای مخترع نسبت به ثبت اختراع اقدام می گردد. و در صورت عدم اثبات نسبت به رد ثبت اختراع اقدام می گردد.

 

 

طبق موارد درج شده در وب سایت سازمان ثبت اسناد و املاک :پس از ثبت و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع ،بر طبق قانون  به دو شکل از اختراع حمایت می شود : 

 

1-    حمایت ایجابی :یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد . 

2-    حمایت سلبی :سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هر گونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود 

فلذا  مخترع حق  انحصاری نسبت به ساخت ،صادرات واردات ،عرضه برای فروش ،فروش و استفاده از فرآورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می آیند را دارد .

علاوه بر این در دنیای رقابت و کسب و کار ثبت اختراعات دارای مزایای زیر می باشد :.

1-     موقعیت قدرتمند در بازار و امتیاز های رقابتی

2-      سود بیشتر یا  بازگشت بیشتر سرمایه از طریق نظام انحصار

3-    درآمد مضاعف از محل تفویض اجازه بهره برداری و انتقال اختراع

4-     دسترسی به فناوری از طریق لیسانس دو جانبه

5-دسترسی به بازار های جدید

 

6- خطر کمتر نقص حق

7-    توانایی بیشتر برای دریافت وام و یا جمع آوری منابع مالی با نرخ معقول بهره

8-    ابزاری قدرتمند برای اقدام قانونی علیه تقلید کنندگان و سوء استفاده کنندگان 

9-     وجهه مثبت شرکت یا بنگاه صاحب اختراع

10-   استفاده از مزایای بنیاد ملی نخبگان

11- استفاده از تسهیلات شرکتهای فناور و دانش بنیان

12- استفاده از صندوق حمایت از پژوهشگران کشور

 

ضمن مواردی که در بالا اشاره شد در رابطه با قوانین ثبت اختراع مواری شایان ذکر می باشند که عبارتند از:

1- اختراعات قابل ثبت و اختراعات غیر قابل ثبت 

قانون گذار در تعریف اختراعات قابل ثبت به جای بر شماری اختراعات قابل ثبت ،اختراعات غیر قابل ثبت را معرفی کرده است و دیگر موارد را که از این فهرست خارج باشند را اختراعات قابل ثبت می داند.

مواردی که اختراعات قابل ثبت نمی باشند(استثنائات اختراع):

اختراعات  غیر قابل ثبت طبق ماده ٤ قانون موارد زیر از حیطه حمایت از اختراع خارج است :

الف-  کشفیات ، نظریه های علمی ، روشهای ریاضی و آثار هنری .

ب -طرحها و قواعد یا روشهای انجام کار تجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی .

ج-  روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان .

این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود.

د  -منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها.

ه - آنچه قبلاً در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد.

فن یا صنعت قبلی عبارت است از هر چیزی که در نقطه ای از جهان ازطریق انتشار کتبی یا شفاهی یا ازطریق استفاده

عملی و یا هرطریق دیگر، قبل از تقاضا و یا درموارد حق تقدم ناشی از اظهارنامه ثبت اختراع ، افشاء شده باشد.

درصورتی که افشاء اختراع ظرف مدت شش ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع

صورت گرفته باشد، مانع ثبت نخواهد بود.

و - اختراعاتی که بهره برداری از آنها خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.

2-مدت زمان مالکیت ثبت اختراع:

اعتبار ورقه های مربوط به ثبت اختراع و گواهینامه آن به موجب ماده 16 قانون ثبت اختراع ،طرح های صنعتی و علائم تجاری که در سال 1386 مصوب گردیده است: به مدت بیست سال می باشد که بعد از بیست سال از تاریخ  تسلیم اظهار نامه اختراع منقضی می شود .

توجه داشته باشید که مخترع در این بیست سال برای حفظ گواهینامه ملزم به پرداخت اقساط سالیانه می باشد و در غیر این صورت اظهار نامه مسترد تلقی شده و گواهینامه فاقد اعتبار می باشد.


ثبت شرکت کیا ثبت- https://kiasabt.com


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۱۱
  • ۲۴۵ نمایش
  • company register

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی